Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verzekering ja of nee?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Verzekering ja of nee?

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:Je bent geweldig :ok:
nee hoor dat is heel normaal in mijn ogen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

sjaak-k schreef:
Rezza schreef:want een hypotheek kun je vergeten zonder partner, ongeacht je salaris
Hmm, apart. Ik moet binnenkort mn hypotheek regelen (21 jaar), en dat gaat best lukken :denken: mijn salaris is ook niet exreem hoog. Ik durf te wedden dat je met een salaris van 2 ton per jaar toch een mooi huis kunt kopen.

Gezien de lengte van je posts heb je echt tijd te veel, maar ik moet eerlijk zeggen, je bent wel een doorzetter ;).

Soms is het inderdaad beter je uitspraken te blijven verdedigen, ook als je weet dat je fout zit :).
Als je een hypotheek wilt nemen als alleenstaande dan zul je moeten zorgen voor borgstellers en een lage singlehypotheek [aangepaste hypotheek], helemaal als starter en driedubbel omdat je nog geen 23 jaar bent en je ouders daarmee nog financieel verantwoordelijk zijn voor jouw schuld [dus die zullen wel je borgstellers moeten worden].
Anders wordt het helemaal niks. Succes daarmee.

En tijd teveel? Kom nou eens van dat paard vent.
Sommige mensen typen toch echt meer dan 20 woorden per minuut.
Dood ga je zeker, leven niet.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

malinois schreef:
:ugh: Ja Mal, maar nogmaals en dan bekijk je het maar, je weet dondersgoed wat ik bedoel en je weet dondersgoed dat niet van elke (stamboomloze) pup van alles en nog wat te vinden is wat betreft de (voor) ouders. Sterker nog, van de meeste kun je toch echt niet zo bar veel terug vinden hoor, maar goed jij wel dus Lucky you dat je zo geweldig bent geweest dat jij alles van al je (stamboomloze) dekreuen hebt weten te vinden :ok: (wist niet eens dat jij fokte trouwens)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Rezza schreef:
sjaak-k schreef:
Rezza schreef:want een hypotheek kun je vergeten zonder partner, ongeacht je salaris
Hmm, apart. Ik moet binnenkort mn hypotheek regelen (21 jaar), en dat gaat best lukken :denken: mijn salaris is ook niet exreem hoog. Ik durf te wedden dat je met een salaris van 2 ton per jaar toch een mooi huis kunt kopen.

Gezien de lengte van je posts heb je echt tijd te veel, maar ik moet eerlijk zeggen, je bent wel een doorzetter ;).

Soms is het inderdaad beter je uitspraken te blijven verdedigen, ook als je weet dat je fout zit :).
Als je een hypotheek wilt nemen als alleenstaande dan zul je moeten zorgen voor borgstellers en een lage singlehypotheek [aangepaste hypotheek], helemaal als starter en driedubbel omdat je nog geen 23 jaar bent en je ouders daarmee nog financieel verantwoordelijk zijn voor jouw schuld [dus die zullen wel je borgstellers moeten worden].

En tijd teveel? Kom nou eens van dat paard vent.
Sommige mensen typen toch echt meer dan 20 woorden per minuut.
Ze zijn tot 21 jaar verantwoordelijk en staan niet borg :). Het hangt af wat voor hypotheek je laag vindt, ik hoef natuurlijk geen 8 slaapkamers en 600 m2 woonopperblakte.

Over de tijd zullen we het maar niet hebben :).
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
malinois schreef:
:ugh: Ja Mal, maar nogmaals en dan bekijk je het maar, je weet dondersgoed wat ik bedoel en je weet dondersgoed dat niet van elke (stamboomloze) pup van alles en nog wat te vinden is wat betreft de (voor) ouders. Sterker nog, van de meeste kun je toch echt niet zo bar veel terug vinden hoor, maar goed jij wel dus Lucky you dat je zo geweldig bent geweest dat jij alles van al je (stamboomloze) dekreuen hebt weten te vinden :ok: (wist niet eens dat jij fokte trouwens)
Mijn teef heeft 1 nest gehad bij de fokker ism de fokker, alles qua reu mocht ik zelf uitzoeken/beslissen. En ja ik ben bij meerdere reuen wezen kijken.
Verder blijf ik nog steeds rondkijken naar leuke reuen mocht dat eens nodig zijn.
Maar om terug te komen op het onderwerp, als jij een pup van fifi neemt weet je dat fifi de moeder is, als fifi na een half jaar in duitsland wederom de moeder is van een nest moet er toch wel een belletje gaan rinkelen... en wat al eerder genoemd is, het is heel snel bekend onderling bij fokkers dus dat voorkom je niet denk ik.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

sjaak-k schreef:

ben jij nu al naar de wallen geweest? :scratch:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:Mijn teef heeft 1 nest gehad bij de fokker ism de fokker, alles qua reu mocht ik zelf uitzoeken/beslissen.
Verder blijf ik nog steeds rondkijken naar leuke reuen mocht dat eens nodig zijn

