Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gooi-kluns.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Gooi-kluns.

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Met een ballenwerper gaat het meestal goed, helaas heb ik 2 verschillende en is het altijd wennen. Voor dingen met een touwtje heb ik echt de ruimte nodig (zowel in de hoogte als in de breedte.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Ellepel schreef::hmmm: ik kan best goed gooien, alleen mijn links rechts co-ordinatie hapert wel eens een beetje...dus ik sta braaf een bal vast te houden, en smijt mn sleutelbos het water in.Of een bos riemen met halsbanden...achteruit loslaten kan ik ook goed, heb al eens een volkomen onschuldige mevrouw op de fiets omver gekogeld...
ohhh haha ja, hoevaak ik wel niet een sigaret, of het pakje, of de riemen, of idd sleutels, mobiel... weggegooid heb, en zelf nog braaf met de bal of stok stond, nou apporteren mijn hondjes alles, dus niet zo erg, alleen die sigaret was wat lullig :ugh:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

:smile: :smile: :smile: Ik zit me suf te lachen hier! Geweldig!
En fijn om te weten dat ik niet de enige kluns ben. Wij hebben zo'n werpstok, maar ik presteer het om die bal altijd recht omhoog te gooien. 1 keer raakte ik mijn oppaskindje van 5... Oeps... :blauwoog:
Of ik gooi keihard tegen een boom, komt die bal terugketsen! :boos:

Dan is dit ook vast heel herkenbaar: je koopt nieuwe tennisballen, vol goede moed ga je naar het park. Je mikt, je gooit.... Bal kwijt!
Als mensen in het park langskomen met hun hond met een tennisbal en zeggen dat ie die zomaar gevonden heeft, dan móét het wel MIJN bal zijn!
RIP Cena :roos:
    Frederiek
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Met mijn gooi-vermogen is niets mis, met de intelligentie op sommige dagen daarintegen...

Zo is onze prachtige, praktisch onverwoestbare nieuwe rubber bal door mijn toedoen in een sloot verdwenen omdat ik even niet had bedacht dat zware rubberen ballen niet blijven drijven :N: . Fijn dat Gaby dat ook mocht aanschouwen :mrgreen: . Dat was wel echt jammer, dat was een fijne (en nieuwe) bal.

Ik heb wel ooit per ongeluk een van m'n oppaskinders heel hard een sneeuwbal in zijn gezichtje gegooid in plaats van voorzichtig op z'n jasje, dat vond hij niet zo leuk. Ik ook niet trouwens, maar die dwergen zijn ook zó klein, dat is lastig in te schatten :klaar: .
    Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Frederiek schreef:Met mijn gooi-vermogen is niets mis, met de intelligentie op sommige dagen daarintegen...

Zo is onze prachtige, praktisch onverwoestbare nieuwe rubber bal door mijn toedoen in een sloot verdwenen omdat ik even niet had bedacht dat zware rubberen ballen niet blijven drijven :N: . Fijn dat Gaby dat ook mocht aanschouwen :mrgreen: . Dat was wel echt jammer, dat was een fijne (en nieuwe) bal.

Ik heb wel ooit per ongeluk een van m'n oppaskinders heel hard een sneeuwbal in zijn gezichtje gegooid in plaats van voorzichtig op z'n jasje, dat vond hij niet zo leuk. Ik ook niet trouwens, maar die dwergen zijn ook zó klein, dat is lastig in te schatten :klaar: .
    Die kinderen van tegenwoordig kunnen ook niets hebben he! :smile:
    Ik had een keer zo'n dure aquatoy gekocht, een eend. Keileuk! Gooi dat ding in het water, precies op het moment dat Cena even niet kijkt.... Weg duur ding! :boos:
    RIP Cena :roos:
      Elmo/maureen
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik ben heel goed met de werpstok de bal tegen de boom aan te ketsen en dan loeihard naar mij terugkomt; heb erg mooie blauwe plekken :-D
      Afbeelding
      pammetje
      Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik heb in mn werpstok zo'n rubberenbal zitten
      alleen de eerste worp wil dan niet
      hij moet eerst ff een beetje nat zijn
      maar dat vergeet ik wel eens
      en haal uit voor te gooien
      bal blijft klem zitten en net als ik omlaag ga met mn stok komt die bal er met geweld uit
      stuit omhoog zo onder tegen mn kin

