Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wondje wat een beetje ontstoken blijft. Tips?
Moderator: moderatorteam
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wondje wat een beetje ontstoken blijft. Tips?
Yentie heeft sinds maandag een plek op haar achterpoot. Het was een klein wondje wat ze verder stuk gelikt heeft tot een flinke plek (ruim een rijksdaalder). En die wond blijft viezig. Er komt wel een korst op, maar er zit wat ontstekingsvocht onder waardoor het een nare plek blijft die niet mooi heelt. Het leek wel aardig dicht te gaan, maar nu is het haar gelukt om in een paar tellen de wond weer open te maken (kap was af, terwijl ik even voer naar de vogels bracht in de tuin, stom natuurlijk). Maar wellicht is dat ook niet zo erg, want het is gewoon geen schone wond. Het blijft een beetje ontstoken. Ik heb hem nu met gekookt water en een paar druppels tree tea olie schoon gemaakt. De haren had ik eromheen al zoveel mogelijk weggehaald. En daarna zachtjes droog gedept met schone gaasjes.
Langs de rand van de wond zit nog een korst die ik maar laat zitten, en hij is dus wel iets kleiner geworden, maar wat kan ik nog meer doen. Gewoon aan de lucht laten drogen en verder niets doen? Of toch wat sterkers gebruiken? Naar de dierenarts?
Ik had maandag in de allereerste instantie wat calendula zalf gebruikt, maar toen bleef de boel dus zacht en dat lijkt me ook niet goed.
Wat zal ik doen?
Langs de rand van de wond zit nog een korst die ik maar laat zitten, en hij is dus wel iets kleiner geworden, maar wat kan ik nog meer doen. Gewoon aan de lucht laten drogen en verder niets doen? Of toch wat sterkers gebruiken? Naar de dierenarts?
Ik had maandag in de allereerste instantie wat calendula zalf gebruikt, maar toen bleef de boel dus zacht en dat lijkt me ook niet goed.
Wat zal ik doen?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Wondje wat een beetje ontstoken blijft. Tips?
ik zou het gewoon even aankijken, als hij al kleiner lijkt te worden, geneest het dus wel, is het erg vies, dan wat schoonmaken, maar verder zou ik er niks mee doen 
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
ik gebruik hier altijd acederm spray , werkt heel goed , en is ook tegen wildvleesvorming 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik gebruik betadine wondspray (niet meer te koop dacht ik) of betabine shampoo. De shampoo maakt altijd goed schoon, is misschen wel het proberen waard 
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
Ik gebruik altijd gekookt water met een paar druppels teatree erin. Je kunt eventueel ook groene leem gebruiken.
Groet, Janine
- Roelfien
- Zeer actief
En waar kan ik al die middeltjes krijgen? Bij de dierenarts zelf? Want dan moet ik dus langs komen met Yentie en gaat er een spuit van het een of ander in en betaal ik een duur consult.
Is niet erg als het nodig is, maar het is volgens mij niet nodig. Nog niet.
Vroeger had ik eens prednocutin van de DA gekregen, perfect spul, elk wondje dicht zonder ontstekingen of wat dan ook. Maar dat schijnt uit de handel te zijn.
Is niet erg als het nodig is, maar het is volgens mij niet nodig. Nog niet.
Vroeger had ik eens prednocutin van de DA gekregen, perfect spul, elk wondje dicht zonder ontstekingen of wat dan ook. Maar dat schijnt uit de handel te zijn.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
fucidin erop smeren (dun) is antibiotica zalf. verkrijgbaar bij de apotheek 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
is dat vrij verkrijgbaar? Dan haal ik dat ook eens voor de zekerheid in huis...Hutsje schreef:fucidin erop smeren (dun) is antibiotica zalf. verkrijgbaar bij de apotheek
Wondje open en schoon houden zou ik doen. Heb het een vrij lange tijd gehad met Xantos die heeft op een gegeven moment een paar weken met een t-shirt met lange mouwen aan gelopen om te voorkomen dat hij er aan kon komen en dat werkte uitstekend eigenlijk. Heb het regelmatig schoongemaakt en het is inmiddels heel mooi genezen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Roelfien
- Zeer actief
Ik ga straks even bij de dierenwinkel kijken of ze die acedermspray hebben.
Voor dit moment lijkt de wond redelijk netjes dicht, dus ik laat het maar even zo.
Dank voor de tips. Die zalf is ook wel handig om in huis te hebben, volgens mij had ik die vroeger ook (ooit nog van Miranda, van Cyber, gehad voor Beertje
) 
Voor dit moment lijkt de wond redelijk netjes dicht, dus ik laat het maar even zo.
Dank voor de tips. Die zalf is ook wel handig om in huis te hebben, volgens mij had ik die vroeger ook (ooit nog van Miranda, van Cyber, gehad voor Beertje
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Toen ik je topic zag dacht ik al gelijk aan Tea tree maar ik zie dat je het zelf al geeft, Ik vind dat spul super! Idd mengen met een beetj gekookt water maar ik heb het ook wel eens puur gebruikt..Het stinktr alleen... 
Groetjes Lianne
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Als de wond dicht is er geen acederm op spuiten!! Dat kan eigenlijk alleen op open wonden en heeft als nadeel dat het de wond volledig afdicht.
Zowel acederm of betadine is gewoon te koop bij de welkoop oid
Zowel acederm of betadine is gewoon te koop bij de welkoop oid
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Die gebruik ik ookjip007 schreef:ik gebruik hier altijd acederm spray , werkt heel goed , en is ook tegen wildvleesvorming

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- jip007
- Erelid
wel eens de gebruiksaanwijzing gelezenMachie schreef: Als de wond dicht is er geen acederm op spuiten!! Dat kan eigenlijk alleen op open wonden

- jip007
- Erelid
heel fijn spul , heb het ook gebruikt voor Leg's opengesprongen melkklierwendy71 schreef:Die gebruik ik ookjip007 schreef:ik gebruik hier altijd acederm spray , werkt heel goed , en is ook tegen wildvleesvorming, fijn spul is dat.

