Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Energique en poep eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Energique en poep eten

Ongelezen bericht door renee-uk »

tekkel schreef:Ik heb me door kenners laten vertellen dat poep-eten gewoon ongewenst gedrag is :19:
Als je het niet snel de kop indrukt wordt het een (heel smerige en vervelende) gewoonte.
tja als het zo gemakkelijk was zouden er -zeker hier op het forum- niet zoveel poepeters zijn ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

renee-uk schreef:
tekkel schreef:Ik heb me door kenners laten vertellen dat poep-eten gewoon ongewenst gedrag is :19:
Als je het niet snel de kop indrukt wordt het een (heel smerige en vervelende) gewoonte.
tja als het zo gemakkelijk was zouden er -zeker hier op het forum- niet zoveel poepeters zijn ;)

Of juist wel: er wordt maar steeds naar oorzaken gezocht, terwijl die er misschien niet zijn. Behalve dat ze het lekker vinden. Verbieden dus, zou ik zeggen :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Cootje1963 schreef:Ik heb dit hele topic nog eens doorgelezen en moet zeggen dat ik er niet veel wijzer van word. :oeps: Het zijn theorien waar ik denk ik heel ver vanaf sta en ze zelfs voor het eerst lees.Ik wil niet zelf de maaltijden voor mijn hond maken met als toevoeging kruiden enzovoorts.Het is me te ingewikkeld en ik ben er niet gemotiveerd genoeg voor om zoiets goed te doen.Ik vind het knap van de mensen die wel hun hond op die manier voeren dat ze dit ook daadwerkelijk volhouden want het lijkt mij:erg tijdrovend,duur,onpraktisch en bewerkelijk.Ik begrijp wel waarom mensen willen barfen maar wil het zelf niet.Ik wil gewoon kant en klaar voer in de vorm van brokken of kvv.En op brokken en op Carnibest heeft hij nog niet eerder hondenpoep gegeten en nu ineens op Energique wel,vandaar mijn vraag.Ik hoop alleen dat iemand mijn vraag over andere kvv of brokken nog wil beantwoorden?En dat was:zijn er nog andere kvv's geschikt voor honden met huidklachten?Of eventueel een brok die aan te bevelen is?
Zelf samenstellen is allerminst erg tijdrovend, duur, onpraktisch en bewerkelijk. Het is net zoveel 'moeite' als het openmaken van een rol of zak KVV. Alleen heb ik bij zelf samenstellen zelf in de hand wat ik voer. Maar inderdaad, daar ging jouw vraag niet over.
Laatst gewijzigd door mwillow op 08 sep 2010 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

tekkel schreef:
renee-uk schreef:

Of juist wel: er wordt maar steeds naar oorzaken gezocht, terwijl die er misschien niet zijn. Behalve dat ze het lekker vinden. Verbieden dus, zou ik zeggen :wink:
je kunt ook verbieden en dan toch de oorzaak willen weten......
als je het met alleen verbieden uit de wereld kon helpen zou echt geen enkele hond van mij poep eten.
Zoals ik al zei 9 van de 10 keer ben ik het voor en de 10e keer ben ik te laat....maar ze weet echt wel dat het niet mag hoor daarom is het ook hap slik weg.... :N:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tekkel
Erelid

renee-uk schreef:je kunt ook verbieden en dan toch de oorzaak willen weten......
als je het met alleen verbieden uit de wereld kon helpen zou echt geen enkele hond van mij poep eten.
Zoals ik al zei 9 van de 10 keer ben ik het voor en de 10e keer ben ik te laat....maar ze weet echt wel dat het niet mag hoor daarom is het ook hap slik weg.... :N:
Ik bedoel: misschien ís er geen medische of voedingstechnische oorzaak. Vinden ze het alleen maar lekker :19:
Is het een gedragsprobleem.
Als jij je hond zoals je zegt 9 v/d 10 keer het poep-eten verbiedt, is hij daarna dan ziek? Last van in z'n ingewanden omdat hij 'bepaalde voedingsstoffen tekortkomt'? Krijgt hij plots haaruitval en huidproblemen zonder z'n dagelijkse portie hondenpoep? :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
mwillow

tekkel schreef:
renee-uk schreef:

Obsessief poep vreten heeft altijd een oorzaak. Dat kan alleen een eigenaar zelf bepalen in hoeverre het overmatig is of gewoon een gedragsprobleem. Uiteraard moet je dit de kop indrukken, maar er zijn wat truukjes om dit gedrag voor te zijn door voeding aan te passen en daarnaast te verbieden. Zo gaf ik 1 van mijn honden bijvoorbeeld voordat ik met ze de losloopgebieden in ging een half uur vooraf een handje gemalen pens of rauwe honing met karnemelk. Op de 1 of andere manier vervult het op dat moment een behoefte waardoor hij buiten de hondenpoep minder interessant vond. En juist daardoor is hij veel makkelijker erop te corrigeren van afstand. Ik heb dit met meerdere labradors en flatcoats in dit geval aan de hand gehad, waarvan de eigenaren het ook hebben uitgeprobeerd. Een combi van een prikkel vooraf weghalen, zodat op het moment supreme meer overwicht op je hond kan worden uitgeoefend werkt in de meeste gevallen duidelijk wel.
Laatst gewijzigd door mwillow op 08 sep 2010 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid

Eierkoeken!
mwillow

Gut nee...dat helpt nu net niet bij veel honden... :mrgreen:
tekkel
Erelid

Alleen bij de hond van Sonja Bakker :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief

tekkel schreef:
renee-uk schreef:je kunt ook verbieden en dan toch de oorzaak willen weten......
Ik bedoel: misschien ís er geen medische of voedingstechnische oorzaak. Vinden ze het alleen maar lekker :19:
Is het een gedragsprobleem.
Als jij je hond zoals je zegt 9 v/d 10 keer het poep-eten verbiedt, is hij daarna dan ziek? Last van in z'n ingewanden omdat hij 'bepaalde voedingsstoffen tekortkomt'? Krijgt hij plots haaruitval en huidproblemen zonder z'n dagelijkse portie hondenpoep? :wink:
nee hoor, Gina is nog nooit ziek geworden van niet poep eten net zo min als van wel poep eten, maar zoals ik al zei voor dat laatste krijgt ze niet al te veel kans.
En wat de oorzaak betreft: ik denk niet dat het voor haar een medische of voertechnische oorzaak heeft al zal ik dat natuurlijk nooit zeker weten.
Juist omdat het voer waarom ze staat niets uitmaakt en haar bloed gecontroleerd is (niet hierom trouwens) vermoed ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat zij poep eet omdat ze het gewoon lekker vindt.
Maar dan wel zó lekker dat het nauwelijks af te leren is, dit in tegenstelling tot het vreten van de straat wat ze ook graag mocht doen maar wat ik er wel uit heb kunnen trainen.
Afbeelding

tekkel
Erelid

renee-uk schreef:Juist omdat het voer waarom ze staat niets uitmaakt en haar bloed gecontroleerd is (niet hierom trouwens) vermoed ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat zij poep eet omdat ze het gewoon lekker vindt.
Ja, dat zeg ik de hele tijd al. Ik dacht dat jij naar een andere oorzaak bleef zoeken, terwijl de oorzaak niets anders is dan dat ze het gewoon lekker vindt :wink:
renee-uk
Zeer actief

tekkel schreef:
renee-uk schreef:Juist omdat het voer waarom ze staat niets uitmaakt en haar bloed gecontroleerd is (niet hierom trouwens) vermoed ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat zij poep eet omdat ze het gewoon lekker vindt.
Ja, dat zeg ik de hele tijd al. Ik dacht dat jij naar een andere oorzaak bleef zoeken, terwijl de oorzaak niets anders is dan dat ze het gewoon lekker vindt :wink:
Nee hoor, ik zeg ook al steeds -al jaren- dat ze het volgens mij gewoon doet omdat ze het lekker vindt, maar ik sta toch wel open voor een andere redenatie.
En ik vind het ook interessant om die uitleg van met name Sandra te lezen omdat ik denk dat daarin ook best een oorzaak te vinden zou kunnen zijn, zeker aangezien het voor sommige honden wat betreft dat poepeten wel uitmaakt wat voor voer ze krijgen.
Afbeelding

