Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naar aanleiding van
Moderator: moderatorteam
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Naar aanleiding van
dit topic:
http://www.hondenforum.nl/plaza/verzorg ... 71794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vroeg ik me af wat jullie een aangename temperatuur vinden om de honden in te laten slapen? Dus dan heb ik het over de nacht in de huiskamer..
Wat vinden jullie een goede temperatuur?
http://www.hondenforum.nl/plaza/verzorg ... 71794.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vroeg ik me af wat jullie een aangename temperatuur vinden om de honden in te laten slapen? Dus dan heb ik het over de nacht in de huiskamer..
Wat vinden jullie een goede temperatuur?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Naar aanleiding van
helemaal afhankelijk van het soort hond, vacht, conditie enz.
ook bij mijn honden verschilt het, Bo ligt bv graag wat koeler, mijn gladhaartjes willen wel graag de kachel wat hoger of een dekentje.
ook bij mijn honden verschilt het, Bo ligt bv graag wat koeler, mijn gladhaartjes willen wel graag de kachel wat hoger of een dekentje.
- Sanne!!
- Zeer actief
okee
welke temp voor een hond met dikke vacht...
en welke temp voor een hond met een korte vacht..
Gewetensvraag hoor
welke temp voor een hond met dikke vacht...
en welke temp voor een hond met een korte vacht..
Gewetensvraag hoor
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier staat de verwarming nog niet aan maar het is hier vaak nog 22 graden in huis s'avonds.. dus ze hebben weinig keus
heb gelukkig kortharen die wel van een lekkere warme kamer houden, mocht het kouder worden ( nooit lager dan 17 graden) dan kruip er 1 in de mand onder de fleecekleden, 1 vouwt zich helemaal in het hoekje van de hoekbank en de ander vleit zich in zijn mand tussen de kussens.
Is het tewarm gooien ze de kleden van de leren bank en gaan ze op het leer liggen.
heb gelukkig kortharen die wel van een lekkere warme kamer houden, mocht het kouder worden ( nooit lager dan 17 graden) dan kruip er 1 in de mand onder de fleecekleden, 1 vouwt zich helemaal in het hoekje van de hoekbank en de ander vleit zich in zijn mand tussen de kussens.
Is het tewarm gooien ze de kleden van de leren bank en gaan ze op het leer liggen.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Mijn ritsjes vinden een graad of 22 goed te doen. 

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Sanne!!
- Zeer actief
oh mijn god dat is echt wel heel erg...wendy71 schreef:Mijn ritsjes vinden een graad of 22 goed te doen.
Als wij avonds op de bank zitten zetten we de verwarming niet eens hoger dan 20...
En dan brand jij de hele nacht de verwarming?
-
chrico
- Zeer actief
Er ligt er 1 het liefst in de kachel en de andere 2 liggen het liefst buiten 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik geloof dat het hier s nachts nog niet kouder geweest is dan 18 graden. Onze pup vind dat nog te warm want hij gaat dan ipv op zijn deken op de ijzeren bodem van de bench liggen..
-
zandkorrel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): cavalier king charles spaniel
- Contacteer:
bij ons staat ie op 19 in de avond, warm zat
en in de nacht natuurlijk op 0 maar dan liggen ze in de benchjes met een boxkleedje er in 
[img]<b>http://members.lycos.nl/indebanvandecavalier/hpbimg/wall.jpg[img]</b>
- bam-bam&tank
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American staffordshire terriers..:D
Bij ons staat die meestal rond de 20 graden.. en als ze ut warm krijgen gaan ze op ut laminaat liggen.. maar meestal liggen ze lekker op de bank. of in de mand met lekker dik kleed der in..

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik zal wel heel erg zijn dan. Maar bij ons gaat de cv volledig uit 's nachts. Het koelt dus flink af. Als we thuis zijn, staat de kachel op 17,5 of 18 graden. Mijn honden vinden dat vaak nog te warm.