Ja maar dan heb je het heft in eigen handen Mal, dan is het ook logisch dat je niet kiest voor een reu waar niets over bekend is. Maar zoals hier het geval is wordt aangegeven dat je niet kunt stellen (zoals jij wel doet) dat je alles maar kunt terug vinden over de (voor) ouders als je een (boomloze) pup wilt kopen. Er zijn genoeg "prachthonden" met een stamboom waar je u tegen zegt waar niks of weinig over te vinden is, laat staan of bekend is of er met zo'n hond ook nestjes in het buitenland zijn gefokt. En daar ging het om. Internet is mooi, met internet vind je veel, maar met internet vindt je nog steeds niet alles, en al helemaal niet als mensen dat niet willen. En als mensen hier 5 nestjes fokken, en bijv. in Duitsland ook nog een 2-3 ben jij dan werkelijk in de veronderstelling dat je daar iets over terug vind? :19:

Edit: als je en bericht wijzigd of veranderd graag "edit" erbij :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
sjaak-k
Zeer actief

Hutsje schreef:
sjaak-k schreef:

ben jij nu al naar de wallen geweest? :scratch:
Nee, ik ben denk ik eind deze week nog één of twee dagen in Amsterdam.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Rezza schreef:Als je een hypotheek wilt nemen als alleenstaande dan zul je moeten zorgen voor borgstellers en een lage singlehypotheek [aangepaste hypotheek], helemaal als starter en driedubbel omdat je nog geen 23 jaar bent en je ouders daarmee nog financieel verantwoordelijk zijn voor jouw schuld [dus die zullen wel je borgstellers moeten worden].
Nu haal je er weer allemaal zaken bij, waardoor je je stelling afzwakt. Natuurlijk zijn er voorwaarden waar je als alleenstaande aan moet voldoen, net zoals die er zijn als je met z'n tweeën bent. Maar je stelling: als allleenstaande krijg je nooit een hypotheek is flauwekul :ok:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

malinois schreef: raar dat ik genoeg terug vind over honden die ik wil gebruiken bijv. voor een dekking en die ook alleen maar IPO I hebben bijvoorbeeld.. en dus absoluut nog geen kampioenen zijn, nog niet eens wedstrijden hebben gelopen... dat heet dus je verdiepen in... en ja dat heb je niet met een drukje op internet gevonden... daar mag je ook wat moeite voor moeten doen.
En alles wat op internet staat is waarheid? Als ik internet (lees vdh site) moet geloven heeft Nanni maar 1 nestje gehad :mrgreen: Je hebt ook volledig gelijk dat je je huiswerk goed moet doen hoor, maar helaas zijn sommige fokkers niet zo eerlijk als hun lieve gezicht doet geloven. Via via kom je nog wel eens achter dingen en geloof mij, de broodfok is net zo erg als zulke stamboomfokkers
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:
malinois schreef: raar dat ik genoeg terug vind over honden die ik wil gebruiken bijv. voor een dekking en die ook alleen maar IPO I hebben bijvoorbeeld.. en dus absoluut nog geen kampioenen zijn, nog niet eens wedstrijden hebben gelopen... dat heet dus je verdiepen in... en ja dat heb je niet met een drukje op internet gevonden... daar mag je ook wat moeite voor moeten doen.
En alles wat op internet staat is waarheid? Als ik internet (lees vdh site) moet geloven heeft Nanni maar 1 nestje gehad :mrgreen: Je hebt ook volledig gelijk dat je je huiswerk goed moet doen hoor, maar helaas zijn sommige fokkers niet zo eerlijk als hun lieve gezicht doet geloven. Via via kom je nog wel eens achter dingen en geloof mij, de broodfok is net zo erg als zulke stamboomfokkers
dat geloof ik direct, je moet het ook niet van sites alleen hebben, het wereldje is maar heel klein eigenlijk en als je een beetje doorvraagt kom je een heel eind. :wink: Ik geloof fokkers nooit op hun mooie blauwe ogen, ik vraag eerst wel wat rond in het wereldje.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
duitse herder schreef:
dat geloof ik direct, je moet het ook niet van sites alleen hebben, het wereldje is maar heel klein eigenlijk en als je een beetje doorvraagt kom je een heel eind. :wink: Ik geloof fokkers nooit op hun mooie blauwe ogen, ik vraag eerst wel wat rond in het wereldje.
en laat ik dat nou bedoelen met de tamtam ;)
daar kom je heel erg veel van te weten, al is dat natuurlijk ook niet allemaal waar.
Maar als je écht wil weten en er ook een beetje moeite voor wil doen blijft er weinig verborgen hoor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

