Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brokken het verschil
Moderator: moderatorteam
-
christheo
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): 1 terrier
1 labrador
brokken het verschil
we wonen in Spanje en al de merken die jullie noemen hebben ze hier niet
wel enkele grote merken zoals friskies en pedigree
voor een zak van 10 kg varieert de prijs van 5 euro tot 75 euro, wat toch een enorm verschil is
1 van de honden Simon lust geen groenten en geen van beiden nemen ze fruit aan
ze eten wel graag brood en pasta en Dudley eet ook graag hout, een stok is niet om weg te gooien en te halen maar om op te eten
en omdat op de verpakking van brokken staat dat daar alles in zit wat ze nodig hebben
ze eten ook regelùmatig gras en Dudley gaat ook geregeld plat af
ik geef s'morgens brokken met een boterham, en s'avonds brokken met pasta en een beetje gekookt vlees
alvast bedankt voor jullie reacties
wel enkele grote merken zoals friskies en pedigree
voor een zak van 10 kg varieert de prijs van 5 euro tot 75 euro, wat toch een enorm verschil is
1 van de honden Simon lust geen groenten en geen van beiden nemen ze fruit aan
ze eten wel graag brood en pasta en Dudley eet ook graag hout, een stok is niet om weg te gooien en te halen maar om op te eten
en omdat op de verpakking van brokken staat dat daar alles in zit wat ze nodig hebben
ze eten ook regelùmatig gras en Dudley gaat ook geregeld plat af
ik geef s'morgens brokken met een boterham, en s'avonds brokken met pasta en een beetje gekookt vlees
alvast bedankt voor jullie reacties
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: brokken het verschil
Wat is je vraag?
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
de dierenwinkel waar ik het koop zegt
je moet kijken naar de hoeveelheid brokken die ze moeten hebben
dit staat vaak op de achterkant.
hoe meer dit is hoe minder voeding er inzit
pedigree of bonzo..
zit niet zo heel veel in.. qua voedingstof
en als je je hond dit geeft
heeft ie ook meer ontlasting als op een goede brok
je moet kijken naar de hoeveelheid brokken die ze moeten hebben
dit staat vaak op de achterkant.
hoe meer dit is hoe minder voeding er inzit
pedigree of bonzo..
zit niet zo heel veel in.. qua voedingstof
en als je je hond dit geeft
heeft ie ook meer ontlasting als op een goede brok
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Wat jammer dat je je hond naast brokken ook andere dingen geeft. WAt je opnoemt is bepaald geen hondenvoer helaas en is eigenlijk ronduit slecht voor de hond. Een enkelt keetje kan het geen kwaad als het een beetje is, maar om er nou dagelijks voer van te maken.... niet doen zou ik zeggen!
Je merkt het ook aan de ontlasting; wat je nu voert is niet geschikt ;-(
Kies liever een goede brok of ga over op versvoer (maar dat advies ligt hier gevoelig soms
maar een groot deel van de maaltijd in de vorm van 'tafelrestjes' is gewoon niet goed.
Als je toch nog met regelmaat in Nederland komt.. kun je dan hiervandaan geen hondenvoer meenemen? Of bezoekers het laten meenemen?
Suzanne
Kies liever een goede brok of ga over op versvoer (maar dat advies ligt hier gevoelig soms
Als je toch nog met regelmaat in Nederland komt.. kun je dan hiervandaan geen hondenvoer meenemen? Of bezoekers het laten meenemen?
Suzanne
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Suzanne123 schreef:
Kies liever een goede brok of ga over op versvoer (maar dat advies ligt hier gevoelig soms![]()
Suzanne
whahahahahah och germ kijk nou...
je hebt geen idee hou fout je hiermee zit.
het gaat om de manier, dwingendheid en frequentie van de boodschap waardoor mensen opvliegen, niet dé boodschap

-
christheo
- geregistreerd lid
1 labrador
massam schreef:Suzanne123 schreef:wat is nu eigenlijk versvoer ?