Linda, Izzie en Bram
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Als de kachel hier aan gaat, staat die overdag op max 21 graden en 's nachts zetten we hem terug naar 15 graden, als we dan 's morgens beneden komen is het 18/19 graden. Myra vind dat prima, maar Timo begint het nu langzaamaan "koud" te krijgen en wil een dekentje mee op de bank. 
- Jacqueline.
- Zeer actief
savonds staat de vloerverwarming hier op 22.
S´nacht gaat die terug naar 19 anders vindt ik het te koud voor de dieren
S´nacht gaat die terug naar 19 anders vindt ik het te koud voor de dieren

22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Kachel gewoon uit 's nachts, dus dan is het rond de 18 graden in huis. Meneer heeft een mand met 2 kussens,
en de bank is ook lekker warm
en de bank is ook lekker warm
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
overdag staat ie rond de 20 gr. 's nachts gaat ie terug op 17. Ik (en Elmo) vinden dit nu nog te doen maar als het kouder wordt gaat ie hoger
. Elmo slaap dan lekker in zijn bench of op de bank of op zijn kussen met 2!! fleecedekens
. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik in een oud huis woon, waar het gauw tocht en koud is.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Tot nog toe heb ik de cv 's avonds 1 keer aan gehad dit seizoen omdat ik niet in orde was en het steenkoud had,maar verder staat hij gewoon nog niet aan en is het hier in huis een graad of 15-18.Warm zat dus,en dat vinden de honden ook 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Het is hier overdag nooit warmer dan 20 graden, tenzij in de zomer natuurlijk. 's Nachts is de verwarming gewoon uit, dan wordt het zo'n 17 graden, maar nooit kouder dan 15. Hades heeft een dekentje in de bench, maar die frummelt hij vrijwel elke nacht tot een hoopje in een hoek van de bench zodat hij lekker koel op het ijzer kan liggen. Maar hij heeft dan ook veel meer last van de warmte dan van de kou. 22 graden trek ik zelf ook maar moeilijk in huis met dit weer, veel te warm. Dan krijg je ineens zo'n klap als je van buiten naar binnen komt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik gebruik de verwarming alleen als "niet te koud maker" dus die staat op 15.5. als het kouder wordt dan dat slaat hij even aan.
's avonds hebben we nu weer de houtkachel aan maar als het straks weer vriest slaat vaak tegen de ochtend de verwarming even aan.
ik heb de monsters nog niet horen klagen. als de kachel aan is kruipen ze er bijna in en is het koud in huis hoor ik ze ook niet
's avonds hebben we nu weer de houtkachel aan maar als het straks weer vriest slaat vaak tegen de ochtend de verwarming even aan.
ik heb de monsters nog niet horen klagen. als de kachel aan is kruipen ze er bijna in en is het koud in huis hoor ik ze ook niet

-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Overdag staat de thermostaat niet hoger dan 18/19 graden.'
's avonds gaat de thermostaat terug naar 17 graden.
Nilsson ligt in de bech met een vetbed en 2 fleecedekens en een oude fleece trui van mij, ik heb niet het idee dat hij het koud heeft 's nachts.
Als wij de houtkachtel aanhebben kan het al snel 22-25 graden worden in de kamer, dan ligt hij helemaal voor pampus op zijn kussen.
Het nadeel is wel dat de verwarming in de hal dan niet aangaat en zijn bech staat in de hal maar met voldoende dekens lijkt dat mij geen probleem voor hem.
Nilsson ligt in de bech met een vetbed en 2 fleecedekens en een oude fleece trui van mij, ik heb niet het idee dat hij het koud heeft 's nachts.
Als wij de houtkachtel aanhebben kan het al snel 22-25 graden worden in de kamer, dan ligt hij helemaal voor pampus op zijn kussen.
Het nadeel is wel dat de verwarming in de hal dan niet aangaat en zijn bech staat in de hal maar met voldoende dekens lijkt dat mij geen probleem voor hem.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Wat is er dan zo gewetensvragerig aan?Sanne!! schreef:Gewetensvraag hoor
Frenk slaapt overigens in de huiskamer, de thermosstaat staat 's nachts op 15 graden, maar als we naar bed gaan is het natuurlijk nog warmer in huis een graad of 19/20. Gedurende de nacht koelt dat af. Frenk kan op de vloer gaan liggen als hij het warm heeft of op de bank of in z'n bench/mand. Ik heb niet de indruk dat hij het te warm of te koud heeft. Zou ik dat wel denken, dan mocht hij kouder of warmer liggen

