Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pijn? Down? [Update..VRAAG wat betreft rontgen]

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Re: Pijn? Down? [Update..DA geweest en uitslag]

Ongelezen bericht door Knoeppie »

monky555 schreef:
Knoeppie schreef:
monky555 schreef:is een foto maken niet een optie? het kan ook iets anders zijn natuurlijk, ik zou er wel 1 willen hoor met dit soort acute klachten :wink:

iig succes met knoeppie :ok:
Foto wil ze alleen doen om mij gerust te stellen, zelf vindt ze het absoluut niet nodig.
Daar ik regelmatig het idee heb dat ze erg van de centen zijn daar ga ik er vanuit dat een foto echt niet
nodig is.
Bovendien kan een HD foto alleen onder een roesje omdat Knoeppe geen hond is die je zomaar op haar rug legt, met haar hartkwaal mag ze echter niet zomaar een roesje.
oke met een hartkwaal kan ik het me voorstellen :W:

maar wat als het geen HD is maar iets anders?
ik ben misschien wat voorzichtig, monky van mij had ook last van zijn rug mijn DA wilde ook geen foto maken omdat monky die periode heel veel te verduren had gehad operatie's, veel foto's dus veel narcoses en roesjes en dan is een een contrastvloeistof foto toch wel zwaar, maar ik vertrouwde het niet en maar goed ook, want hij had/heeft een hernia :cry:

ik vindt als ze zo'n pijn heeft, zo acuut, en niet reageerd op pijnstilling, moet of kan er iets anders aan de hand zijn :19:

maar ik ken jou hond niet natuurlijk :wink:

Ze reageert wel op pijnstilling hoor! Niet dat ze pijnvrij is maar ze kan er prima mee lopen, alelen niet springen.
Foto wil ze sowieso pas maken als ze weer in orde is maar van ons hoeft het -vooralsnog- niet zo nodig. Eerst dit maar een kans geven.
Ik loop veel met KNoeppie en ze loopt zeker 4-5 keer per week los en los is bij haar echt leip, ze kan nooit eens rustig en normaal lopen.
Nu krijgt ze dus rust tot ze geen klachten meer heeft en dan ga ik heel rustig aan korte losse rondes opbouwen en alleen op vlakke ondergrond.
Als ze eeen blessure heeft opgelopen dan heeft die nooit de kans gekregen om beter te worden omdat ze nooit écht rust heeft gehad.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Veel beterschap hopelijk hersteld ze snel , kan me inderdaad voorstellen dat je idd een hondje met een hartkwaal niet een roesje laat geven als het niet echt noodzakelijk is.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

Cato schreef:Veel beterschap hopelijk hersteld ze snel , kan me inderdaad voorstellen dat je idd een hondje met een hartkwaal niet een roesje laat geven als het niet echt noodzakelijk is.
Knoeppie moet onder dubbele hartbewaking wanneer zij onder narcose is.
Toen zij gecastreerd werd (weliswaar in Utrecht dus heeft lang geduurt omdat ze leerobject was ;)) was ze zwaar onderkoeld en nog maar 33 graden, heeft uren geduurt voor ze weer op temperatuur was!
Wij zijn zus huiverig met narcose en zeker wanneer het niet noodzakelijk is.

Knoeppie is vandaag weer erg goed. Ze sprong net uit zichzelf op de bank, zonder pijnstillers...Raar wijffie :love:

Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

Na een dag pijnstillers was het over, na 5 dagen weer los gelopen, gisteravond was dat en vandaag niets te zien dus het is weer over.
Toch vind ik het vreemd dat ze sinds 2 maanden zo nu en dan mankt terwijl ze haar leven lang nooit wat gehad heeft, in een super conditie is en super slank (tegen het schare aan) is.

Volgens de DA ga je vanaf nu langzaam merken dat ze ouder aan het worden is (in januari wordt ze 7).
Ligt dat aan mij of....in mijn ogen is het bij een hond van deze leeftijd in deze conditie niet het ouder worden wat nu gaat spelen maar is er gewoon wat aan de hand.

Voorlopig houden we het op een spierblessure maar als het na een tijd rust en opletten met de ondergrond bij het los rennen weer terug komt wil ik haar graag laten rontgen.
Wat zijn goede DA-en of klinieken die dat kunnen? Wij hebben alleen goede ervaringen met Utrecht terwijl ik hier vaak hele slechte ervarinen lees, zou het daar ook op een goede manier kunnen?

Knoeppie heeft dus een hartkwaal en zal onder narcose extra hartbewaking nodig hebben...

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Pijn? Down? [Update..VRAAG wat betreft rontgen]

Ongelezen bericht door Hutsje »

er zijn genoeg da's die rontgenen zondr roesje, ook lastiger en grotere honden dan knoeppei. dus ze hoeft niet onder narcose. daarnaast is het niet eens een narcose maar een roesje, ze gaat lang zo diep niet als een narcose. putten is voor jou niet zo ver weg toch? leg het eens voor aan daan kranendonk ;).
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik wilde net zeggen, een hond hoeft daarvoor helemaal niet onder narcose.

