Morgen ga ik met haar naar de DA, maar heeft er iemand tot die tijd misschien pijnstillertips? Ik vind haar zo zielig nu...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nood-pijnstilling tips?
Moderator: moderatorteam
- Puma
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco
- Aantal honden: 1
Nood-pijnstilling tips?
Evi heeft vanmorgen een beuk gekregen van Puma, terwijl ze aan het rennen waren op het strand. Evi vloog over de kop en daarna begon ze erg te janken en wilde ze niet meer op haar poot staan, het leek wel gebroken
Maar na even rustig gemaakt te hebben, ging ze er toch wel weer op staan gelukkig. Nu in huis loopt ze mank, en eigenlijk wilt ze alleen maar slapen, ze is behoorlijk down.
Morgen ga ik met haar naar de DA, maar heeft er iemand tot die tijd misschien pijnstillertips? Ik vind haar zo zielig nu...

- Puma
- Actief
Re: Nood-pijnstilling tips?
Ja, het is inderdaad wel zielig zo, maar als ze weer gaat springen kan het nog meer beschadigen... :N:Als ze rustig is en blijft liggen zou ik het zo laten. Met pijnstilling durven ze vaak net wat meer en kan de boel beschadigd raken.
Gewoon aankijken tot morgen, misschien loopt ze dan weer helemaal gewoon.
Denk alleen niet dat ze morgen weer goed loopt, want ze heeft echt pijn...
Bedankt voor je reactie!

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Lekker laten liggen en als het even kan ervoor zorgen dat ze gewoon blijft liggen zodat ze niets overbelast zonder dat je weet waar ze last van heeft.
Als Nell zich versprongen heeft en op 3 poten "loopt" gooi ik haar zoveel mogelijk in de bench en zet haar zelf dan een paar keer per dag even buiten zodat ze haar behoefte kan doen en verder niet hoeft te lopen of wat dan ook, want als ik haar zou laten gaan, pijn of geen pijn zou ze dat blijven doen met al die kinderen in huis en kinderen die aan blijven bellen.
Vaak is dat bij ons al het "grootste medicijn" want na een paar uur - dag rust is het meestal al weer over.
Als Nell zich versprongen heeft en op 3 poten "loopt" gooi ik haar zoveel mogelijk in de bench en zet haar zelf dan een paar keer per dag even buiten zodat ze haar behoefte kan doen en verder niet hoeft te lopen of wat dan ook, want als ik haar zou laten gaan, pijn of geen pijn zou ze dat blijven doen met al die kinderen in huis en kinderen die aan blijven bellen.
Vaak is dat bij ons al het "grootste medicijn" want na een paar uur - dag rust is het meestal al weer over.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
Bij dat soort trauma's zou je Traumeel moeten geven. Dat geeft geen pijnverlichting maar herstelt het trauma sneller...
Groet, Janine
-
Neeltje
Toch niet voordat je weet wat er precies aan de hand is?cybert2 schreef:Bij dat soort trauma's zou je Traumeel moeten geven. Dat geeft geen pijnverlichting maar herstelt het trauma sneller...
-
Melanie 74
Ik zou ook Traumeel geven, ook omdat er spieren en/of pezen een opdonder hebben gehad en dan zo snel mogelijk naar de dierenarts.
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
Ze heeft toch een beuk gekregen? Dat veroorzaakt een trauma (blauwe plek of kneuzing) en Traumeel is homeopatischNeeltje schreef:Toch niet voordat je weet wat er precies aan de hand is?cybert2 schreef:Bij dat soort trauma's zou je Traumeel moeten geven. Dat geeft geen pijnverlichting maar herstelt het trauma sneller...
Groet, Janine
- Puma
- Actief
Bedankt nog voor jullie reacties!
Er wordt morgen een foto van gemaakt, dus dan weet ik hopelijk precies wat er is, maar zal ook vragen of ik dan Traumeel kan gebruiken, ik heb het wel voor mijn paarden gebruikt, dus heb het in ieder geval in huis.
Er wordt morgen een foto van gemaakt, dus dan weet ik hopelijk precies wat er is, maar zal ook vragen of ik dan Traumeel kan gebruiken, ik heb het wel voor mijn paarden gebruikt, dus heb het in ieder geval in huis.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Traumeel kan nooit kwaadPuma schreef:Bedankt nog voor jullie reacties!
Het is geen pijnstiller o.i.d.
Dus dat kan je evengoed wel geven.
Had je zondag al kunnen doen.