Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu op SBS6

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Nu op SBS6

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Twee dagen, twee maltezers uit 1 gezin doodgebeten door dezelfde hond. :jank:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
yvonne dl
Zeer actief

Re: Nu op SBS6

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Nou ik kon het niet droog houden.
wat erg zeg.
Die kleine hummels.
wel heel mooi hoe ze opgebaard lagen he>?
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Welk programma was dat?
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

yvonne dl schreef:Nou ik kon het niet droog houden.
wat erg zeg.
Die kleine hummels.
wel heel mooi hoe ze opgebaard lagen he>?
Ik heb niet alles gezien, maar ik moest effe flink slikken toen die mevrouw stond te vertellen over dat tweede hondje. Staat ze daar tegen een muur aangedrukt met hondje in haar armen om hem in godsnaam te beschermen, rukt die kuthond hem vanonder toch uit haar handen en tien seconden later vliegt hij morsdood door de lucht.

Ik heb niks tegen staffords en pitbulls bij goeie bazen, en de 'dader' zou hier ook zomaar een heel ander ras geweest kunnen zijn, maar het is toch godsgeklaagd dat dit kan gebeuren.

Als je hond grote gaten bijt (of erger) in andere honden, dan heb je hem na het eerste incident gemuilkorfd aan de lijn, en dubbel gezekerd aan je broekriem ofzo. En als je dat niet doet, hoor je een levenslang verbod te krijgen op het houden van honden. Debiele baas, en nog een dooie hond erbij, gok ik. Want deze komt echt niet door de MAG-test.

Van mij mag die baas dus achter de tralies, met die drie dooie honden op z'n geweten.
Hanneke2
Zeer actief

sjaak-k schreef:Welk programma was dat?
Je goed recht? Ik viel er ook zomaar in, maar het is vast wel online te vinden om te herkijken.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Heb ff gekeken bij uitzending gemist wat erg! Bij de eerste keer dacht ik nog tja het kan natuurlijk gebeuren dat omdat die maltheser aankomt rennen hij net naar de verkeerde rent (dat maakt t niet minder triest) Maar dat hele verhaal erna! Hoezo wordt die hond bij dezelfde vrouw uit de auto gegooid en als een gek weggereden. En dat die dan vervolgens dat hondje gewoon uit haar handen trekt terwijl ze zo haar best doet het te beschermen! verschikkelijk! Een geluk dat hij haar niet heeft gepakt! Die laatste keer lijkt mij dus ook echt intentie van de eigenaar.

En dan die laatste zien ze heeft inmiddels de crematie kosten vergoed gekreken ja daar ben je vet mee...... :cry:
Hanneke2
Zeer actief

corason del perro schreef:Heb ff gekeken bij uitzending gemist wat erg! Bij de eerste keer dacht ik nog tja het kan natuurlijk gebeuren dat omdat die maltheser aankomt rennen hij net naar de verkeerde rent (dat maakt t niet minder triest) Maar dat hele verhaal erna! Hoezo wordt die hond bij dezelfde vrouw uit de auto gegooid en als een gek weggereden. En dat die dan vervolgens dat hondje gewoon uit haar handen trekt terwijl ze zo haar best doet het te beschermen! verschikkelijk! Een geluk dat hij haar niet heeft gepakt! Die laatste keer lijkt mij dus ook echt intentie van de eigenaar.

En dan die laatste zien ze heeft inmiddels de crematie kosten vergoed gekreken ja daar ben je vet mee...... :cry:
Ja, jippie, daar maak je iets mee goed. :roll:

Die mensen hun honden zijn hartstikke dood, en niet vredig ingeslapen, maar aan barrels gescheurd. Ze hoorde het scheuren, nou, die mevrouw heeft nachtmerrie-materiaal voor de rest van haar leven.

Ik zou zo boos zijn, wat zeg ik, ik ben gewoon zo boos.

Ik zou werkelijk een knokploeg inhuren ofzo als het mij overkwam, allebei mijn honden verscheurd in twee dagen tijd. Dan maar niet subtiel.

(En ik heb dus bewondering voor die mevrouw, want die bleef in heel haar verhaal keurig netjes.)
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

juist die bazen aanpakken!
een dieren verbod geven.

ik ken veel mensen met staffords heb er wekelijks 4 over de vloer
waaronder de witte bij het onderschrift.
die zijn goed opgevoed en luisteren goed en hebben eigenlijk nooit problemen.
die domme eigenaren die niet eens de moeite nemen om hun honden op te voeden bah bah.

zo zonde zo zonde :roos: :roos: :roos:
Afbeelding
blijf vragen stellen
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Bij de 1e had ik nog de gedachte dat ik me dat nog "enigzins" voor kon stellen. Ik zag dat hondje al loslopend op die staff aanrennen waar die staff niet van gediend was terwijl die aangelijnd was en het dus nog ergens een een treurige samenloop van omstandigheden zou kunnen zijn, maar bij het 2e verhaal waarin ze vertelde dat ze met de hond vast aan de lijn liep en die staff uit het niets opdook om vervolgens ook haar hondje even aan "vlokken" te scheuren :kotz: Probeer me van alles voor te stellen maar kan me gewoon niet voorstellen en indenken hoe het in godsnaam kan dat die staff tot 2x toe ook zelf de kans er toe kreeg.