- ZinoJinx
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler - Locatie: Gierle (B)
ervoor zorgen dat hij er niet aan kan likken! de mond zit vol bacterieën...
Wij hebben ook net een periode van 8 weken achter de rug waarbij er 24/24 een kap gedragen moest worden om de wonde te doen genezen.
Eens de wonde dicht was en de kap af was begon hij weer aan die plek te lekken. om dit te voorkomen spuiten we er hydrovet op.kan gekocht worden bij apo.
als je dit erop spuit,lekken ze er niet meer aan. tot de geur vervlogen is uiteraard. is ook een beetje wondhelend.
dit is dus een tip voor als wond dicht is.
Wij hebben ook net een periode van 8 weken achter de rug waarbij er 24/24 een kap gedragen moest worden om de wonde te doen genezen.
Eens de wonde dicht was en de kap af was begon hij weer aan die plek te lekken. om dit te voorkomen spuiten we er hydrovet op.kan gekocht worden bij apo.
als je dit erop spuit,lekken ze er niet meer aan. tot de geur vervlogen is uiteraard. is ook een beetje wondhelend.
dit is dus een tip voor als wond dicht is.
- Roelfien
- Zeer actief
Nou, ik vind tea tree olie heel dubieus. Ik heb het in huis, ik probeer het telkens weer, maar ik heb 1 hond die er echt allergisch voor is en verder heb ik eigenlijk nooit echt goede resultaten gezien met die olie. (en ja, ik heb de echtelianne05 schreef:Toen ik je topic zag dacht ik al gelijk aan Tea tree maar ik zie dat je het zelf al geeft, Ik vind dat spul super! Idd mengen met een beetj gekookt water maar ik heb het ook wel eens puur gebruikt..Het stinktr alleen...
- Machie
- Zeer actief
Zeker wel!jip007 schreef:wel eens de gebruiksaanwijzing gelezenMachie schreef: Als de wond dicht is er geen acederm op spuiten!! Dat kan eigenlijk alleen op open wonden
maar ook gezien dat het beter is om niet te veel te gebruiken... Is puur eigen ervaring hoor!
Mijn paard had een hele nare schaafwond, met acederm geneesde het totaal niet, 3 keer wassen met betadine en het ging een stuk beter.
Over het wonddicht houden, gebruik het maar eens bij eigen wondjes, het geeft een afsluitend laagje. En naar mijn idee is voor genezing toch echt zuurstof nodig...
- jip007
- Erelid
ik gebruik het zelf ook , en het geeft zeker geen afsluitend laagje. Pas nog een winkelhaak in mijn enkel gehad , van een dog die er met zijn zandnagels in schoot. Vieze wond dus tot op het bot , en het is mooi genezen dank zij de acederm.Machie schreef: Over het wonddicht houden, gebruik het maar eens bij eigen wondjes, het geeft een afsluitend laagje. En naar mijn idee is voor genezing toch echt zuurstof nodig...

- Machie
- Zeer actief
dan houden we er een verschillende mening op na. Door verschillende ervaringen. Niks mis mee tochjip007 schreef:ik gebruik het zelf ook , en het geeft zeker geen afsluitend laagje. Pas nog een winkelhaak in mijn enkel gehad , van een dog die er met zijn zandnagels in schoot. Vieze wond dus tot op het bot , en het is mooi genezen dank zij de acederm.Machie schreef: Over het wonddicht houden, gebruik het maar eens bij eigen wondjes, het geeft een afsluitend laagje. En naar mijn idee is voor genezing toch echt zuurstof nodig...
- Roelfien
- Zeer actief
Acederm gekocht (Ranzijn verkoopt het gelukkig)
En Yentie heeft dus nu een prachtige indrukwekkende smerig uitziende wond door dat bruine spul
De wond is dicht maar ik heb er toch maar wat opgespoten om zo het helingsproces wellicht iets te helpen. We gaan het zien. 
En Yentie heeft dus nu een prachtige indrukwekkende smerig uitziende wond door dat bruine spul
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
yep. je da kan het ook voor je bestellen maar dan is het wel vaak duurder. ze hebben het meestal niet in huis want ze verkopen liever hormonenzooi.malinois schreef:is dat vrij verkrijgbaar? Dan haal ik dat ook eens voor de zekerheid in huis...Hutsje schreef:fucidin erop smeren (dun) is antibiotica zalf. verkrijgbaar bij de apotheek
Laatst gewijzigd door Hutsje op 24 okt 2009 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

- zonta
- Actief
Ik heb altijd tea tree in huis en alleen maar positief.Want eigenlijk vind ik tea tree niks.
Afgelopen zomer was bruno op een zaterdag zeer onrustig , dus wij de hele hond nagekeken en er zat dus een flinke hotspot onder z,n kin. Daar zaten we dan flinke hotspot en het is weekend
Gr,Zonta
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
laag honing op smeren en even met verbandje dichtwikkelen, dit 2 keer per dag verversen.
Honing ontsmet én heelt de huid.
Honing ontsmet én heelt de huid.