Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Roosje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Roosje

Ongelezen bericht door Hutsje »

billy schreef:
Hutsje schreef: zomaar allerlei honden lijkt me hier echt niet aan de orde :19: .
en dat jij nooit je eigen hond hebt gekregen wil niet zeggen dat dat voor andere kinderen ook niet goed is. ik had ook mijn eigen eerste hond op mijn 12e? denk ik? en heb er helemaal zelf voor gezorgd, uitgelaten en getraind. puppycursus gedaan, gg 1 en 2, en op mijn 14 ging ik elke maandagavond met iemand anders in de auto mee naar almelo (40 km verder) om jachttraining te volgen, nooit 1 les overgeslagen. die hond kreeg ik omdat ik bewezen had heel goed voor mijn dieren te zorgen want ik had vanaf mijn 6e al cavia's, konijnen, goudvissen, ratten etc. ook heb ik een bokje gered en met de fles opgevoed, ik was toen 10 of 11 denk ik? mijn ouders zagen me alweer aankomen. maar ze wisten dat ik er goed voor zorgde en alle verantwooding nam. op mijn 14e kreeg ik mijn eerste paard, nadat ik paarden voor andere had gereden. dat stond 15 km verderop en ik ging erelke dag op de fiets naarote. ik had 3 keer per week les en sloeg nooit over. bijna elk weekend concours. vriendjes? eerst paard verzorgen en hond uitlaten. kan best zijn dat ik een uitzondering ben hoor maar vertel mij dan maar wat hier niet goed aan is? en wat is mij niet goed bijgebracht?
Allereerst veel geluk met Roosje en je bent een hele leuke ma volgens mij :wink:

Misschien is het een jeudgtrauma Aimee dat jij geen hond mocht.

Wij hadden kippen, konijnen en geiten en toen mochten we een cavia, zonder eerst plantjes te hebben verzorgd :wink: , hadden pa en ma dat wel gedaan, hadden ze geweten dat er 3 broers en zussen er niet voor hadden gezorgd, maar goed dat deed ik wel.

Toen ik 12 jaar was, kwam mijn broer thuis met een bouvier die altijd in een kennel had gezeten, hij was in het begin echt link maar dat ging steeds beter en ik liep iedere dag met hem op het erf, verder wandelen ging niet want hij beet mensen, maar voor ons was het een schat van een hond, helaas hebben we hem laten gaan nadat hij een klant best wel erg had gebeten en dat ging gewoon niet.
Toen kwam er een bouvierpup, en dat werd een hele grote , als ik hem uitliet en hij een andere hond zag bond ik hem aan een hek vast :mrgreen: , maar ik mocht met hem op cursus en we hebben zelfs nog een diploma behaald :mrgreen:
Ik heb het altijd heel gaaf gevonden dat we veel dieren hadden thuis.
mijn broertje en zussen waren ook niet van die dierenliefhebbers idd. en wij hadden wel meerdere honden voor ik mijn eerste eigen hond kreeg, en in feite was mijn eerste hond een asielhond die aan een boom vastgebonden zat, maar die was iets ouder dan ik. ze is 15 geworden en we zijn samen opgegroeid. ik was 2 toen zij kwam.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Inge O schreef:
ranetje schreef:
renee-uk schreef:Boutje voor wat het waard is, van mij krijg je een enorme dikke pluim voor de manier waarop jij je kinderen opvoedt :ok:
Van mij ook :ok:
hier nog eentje :ok: .

ik kende het plantjesverhaal ook nog uit eerdere reacties maar dat is niet het enige waaruit blijkt dat jij je kinderen een heel erg fijne opvoeding geeft :ok: .
Ik vind het ook super :ok:
Ik onthou het voor als mn eigen kind begint te vragen om een dier.. :mrgreen:
zandkorrel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): cavalier king charles spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door zandkorrel »

Gefeliciteerd net Roosjewat een schatje zeg en wat een leuk gezin heb jij :roos:
[img]<b>http://members.lycos.nl/indebanvandecavalier/hpbimg/wall.jpg[img]</b>
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Inge O schreef: ik kende het plantjesverhaal ook nog uit eerdere reacties maar dat is niet het enige waaruit blijkt dat jij je kinderen een heel erg fijne opvoeding geeft :ok: .
Dat vind ik ook. Bovendien vind ik Boutjes manier ook een hele prettige voor de betrokken dieren: ze is er zelf nog altijd als vangnet, mocht het een keer nodig zijn. Ik zie dit zo liever dan dat kinderen geen dieren mogen hebben en dan vervolgens zodra ze op zichzelf gaan wonen meteen een dier willen omdat het dan eindelijk kan, en daarna als het allemaal wat tegenvalt het diertje moeten gaan herplaatsen.

Heel veel plezier met Roosje, heeft ze iedereen er al onder? :wink:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik ben helemaaaaaal niet van de kleine hondjes. En toch.........
iedere keer als ik dit topic voorbij zie komen dan begint het te kriebelen :devil: De goede opvoeding van je kinderen werkt averecht op mij :jank: Ik wordt er hebberig van.
(alle respect hoor, voor de manier waarop je je kinderen verantwoordelijkheid leert :ok: :ok: )

Ik hoop dat jij en je dochter een hoop plezier aan Roosje gaan beleven. Het klinkt absoluut super!

@Aimee, ik heb wel eens topics gelezen waarin ik ook een beetje twijfelde aan de manier waarop er bij jullie thuis met honden om werd gegaan. Daar kon ik toen ook niet over oordelen. Maar ik vind wel dat je hier redelijk hard oordeelt over de situatie bij Boutje. Ze hoeft zich helemaal niet te verdedigen, maar zeker na haar laatste uitleg begrijp ik de keuze nog veel beter. Ik denk dat veel honden dolgelukkig ozuden zijn om "zomaar" ineens bij hen te wonen!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”