Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verzekering ja of nee?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Verzekering ja of nee?

Ongelezen bericht door yamie »

renee, laat het toch, heeft toch geen zin :wink:
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Rezza schreef:
Marion. schreef:
2. Nee. Je hebt een arbeidsreintergratieplicht (op basis van een IRO) afhankelijk van de afspraken die gemaakt worden. Ik moet wel gewoon proberen aan werk te komen of zelfstandige worden wanneer ik alleen aanspraak maak op mijn Wajong.
Daarbij staan er nog verdere plichten tegenover: bijvoorbeeld het doorgeven van vakanties, financiele openheid van zaken bijvoorbeeld over de extra verdiensten die een bepaald minimum overschrijden, verplichte hercontroles, enzovoorts.
Daarnaast mis je veel van de rechten die een inkomen met zich mee kunnen brengen.
Je mag bijvoorbeeld niet meer sparen dan een bepaald maximum bedrag.
Je Wajong gebruik je voor je minimale levensbehoeftes.
De rest van het eventuele "extra" inkomen komt vanuit de ambulante zorg, PGB rekening voor extra zorg, of vanuit de gemeente.
Waar de Wajong vooral voor dient hangt af van wat je beperkingen zijn en het hangt af van je werkverleden.
Het komt zeker niet in de buurt van het minimumloon.
Je kunt het wel gebruiken om mee te bemiddelen wanneer je werk zoekt: dan wordt echter het UWV je werkgever die het salaris betaald en dient je Wajong om de werkgever uit te betalen.
Het is dus géén vervangend salaris.
Het wordt uiteraard wél, net als iedere uitkering, stop gezet als je een andere bron van inkomsten krijgt die de norm overschrijdt.
Sinds wanneer kijkt het UWV naar je spaarsaldo bij de Wajong-uitkering? Volgens mij wordt daar niet naar gekeken en mag je gewoon sparen als dat tenminste lukt met het inkomen en de kosten die je hebt. Het is de bijstand niet (als dat wel zo is, moet ik de regeling namelijk nog eens goed nakijken..) Bij een "gewone" Wajong met 80-100% arbeidsongeschiktheidspercentage (dus zonder verhoging vanwege het continu nodig hebben van zorg) is het 75% van het minimumloon. Geen vetpot (maar je hebt ook geen woon-werkverkeerlasten) en een groot deel van de overige kosten kan als je de juiste regelingen kent en deze door de instanties soepel worden toegepast redelijk dekken. Zeker met de "oude" belastingregels (met de nieuwe moet ik het nog zien) is het best mogelijk om ook nog wat te sparen. Bij bepaalde andere regelingen is spaargeld wel een factor van belang (bijvoorbeeld of je een vervoersvergoeding krijgt voor "sociaal vervoer" en de hoogte van je eigen bijdrage en het verkrijgen van huishoudelijke hulp via de WMO.) Als je voor de rest zuinig leeft is het prima te doen om er ook op een goede manier een huisdier van te bekostigen. (Je moet natuurlijk wel keuzes maken, maar het kan wel).

Mijn hondje is trouwens per direct verzekerd bij Petplan (Wegens de 100 euro dekking van preventieve zorg bij het uitgebreide pakket) en ik er zeker van wil zijn dat de eerste 3000 euro aan medische kosten per jaar niet van mijn spaarrekening af hoeven komen en die dus altijd voor handen zijn hoe mijn financien er op dat moment ook voor staan. Het duurt wel even voor dat op is en dat geeft met tijd om danwel te sparen danwel andere manieren te zoeken zoals een lening als ze zo ziek is en behandeling zo lang duurt en zoveel kost. Voor de aanschaf heb ik geld opzij gezet.

Groetjes.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

renee-uk schreef:zolang mijn cynisme, dat overigens sarcasme was, niet verwijst naar jouw geslachtsorganen vind ik het niet vergelijkbaar.
Ik meen het rezza, ik heb voor zover ik weet niet met je in de goot gelegen en ik ben niet gediend van zulke opmerkingen.
U hebt gezocht op het woord: sarcasme.
RESULTAAT
 sar·cas·me het; o bittere, bijtende spot

U hebt gezocht op het woord: cynisme.
RESULTAAT
 cy·nis·me het; o het cynisch-zijn

Ik ben hoogst beledigt dat je niet verwijst naar mijn geslachtsorganen.
Helemaal nadat je schreef "voor zover ik weet..?". Als wij dat gedaan zouden hebben zou je dat toch wel moeten herinneren. :hmmm: :mrgreen:

