Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naar aanleiding van

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Naar aanleiding van

Ongelezen bericht door Frenk »

fleurie schreef:Dat is mij ook verteld inderdaad, sindsdien staat hij bij mij altijd op 15 graden, en 's winters overdag als het koud is hoger naar behoefte.
Wij hebben zo'n heel programma ingesteld dat hij door de weeks als we buitenshuis zijn een ander verwarmingsprogramma volgt dan in het weekend of tijdens een vakantie (behalve als we die vakantie niet thuis zijn natuurlijk). Ook de vloerverwarming in de badkamer staat op zo'n programma dat hij 's ochtends en 's avonds warm is en daar tussen door op een basistemp. :19:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Frenk schreef:
Zoek stok! schreef:Ik zal wel heel erg zijn dan. Maar bij ons gaat de cv volledig uit 's nachts. Het koelt dus flink af.
Ook als het erg vriest? Het is namelijk veel duurder (en kost meer energie) om enorme pieken en dalen op te vangen dan een bepaalde basistemperatuur aan te houden. Tenminste dat is mij vertelt door onze cv-monteur. :19:
Het ligt er natuurlijk aan hoe vaak die pieken en dalen komen. De cv gaat 's avonds aan het eind van de avond uit en de volgende dag aan het begin van de avond weer aan. Ik geloof dat we hem op 11 graden hebben staan ofzo als hij uit is. Ik vind het heel onprettig om 's nachts de cv aan te hebben en daarbij moet onze cv wel wat meer doen dan in een nieuwbouwhuis. Wij stoken voor de hele buurt zeg maar. En toch hebben we een heel lage rekening :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frenk
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Frenk schreef:
Zoek stok! schreef:Ik zal wel heel erg zijn dan. Maar bij ons gaat de cv volledig uit 's nachts. Het koelt dus flink af.
Ook als het erg vriest? Het is namelijk veel duurder (en kost meer energie) om enorme pieken en dalen op te vangen dan een bepaalde basistemperatuur aan te houden. Tenminste dat is mij vertelt door onze cv-monteur. :19:
Het ligt er natuurlijk aan hoe vaak die pieken en dalen komen. De cv gaat 's avonds aan het eind van de avond uit en de volgende dag aan het begin van de avond weer aan. Ik geloof dat we hem op 11 graden hebben staan ofzo als hij uit is. Ik vind het heel onprettig om 's nachts de cv aan te hebben en daarbij moet onze cv wel wat meer doen dan in een nieuwbouwhuis. Wij stoken voor de hele buurt zeg maar. En toch hebben we een heel lage rekening :wink:
Oh zo bedoel je aan/uit. Hij staat op de waak-stand en als het in huis kouder wordt dan 11 slaat hij aan? Da's bij ons dus 15, omdat 11 echt te koud zou zijn voor ons in huis, maar da's natuurlijk subjectief :mrgreen:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Mijn honden zijn nogal kouwelijk en ik wil dat ze er gewoon lekker warmpjes bij liggen. Er gaat dus helemaal niets omlaag als ik naar bed/werk ga. Nooit gedaan ook :pffff:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ze gaan hier mee naar boven, daar staat nooit een verwarming aan. 's Nachts staan er zomer en winter minstens 2 ramen volledig open, en de ander op de kiep-stand. Dan nog krijgt Mieppie het vaak te warm en gaat ze op het laminaat liggen in de loop van de nacht.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

CV dag en nacht op 23 hier :(. Waar de hond slaapt en waar ik werk (kantoor) staat hij altijd uit, de warmte waait dan wel vanuit de bijkeuken. Zelf hoeft de kachel van mij amper aan, overdag voel je er weinig van en 's avonds mag hij dan wel een beetje aan, een graad of 19 is mij dan ook warm zat.
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

de verwarming gaat hier 's nachts op nachtstand en dat is 15 graden en als ik moet werken gaat ie op 18 graden. Ben ik thuis dan staat ie op 20 graden
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Overdag staat de thermostaat op 23 en 's nachts 19.
Merk dat T-Boy dat toch wat fris vindt, hij wil graag onder het dekbed tegen me aan liggen. Lexie ligt bij voorkeur in de douche, daar is vloerverwarming die haar op temperatuur houdt.
Groetjes, Terry
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Overdag staat de verwarming op 20 en 's nachts op 15, inderdaad in verband met de kosten, alhoewel de monteur vorig jaar zei dat 3 graden verschil het voordeligste zou zijn, maar dan slaat in de winter de verwarming 's nachts aan, dat hoeft voor mij niet.