(want een hypotheek kun je vergeten zonder partner, ongeacht je salaris),
Geen flauw idee hoe je hierbij komt maar het is totale onzin.
2. alle financiele regelingen die je kunt treffen met je DA kun je gewoon van tevoren opvragen.
Ik ken persoonlijk niet één DA die géén mogelijkheid tot gespreid betalen biedt (dat hoeft ook niet gezien de vaste stroom van inkomsten).
Niet dat het uitmaakt want een dier moet toch worden geholpen.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel dierenartsen jij kent maar de meeste dierenartsen kennen hun klantjes wel en bij sommigen zal er echt geen betalingregeling mogelijk zijn. Bij bepaalde d.a.'s ben je zelfs verplicht contant af te rekenen en dat komt omdat ze de slechte ervaring hebben opgedaan met klanten die hun betalingsverplichtingen niet nagekomen zijn.
Als je al wat langer bij een d.a.-praktijk komt en het is bekend dat je altijd trouw betaald zal er ingeval van extreme hoge kosten best wel iets te regelen zijn als het meezit.
Maar dit heeft onderdehand niets meer te maken met de vraag of je je huisdier wel of niet wilt verzekeren tegen ziektekosten.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

sjaak-k schreef: Ze zijn tot 21 jaar verantwoordelijk en staan niet borg :). Het hangt af wat voor hypotheek je laag vindt, ik hoef natuurlijk geen 8 slaapkamers en 600 m2 woonopperblakte.

Nee, met 21 jaar ben je volwassen.
Daar kun je echter helemaal niks mee.
Je juridische aansprakelijkheid als volwassene is namelijk al op je 18e in gegaan.

Vanaf 23 jaar zijn ouders echter financieel pas niet meer verantwoordelijk voor wat je hebt uitgehaald.
Als je hoge schulden maakt dan draaien je ouders daar voor op. Na je 23ste zijn ouders daar niet meer verantwoordelijk voor (tenzij ze borg staan).
Ná je 23ste ga je ook ineens een stuk meer verdienen.

En je komt alleen maar in aanmerking voor "single hypotheek" producten.
Dat zijn geen gewone hypotheken.
Als je een beetje eengezinswoning wilt kunnen kopen, waar je dan ook aan zult moeten verbouwen,
met een beetje starters salaris van zeg een souschef of ambulante zorgverlener, [zeg 1500-1750 euro],
dan zul je tegenwoordig toch écht je ouders moeten aanspreken voor de garantstelling.
Als je al voorrang kunt krijgen op een gezin of op samenwonenden in je gemeente.
Een echte hypotheek is voor een starter met een hoog salaris zeg een import-export adviseur [2200 euro], al moeizaam op te brengen.
Maar goed, als je niet veel gedaan hebt en je een hoop gespaart hebt dan moet je op een beetje HBO salaris, zeg van een goede intercedente, wel een huis kunnen kopen of bouwen, maar ik vrees echt niet zonder onderpand.
Er worden niet voor niets niet zoveel huizen en boten verkocht terwijl er een grote starterskrapte is.
(ondanks de recente wetgeving die mensen met een te hoog inkomen niet meer in een starterswoning laat wonen (150.000-185.000 euro in een kleine stad als Enkhuizen of Hoorn))
sjaak-k
Zeer actief

Rezza schreef:
sjaak-k schreef: Ze zijn tot 21 jaar verantwoordelijk en staan niet borg :). Het hangt af wat voor hypotheek je laag vindt, ik hoef natuurlijk geen 8 slaapkamers en 600 m2 woonopperblakte.