Als mijn hond dat gedaan zou hebben zou ik dusdanig van slag zijn dat ik mijn hond geen cm de ruimte meer zou hebben gegeven. Hoe krijgt die hond dan de kans om zo op haar af te stormen? Wat beweegt die hond om zo gefixeerd op die malts te zijn geweest? Dit is volgens mij echt een hond die ze zo snel mogelijk moeten weghalen daar. Een test laten ondergaan en aan de hand daarvan herplaatsen. Die hond is volgens mij gewoon knettergek. Een hond staff of niet, doet dergelijke dingen toch echt niet "zomaar" lijkt mij.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

smoekie schreef:Bij de 1e had ik nog de gedachte dat ik me dat nog "enigzins" voor kon stellen. Ik zag dat hondje al loslopend op die staff aanrennen waar die staff niet van gediend was terwijl die aangelijnd was en het dus nog ergens een een treurige samenloop van omstandigheden zou kunnen zijn, maar bij het 2e verhaal waarin ze vertelde dat ze met de hond vast aan de lijn liep en die staff uit het niets opdook om vervolgens ook haar hondje even aan "vlokken" te scheuren :kotz: Probeer me van alles voor te stellen maar kan me gewoon niet voorstellen en indenken hoe het in godsnaam kan dat die staff tot 2x toe ook zelf de kans er toe kreeg.

Als mijn hond dat gedaan zou hebben zou ik dusdanig van slag zijn dat ik mijn hond geen cm de ruimte meer zou hebben gegeven. Hoe krijgt die hond dan de kans om zo op haar af te stormen? Wat beweegt die hond om zo gefixeerd op die malts te zijn geweest? Dit is volgens mij echt een hond die ze zo snel mogelijk moeten weghalen daar. Een test laten ondergaan en aan de hand daarvan herplaatsen. Die hond is volgens mij gewoon knettergek. Een hond staff of niet, doet dergelijke dingen toch echt niet "zomaar" lijkt mij.
helemaal mee eens.
:ok:
Afbeelding
blijf vragen stellen
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

smoekie schreef:Bij de 1e had ik nog de gedachte dat ik me dat nog "enigzins" voor kon stellen. Ik zag dat hondje al loslopend op die staff aanrennen waar die staff niet van gediend was terwijl die aangelijnd was en het dus nog ergens een een treurige samenloop van omstandigheden zou kunnen zijn, maar bij het 2e verhaal waarin ze vertelde dat ze met de hond vast aan de lijn liep en die staff uit het niets opdook om vervolgens ook haar hondje even aan "vlokken" te scheuren :kotz: Probeer me van alles voor te stellen maar kan me gewoon niet voorstellen en indenken hoe het in godsnaam kan dat die staff tot 2x toe ook zelf de kans er toe kreeg.

ik vind het vreselijk.. dat dat heeft kunnen gebeuren.. als je van je zelf weet dat je hond zo iets doet en in zon erge mate dan moet ie gemuilkorft zijn of straak aan de riem.. en al helemaal niet los..

maar ik kom toch ff terug op het dik gedrukte..
mijn tante heeft een kruising mechelaar hollandse herder die loopt bij haar op het erf.. toe die pup was is ie aangevallen door de jack van de buren... toen ie ouder was... wilde de jack het weer proberen... dat heeft ie niet overleeft.. nu haden die zelfde buren weer een jacky en die rende daar ineens het erf op (ze hebben veel grond) en die heeft ze ook gegrepen.. hij was gelukkig niet dood maar er wel dicht bij...

hij heeft nu een hekel aan alle jackys terwijl die met andere honden super kan.. nu heeft ze een schokband om en een erfagscheiding als ze dichter als een meter bij de erfafscheiding komt krijgt ze een schok die steeds sterker word hoe dichterbij ze komt.. en er staan grote stalen schuttingen tussen de erfafscheiding naar de buren..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Dus doet de hond het niet "zomaar" daar is dan ongetwijfeld iets aan voorafgegaan of de "reden" is niet bekend. Maar als je dat dan al weet zoals waar jij het over hebt, moet je ervoor zorg dragen dat het niet kan gebeuren. Het is hier tot 2x toe binnen 24 uur gebeurd, hoe stom ben je als eigenaar dan? Dan ben je in mijn ogen geen knip voor de neus waard :kotz:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

smoekie schreef:Dus doet de hond het niet "zomaar" daar is dan ongetwijfeld iets aan voorafgegaan of de "reden" is niet bekend. Maar als je dat dan al weet zoals waar jij het over hebt, moet je ervoor zorg dragen dat het niet kan gebeuren. Het is hier tot 2x toe binnen 24 uur gebeurd, hoe stom ben je als eigenaar dan? Dan ben je in mijn ogen geen knip voor de neus waard :kotz:
nee dan ben je bij mij ook niets waard,
over de omhijning komt die van me tante nooit heen.. en mocht de batterij leeg zijn dan moet ze in de schuur of in huis..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
yvonne dl
Zeer actief