Ik denk ook dat een hond het liever koud heeft dan warm.
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

De verwarming staat bij ons op 15 graden 's nachts, waarbij hij nooit aanslaat. Hij is nog niet hoger geweest dit jaar, maar dat wordt maximaal 20 graden. Dana mag slapen waar ze wil, in de bench met haar dekbedje en kussens, op de bank met de kussens of bij mij op bed C: Ze is blijkbaar nogal kouwelijk, want ze krult zich altijd lekker op tussen de kussens om daar heerlijk de hele nacht toasty-warm te zijn xD Als het warmer is dan 20 in huis vindt ze het te warm en gaat ze op de vloer of in de douche liggen.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier is overdag de verwarming nog uit.
Dan is het hier zo'n 17/18 graden nu en dat vinden wij en de honden prima.
S'avonds zetten we hem op 20, en dat vinden mijn honden al te warm.
Ze gaan dan in de gang liggen waar geen verwarming is.
S'nachts gaat hij uit en dan komen de honden ook weer tevoorschijn :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Als ik thuis aan het werk ben, staat de verwarming overdag op 19-19,5 graden. 's avonds een tikkie hoger tot een uur of half tien naar 20,5 uur, daarna op 16-17 graden voor de nacht (ivm eerder genoemd zuinigsheid-advies)

Aan de honden merk ik weinig qua warmte of kou; alle manden staan toevalligerwijs voor een radiator maar de bank en stoelen zijn ook hun domein dus ze hebben 'vluchtruimte' genoeg.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Hier is de verwarming al wel een paar weken aan overdag, meestal op 20, soms 20,5. En als we naar bed gaan draai ik hem terug naar 10 of 15. Denk niet dat ik dat zal veranderen als we een hond hebben, hoor de kat nu ook niet klagen haha
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik heb, nu het wat kouder is buiten, de thermostaat 's avonds op 18 en 's nachts en overdag op 15. Boy heeft het eerder te warm dan te koud en bij Saffie merk ik geen verschil of hij aan of 'uit' staat.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Sanne!! schreef:
wendy71 schreef:Mijn ritsjes vinden een graad of 22 goed te doen. :ok:
oh mijn god dat is echt wel heel erg...
Als wij avonds op de bank zitten zetten we de verwarming niet eens hoger dan 20...
En dan brand jij de hele nacht de verwarming?
Wat is erg?22 graden? :19:
Valt zat mee hoor, sávonds draai ik de cv terug op 20 graden.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan. maar voornamelijk omdat ze er eigenlijk hetzelfde bij liggen als wij, dus s'nachts rond de vijftien graden, maar een lekker dekbed en deken in de mand. als ze het te warm hebben kunnen ze ook nog op de deurmat of op de vloer liggen. maar dat doen ze nooit.

ik las het trouwens weer helemaal raar, 'goede temperatuur om je hond in te laten slapen.' dacht aan het doodmaken van een hond en vond het al zo'n gekke vraag.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

's nachts staat de verwarming op 15 graden. Soms vergeet ik m overdag nog aan te zetten. Tegen de tijd dat ik het koud krijgt, ligt Bobby te rillen op de bank! Arm dier!!
Cena heeft het nooit koud!

Bob ligt nu het liefst op ons bed, onder de dekens, zo dicht mogelijk tegen ons aan. Lekker warm!
RIP Cena :roos:
    Sanne!!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

miekmiek schreef:ik heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan. maar voornamelijk omdat ze er eigenlijk hetzelfde bij liggen als wij, dus s'nachts rond de vijftien graden, maar een lekker dekbed en deken in de mand. als ze het te warm hebben kunnen ze ook nog op de deurmat of op de vloer liggen. maar dat doen ze nooit.

ik las het trouwens weer helemaal raar, 'goede temperatuur om je hond in te laten slapen.' dacht aan het doodmaken van een hond en vond het al zo'n gekke vraag.
    ik zat er nog aan te twijfelen of ik dat erbij moest zetten want zelf las ik het eerst ook zo haha of tenminste ik dacht hmm staat dat er niet raar :P
    Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
    EstherK
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
    Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Overdag is het een graad of 17, in de avond ongeveer 19 graden en 's nachts loopt de temperatuur terug naar 15.
    Zoek stok!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