Je juridische aansprakelijkheid als volwassene is namelijk al op je 18e in gegaan.

Vanaf 23 jaar zijn ouders echter financieel pas niet meer verantwoordelijk voor wat je hebt uitgehaald.
Als je hoge schulden maakt dan draaien je ouders daar voor op. Na je 23ste zijn ouders daar niet meer verantwoordelijk voor (tenzij ze borg staan).

Als je een beetje eengezinswoning wilt kunnen kopen, waar je dan ook aan zult moeten verbouwen,
met een beetje starters salaris van zeg een souschef of ambulante zorgverlener, [zeg 1500-1750 euro],
dan zul je tegenwoordig toch écht je ouders moeten aanspreken voor de garantstelling.
Als je al voorrang kunt krijgen op een gezin of op samenwonenden in je gemeente.
Een echte hypotheek is voor een starter met een hoog salaris zeg een import-export adviseur [2200 euro], al moeizaam op te brengen.
Maar goed, als je niet veel gedaan hebt en je een hoop gespaart hebt dan moet je op een beetje HBO salaris, zeg van een goede intercedente, wel een huis kunnen kopen of bouwen, maar ik vrees echt niet zonder onderpand.
Er worden niet voor niets niet zoveel huizen en boten verkocht terwijl er een grote starterskrapte is.
(ondanks de recente wetgeving die mensen met een te hoog inkomen niet meer in een starterswoning laat wonen (150.000-185.000 euro in een kleine stad als Enkhuizen of Hoorn))
Bij mijn weten is en was dit altijd 21, ik kan op internet ook geen andere informatie daarover vinden. Ik heb naast mijn vmbo trouwens geen afgemaakte opleidingen (wel 3 waar ik nu eventueel in het tweede jaar zou kunnen starten). Ik kan min of meer zelf bepalen wat ik verdien, dus mocht er wat meer nodig zijn voor een bepaalde hypotheek dan is dat geen groot probleem.

Ga trouwens niet in een stad wonen, de bedoeling is wel dat ik daar in de buurt ga wonen, gezellig bij rezza op de koffie :mrgreen:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

sjaak-k schreef:
Rezza schreef:

Bij mijn weten is en was dit altijd 21, ik kan op internet ook geen andere informatie daarover vinden. Ik heb naast mijn vmbo trouwens geen afgemaakte opleidingen (wel 3 waar ik nu eventueel in het tweede jaar zou kunnen starten). Ik kan min of meer zelf bepalen wat ik verdien, dus mocht er wat meer nodig zijn voor een bepaalde hypotheek dan is dat geen groot probleem.

Ga trouwens niet in een stad wonen, de bedoeling is wel dat ik daar in de buurt ga wonen, gezellig bij rezza op de koffie :mrgreen:

En daarna samen naar de hoeren :smile: :smile:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

thom schreef: En daarna samen naar de hoeren :smile: :smile:
a-so-ci-aal! Dit topic gaat ook helemaal nergens meer over :)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Rezza schreef:

Als ik een gezinswoning zou willen kopen (hoeft niet meer want die heb ik allang een, helemaal alleen gekocht) heeft de gemeente daar niets mee te maken. Het enige dat de verkoper wilt weten is of ik het bedrag ga betalen wat ze willen en de bank wilt weten of ik de aangegane hypotheek kan betalen. Daar komt geen ene gemeente tussen.
smoekie
Zeer actief

sjaak-k schreef:

Samen uit, samen thuis :smile: Waarom gaan jullie niet samenwonen? :scratch: Volgens mij zijn jullie wel aan elkaar gewaagd :engel:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

sjaak-k schreef:
Als je eventueel krap zit, kan je vast wel lenen van Rezza voor die broodnodige ontspanning :smile:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Expecting schreef:
sjaak-k schreef:
Als je eventueel krap zit, kan je vast wel lenen van Rezza voor die broodnodige ontspanning :smile:
Je hebt zo nu en dan wel recht op ontspanning... :lol: :lol:
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Finaciele verantwoordelijkheid:
Zodra je achttien bent geworden eindigt de aansprakelijkheid van je ouders. Wat niet eindigt is de financiële verantwoordelijkheid. Volgens de wet zijn ouders nog steeds verplicht te blijven bijdragen in de kosten en levensonderhoud. Dit duurt nog tot je 21ste. Deze regel is er omdat veel kinderen van achttien nog niet zijn uitgeleerd. Studeren is duur en studenten hebben weinig tijd voor bijbaantjes. Daarom hebben ze het geld van de ouders vaak hard nodig. Deze financiële verantwoordelijkheid slaat dus alleen op het levensonderhoud. Denk dus niet dat jij hoge schulden kan maken en dat je ouders daar tot je 21ste voor opdraaien. Vanaf achttien jaar ben je daar zelf al verantwoordelijk voor.
Samengevat: op je 18e ben je zelf verantwoordelijk, behalve voor je levensonderhoud! Dit blijven je ouders tot je 21 ste