mwillow

tekkel schreef:Alleen bij de hond van Sonja Bakker :mrgreen:
:oeps: En als zij 't zegt... :smile:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Cootje1963 schreef:Ik heb dit hele topic nog eens doorgelezen en moet zeggen dat ik er niet veel wijzer van word. :oeps: Het zijn theorien waar ik denk ik heel ver vanaf sta en ze zelfs voor het eerst lees.Ik wil niet zelf de maaltijden voor mijn hond maken met als toevoeging kruiden enzovoorts.Het is me te ingewikkeld en ik ben er niet gemotiveerd genoeg voor om zoiets goed te doen.Ik vind het knap van de mensen die wel hun hond op die manier voeren dat ze dit ook daadwerkelijk volhouden want het lijkt mij:erg tijdrovend,duur,onpraktisch en bewerkelijk.Ik begrijp wel waarom mensen willen barfen maar wil het zelf niet.Ik wil gewoon kant en klaar voer in de vorm van brokken of kvv.En op brokken en op Carnibest heeft hij nog niet eerder hondenpoep gegeten en nu ineens op Energique wel,vandaar mijn vraag.Ik hoop alleen dat iemand mijn vraag over andere kvv of brokken nog wil beantwoorden?En dat was:zijn er nog andere kvv's geschikt voor honden met huidklachten?Of eventueel een brok die aan te bevelen is?
Cootje, van mijn kant zijn er geen pogingen ondernomen om jou over te zetten op barf - ik ben een veteraan (begonnen in 97/98) met een hondenpension en ik heb genoeg ervaring om te weten, dat er weinig mensen zijn die helemaal over willen stappen op rauw - maar dat veel mensen wel wat moeite willen doen om de voeding van hun honden te verbeteren.

Ik dacht een ziektepatroon in je hond te herkennen - en, zoals het hoort, heb ik wel geprobeerd om iets daarover uit te leggen en je door te sturen naar mensen die daarvoor gestudeerd hebben en je echt kunnen helpen. Via internet gaat dat namelijk niet.

Over voeders in Nl weet ik niets, alleen dat ze veel en veel beter zijn dat wat er in Noord en Zuid AMerika gemaakt wordt.

Tot slot wil ik je veel succes toewensen met het vinden van een geschikt voer - en wat betreft het toevoegen van mineralen, wil ik je aanraden om dat onderwep goed te bestuderen voor je voorzichtig begint te experimenteren. Het is de enige manier, tenzij je liever incompetente adviezen krijgt, die in jouw geval misschien niet werken en vreselijke resultaten opleveren, met als gevolg dat je een rechtzaak moet aanspannen om de schade vergoed te krijgen. Ik hoop dat dit je niet overkomt.

Vriendelijke groet en het beste voor jou en je hond,
Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mwillow