Maar ja, je hebt gelijk hoor.
Zal het niet meer doen.
:slove:
Dood ga je zeker, leven niet.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Rezza schreef:
renee-uk schreef: ... Ik hou er mee op, door deze muur van beton kom ik zelfs niet heen en dat wil eigenlijk best wat zeggen.
Goed gedaan rezza :ok:
Zo. Het zand weer uit je vagina? Dan gaan we weer verder. :slove:
Hier ga je echt te ver mee. Ik hoop dat je het ver haalt met alle quatsch die je hier neerzet.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rezza schreef:
renee-uk schreef:zolang mijn cynisme, dat overigens sarcasme was, niet verwijst naar jouw geslachtsorganen vind ik het niet vergelijkbaar.
Ik meen het rezza, ik heb voor zover ik weet niet met je in de goot gelegen en ik ben niet gediend van zulke opmerkingen.
U hebt gezocht op het woord: sarcasme.
RESULTAAT
 sar·cas·me het; o bittere, bijtende spot

U hebt gezocht op het woord: cynisme.
RESULTAAT
 cy·nis·me het; o het cynisch-zijn

Ik ben hoogst beledigt dat je niet verwijst naar mijn geslachtsorganen.
Helemaal nadat je schreef "voor zover ik weet..?". Als wij dat gedaan zouden hebben zou je dat toch wel moeten herinneren. :hmmm: :mrgreen:

Zal het niet meer doen.
:slove:
:ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Rezza schreef:
Zal het niet meer doen.
Mooi, da's dan geregeld.

En nu maar weer OT. :cheer:
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

lieveheersbeestje83 schreef:Sinds wanneer kijkt het UWV naar je spaarsaldo bij de Wajong-uitkering? Volgens mij wordt daar niet naar gekeken en mag je gewoon sparen als dat tenminste lukt met het inkomen en de kosten die je hebt.
Ik zou wel even nagaan hoeveel je als zelfstandig wonende mag sparen wanneer je echt veel geld op je rekening hebt staan als je een Wajong hebt. Daar wordt daar naar gekeken door je gemeente ivm. subsidies en gemeentelijke heffingen.
Maar stel dat je ineens ver boven de 10.000 euro spaart in korte tijd dan is het UWV daarvan ook op de hoogte, omdat je extra inkomsten, dus ook inkomsten die géén loon zijn, tot boven een bepaald bedrag aan hen moet doorgeven.
In dat geval kan je uitkering tijdelijk worden gekort (Wajong is immers al belastingvrij) tenzij je het in korte tijd weer uitgeeft.
Ik had eens een collega met een Wajong die een hoog bedrag won met een loterij.
Die was ook flink het zaadje.
Mijn hondje is trouwens per direct verzekerd bij Petplan (Wegens de 100 euro dekking van preventieve zorg bij het uitgebreide pakket) en ik er zeker van wil zijn dat de eerste 3000 euro aan medische kosten per jaar niet van mijn spaarrekening af hoeven komen en die dus altijd voor handen zijn hoe mijn financien er op dat moment ook voor staan. Het duurt wel even voor dat op is en dat geeft met tijd om danwel te sparen danwel andere manieren te zoeken zoals een lening als ze zo ziek is en behandeling zo lang duurt en zoveel kost. Voor de aanschaf heb ik geld opzij gezet.
Ik zit daar ook aan te denken maar ik zit een beetje met alle dingen die níet vergoed worden.
Mijn fokkers hebben voor mij geinformeerd en wat dat betreft adviseerd de Raad van Beheer toch Proteq boven Petplan, hoewel Petplan toch bij hun goed te boek staat.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Rezza schreef:
renee-uk schreef: ... Ik hou er mee op, door deze muur van beton kom ik zelfs niet heen en dat wil eigenlijk best wat zeggen.
Goed gedaan rezza :ok:
Zo. Het zand weer uit je vagina? Dan gaan we weer verder. :slove:

:smile: :smile:

:pop:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Rezza schreef:
lieveheersbeestje83 schreef:Sinds wanneer kijkt het UWV naar je spaarsaldo bij de Wajong-uitkering? Volgens mij wordt daar niet naar gekeken en mag je gewoon sparen als dat tenminste lukt met het inkomen en de kosten die je hebt.
Ik zou wel even nagaan hoeveel je als zelfstandig wonende mag sparen wanneer je echt veel geld op je rekening hebt staan als je een Wajong hebt. Daar wordt daar naar gekeken door je gemeente ivm. subsidies en gemeentelijke heffingen.
Maar stel dat je ineens ver boven de 10.000 euro spaart in korte tijd dan is het UWV daarvan ook op de hoogte, omdat je extra inkomsten, dus ook inkomsten die géén loon zijn, tot boven een bepaald bedrag aan hen moet doorgeven.
In dat geval kan je uitkering tijdelijk worden gekort (Wajong is immers al belastingvrij) tenzij je het in korte tijd weer uitgeeft.
Ik zit daar ook aan te denken maar ik zit een beetje met alle dingen die níet vergoed worden.
Mijn fokkers hebben voor mij geinformeerd en wat dat betreft adviseerd de Raad van Beheer toch Proteq boven Petplan, hoewel Petplan toch bij hun goed te boek staat.
Ja hoor, de RvB zal zich bemoeien/informeren mbt verzekeringen :piew: .