Onderhoudsplicht
Dit is de plicht van de ouders om tot je 21ste bij te dragen aan jouw levensonderhoud mocht dit nodig zijn. We hebben het dan over zaken als voeding, onderdak, kleding en studie. Onderdak moet wel redelijk zijn, dus geen duur hotel waar jij wel zou willen verblijven. Wanneer je trouwt, vervalt deze onderhoudsplicht en ben je geheel verantwoordelijk voor jezelf. Anders komt hier op je 21ste verjaardag een einde aan.
En de groeten van de mannen :zwaai
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

Reny schreef:Finaciele verantwoordelijkheid:
Zodra je achttien bent geworden eindigt de aansprakelijkheid van je ouders. Wat niet eindigt is de financiële verantwoordelijkheid. Volgens de wet zijn ouders nog steeds verplicht te blijven bijdragen in de kosten en levensonderhoud. Dit duurt nog tot je 21ste. Deze regel is er omdat veel kinderen van achttien nog niet zijn uitgeleerd. Studeren is duur en studenten hebben weinig tijd voor bijbaantjes. Daarom hebben ze het geld van de ouders vaak hard nodig. Deze financiële verantwoordelijkheid slaat dus alleen op het levensonderhoud. Denk dus niet dat jij hoge schulden kan maken en dat je ouders daar tot je 21ste voor opdraaien. Vanaf achttien jaar ben je daar zelf al verantwoordelijk voor.
Samengevat: op je 18e ben je zelf verantwoordelijk, behalve voor je levensonderhoud! Dit blijven je ouders tot je 21 ste

Onderhoudsplicht
Dit is de plicht van de ouders om tot je 21ste bij te dragen aan jouw levensonderhoud mocht dit nodig zijn. We hebben het dan over zaken als voeding, onderdak, kleding en studie. Onderdak moet wel redelijk zijn, dus geen duur hotel waar jij wel zou willen verblijven. Wanneer je trouwt, vervalt deze onderhoudsplicht en ben je geheel verantwoordelijk voor jezelf. Anders komt hier op je 21ste verjaardag een einde aan.
Niet helemaal correct. De aansprakelijkheid van ouders vervalt niet omdat een kind meerderjarig of volwassen is geworden.
Financiele verantwoordelijkheid voor ouders kan zelfs opgerekt worden tot 27 jaar. Dit is dus van belang wanneer je zelf een onderneming bent gestart en je ouders als onderpand dienen, maar dat kan ook wanneer je als een volwassen kind nog bij je ouders woont.
De financiele verantwoording komt pas te vervallen wanneer het kind geen levensonderhoud meer kan eisen bij de rechter als het hiertoe behoefte heeft. Dat is afhankelijk van het inkomen en van de zelfredzaamheid van het betreffende kind en of ouders als borgsteller staan aangeschreven.
Maar de deurwaarder maakt dat niet uit: ook als de rechter het verzoek op levensonderhoud van het kind heeft afgewezen kan de deurwaarder gewoon beslag leggen op spullen van de ouders of verzorgers waar het kind bij woont wanneer er notarïeel niets op papier is gezet en de deurwaarder geen behoefte heeft om naar u te luisteren.
Het is dus belangrijk voor ouders om er voor te zorgen dat kinderen niet te lang thuis blijven wonen.

