Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
niets willen eten
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
niets willen eten
Een van mijn honden wil vanaf gisteravond helemaal niets meer eten.... (geen loopse teven oid)
Het is een hond die altijd eet, ook als die doodziek is, daarom vind ik dit een beetje raar. Heeft geen koorts is ook niet erg sloom maar je ziet wel aan hem dat ie niet lekker in zn vel zit.
Enig idee wat het is en hoe lang ik dit zal aankijken? Bij mijn weten heeft ie gisteren niets op straat gegeten. Hij heeft ook geen diarree en braakt ook niet.
Het is een hond die altijd eet, ook als die doodziek is, daarom vind ik dit een beetje raar. Heeft geen koorts is ook niet erg sloom maar je ziet wel aan hem dat ie niet lekker in zn vel zit.
Enig idee wat het is en hoe lang ik dit zal aankijken? Bij mijn weten heeft ie gisteren niets op straat gegeten. Hij heeft ook geen diarree en braakt ook niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: niets willen eten
Misschien issie gewoon even niet zo lekker. Ik zou vandaag aankijken en goed observeren. Mijn DA zegt altijd dat een hond 3 dagen zonder eten kan, daarna mag ik me pas zorgen gaan maken.
RIP Cena
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
stress ivm je situatie
, die van mij gedragen zich dan ook heel anders

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat was ook het eerste waar ik aan dacht.monky555 schreef:stress ivm je situatie, die van mij gedragen zich dan ook heel anders
Als je het niet vertrouwt Mal, op naar de DA!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik dacht ook het eerst aan spanning en wat hij daarvan mee krijgt.Maar wie weet is het een virus of zo.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
stress kan maar hij is daar het minst gevoelig voor hoe ik hem ken. Maar wat zou een DA kunnen doen? zn maag of darmen luisteren oid? Want het enige wat ik kan bedenken dat het lijkt of er dus iets blokkeert....renee-uk schreef:dat was ook het eerste waar ik aan dacht.monky555 schreef:stress ivm je situatie, die van mij gedragen zich dan ook heel anders

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
als er iets blokkeert kunnen ze het misschien voelen, en misschien is het wel heel wat anders,
gewoon even op je eigen instinkt afgaan lijkt me
gewoon even op je eigen instinkt afgaan lijkt me
- renee-uk
- Zeer actief
als er iets blokkeert zou hij volgens mij of diarree moeten hebben of moeten spugen.malinois schreef:stress kan maar hij is daar het minst gevoelig voor hoe ik hem ken. Maar wat zou een DA kunnen doen? zn maag of darmen luisteren oid? Want het enige wat ik kan bedenken dat het lijkt of er dus iets blokkeert....renee-uk schreef:dat was ook het eerste waar ik aan dacht.monky555 schreef:stress ivm je situatie, die van mij gedragen zich dan ook heel anders
Misschien heeft ie gewoon iets onder de leden en krijgt hij vanavond alsnog koorts? Misschien heeft ie een virusje opgelopen?
Weet je zeker dat ie niet iets verkeerds gegeten heeft?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Toen ik vanmiddag thuiskwam had hij nog steeds niks gegeten en geen druppel gedronken...
Ik ben toch maar met hem naar de DA gegaan, hoewel ik iemand ben die absoluut niet voor ieder wissewasje er sta, dat wist ie ook de DA dus toen ik belde en het vertelde zei ie toch van kom maar effe...
Helemaal nagevoeld en geluisterd, gelukkig geen verstopping, had inmiddels ook wat geelachtige diarree tot de conclussie gekomen dat ie een beginnende maag-/darmonsteking had... gelukkig heb ik dus naar mn gevoel geluisterd, als deze jongen niet eet, dan is er echt iets...
Ik ben toch maar met hem naar de DA gegaan, hoewel ik iemand ben die absoluut niet voor ieder wissewasje er sta, dat wist ie ook de DA dus toen ik belde en het vertelde zei ie toch van kom maar effe...
Helemaal nagevoeld en geluisterd, gelukkig geen verstopping, had inmiddels ook wat geelachtige diarree tot de conclussie gekomen dat ie een beginnende maag-/darmonsteking had... gelukkig heb ik dus naar mn gevoel geluisterd, als deze jongen niet eet, dan is er echt iets...

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
en je gevoel moet je altijd blijkt maar weer.. je bent er gelukkig dus lekker op tijd bij!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
gelukkig wel, hij slaapt al vanaf dat ik thuis ben ongeveer... hij heeft vanmiddag een onstekingsremmer gehad en heeft net voor het eerst een handje vol eten opgegeten en wat water gedronken 

- renee-uk
- Zeer actief
fijn dat je toch even gegaan bent, beterschap voor je kerel 
Wie is het?
Wie is het?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Xito, de jongste....renee-uk schreef:fijn dat je toch even gegaan bent, beterschap voor je kerel
Wie is het?

- renee-uk
- Zeer actief
awww, doe hem maar even een aai over zn zieke bolletje 

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Arme vent. Beterschap!
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
jakkes, dat zijn de mindere dingen, hopelijk knapt hij heel gauw op
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Beterschap voor je knappe Xito.
Goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt, je bent er mooi snel bij nu.
Goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt, je bent er mooi snel bij nu.
-
Gos
- Zeer actief
Beterschap voor Xito!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dank je... mn ventje...
hij heeft vanochtend een klein handjevol brokjes gegeten en weer wat gedronken.
DA opperde nog om eventueel een mestonderzoek te doen omdat ie ook niet meer ontwormt wordt, ben eigenlijk vergeten te vragen of ik de ontlasting dus moet opvangen of dat ik het van de grond kan oprapen (zodra het dan weer wat steviger is dan nu)? Iemand enig idee?
hij heeft vanochtend een klein handjevol brokjes gegeten en weer wat gedronken.
DA opperde nog om eventueel een mestonderzoek te doen omdat ie ook niet meer ontwormt wordt, ben eigenlijk vergeten te vragen of ik de ontlasting dus moet opvangen of dat ik het van de grond kan oprapen (zodra het dan weer wat steviger is dan nu)? Iemand enig idee?

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
beterschap voor je vent 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat zou ik hem eventueel nog te eten aan kunnen bieden (rekening houdend met zn zwakke maag op dit moment), hij is altijd al vrij schraal dus valt heel snel af...
Ik biedt sowieso zn eten in meerdere keren per dag aan nu maar hij wil nog niet veel eten.
Ik biedt sowieso zn eten in meerdere keren per dag aan nu maar hij wil nog niet veel eten.

- renee-uk
- Zeer actief
kleine beetjes pens?malinois schreef:Wat zou ik hem eventueel nog te eten aan kunnen bieden (rekening houdend met zn zwakke maag op dit moment), hij is altijd al vrij schraal dus valt heel snel af...
pens helpt mee om de darmflora weer op peil te krijgen, ik heb er zelf goede ervaringen mee.
anders misschien kleine beetjes gekookte kip? maar dat werkt eigenlijk bij mijn hondjes niet zo geweldig dus weet niet of dat bij xito wel effect heeft.
en anders gewoon zn brokken maar in hele kleine hoeveelheden?
hij zal zich nog niet lekker voelen en daarom ook nog niet veel willen eten. Kan me dat wel voorstellen eigenlijk als mijn maag opspeelt is eten ook het laatste waar ik aan denk

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Beetje gekookte kip en/of rijst.
Beterschap aan je menneke
Beterschap aan je menneke

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009