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ook als het erg vriest? Het is namelijk veel duurder (en kost meer energie) om enorme pieken en dalen op te vangen dan een bepaalde basistemperatuur aan te houden. Tenminste dat is mij vertelt door onze cv-monteur.Zoek stok! schreef:Ik zal wel heel erg zijn dan. Maar bij ons gaat de cv volledig uit 's nachts. Het koelt dus flink af.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
hier vrijwel hetzelfde.Langhaar schreef:Overdag staat de thermostaat niet hoger dan 18/19 graden.'
maar Luca is meer van de warmte dan Buster. maar Buster heeft ook een ondervacht.
-
anica
- Actief
voor de nacht is het hier 19 graden
voor max kan het wel naar de 16 graden die heeft een hele dikke vacht.
tosca heeft het heel snel koud en soms gaat ze dicht tegen max aan liggen.
ik denk als je hond een dikke vacht heeft makkelijk in bv een garage kan slapen, mist een goed warm hok of een mand.
als ik niet zeker weet of ze het koud hebben voel ik altijd aan de oren.
als die koud zijn heeft de hond het ook koud
voor max kan het wel naar de 16 graden die heeft een hele dikke vacht.
tosca heeft het heel snel koud en soms gaat ze dicht tegen max aan liggen.
ik denk als je hond een dikke vacht heeft makkelijk in bv een garage kan slapen, mist een goed warm hok of een mand.
als ik niet zeker weet of ze het koud hebben voel ik altijd aan de oren.
als die koud zijn heeft de hond het ook koud
-
wortel
- Actief
De verwarming staat bij ons in principe altijd uit, behalve vanaf ong. vijf uur 's middags, dan verwarmt hij tot (nu) 17 graden (in de winter 19). Om half tien gaat hij weer uit voor de nacht.
Scott vindt het allemaal prima, hij gooit sowieso z'n kleedjes opzij en gaat dan op de kale mand of benchvloer liggen.
Dit weekend hadden we echter de haard aan en daar is hij heerlijk met z'n kop op de schouw voor gaan zitten, zodat z'n koppie helemaal warm was. Toen ie ongeveer gestoofd was is hij op de houten vloer ervoor gaan liggen.
Toen het wel heel warm werd is hij in z'n mand gaan liggen.
Scott vindt het allemaal prima, hij gooit sowieso z'n kleedjes opzij en gaat dan op de kale mand of benchvloer liggen.
Dit weekend hadden we echter de haard aan en daar is hij heerlijk met z'n kop op de schouw voor gaan zitten, zodat z'n koppie helemaal warm was. Toen ie ongeveer gestoofd was is hij op de houten vloer ervoor gaan liggen.
Toen het wel heel warm werd is hij in z'n mand gaan liggen.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik hou van lekker warm.
Overdag is het hier zo'n 19 graden, dat vindt Sam fijn.
's avonds staat de thermostaat op 21,5 dan loopt sam in zijn shirt en ik vind het net lekker.
's nachts op 17 graden.
Net als Frenk is mij ook vertelt dat het meer kost om alles weer op te moeten stoken, vroeger zette ik de verwarming ook uit, maar dat doen we niet meer.
De honden vinden het allemaal prima volgens mij.
Overdag is het hier zo'n 19 graden, dat vindt Sam fijn.
's avonds staat de thermostaat op 21,5 dan loopt sam in zijn shirt en ik vind het net lekker.
's nachts op 17 graden.
Net als Frenk is mij ook vertelt dat het meer kost om alles weer op te moeten stoken, vroeger zette ik de verwarming ook uit, maar dat doen we niet meer.
De honden vinden het allemaal prima volgens mij.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik heb geen centrale verwarming en geen thermometer in de kamer, heb dus geen idee hoe warm het hier is 's nachts.
Ik heb alleen vorige week een paar avonden een elektrische radiator aangehad (elektra is hier goedkoper dan gas), maar die staat al weer een week of wat uit.
We hebben nog steeds de achterdeur open overdag maar na de afwas 's avonds gaat die nu dicht.
Het is Jan al gauw te warm, zelfs als pup in de bench wilde hij geen deken, die werkte hij binnen de kortste keren naar de zijkant.
Gina houdt wel van warm die heeft dus een lekkere dikke hondenmatras in haar bench en in haar mand.
Ik heb alleen vorige week een paar avonden een elektrische radiator aangehad (elektra is hier goedkoper dan gas), maar die staat al weer een week of wat uit.
We hebben nog steeds de achterdeur open overdag maar na de afwas 's avonds gaat die nu dicht.
Het is Jan al gauw te warm, zelfs als pup in de bench wilde hij geen deken, die werkte hij binnen de kortste keren naar de zijkant.
Gina houdt wel van warm die heeft dus een lekkere dikke hondenmatras in haar bench en in haar mand.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Moos
- Zeer actief
Saar en Vera hebben het binnen niet snel te warm of te koud volgens mij. Ik merk er iig nooit wat van.
Overdag zal het zo rond de 20 graden zijn binnen, en 's nachts geen idee, ik heb geen CV en geen thermometer hangen hier namelijk (maar weet dat ik 20 graden aangenaam vind
). Alleen als we in de regen gewandeld hebben en Saar door en door nat is zet ik speciaal voor haar de verwarming even aan/hoger. Maar ik merk dan niks aan Vera dat zij het warm zou hebben.
Moos had het 's nachts wel soms echt koud, dan lag hij te bibberen, en hij had voor de echte koude nachten een baby pyjama aan