23 Jaar is de leeftijd waarop je een titel als architect mag gaan dragen [wanneer je daar recht op hebt natuurlijk].
Het is de leeftijd waarop je als volwassenen betaald krijgt.
Een beetje goede BV, de voordeligste rechtsvorm voor ondernemers, kost je echter wel minimaal 18.000 euro ineens en heeft een onderpand nodig dat een starter alleen doorgaans niet kan dragen.
Hier zijn wel diverse regelingen voor te bedenken maar daar een borgstelling verkrijgen is zeer verstandig.
Dat kan een kennis zijn die al ondernemer is en je wilt sponsoren, maar waarschijnlijker zijn dat toch je ouders.
De bank is daar niet erg happig op tenzij je een heel goed ondernemingsplan hebt waar de bank voor garant wilt staan.
Tussen het 23ste jaar en het 27ste jaar is wel het moment om een eigen onderneming te starten:
dan heb je nog de velen voordelen van het zijn van een jonge starter, zoals gratis of goedkope begeleiding, bemiddeling, kwijtscheldingen / kortingen en subsidies.
Geloof me: die heb je nodig. Er is niet 1 ondernemingsplan dat zonder fouten wordt opgesteld.
De financiele opzet in een ondernemingsplan is bijna altijd incorrect.
De maximum leeftijd van 27 jaar wordt overigens gezien als dé leeftijd waarop je de basis van je cariére reeds moet hebben opgezet.
Je bent daarna namelijk niet langer goed bemiddelbaar naar een ander soort arbeid.

Wat sommige partijen zoals Groenlinks willen doen is vanaf het 16e jaar een beperkte financiele verantwoordelijkheid invoeren en dat opschroeven. Vooralsnog is het daar niet van gekomen. Een meerderjarig kind kan wél gewoon onder curatele worden gesteld wegens verkwisting [Personen en Familierecht, artikel 378, sectie 1b].

Tot 21 jaar geldt de onderhoudsplicht van ouders maar dat heeft hier niet veel mee te maken.
"daaronder begrepen het verschuldigde voor verzorging en opvoeding van een minderjarige en voor levensonderhoud en studie van een meerderjarige die de leeftijd van een en twintig jaren niet heeft bereikt." [boek 1 burgerlijk wetboek alsmede Failisementenwet artikel 33, sectie 4]

Zoals altijd is zeer veel afhankelijk van wat een rechter besluit mocht het zover komen.
Je kunt niet echt een stelregel maken omtrend wetten en regels rond welke aansprankelijkheid dan ook.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Toch knap hoe je nu in een keer bij de tante agaath regeling en rechtsvormen uitkomt.
Maar Rezza laat maar, zelfs over de BV kunnen we van mening verschillen, idem over het ondernemersplan.

laten we het er ophouden dat ik
a) geen boekhouder ben
b) wel een economische en juridische HBO opleiding heb
c) niet zo goed met harde stellingnames om kan gaan die op drijfzand staan.
Vooral dat laatste is iets wat aan mij ligt en maakt dat ik het lastig vind om deze discussie aan te gaan.
En de groeten van de mannen :zwaai
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

Reny schreef:Toch knap hoe je nu in een keer bij de tante agaath regeling en rechtsvormen uitkomt.
Maar Rezza laat maar, zelfs over de BV kunnen we van mening verschillen, idem over het ondernemersplan.

laten we het er ophouden dat ik
a) geen boekhouder ben
b) wel een economische en juridische HBO opleiding heb
c) niet zo goed met harde stellingnames om kan gaan die op drijfzand staan.
Vooral dat laatste is iets wat aan mij ligt en maakt dat ik het lastig vind om deze discussie aan te gaan.
a) ruim 85% van de ondernemingsplannen die ieder jaar ingeleverd worden tijdens de landelijke New Venture wedstrijd voor het beste ondernemingsplan bevat meerdere grote fouten in het financiele plaatje. het beste ondernemingsplan dat ooit heeft meegedaan met zo'n wedstrijd bevatte toch nog 2 van deze fouten. tot nu toe is er dus nog niet 1 ingeleverd die helemaal correct was. een foutloos ondernemingsplan bestaat namelijk niet, omdat je simpelweg niet concreet genoeg kunt zijn met de financiele informatie binnen het plan. het is en blijft koffiedik kijken: schakel daarom een financieel adviseur in om je ondernemingsplan te bekijken alvorens hem te tonen.
b) ik ben astronaut. "it's not where you came from, it's where you're at." het advies over de BV kwam van een bevriende accountant omdat mijn broer aan het bekijken is hoe hij het beste een eigen onderneming kan beginnen. maar goed, die informatie kom je zo achter natuurlijk. rechtsvormen en ondernemen is MBO niveau 3 en 4; daar heb je helemaal geen HBO voor nodig. zelfs als je af en toe RTL Z kijkt moet je daar genoeg van kunnen opsteken om er over mee te praten [maar ik heb mijn ondernemersdiploma, daar niet van].
c) als een stelling zelfs op drijfzand blijft staan dan is het vast een goede stelling.