eindelijk zijn we op weg
      sla ik de werpstok zo achter tegen mn kop aan

dan gooi ik de bal natuurlijk over het hek van de school heen
      bal weer gehaald

dan bij de overburen over de schutting (mensen haten honden) netjes aangebeld
      excuses gemaakt bal terug gehad

gooi ik de bal zo tegen de lantaarnpaal aan (lukt me anders nooit)
      stuitert de bal terug maar bob en baukje zien dat niet zo snel
      en lopen beide vol tegen de lantaarnpaal (hij staat nu scheef, is zo'n buurt paaltje)

ik gooi zo goed :lol1:
      Afbeelding
      ik geniet van het leven
      ik geniet van de zon
      ik doe de deur open
      en pleur van het balkon
      mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Mijn vriendin is zo'n gooikluns....de beste tip voor haar...vooral NIET gooien als ik erbij loop. :mrgreen: En hoe ze het presteert, weet ik niet maar als ze haar beruchte werpstok bij zich heeft, dan is Whooper de 'goal'. Arm beest, nu snap ik ook ineens waarom hij nooit bij ons wil lopen. Als ze stokken gooit, dan mag je echt binnen een straal van 10 meter in de omtrek dekking gaan zoeken. Levensgevaarlijk. :S:
      maart
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

gewoon in open veld ballen gooien, valt mee. Idem met frisbees, die doen meestal wel wat ik in mijn hoofd op voorhand plandde.

Maar apportblokken zijn een regelrechte ramp :ugh:
      vooral over de schuine wand... moet ik én ver én dan nog eens 1m90 gooien ook. Op zich vormt dat nog niet het grootste probleem; Wel het feit dat ik als linkshandige, met rechts moet gooien :oeps: en om de één of andere reden komt het plan in mijn hoofd, praktisch nooit ten uitvoer. :M:
      Sita
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier nog zo'n kluns. Sita wacht bij mij altijd zodat ze weet welke kant de bal opgaat.
      Laatst wilde ik met de ballenwerper een bal gooien. Ik stond iets hoger dan jeroen. Dus ik dacht daar gaat de bal wel overheen. Komt ie midden op zijn achterhoofd :N: :mrgreen: Sindsdien laat ik Jeroen maar gooien. Ik verstop de bal of dummy wel. Mogen ze gaan zoeken.
      Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
      *Anita*
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

hahaha gooi met behendigheid meestal niet zelf
      Zegt genoeg denk ik
      Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
      Afbeelding
      Sepp
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Sita schreef:Hier nog zo'n kluns. Sita wacht bij mij altijd zodat ze weet welke kant de bal opgaat.
      Laatst wilde ik met de ballenwerper een bal gooien. Ik stond iets hoger dan jeroen. Dus ik dacht daar gaat de bal wel overheen. Komt ie midden op zijn achterhoofd :N: :mrgreen: Sindsdien laat ik Jeroen maar gooien. Ik verstop de bal of dummy wel. Mogen ze gaan zoeken.

:mrgreen: :smile: arme Jeroen.

Zelf ben ik een keer opgelopen met een dubbele kluns...kon niet gooien ... en daarbovenop ook niet omgaan met zijn werpstok.

Wij liepen naast elkaar...hij wil zijn bal wegslingeren met zijn stok...en slaat met mij met zijn werpstok boven op mijn hoofd (en balletje land naast mij op de grond...). Kan je vertellen dat een werpstok in volle vaart boven op je hoofd erg pijn doet :blauwoog:
      Afbeelding
      malinois
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
      Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier hangen er ook al heel wat balletjes in de bomen :engel: 't is net kerst :ugh:
      Afbeelding
      In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
      malinois
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
      Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:gewoon in open veld ballen gooien, valt mee. Idem met frisbees, die doen meestal wel wat ik in mijn hoofd op voorhand plandde.

