Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Krabben in de oren
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Krabben in de oren
Luna krabt veel in haar linkeroor de laatste weken.
Ze wordt ook wakker van de jeuk en het krabben gaat vrij hardhandig...
De oren zijn allebei helemaal schoon, niet rood, dik, etc.
Enig idee waar zoiets vandaan kan komen? Het is ook alleen het linker oor.
Ze wordt ook wakker van de jeuk en het krabben gaat vrij hardhandig...
De oren zijn allebei helemaal schoon, niet rood, dik, etc.
Enig idee waar zoiets vandaan kan komen? Het is ook alleen het linker oor.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Krabben in de oren
Oh toch?StormenRoxy schreef:oormijt.
Heel dom, maar ik dacht dat dat zichtbaar moest zijn dmv van schilfers of vuil ofzo?
- StormenRoxy
- Zeer actief
jha eigenlijk wel daar heb je gelijk in..Irisz schreef:Oh toch?StormenRoxy schreef:oormijt.
Heel dom, maar ik dacht dat dat zichtbaar moest zijn dmv van schilfers of vuil ofzo?
weet niet f het altijd zichtbaar is wij hebben een cockertje
dus maken haar oren regelmatig schoon
mss beginnende oorontsteking..
ik zou ff DA bellen en na vragen
weet dat bij oormijt ze heel verwoed in hun ook kunnen krabben..
met kreunen en alles er bij
bij oorontsteking houden ze het koppie een beetje scheef..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Volgens mij kan een infectie of oormijt ook dieper zitten zodat je het niet direct met het blote oog kunt zien. Ruik je iets aan haar oor?
Zelf ga ik met krabben en schudden naar een DA, omdat er ook nog het risico op grasaren bestaat, maar dat is met mijn laagbijdegrondse wolbaaltje waarschijnlijk een groter risico dan bij Luna?
Zelf ga ik met krabben en schudden naar een DA, omdat er ook nog het risico op grasaren bestaat, maar dat is met mijn laagbijdegrondse wolbaaltje waarschijnlijk een groter risico dan bij Luna?

- StormenRoxy
- Zeer actief
wat is Grasaren??Frenk schreef:Volgens mij kan een infectie of oormijt ook dieper zitten zodat je het niet direct met het blote oog kunt zien. Ruik je iets aan haar oor?

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
denk ook oorontsteking, Elmo had er een tijdje geleden ook last van. Die krabde zijn oor gewoon kapot. Kon ook niks zien (qua smerigheid), maar de Da keek in het oor (binnenin) en het was vreselijk smerig.
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
- Frenk
- Zeer actief
Grasaren (enkelvoud grasaar) is de bloeiwijze van gras waar zaadjes met een weerhaakje groeien. Die haken zich vast aan een voorbijlopend dier en "kruipen" vervolgens voorwaarts. Ze kunnen in een oor, oog of tussen de tenen het lichaam binnendringen en tot grote problemen leiden. linkjeStormenRoxy schreef:wat is Grasaren??Frenk schreef:Volgens mij kan een infectie of oormijt ook dieper zitten zodat je het niet direct met het blote oog kunt zien. Ruik je iets aan haar oor?

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
De beroemde "kruipertjes". Stukje van een grasaar.StormenRoxy schreef:wat is Grasaren??Frenk schreef:Volgens mij kan een infectie of oormijt ook dieper zitten zodat je het niet direct met het blote oog kunt zien. Ruik je iets aan haar oor?
Bij honden met behaarde en hangende oren een nogal eens voor komend gedonder.
Deze stukjes aar kunnen zelfs opkruipen tot bij 't trommelvlies en daar veel ellende veroorzaken.

- StormenRoxy
- Zeer actief
thx..Frenk schreef:Grasaren (enkelvoud grasaar) is de bloeiwijze van gras waar zaadjes met een weerhaakje groeien. Die haken zich vast aan een voorbijlopend dier en "kruipen" vervolgens voorwaarts. Ze kunnen in een oor, oog of tussen de tenen het lichaam binnendringen en tot grote problemen leiden. linkjeStormenRoxy schreef:wat is Grasaren??Frenk schreef:Volgens mij kan een infectie of oormijt ook dieper zitten zodat je het niet direct met het blote oog kunt zien. Ruik je iets aan haar oor?