Mijn oude terrier van inmiddels 14 heeft sinds 3 jaar spondylose in de achterste wervels, en bij het maken van de röntgenfoto hoefde ze echt niet onder narcose of een roesje. Ik zou gewoon die foto maken, als het nl wel spondylose is weet je dat en kun je haar leefpatroon aanpassen. (Niet meer springen, en geen ellelange wandelingen, ik heb goede ervaringen met spondyvetsem en glucoseminecomplex behaald). Als er nl een zenuw knel zit geeft dat erge pijnen en na een paar dagen rymadil is dat weer weg. Maar het komt zekers wel weer een keer terug als er een "rare" beweging is gemaakt.
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik zou toch ergens heen gaan waar ze zonder roesje foto's maken. Het valt toch te proberen? Volgens mij doen ze het in Hellendoorn ook zonder roesje.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

Als het mogelijk is zonder roesje dat absoluut niet met! Ik hoorde alleen van mijn DA dat het vrijwel onmogelijk is een hond op de rug te leggen voor een foto en ik ben bang dat Knoeppie ook niet blijft liggen of kapot gaat van de stress maar het is het proberen waard.

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Knoeppie schreef:Als het mogelijk is zonder roesje dat absoluut niet met! Ik hoorde alleen van mijn DA dat het vrijwel onmogelijk is een hond op de rug te leggen voor een foto en ik ben bang dat Knoeppie ook niet blijft liggen of kapot gaat van de stress maar het is het proberen waard.
ik zou meteen een andere da zoeken!
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

Hutsje schreef:
Knoeppie schreef:Als het mogelijk is zonder roesje dat absoluut niet met! Ik hoorde alleen van mijn DA dat het vrijwel onmogelijk is een hond op de rug te leggen voor een foto en ik ben bang dat Knoeppie ook niet blijft liggen of kapot gaat van de stress maar het is het proberen waard.
ik zou meteen een andere da zoeken!
Onze DA houd erg van geld en eerlijk gezegd is de enige reden dat wij nog daar zijn omdat zij Knoeppie van pup af aan heeft meegemaakt, ook wat betreft haar hart. Dat hart speelt eigenlijk niet erg meer dus wat dat betreft kunnen we wel over. Dan blijft over dat ze helemaal gek met Knoeppie is omdat ze zelf ook beagles heeft maar ach, er zijn wel meer DA-en en ik neem aan ook een hoop goede.

Foto zonder roesje is dus gewoon mogelijk?

Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ja, een foto zonder roesje is heel goed mogelijk!

Een dierenarts die beweerd van niet, ziet mij niet meer terug :neenee:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nee hoor, de mijne is ook zonder roestje gerontgend en dat is echt niet de makkelijkste... :wink:
Hellendoorn ben ik geweest, Putten doet het ook zonder roesje.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Vorig jaar was ik met Biru bij ortopedisch chirurg Ottenschot in Utrecht. Er moesten foto's worden gemaakt en omdat Biru altijd een heel makkelijke hond was en heel relaxt wilde ik die zonder roes. Maar helaas biru wilde niet meewerken dus uiteindelijk kreeg ze toch een roesje, maar ik vond het wel fijn dat ik in eerste instantie zelf de keuze had van wel of geen roesje.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Soms kun je je ook flink verkijken op je eigen hond.

Diesel's blaas moest een keer aangeprikt worden als hyperdepieper pup van 5 maanden. Dat moet ook liggend op de rug met een echo erbij. Ik zag het al helemaal voor me. Een pup van 35 kilo spartelend op zijn rug! Verbazingwekkend genoeg bleef hij gewoon liggen en viel in slaap tijdens de echo. Tijdens het aanprikken deed hij heel even zijn ogen open :smile:
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Knoeppie schreef:
ja, dat schreef ik eerder al, ik gaf je zelfs een adres redelijk in jouw buurt erbij :scratch:
Hutsje schreef:er zijn genoeg da's die rontgenen zonder roesje, ook lastiger en grotere honden dan knoeppie. dus ze hoeft niet onder narcose. daarnaast is het niet eens een narcose maar een roesje, ze gaat lang zo diep niet als een narcose. putten is voor jou niet zo ver weg toch? leg het eens voor aan daan kranendonk ;).
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

Hutsje schreef:
Knoeppie schreef:
ja, dat schreef ik eerder al, ik gaf je zelfs een adres redelijk in jouw buurt erbij :scratch:
Hutsje schreef:er zijn genoeg da's die rontgenen zonder roesje, ook lastiger en grotere honden dan knoeppie. dus ze hoeft niet onder narcose. daarnaast is het niet eens een narcose maar een roesje, ze gaat lang zo diep niet als een narcose. putten is voor jou niet zo ver weg toch? leg het eens voor aan daan kranendonk ;).
Weet ik, ik bevestigde het min of meer met een vraag :W:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”