Ik dacht: even voor de volledigheid.
Tenslotte komen we hier om iets te leren.

=================

En dan mag je nu weer terug over verzekeringen.

Peter Klaver, van http://www.klaver4dieren.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , is informatie aan het verzamelen over de verschillende polissen en ervaringen op een andere website, http://www.dierverzekeringvergelijking.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Hij is een bekende dierenarts en publicist, onder dierenartsen en bij mij persoonlijk onder meer bekend van zijn onderzoek naar de schadelijke invloed van bodemdekkers bij knaagdieren en paarden.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

renee-uk schreef:
malinois schreef:
duitse herder schreef: En alles wat op internet staat is waarheid? Als ik internet (lees vdh site) moet geloven heeft Nanni maar 1 nestje gehad :mrgreen: Je hebt ook volledig gelijk dat je je huiswerk goed moet doen hoor, maar helaas zijn sommige fokkers niet zo eerlijk als hun lieve gezicht doet geloven. Via via kom je nog wel eens achter dingen en geloof mij, de broodfok is net zo erg als zulke stamboomfokkers
daar kom je heel erg veel van te weten, al is dat natuurlijk ook niet allemaal waar.
Maar als je écht wil weten en er ook een beetje moeite voor wil doen blijft er weinig verborgen hoor.
Diezelfde tamtam wordt ook altijd geheimzinnig over gedaan, alles blijft achter gesloten deuren. Gelukkig kom ik nog wel via via achter dingen maar wat is er van waar?
Perry en Noah

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rezza schreef:23 Jaar is de leeftijd waarop je een titel als architect mag gaan dragen [wanneer je daar recht op hebt natuurlijk].
Ik haal er maar 1 klein zinnetje uit hoor, uit al je hersenspinsels. Als ik op mijn 21e mijn doctoraal haal (en dat kan makkelijk) dan mag ik vanaf dat moment gewoon Drs voor mijn naam zetten hoor. Waar heb je in vredesnaam vandaan dat dat pas op je 23e mag? Als ik het heb gered kan ik op die leeftijd ook al gewoon Dr zijn hoor.

Verder heb ik een vraagje. Sjaak-k heeft je diensten niet nodig, maar ik kan eigenlijk momenteel wel een tante Agaath gebruiken? Interesse om op een belasting-technisch zeer interessante manier je spaargeld te beleggen?
smoekie
Zeer actief

duitse herder schreef: En alles wat op internet staat is waarheid? Als ik internet (lees vdh site) moet geloven heeft Nanni maar 1 nestje gehad :mrgreen: Je hebt ook volledig gelijk dat je je huiswerk goed moet doen hoor, maar helaas zijn sommige fokkers niet zo eerlijk als hun lieve gezicht doet geloven. Via via kom je nog wel eens achter dingen en geloof mij, de broodfok is net zo erg als zulke stamboomfokkers
duitse herder schreef:
renee-uk schreef:
malinois schreef:dat geloof ik direct, je moet het ook niet van sites alleen hebben, het wereldje is maar heel klein eigenlijk en als je een beetje doorvraagt kom je een heel eind. :wink: Ik geloof fokkers nooit op hun mooie blauwe ogen, ik vraag eerst wel wat rond in het wereldje.
Diezelfde tamtam wordt ook altijd geheimzinnig over gedaan, alles blijft achter gesloten deuren. Gelukkig kom ik nog wel via via achter dingen maar wat is er van waar?
psies :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
heel simpel, vragen, vragen, vragen...
en ik heb werkelijk nooit wat gemerkt van die gesloten deuren hoor, er is altijd wel wat bekend en dat gaat als een lopend vuurtje...
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:
smoekie schreef:
heel simpel, vragen, vragen, vragen...
en ik heb werkelijk nooit wat gemerkt van die gesloten deuren hoor, er is altijd wel wat bekend en dat gaat als een lopend vuurtje...

Ja Mal, ik had het je al gezegd, jij bent geweldig. Je bent een vrouw van de wereld, jouw lukt alles, jij weet alles, en of komt alles te weten, je hebt ook al zoveel pups gekocht en of dek reuen nodig gehad etc etc :ok: Ben velours op jouwwww :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”