Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

broodfok

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

broodfok

Ongelezen bericht door snuffel11 »

In en in triest... :( hopelijk wordt er eens snel een eind aan gemaakt.. vooral het verhaal van dat meisje die in dienst komt van die gasten....(Prima werkgever met goede opleiding volgens VDAB kantoor van Aalst) Wat een werkwijze,afmaken dat soort lui :devil:

http://www.beestjes.org/joomla15/index. ... &Itemid=59
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: broodfok

Ongelezen bericht door MJ »

Bij de eerste komt Gijsje vandaan....
En ze komen er ook alleen maar met een boete vanaf. Was volgens mij de 3e keer dat deze man gepakt is.
Tja, ach...met een boete doe je niet zoveel. Gaan ze gewoon om door. Zou een (hoge) boete per in beslaggenomen hondje misschien meer soelaas zou bieden ? Mooiste is een levenslang verbod.
snuffel11
Zeer actief

Precies, een levenslang verbod plus nog een vette boete erover heen zodat ze mss een volgende keer wel eerst achter hun oren krabben... Zat vol walging dat verhaal van dat meisje te lezen... hoe harteloos zijn dit soort mensen, gewoon gebruiksvoorwerpen zijn die honden, werkt het niet meer hops weg ermee.

Mijn zus heeft zins vorige week een fokteckel geadopteerd die uit de broodfok kwam die opgerolt is.. 6 jaar eenzame opsluiting gehad van de 8 jaar die ze is in een hokje van 4 bij 4 met nog een paar andere hondjes en zo zaten er nog veel meer in die vieze hokjes... als je dat verhaal ook hoort wat zij heeft meegemaakt schieten de tranen in je ogen.. hopelijk mag zij nog heel veel jaartjes wel genieten van het leven...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dit beleid heeft gewoon geen enkele zin. Die lui kunnen iedere keer weer vervallen. Iedere keer opnieuw worden honden het slachtoffer. Dank zij die landbouwministers van het CDA. Die falen stuk voor stuk in hun beleid als er nieuwe regelgeving moet komen. Alles houden ze tegen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Ongelezen bericht door cybert2 »

Dus nooit een hondje uit de broodfok nemen, hoe zielig ook, maar als mensen er maar besstjes blijven weghalen dan hou je die klojo's dus in stand...
Groet, Janine
snuffel11
Zeer actief

cybert2 schreef:Dus nooit een hondje uit de broodfok nemen, hoe zielig ook, maar als mensen er maar besstjes blijven weghalen dan hou je die klojo's dus in stand...

Heb je helemaal gelijk in, maar mensen zitten nou eenmaal graag voor een dubeltje op de eerste rij, helaas.. hoe goedkoper hoe beter en zo hou je geweldig leuk de broodfok in stand... :(
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

misschien elke hond in nederland registreren, fokkers registreren en zodra er een pup of hond gekocht is de eigenaar deze hond laten registreren nadat vast is gesteld dat deze of in huisgezin als eenmalig nest of uit een erkende fokker komt en ga maar door en door en door.

Ben bang dat het allemaal niet gaat lukken. Registreren is te duur, op de markt heb je ongelooflijk leuke hondjes. uhhhhhhhhhh, in de dierenwinkel zit een klein aandoenlijk katje. ach laten we daar maar een hondje halen want die is zo heel erg zielig. :ugh: :ugh: :ugh: :ugh:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Oh dat verhaal van dat meisje, wat erg :cry: :cry: Wat een onmensen :boos: :boos:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Expecting schreef:Oh dat verhaal van dat meisje, wat erg :cry: :cry: Wat een onmensen :boos: :boos:
Heb het net zitten lezen, ben er helemaal beroerd van :kotz:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dianavdberkt schreef:misschien elke hond in nederland registreren, fokkers registreren en zodra er een pup of hond gekocht is de eigenaar deze hond laten registreren nadat vast is gesteld dat deze of in huisgezin als eenmalig nest of uit een erkende fokker komt en ga maar door en door en door.

Ben bang dat het allemaal niet gaat lukken. Registreren is te duur, op de markt heb je ongelooflijk leuke hondjes. uhhhhhhhhhh, in de dierenwinkel zit een klein aandoenlijk katje. ach laten we daar maar een hondje halen want die is zo heel erg zielig. :ugh: :ugh: :ugh: :ugh:
Dan nog. Want paarden moeten ook wettelijk allemaal geregistreerd staan. Dat houdt in, gechipt en met paspoort. En toch is nog altijd niet alles gechipt en dus niet geregistreerd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gerda.Z
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Gerda.Z »

dat dit nog wordt toegestaan
word er misselijk van
Afbeelding
yoeri 3-12-1999 jenka 20-5-2004
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

nog even en we krijgen in nederland de verschrikkelijke praktijken vanuit amerika waarin gewoon honden als hamstertjes worden gehouden fijtelijk gezien heel hun miserabele leven....een molentje aan hun torenhoge hokje hebben zitten om aan hun beweging te komen en dat zien die eigenaren nog als positief ook.

verschrikkelijk gewoon hoe die stumpertjes op de foto s erbij zitten in de link diep en diep triest....
en die verhalen erbij dat kun je toch ook allemaal niet aanzien
in mijn ogen zie ik daar in een halfe min meschien wel veel korter meer als genoeg bijwijze van....

verschrikkelijk is dit ook deze zeer ziekelijke vorm van dierenleed
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik ben maar gestopt met lezen :jank:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Ik heb het verhaal helemaal gelezen,maar niet met droge ogen :(