- StormenRoxy
- Zeer actief
wij proberen roxy oortjes altijd goed schoon te houden (met van die pipetjes)Rea schreef:De beroemde "kruipertjes". Stukje van een grasaar.StormenRoxy schreef:wat is Grasaren??Frenk schreef:Volgens mij kan een infectie of oormijt ook dieper zitten zodat je het niet direct met het blote oog kunt zien. Ruik je iets aan haar oor?
Deze stukjes aar kunnen zelfs opkruipen tot bij 't trommelvlies en daar veel ellende veroorzaken.
vind ze niet leuk maar toch
maar dit wist ik echt niet.. zal er volgend zomer zeker meer op gaan letten.. en in die tijd haar oortjes extra schoonmaken

- Frenk
- Zeer actief
En het is dus niet alleen risicovol bij oren, maar ook ogen en tussen de tenen. Sowieso is het in het grasaren-seizoen slim om regelmatig te controleren of ze niet stiekem zijn blijven zitten ergensStormenRoxy schreef:wij proberen roxy oortjes altijd goed schoon te houden (met van die pipetjes)Rea schreef:De beroemde "kruipertjes". Stukje van een grasaar.
maar dit wist ik echt niet.. zal er volgend zomer zeker meer op gaan letten.. en in die tijd haar oortjes extra schoonmaken
Pipetjes voor de oren ken ik trouwens niet. Ik gebruik gewoon een flesje oorcleaner van Virbac.

- StormenRoxy
- Zeer actief
kopen we altijd bij de dierenarts merk zou ik niet weten.. 1 pipetje per oor..Frenk schreef:En het is dus niet alleen risicovol bij oren, maar ook ogen en tussen de tenen. Sowieso is het in het grasaren-seizoen slim om regelmatig te controleren of ze niet stiekem zijn blijven zitten ergensStormenRoxy schreef:wij proberen roxy oortjes altijd goed schoon te houden (met van die pipetjes)Rea schreef:De beroemde "kruipertjes". Stukje van een grasaar.
Pipetjes voor de oren ken ik trouwens niet. Ik gebruik gewoon een flesje oorcleaner van Virbac.

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ja bekend, ik doe meestal 2 pipetten in een klein flesje met zo'n glazen druppelaar erin. Vandaar uit krijgen ze hier ieder week allemaal een hoeveelheid in 't oor. En doe er zo ook langer mee.Ik vind een hele verpakking nogal veel en overdreven. Of ze moeten echt vieze oren hebben dan wel meer.StormenRoxy schreef: kopen we altijd bij de dierenarts merk zou ik niet weten.. 1 pipetje per oor..

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb net even gebeld naar de DA om te kijken wat zij er van zeggen en we gaan vanmiddag toch even langs.
Misschien ziet er toch iets in de diepte ofzo, dus dat laten we even nakijken.
In ieder geval bedankt voor de tips!
Misschien ziet er toch iets in de diepte ofzo, dus dat laten we even nakijken.
In ieder geval bedankt voor de tips!
- StormenRoxy
- Zeer actief
hier 1 x pw of 2 weken ligt ook aan het weer... enz..Rea schreef:Ja bekend, ik doe meestal 2 pipetten in een klein flesje met zo'n glazen druppelaar erin. Vandaar uit krijgen ze hier ieder week allemaal een hoeveelheid in 't oor. En doe er zo ook langer mee.Ik vind een hele verpakking nogal veel en overdreven. Of ze moeten echt vieze oren hebben dan wel meer.StormenRoxy schreef: kopen we altijd bij de dierenarts merk zou ik niet weten.. 1 pipetje per oor..

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Toch wat troep in het oor, vrij diep. Dus nu weer een paar dagen druppelen en dan moet het weg zijn.
Verder was ze volgens de DA in topconditie en prima op gewicht, dus dat zit helemaal goed.
Verder was ze volgens de DA in topconditie en prima op gewicht, dus dat zit helemaal goed.
- Frenk
- Zeer actief
Fijn dat je toch even gegaan bent, want als troep gaat ontsteken ben je toch weer verder van huis. En dat ze in topconditie is, is altijd leuk om te horenIrisz schreef:Toch wat troep in het oor, vrij diep. Dus nu weer een paar dagen druppelen en dan moet het weg zijn.

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1