Kies liever een goede brok of ga over op versvoer (maar dat advies ligt hier gevoelig soms![]()
Suzanne
whahahahahah och germ kijk nou...
je hebt geen idee hou fout je hiermee zit.
het gaat om de manier, dwingendheid en frequentie van de boodschap waardoor mensen opvliegen, niet dé boodschap
-
christheo
- geregistreerd lid
1 labrador
ik wou het verschil weten tussen al die brokken
ik weet nog steeds niet welke voeding ik best geef
ik wil wel vers geven , maar wat is dat allemaal ?
moet vlees nu gekookt worden ?
mag het karkas van een kip enz...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ken een aantal honden die al jaren en dan heb ik het minimaal over 10 jaar uitstekend doen op 1 x per dag brok (goedkope van de Aldi) en 1 x per dag een half brood...Suzanne123 schreef:Wat jammer dat je je hond naast brokken ook andere dingen geeft. WAt je opnoemt is bepaald geen hondenvoer helaas en is eigenlijk ronduit slecht voor de hond. Een enkelt keetje kan het geen kwaad als het een beetje is, maar om er nou dagelijks voer van te maken.... niet doen zou ik zeggen!
Kies liever een goede brok of ga over op versvoer (maar dat advies ligt hier gevoelig somsmaar een groot deel van de maaltijd in de vorm van 'tafelrestjes' is gewoon niet goed.
Suzanne
Ontlasting is uitstekend, niet veel en niet vaak... en ze zien er geweldig uit, zeker voor hun leeftijd. Daar kan menig hondeneigenaar jaloers op zijn. Ik denk dat het over het algemeen best wel meevalt, ik kan de test niet meer zo snel vinden maar er is er een paar jaar geleden eentje geweest waaruit bleek dat Aldi voer veel hoger en beter scoorde dan het veel duurdere Purina Proplan voer. Voer je hond waar hij het goed op doet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
dat was een wat raar onderzoekje volgens mij, malinois. Verkeerde uitgangspunten ofzo.
TS ga eens de ingredienten bestuderen van verschillende brokken. Op http://www.zooplus.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is dat vrij eenvoudig. Je zoekt en brok met een hoog vleespercentage want je hond is een carnivoor. Daarna klik je hier op het forum door wat topics heen en komt met gefundeerde en duidelijke vragen weer terug.
Misschien bezorgt zooplus wel in Spanje.
TS ga eens de ingredienten bestuderen van verschillende brokken. Op http://www.zooplus.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is dat vrij eenvoudig. Je zoekt en brok met een hoog vleespercentage want je hond is een carnivoor. Daarna klik je hier op het forum door wat topics heen en komt met gefundeerde en duidelijke vragen weer terug.
Misschien bezorgt zooplus wel in Spanje.
-
Cootje1963
Er word vaak gezegd dat Pedigree en Bonzo zo slecht zijn.Maar het is toch komplete voeding en die moet toch aan bepaalde eisen voldoen om het label kompleet te mogen dragen?Zo slecht kan het dan niet zijn denk ik.Ik denk wel dat duurdere brokken beter zijn maar in een vorig topic waren er mensen die dat niet met mij eens waren en misschien hebben zij wel gelijk.Vaak denk ik dat duur gelijk staat aan "beter",maar als ik dan kijk naar bv Kassa van de Vara dan doen de goedkope merken het idd vaak juist erg goed.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb er idd. nu meerdere honden het prima op zien doen, ik ben normaal heel sceptisch wat betreft dergelijke brokken maar dit valt me gewoon heel erg op de laatste tijd.Nanna schreef:Berner Sennenreu Boyco hier uit de buurt krijgt ook Aldi brok (lam/rijst) en blinkt als een spiegel.malinois schreef: Ik ken een aantal honden die al jaren en dan heb ik het minimaal over 10 jaar uitstekend doen op 1 x per dag brok (goedkope van de Aldi) en 1 x per dag een half brood...
