Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje zoekveld
Moderator: moderatorteam
- Mechelfan
- Actief
vraagje zoekveld
Even een vraagje m.b.t. het zoekveld voor basiscertificaat.
Als de hond een voorwerp apporteert, moet hij dan aan de voet voor het starten met zoeken naar het volgende voorwerp?
Nu laat ik de hond een voorwerp apporteren, vervolgens zitten en afgeven, dan de hond aan de voet, vervolgens commando zoek.
Nu ben ik dus heel veel tijd kwijt aan het voorwerp afgeven en opzetten voor de volgende, zodat ik voor het daadwerkelijke zoeken vrij weinig tijd over hou.
Ik kan in de reglementen niet vinden dat de hond moet zitten o.i.d.. Zoals het er in staat, zou de hond het gewoon voor je op de grond mogen gooien om dan weer verder te zoeken.
Hoe is het in de praktijk?
Als de hond een voorwerp apporteert, moet hij dan aan de voet voor het starten met zoeken naar het volgende voorwerp?
Nu laat ik de hond een voorwerp apporteren, vervolgens zitten en afgeven, dan de hond aan de voet, vervolgens commando zoek.
Nu ben ik dus heel veel tijd kwijt aan het voorwerp afgeven en opzetten voor de volgende, zodat ik voor het daadwerkelijke zoeken vrij weinig tijd over hou.
Ik kan in de reglementen niet vinden dat de hond moet zitten o.i.d.. Zoals het er in staat, zou de hond het gewoon voor je op de grond mogen gooien om dan weer verder te zoeken.
Hoe is het in de praktijk?
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Re: vraagje zoekveld
ik laat de hond halt houden na het aanvolgen. Geef dan commando zoeken, hij apporteert en geeft het af in mijn handen. Geef commando plaats is naast me komen, en geef daarna zo snel mogelijk het commando tot zoeken. Mijn hond heeft meestal binnen 1 a 1.5 minuut alles gevonden en gebracht.

-
Gos
- Zeer actief
Zoals je al zegt, het staat niet beschreven in het reglement en dus is er daarin niets verplicht. De hond hoeft het ook niet in je hand te apporteren, zelf uit de bek halen mag dus ook, evenals het op de grond laten vallen buiten het zoekveld door de hond (maar dan mag hij het niet weer oprapen want dat kost wel punten, en als jij het laat vallen ook).
Je mag de hond ook meteen weer wegsturen dus het is helemaal aan jezelf hoe je dat het prettigst/handigst vindt. En inderdaad, de hele reeks zoals jij het beschijft, kost tijd. Hoeft dus niet.....
Je mag de hond ook meteen weer wegsturen dus het is helemaal aan jezelf hoe je dat het prettigst/handigst vindt. En inderdaad, de hele reeks zoals jij het beschijft, kost tijd. Hoeft dus niet.....
- Mechelfan
- Actief
Ok, da's duidelijk. Ik ben nogal van de nette afwerking en in dit geval maak ik het mezelf onnodig moeilijk.
daarbij mis ik onze alwetende goeroe, die een maand op vakantie is....
daarbij mis ik onze alwetende goeroe, die een maand op vakantie is....
-
Gos
- Zeer actief
Dat moest ook verboden wordenMechelfan schreef: daarbij mis ik onze alwetende goeroe, die een maand op vakantie is....
- Mechelfan
- Actief
Haha! Ik zal het maar niet verklappen...alhoewel ze dit waarschijnlijk wel weer leest als ze terug is.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nou, toevallig lees ik het nu al. We hebben namelijk bijna dagelijks internet
En ik wil toch op de hoogte blijven. En tis nu nog maar een kleine 2 weekjes, en dan ben ik weer terug hoor
(gisteren hier (San Diego) staan kijken naar een man die met zijn 2 flatcoates, obedience aan het trainen was)
(gisteren hier (San Diego) staan kijken naar een man die met zijn 2 flatcoates, obedience aan het trainen was)

Groetjes Marja
-
Gos
- Zeer actief
Nou in dat geval nog een heel fijne voortzetting van je vakantie gewenst Marja!tycha schreef:Nou, toevallig lees ik het nu al. We hebben namelijk bijna dagelijks internetEn ik wil toch op de hoogte blijven. En tis nu nog maar een kleine 2 weekjes, en dan ben ik weer terug hoor
![]()
- Mechelfan
- Actief
Haha!
Marja, vakantie betekent dat je je niet met thuis hoeft bezig te houden he?!
Ik waardeer wel je betrokkenheid hoor.
Gisteren twee keer een zoekveld gedaan. Nu dus even ietsje anders.
Voorwerp apporteren, zitten, loslaten en weer zoeken. ging als een speer! De eerste keer alle vier de voorwerpjes binnen een minuut.
Tweede keer moest ze even zoeken, denk een minuut of twee.
Marja, vakantie betekent dat je je niet met thuis hoeft bezig te houden he?!
Ik waardeer wel je betrokkenheid hoor.
Gisteren twee keer een zoekveld gedaan. Nu dus even ietsje anders.
Voorwerp apporteren, zitten, loslaten en weer zoeken. ging als een speer! De eerste keer alle vier de voorwerpjes binnen een minuut.
Tweede keer moest ze even zoeken, denk een minuut of twee.