Maar apportblokken zijn een regelrechte ramp :ugh:
      vooral over de schuine wand... moet ik én ver én dan nog eens 1m90 gooien ook. Op zich vormt dat nog niet het grootste probleem; Wel het feit dat ik als linkshandige, met rechts moet gooien :oeps: en om de één of andere reden komt het plan in mijn hoofd, praktisch nooit ten uitvoer. :M:
      :smile: :smile: apporteren ja da's een ramp...
      weet nog een indoorwedstrijd in een manege, clubgenootje deed mee, ze was alleen zo aan het denken over het gooien (kon ook zo beroerd gooien) dat ze de complete tl balk aan diggelen gooide boven de 180 schutting ipv het blok over de schutting te gooien... :smile:
      Afbeelding
      In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
      MarjaV
      Actief
      Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door MarjaV »

Sta je midden op het losloopveld, presteer ik het nog om de bal aan het touwtje in de sloot ernaast te krijgen. Dag nieuwe bal.... en Kyara maar voor het hek heen en weer huppen. Daar ligt ie vrouwtje!
      Werpstok gaat meestal goed, soms rennen de honden te hard en dan raak ik hun... :(
      De bomen in het bos zijn ook favoriete obstakels. Moet ook regelmatig bukken voor een terugkerende bal. De honden ook trouwens :wink: En het blok...heb ik ook wel eens op mijn tenen gehad.
      De frisbee....begin ik maar niet aan. Geen coördinatie...
      Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
      Afbeelding
      Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Het maakt mijn honden niet uit of ik goed of slecht gooi, hun doe ik er geen plezier mee :oohja:

Tosca vond het toen ze jong was af en toe leuk in huis, nu ze ouder is helemaal niet meer. Dolina kan wel in de tuin geanimeerd worden maar dat is het ook wel.
      pooh
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

hoera, eindelijk een topic vol klunzigheid waar ik geen last van heb. Ik kan uitstekend gooien, komt vast door het jarenlang honkballen :mrgreen:
      :pop:
      wortel
      Actief

Ongelezen bericht door wortel »

Hier nog zo'n kluns. We hebben een best wel enorm grasveld als tuin, met een sloot erin en waar ligt de bal altijd? Juist, in de sloot. Scott houdt niet echt van water dus probeert hij altijd zo droog mogelijk de bal er weer uit te halen...
      Ben je op het strand, ligt die bal weer in de zee, gevolg: baasje kan de zee in of we zien de bal niet meer terug...
      Zo'n touwtje is idd ook niet erg handig, ik ben al 2x in de boom geklommen om hem er weer uit te halen.
      en Scott heeft de bal ook al regelmatig tegen zich aan gekregen (soms niet bepaald zacht :oeps: )
      Nu gooi ik maar niet meer zo heel ver hahahaha.
      lieke
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
      Aantal honden: 2
      Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik lach me een ongeluk hier :smile: !
      Ik dacht nog wel dat ik de enige was die zo'n slecht ontwikkelde oog-hand-coördinatie heb. Fijn om te lezen dat er zoveel meer mensen zijn :mrgreen: .
      Het overkomt mij ook regelmatig dat de ballen in de boom, in de sloot (helaas, ik heb geen waterhonden) of gewoonweg helemaal uit het zicht zijn verdwenen. En omdat ik ook geen speurhonden heb (wat kunnen ze eigenlijk wel :denken: ?) ben ik een fortuin kwijt aan nieuwe ballen.
      Nou ja, da's trouwens ook niet het ergste. De ballen die terugkaatsen van bomen en dus mij raken, vind ik erger. Of met de werpstok onschuldige voorbijgangers raak. Of Kyra een gebroken rib bezorg (nou ja, moet ze ook maar niet in de weg lopen) of mijn eigen spruitje een schedelbasisfractuur bezorg...(die overigens ook niet in de weg moet lopen).
      Enfin, misschien moeten werpstokken in mijn handen ook geregistreerd worden als gevaarlijk wapen. :mrgreen:
      Afbeelding
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”