Overdag zal het zo rond de 20 graden zijn binnen, en 's nachts geen idee, ik heb geen CV en geen thermometer hangen hier namelijk (maar weet dat ik 20 graden aangenaam vind
Moos had het 's nachts wel soms echt koud, dan lag hij te bibberen, en hij had voor de echte koude nachten een baby pyjama aan

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Overdag wanneer ik thuis werk en ´s avonds is het hier een graad of 20.
Wanneer ik naar bed ga zet ik de thermostaat op 15 graden.
Kaiou kan kiezen waar hij wil slapen.
Op de grindvloer, in zijn mand of op de bank.
Hij mag ook boven op bed, maar dat wil hij niet.
Eigenlijk is het altijd de bank, zomer en winter
Wanneer ik naar bed ga zet ik de thermostaat op 15 graden.
Kaiou kan kiezen waar hij wil slapen.
Op de grindvloer, in zijn mand of op de bank.
Hij mag ook boven op bed, maar dat wil hij niet.
Eigenlijk is het altijd de bank, zomer en winter

- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
's nachts slaapt Mitch bij mij op bed, hij begint altijd onder een deken maar als hij het te warm krijgt gaat hij op de grond of op de bank liggen. Meestal is dit een uurtje om af te koelen en dan komt hij weer in bed
Hij is trouwens wel erg verwend hoor... als we s'avonds tv zitten te kijken piept hij net zo lang totdat we een kleedje halen en hem instoppen, dan kan ie pas lekker slapen
de verwarming staat hier overdag (als we niet thuis zijn) op 16 à 17, als we thuis zijn op 20 en s'nachts dus uit.
de verwarming staat hier overdag (als we niet thuis zijn) op 16 à 17, als we thuis zijn op 20 en s'nachts dus uit.
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Dat is mij ook verteld inderdaad, sindsdien staat hij bij mij altijd op 15 graden, en 's winters overdag als het koud is hoger naar behoefte.Frenk schreef:Ook als het erg vriest? Het is namelijk veel duurder (en kost meer energie) om enorme pieken en dalen op te vangen dan een bepaalde basistemperatuur aan te houden. Tenminste dat is mij vertelt door onze cv-monteur.Zoek stok! schreef:Ik zal wel heel erg zijn dan. Maar bij ons gaat de cv volledig uit 's nachts. Het koelt dus flink af.
De meeste honden hebben het overigens volgens mij eerder warm dan (te) koud.