Ik kan me iets herrinneren van dit verhaal.
Volgens mij was het zo dat er een oppas paste op de pitbull.
Toen hij het hondje had doodgebeten,toen is de oppas zo geschrokken en bang van de hond,dat hij hem in de straat uit de auto had gegooid.
Ik weet het hele verhaal niet meer,maar er staat me iets van bij.
Dit kan je niet verzinnen gewoon.
1 hond is al verschrikkelijk,maar 2 van de zelfde fam.
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Het zal je gebeuren... 2 hondjes zo snel na elkaar op die manier verliezen :jank: :jank: :jank:
smoekie
Zeer actief

yvonne dl schreef:Ik kan me iets herrinneren van dit verhaal.
Volgens mij was het zo dat er een oppas paste op de pitbull.
Toen hij het hondje had doodgebeten,toen is de oppas zo geschrokken en bang van de hond,dat hij hem in de straat uit de auto had gegooid.
Ik weet het hele verhaal niet meer,maar er staat me iets van bij.
Dit kan je niet verzinnen gewoon.
1 hond is al verschrikkelijk,maar 2 van de zelfde fam.
De vrouw in kwestie had het in het verhaal wel over dat ze een busje hoorde remmen en dat ineens die hond opdook, maar of dat dan was omdat de "oppas" zo geschrokken zou zijn? :scratch:

Lijkt mij dat je als eigenaar zijnde als een dergelijk iets je de dag ervoor is overkomen je de dag erna niet een of andere oppas op de hond laat letten, en daarbij lijkt het me zeker niet dat je als oppas zijnde zo schrikt ineens de deur van de auto open pleurt en de hond eruit mietert. Hoorde diegene dat dan tijdens de autorit dat ze bedacht de hond eruit te gooien. Begint op mij meer over te komen alsof er hier gewoon "opzet" in het spel is. :19:
yvonne dl
Zeer actief

Nee volgens mij was de hond bij iemand en de baasjes waren op vakantie.Zoiets meen ik me te herrineren.
Afbeelding

josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

De hond die bij een oppas zat een een Malthesertje doodbeet was weer een ander geval, dacht ik. Dat ging om een echtpaar en deze vrouw woonde alleen (of met haar volwassen zoon)
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Volgens mij woonde deze vrouw met haar zoon, die is er zo van geschrokken dat ie niet voor de camera wilde verschijnen,
Heb het ook gezien,, gatver zeg,, hoe is het toch mogelijk zo kort achter elkaar,,
Als ik dan hoor, dat het tweede hondje zo uit de armen van die arme vrouw is getrokken,,,, dan zou ik zeggen,, deze hond is niet te houden in een normale maatschappij, zeker niet in een woonwijk.

Ik zou als ik de eigenaar was, minstens de hond een muilkorf omdoen, want het probleem is dat als er een loslopende hond op hem af komt,, zal ie het waarschijnlijk weer doen,, en dat is alleen maar te voorkomen door hem te muilkorven.
Wij hebben er hier in de buurt ook een lopen, die al twee maal een loslopende hond ernstig heeft verwond, nadat deze op hem af kwamen lopen,, de pitbull was wel aan de lijn,,(althans aan een catrol)Vindt ik trouwens zeker bij een hond die agressief is,, totaal onverantwoord,, maar goed!! wie ben ik. Je bent namelijk bijna altijd te laat met korrigeren.
Maar nu heeft ie wel een muilkorf om,, maar hij is gewoon echt gek,, ondanks de korf komt er een heel zwaar laag gegrom uit,, zelfs met muilkorf krijg ik een stilstand om er met mijn andere reuen langs te lopen... en de eigenaar houd de hond ook bijna niet..
Als ik ze zie,, ga ik altijd de andere kant op,, maar ja dat lukt ook niet altijd natuurlijk.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik dacht al..alweer :ugh:
Blijft triest natuurlijk...

http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 39795.html
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

oh wat verschrikkelijk :jank:

inderdaad doen honden dit niet zonder reden, maar vergeet niet dat dit bij de staf/pit etc wel degelijk een reden heeft: om de lol namelijk.

dat hoort niemand graag maar zo is het. vechten en moorden is fun.

dáárom moet al dat achterlijke volk dat een staffie wil eens wat beter nadenken en die beesten bij zich houden!

en ja ik vind het een superras ik wordt alleen zo doodziek van eigenaren die geen idee hebben wat er in zo'n hond omgaat.

sam is 6 en heeft nog geen krasje kunnen veroorzaken maar had hij de kans gehad dat had hij al minimaal 15x klein wit en wollig op zijn naam staan! :boos:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik had het ook gezien, maar volgens mij had ik die aflevering een tijd eerder ook al eens gezien? Echt erg voor die mensen, idd nachtmerrie-materiaal voor het leven zeg :cry:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”