Totdat mijn vader gisteren met de honden naar het strand was gegaan (ik dacht bos, maar hij had zich bedacht..). Ze hebben daar gescheurt en Puma beukte Evi tijdens het rennen, die rolde weer om en dus weer janken en poot omhoog. Dat ik haar thuis zag, zag ik gelijk al dat het dit keer heftiger was. Als ze stilstaat houdt ze haar pootje omhoog, ze slaapt heel veel, speelt niet. Ze sprong over een laag hekje (om te plassen waar ze altijd plast) en begon te janken. Ze wilde een blaadje uit de wind vangen en begon te janken, pootje omhoog.. Vannacht hoorde ik haar een aantal maal janken, omdat het liggen pijn doet.
Vandaag is mijn moeder naar de dierenarts geweest en die heeft gekeken. Hij voelt dat de schouder op 2 plaatsen pijnlijk is. Dat kan zijn dat ze daar een breukje heeft zitten, het kan zijn dat de schouder uit de kom is geweest en nu de spieren en pezen verrekt zijn of er is iets mis met de kop/kom van de schouder. Hij zei dat het zo kan zijn dat ze iets met de eerste botsing heeft opgelopen en dat dit gisteren is verergert. Of dat ze al iets heeft opgelopen in Spanje, waar ze vandaan komt, en dat dit er nu uit komt. Maar dat lijkt me niet, want voor de botsing is er echt nog nooit iets aan de hand geweest en heeft ze echt wel raarder gedaan...
Woensdag wordt er een foto van gemaakt, ze zou dan gesteriliseerd worden, omdat ze dan toch nog in een roesje zit. Maar de dierenarts heeft al gezegd dat we maar moeten afwachten of ze woensdag wel gesteriliseerd wordt of dat het een andere operatie wordt (aan de schouder mag ik dus begrijpen van hem..)..
Sorry voor het lange verhaal, maar vind het zo sneu voor Evi, en ik vind het ook wel spannend wat het nou precies is..
Oh, en is er iemand met ervaring in breuken in de schouder, qua revalidatie, of behandeling?