..ik kan de test niet meer zo snel vinden maar er is er een paar jaar geleden eentje geweest waaruit bleek dat Aldi voer veel hoger en beter scoorde dan het veel duurdere Purina Proplan voer.
Laatst won ik op een clubmatch wat zakken Royal Canin en aangezien ik liever doodval dan die rotzooi te voeren gaf ik het aan het vrouwtje van Boyco. En já hoor, na een paar dagen had Boyco de uitslag in zijn nek staan...
Hij krijgt nu alleen weer Aldi brok en doet het weer als vanouds
Ik heb even heel snel de ingredienten bekeken toen ik laatst bij de Aldi was en die zijn niet drastisch verschillend dan de duurdere brokken wat ik zo zag, ik zal binnenkort eens een zak goed bekijken qua ingredienten etc.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
geen idee, ik kan hem niet meer vinden helaas...Rosita Compagner schreef:dat was een wat raar onderzoekje volgens mij, malinois. Verkeerde uitgangspunten ofzo.
ps. ik zag je (of je bus iig) zondag nog rijden, haalde me in op de snelweg

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Bonzo en pedigree, nee daar heb ik helemaal niks mee, veel te kleurrijk, honden poepen er zelfs in kleur van, en wat er allemaal in zit staat me niet aan.Cootje1963 schreef:Er word vaak gezegd dat Pedigree en Bonzo zo slecht zijn.Maar het is toch komplete voeding en die moet toch aan bepaalde eisen voldoen om het label kompleet te mogen dragen?Zo slecht kan het dan niet zijn denk ik.Ik denk wel dat duurdere brokken beter zijn maar in een vorig topic waren er mensen die dat niet met mij eens waren en misschien hebben zij wel gelijk.Vaak denk ik dat duur gelijk staat aan "beter",maar als ik dan kijk naar bv Kassa van de Vara dan doen de goedkope merken het idd vaak juist erg goed.

-
Cootje1963
Maar Pedigree is helemaal vernieuwd en bevat nu geen geur,kleur enz stoffen meer.Zie http://www.pedigree.nl" onclick="window.open(this.href);return false; onder het kopje:"Ontdek de vernieuwde Pedigree."Bonzo is misschien wel kleurrijk maar zal toch aan eisen moeten voldoen om kompleet te mogen heten.Ik zou beide merken zelf ook niet gauw geven maar dat is gevoelsmatig en niet echt ergens op gebaseerd.malinois schreef:Bonzo en pedigree, nee daar heb ik helemaal niks mee, veel te kleurrijk, honden poepen er zelfs in kleur van, en wat er allemaal in zit staat me niet aan.Cootje1963 schreef:Er word vaak gezegd dat Pedigree en Bonzo zo slecht zijn.Maar het is toch komplete voeding en die moet toch aan bepaalde eisen voldoen om het label kompleet te mogen dragen?Zo slecht kan het dan niet zijn denk ik.Ik denk wel dat duurdere brokken beter zijn maar in een vorig topic waren er mensen die dat niet met mij eens waren en misschien hebben zij wel gelijk.Vaak denk ik dat duur gelijk staat aan "beter",maar als ik dan kijk naar bv Kassa van de Vara dan doen de goedkope merken het idd vaak juist erg goed.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zeg niks......
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,christheo schreef:ik wou het verschil weten tussen al die brokken
NEE, het vlees en vooal de boten gaan rauw!
Lees je eerst goed in op diverse forums of hier op het forum, daar staat ook summier iets over vers voeren, wat wel en niet kan, wat wel en niet te doen.
Ja, kipkarkas mag, graag zelfs!
Maar laat je hond er langzaam aan wennen.
Rauw voeren is geweldig, maar het is meer dan "gooi vlees in de bak"...
suzanne
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
*post verwijderd door moderator. Reden zie link : http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 91574.html" onclick="window.open(this.href);return false; *
-
Marion.