wendy71 schreef:
    Sanne!! schreef:
    wendy71 schreef:Mijn ritsjes vinden een graad of 22 goed te doen. :ok:
    oh mijn god dat is echt wel heel erg...
    Als wij avonds op de bank zitten zetten we de verwarming niet eens hoger dan 20...
    En dan brand jij de hele nacht de verwarming?
    Wat is erg?22 graden? :19:
    Valt zat mee hoor, sávonds draai ik de cv terug op 20 graden.
    Ik zou gillend gek worden met 22 graden. Dat is bejaardentemperatuur man :F:
    Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
    Ragyo
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb de honden binnen nog nooit zien rillen, dus ik heb er ook niet over nagedacht eigenlijk.
    als ik weg ben of slaap staat de boel hier op 15 graden, als ik er wel ben 16-19 en die 19 echt alleen op hele koude dagen (op 1 of ander manier werkt het systeem hier niet zo dat een bepaalde stand ook een bepaalde constante gevoelstemperatuur in huis oplevert)
    Afbeelding
    Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
    Renee1966
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
    X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Overdag 21 a 22 graden.
    's-Nachts omlaag naar 16 graden met het raam open.
    Ik hang wel een deken over de draadbench (3-zijden afgedekt) en er ligt een fleece-deken in, anders vindt Suus het te koud (ze ging rillen).
    Nu ligt ze lekker warm en knus.
    Jacksel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): York H(R)ussell
    dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb geen thermostaat en gen thermometer, dus geen idee eigenlijk hoe warm het hier in huis is. Heb sinds deze herfst een paar avonden verwarming aan gehad, maar dat is meer omdat de kou op mijn vingers slaat en die dan pijnlijk worden. Het lijkt Jamey weinig uit te maken (loopt 's nachts door het hele huis heen, boven staat nooit verwarming aan, maar raam staat alleen nog maar op ventileren), hoewel ik haar vanochtend beneden vond (gisteravond verwarming aan gehad).
    Afbeelding
    You'll be in my heart... Always...
    Frenk
    Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik zou gillend gek worden met 22 graden. Dat is bejaardentemperatuur man :F:
    Ik vind 20 warm zat, bij 22 stik ik de moord. Mijn vriend is een koukleum die het liefst de thermostaat continu op 22 of 22,5 zou zetten, maar dat trek ik dus echt niet :engel:
    Afbeelding
    Youp
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Hier staat de vloerverwarming 's nachts op 15 graden. Ik denk dat het hier nu 16 graden is 's nachts. Nog nooit klachten gehad :mrgreen:

Diesel heeft het wel vrij snel koud, maar zolang het niet onder de 15 graden komt...
    Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
    Afbeelding
    billy
    Erelid
    Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Overdag is de verwarming nooit aan, s'avonds rond de 19 graden en als ik terug kom van het wandelen met de honden gaat hij al weer naar de 15 graden, want dan vind ik het te heet.

Baco ligt altijd buiten, alleen voor de nacht haal ik hem binnen en dan ligt hij boven, waar alle ramen openstaan, behalve in mijn slaapkamer :mrgreen: en daar liggen freek en ik. :wink:
    Afbeelding
    kiki78
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

hier staat de verwarming de hele winter op 17 graden hoger kan niet want dan krijgen de honden het te warm. 's nachts slapen ze boven op de slaapkamer waar het raam openstaat.
    ze hebben het hier eerder te warm dan te koud, overdag liggen ze altijd buiten in een kennel ook als het vriest.
    Afbeelding
    Nakisha
    moderator
    Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik ben zelf maar een ielig ding, en overdag staat de verwarming hier dus op 22 graden en dan heb ik een dikke trui (en sokken) aan...
    De honden lijken geen last te hebben van die temperatuur. Geen gehijg ofzo, behalve bij opwinding of als ze zich net lekker druk hebben gemaakt.

'S nachts gaat hij op 16 graden. Daar lijken beiden geen last van te hebben, maar ze kruipen dan wel lekker warm op de bank.
    Afbeelding
    tekkel
    Erelid
    Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Eber heeft het nooit koud, en als ze het frisjes vindt gaat ze onder een dekentje liggen.
    's Nachts ligt ze natuurlijk in bed onder het dekbed :pffff:
    "No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
    sky
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

De beste temp. vindt ik de buiten temp. de vacht pas zich gewoon aan de warmte of kou.
    Ik ben ook geen vorstander van honden binnen houden wanwegen o.a de temp.
    Met dan als enige uitzondering naakthonden en hele kleine honden die zich echt niet kunnen redden in de winter.
    Jack russels b.v zouden hier gewoon buiten zitten wat ook in het verleden is gebeurd.
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”