:ok: Het is maar goed dat het merendeel jou niet al te serieus neemt hier in Nederland.
Laatst gewijzigd door mwillow op 08 sep 2010 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Oh jee waar gaat dit heen? :mrgreen: Geen ruzie maken hoor. :wink: Ik wil iedereen die een reaktie heeft gegeven op dit topic bedanken voor hun adviezen en meningen.Ik zie dat er meerdere visie's zijn op dit onderwerp en pak eruit wat ik denk te kunnen toepassen.Ik vind de adviezen van SandraH erg uitgebreid en zeer intressant,maar ook een beetje ingewikkeld.Ook wat Ingit zegt begrijp ik helaas niet alles van.Maar ik zal jullie zeggen dat dit allemaal nieuw voor mij is.Wij hebben voor onze huidige hond 14 jaar lang een hond gehad die alles kon eten en eigenlijk nooit iets makeerde dus we hebben ons er eigenlijk nooit zo in verdiept verder.Maar met onze huidige hond zijn we nu al 2 jaar bezig.Soms denk ik dat we TE gefixeerd zijn geraakt om het juiste te vinden voor hem.Bij de dierenarts hoeven we niet meer aan te kloppen omdat we zijn voer niet meer willen geven.Het was gewoon niet goed genoeg om de problemen helemaal weg te krijgen,dus waarom dan doorgaan met ontzettend duur voer?Laatst op Hill's ging het wbt de huid helemaal goed alleen de ontlasting liet zeer te wensen over(vaak erg dun).En ivm het poepeten geef ik maar weer Carnibest en afkloppen maar hij heeft niet meer lopen zoeken buiten.Toeval? :19: Ik zal eens informeren of er nog andere merken kvv zijn te krijgen bij ons in de buurt en anders blijven we maar bij Carnibest.Perfect is het niet maar misschien zal dat het wel nooit worden?
mwillow

Als je het idee hebt dat het een dwangmatig gedrag is van je hond, dan zou je een bezoek aan een bekwaam holistische dierenarts kunnen overwegen.
Laatst gewijzigd door mwillow op 08 sep 2010 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Cootje1963 schreef:Ik wil iedereen die een reaktie heeft gegeven op dit topic bedanken voor hun adviezen en meningen.Ik zie dat er meerdere visie's zijn op dit onderwerp en pak eruit wat ik denk te kunnen toepassen.
Zo hoort het, Cootje - maar wees alsjeblieft voorzichtig met het geven van mineralensupplementen. Dat het werkt voor een hond van iemand anders, wil nog niet zeggen dat het voor jouw hond ook werkt - of dat ie het nodig heeft.

Van mij verder geen reacties meer - ben het niet gewend om zo respectloos en bot behandeld te worden door medeforummers. :(

Ik hoop dat het verder goed gaat met je hond en dat je over een tijdje berichtjes plaatst over hoe goed het met hem gaat. :ok:
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken
Cootje1963

ignit schreef:
Cootje1963 schreef:Ik wil iedereen die een reaktie heeft gegeven op dit topic bedanken voor hun adviezen en meningen.Ik zie dat er meerdere visie's zijn op dit onderwerp en pak eruit wat ik denk te kunnen toepassen.
Zo hoort het, Cootje - maar wees alsjeblieft voorzichtig met het geven van mineralensupplementen. Dat het werkt voor een hond van iemand anders, wil nog niet zeggen dat het voor jouw hond ook werkt - of dat ie het nodig heeft.

Van mij verder geen reacties meer - ben het niet gewend om zo respectloos en bot behandeld te worden door medeforummers. :(

Ik hoop dat het verder goed gaat met je hond en dat je over een tijdje berichtjes plaatst over hoe goed het met hem gaat. :ok:
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken
Bedankt Ignit,ik ben met jouw adviezen even blij als met die van ieder ander.Ik ben zeker voorzichtig en zelfs wat terughoudend als het gaat om extra's toe te voegen aan zijn eten.Omdat we al compleetvoeding geven word het meestal afgeraden om er dan wat aan toe te voegen mits een dierenarts anders adviseerd.Ik zeg daarmee niet dat ik SandraH niet geloof of wantrouw.Het advies van holistische dierenarts leg ik naast me neer omdat ik daar persoonlijk geen vertrouwen in heb evenmin als in homeopathie.Het eerste jaar dat we hem kregen zijn we ontzettend vaak bij de dierenarts geweest en hebben al veel mee gekregen en geprobeerd.Maar dat leverde uiteindelijk niet veel meer op dan een klein stapje vooruit.
mwillow

ignit schreef:Van mij verder geen reacties meer - ben het niet gewend om zo respectloos en bot behandeld te worden door medeforummers. :(
Ere wie ere toekomt, Ignit. Jij weet dondersgoed dat ik niet zo in elkaar steek, in tegenstelling tot jezelf. Maar wie de bal kaatst kan hem van mij keihard terug verwachten en dan niet achteraf zielig gaan lopen doen. :ok:
renee-uk
Zeer actief