Tafelrestjes is meer dan prima! Vanochtend hebben ze hier de rest van de lasagna van gisteren gehad, pasta/spinazie/pastinaak/creme fraiche/pijnboompitten/feta. Zelfs geen peper of zout erin. Prima eten voor de hondenSuzanne123 schreef:Kies liever een goede brok of ga over op versvoer (maar dat advies ligt hier gevoelig somsmaar een groot deel van de maaltijd in de vorm van 'tafelrestjes' is gewoon niet goed.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ze vraagt toch advies over brokken? Waarom kunnen mensen nooit eens gewoon info over brokken geven en gelijk de KVV en Barf erbij halenBadu schreef:*post verwijderd door moderator. Reden zie link : http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 91574.html" onclick="window.open(this.href);return false; *
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ha, dat was ik. Mooie stickers heb je op je wagenmalinois schreef:
ps. ik zag je (of je bus iig) zondag nog rijden, haalde me in op de snelweg![]()
-
Marion.
Kijk eens! We herkennen elkaar zelfs op de snelwegRosita Compagner schreef:Ha, dat was ik. Mooie stickers heb je op je wagenmalinois schreef:
ps. ik zag je (of je bus iig) zondag nog rijden, haalde me in op de snelweg![]()
![]()
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Rosita Compagner schreef:Ha, dat was ik. Mooie stickers heb je op je wagenmalinois schreef:
![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou, ze kwam me voorbij, en als er iets van honden op staat trekt dat meestal wel mn aandacht... dus ik zat zo te lezen enMarion. schreef:Kijk eens! We herkennen elkaar zelfs op de snelwegRosita Compagner schreef:Ha, dat was ik. Mooie stickers heb je op je wagenmalinois schreef:
![]()
![]()
![]()

-
Lindsey
- Zeer actief
Omdat dat een veel lastiger advies is. Wat is een goede brok? Welk merk? Geen ideeduitse herder schreef: Ze vraagt toch advies over brokken? Waarom kunnen mensen nooit eens gewoon info over brokken geven en gelijk de KVV en Barf erbij halen
Kwestie van uitproberen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat geld ook voor KVV en Barf... dus dat heeft er weinig mee te maken. Ik heb ook een hond gehad die tegen geen enkele kvv kon en geen vers luste. Nog steeds een hond die vers weinig aan vind en kvv alleen van bepaalde merken...Lindsey schreef:Omdat dat een veel lastiger advies is. Wat is een goede brok? Welk merk? Geen ideeduitse herder schreef: Ze vraagt toch advies over brokken? Waarom kunnen mensen nooit eens gewoon info over brokken geven en gelijk de KVV en Barf erbij halen. Een brok waar je hond 'het goed op doet' en niet ontiegelijke drollen van neerlegt, geen huidklachten van krijgt, enzovoorts.... denk ik.
Kwestie van uitproberen.
Ik vind een brokkenadvies veel makkelijker over het algemeen.

- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik denk dat het sowieso moeilijk is om merken brokken aan te gaan raden aan iemand die in Spanje woont en 9 van de 10 merken daar niet kan krijgen. 
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Orijen en Acana vind ik wel goede brokken, misschien heb je hier iets aan?
http://www.acanaspain.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.acanaspain.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Ligt dat mss ook aan hoe je kookt of maakt dat niet uit? Ik heb bijv wel altijd veel kruiden (en vaak ook peper) in het eten, om die reden zou ik het zelf dan niet snel geven, restjes (voor mn jongste peuter gebruik ik minder/geen peper maar die vreet altijd alles op)Marion. schreef:Tafelrestjes is meer dan prima! Vanochtend hebben ze hier de rest van de lasagna van gisteren gehad, pasta/spinazie/pastinaak/creme fraiche/pijnboompitten/feta. Zelfs geen peper of zout erin. Prima eten voor de hondenSuzanne123 schreef:Kies liever een goede brok of ga over op versvoer (maar dat advies ligt hier gevoelig somsmaar een groot deel van de maaltijd in de vorm van 'tafelrestjes' is gewoon niet goed.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)