Cootje1963 schreef:Het advies van holistische dierenarts leg ik naast me neer omdat ik daar persoonlijk geen vertrouwen in heb evenmin als in homeopathie.Het eerste jaar dat we hem kregen zijn we ontzettend vaak bij de dierenarts geweest en hebben al veel mee gekregen en geprobeerd.Maar dat leverde uiteindelijk niet veel meer op dan een klein stapje vooruit.
Tja dan denk ik waarom niet iets anders proberen als het één overduidelijk niet helpt ;)
Als iemand mij zou aanraden 7 keer om het blok te rennen en als afsluiting op mijn handen te gaan staan zou ik dat in elk geval proberen als ik mijn hond er beter mee kreeg.
Beetje overtokken voorbeeld natuurlijk, maar om iets van te voren al af te wijzen omdat je er zonder ervaring ermee geen vertrouwen in hebt vind ik ook raar.
Maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe graag je je hond gezond wil hebben.
Afbeelding

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

SandraH schreef:
ignit schreef:Van mij verder geen reacties meer - ben het niet gewend om zo respectloos en bot behandeld te worden door medeforummers. :(
Ere wie ere toekomt, Ignit. Jij weet dondersgoed dat ik niet zo in elkaar steek, in tegenstelling tot jezelf. Maar wie de bal kaatst kan hem van mij keihard terug verwachten en dan niet achteraf zielig gaan lopen doen. :ok:

als we elkaar dan gaan beschuldigen van rare dingen denk dan aan: wat u niet wilt dat u geschiedt... doe dat ook een ander niet...
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Eet hij alle poep of maar van een andere hond?
Het kan natuurlijk ook zijn dat een andere hond zulk beroerd voer krijgt dat de poep zo ongeveer nog een volledige maaltijd is...
Cootje1963

renee-uk schreef:
Cootje1963 schreef:Het advies van holistische dierenarts leg ik naast me neer omdat ik daar persoonlijk geen vertrouwen in heb evenmin als in homeopathie.Het eerste jaar dat we hem kregen zijn we ontzettend vaak bij de dierenarts geweest en hebben al veel mee gekregen en geprobeerd.Maar dat leverde uiteindelijk niet veel meer op dan een klein stapje vooruit.
Hier eindigd voor mij de discussie want zulke opmerkingen zijn eigenlijk het reageren niet waard.Ik vind het ontzettend fijn dat mensen op mijn topic reageren en meedenken,want zelf weet ik absoluut niet alles en dan is alle hulp welkom.Maar ik voel me niet verplicht om alle adviezen ook daadwerkelijk op te volgen.
Cootje1963

Machie schreef:Eet hij alle poep of maar van een andere hond?
Het kan natuurlijk ook zijn dat een andere hond zulk beroerd voer krijgt dat de poep zo ongeveer nog een volledige maaltijd is...
Ik denk van meerdere honden(of katten?).Maar nu hij weer Carnibest eet heeft hij geen poging meer gedaan om poep te eten.Dus laten we hopen dat het door de Energique kwam en nu weer over is.
renee-uk
Zeer actief

Cootje1963 schreef:
renee-uk schreef:
Hier eindigd voor mij de discussie want zulke opmerkingen zijn eigenlijk het reageren niet waard.Ik vind het ontzettend fijn dat mensen op mijn topic reageren en meedenken,want zelf weet ik absoluut niet alles en dan is alle hulp welkom.Maar ik voel me niet verplicht om alle adviezen ook daadwerkelijk op te volgen.
dat hoeft ook helemaal niet, waarom zou je? Zoveel mensen zoveel meningen.
Maar het een volgt uit het ander en als ik lees dat iemand problemen heeft met een bepaald iets en dan een suggestie zonder deugdelijke reden afwijst mag ik daar ook een mening over hebben.
Zo werkt dat nou eenmaal op fora, dan krijg je ook wel eens iets te horen dat je niet aanstaat.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”