edit: ik heb te vroeg gejuigd. De raad van beheer is idd voorstander van de Protec verzekering, weliswaar zonder goede argumentatie.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 22 okt 2009 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Rezza schreef:
jou fokkers :smile: ff terug had een stamboom of goed gefokt hondje je interesse niet eens.

jij weet niks over de RVB , niks over fokken, niks over wat geadviseerd word, jij wilt belangrijk doen overkomen, helaas, je zit op het foute forum, niet zozeer dat het je interesse niet heeft, maar je wilt niks aannemen en leren.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

yamie schreef:
Rezza schreef:
jou fokkers :smile: ff terug had een stamboom of goed gefokt hondje je interesse niet eens.

jij weet niks over de RVB , niks over fokken, niks over wat geadviseerd word, jij wilt belangrijk doen overkomen, helaas, je zit op het foute forum, niet zozeer dat het je interesse niet heeft, maar je wilt niks aannemen en leren.
Rezza heeft het forum niet nodig voor (goede) adviezen, hij heeft een schare van wijzen om hem heen, zijn eigen (door mij zo geïnterpreteerde) woorden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Donders, wat een teksten. Ik heb niet alles even aandachtig gelezen (ik lijk wel gek), maar heb toch een vraag voor Rezza:

Stel je hond (Cavalier King Charles Spaniel [GEEN BROODFOK]) wordt morgen platgereden door de overbuurman, erg lullig, dan ga jij uiteraard eerst in de papieren kijken wat het mag kosten, en dan bij de dierenarts zorgen dat je gespreid kunt betalen. So far so good. Dan wordt het hondje geholpen en blijft dat hij naast de 2500 euro kostende operatie de rest van zijn leven aan de medicijnen mag zitten. Dus dan wil jij eerst geld lenen (van de dierenarts, je vrienden en de rabobank) en dat maandelijks aflossen (dat kon immers PRIMA), maar hoe ga je dit dan doen met de maandelijkse kosten voor medicijnen, controles in de tijd erna, evt revalidatie? Of komt je hondje (Cavalier King Charles Spaniel [GEEN BROODFOK]) dan op marktplaats?
Laatst gewijzigd door sjaak-k op 22 okt 2009 02:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Rezza schreef: De kosten voor eenmalig grote uitgaven kun je natuurlijk gewoon bij je vaste lasten betrekken. Dan kom je met 50 euro per maand al heel ver aan totale lasten voor 1 hond van 6-20 kilo.
Het voer kost 46 euro per 4 maanden (16 kilo) als je goede brokken gebruikt. De verzekering of het spaargeld dat je opzij legt of geld dat je terug betaald voor een lening kost je 30 euro per maand.
Dan heb je een lekkere goedkope hond :) Mijn hond eet toch lekker voor 120 euro in de 4 maanden (60 KG). Hij is wel iets groter (25 KG).

50 euro per maand vindt ik tamelijk krap, helemaal als je hier dus óók je eventuele lening of verzekering bij hebt, maargoed. Daarnaast vraag ik me af wat voor bedrag jij wilt lenen om vervolgens 30 euro in de maand terug te betalen?

Als je zoiets over 3 jaar spreid, en dan zo'n 7% rente op jaarbasis rekend kom ik op 1000 euro.

Ik vindt het ook erg knap om maar "gewoon" te stellen dat je éénmalig grote uitgaven bij je vaste lasten op kunt tellen. Als jouw hond dus wordt aangereden moet je eerst naar de spaarpot, dan naar de dierenarts (kijken of hij gespreide betaling accepteerd), indien niet moet je nog naar de bank om een lening te vragen... Lekker omslachtig.
Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief

Rezza schreef:
Ik weet wel dat je met flink spaargeld of grote prijs het haasje bent qua zorgtoeslag, huurtoeslag, vrijstelling gemeentelijke belastingen, eigen bijdrages WMO en AWBZ etc., maar de Wajong zelf, dat kan ik niet terug vinden. Als ik lekker langzaam spaar (gaat niet zo snel met een Wajong) en ik kom daardoor op eeen steeds hoger spaarsaldo uit dan is het UWV volgens mij de enige die zich daar niet voor interesseert. EN in korte tijd relatief grote bedragen sparen is voor mij toch alleen mogelijk als het UWV zelf een nabetaling doet om een forse fout te herstellen of wanneer de belastingdienst stort (nogal grote teruggaves omdat ik die neit maandelijks voorlopig laat storten). Moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit bij het UWV heb opgegeven, staat ook niet op de formulieren.

De reden dat ik voor petplan boven een ander heb gekozen was de vaste eigen bijdrage van 35 euro per jaar (als je de declaraties opspaart) ipv 19% wat toch wel aan kan tellen. En dat als IK weer eens in het ziekenhuis kom te liggen en mijn vaste van te voren geregelde adressen kan ze niet terecht (Ze zijn bijv. op vakantie) dan worden de kosten van het pension binnen dat maximum van 3000 euro ook door Petplan gedekt. Voor mij is dat erg interessant. Ik kan me voorstellen dat anderen dit nogal ver gezocht vinden.

Voor welke kosten ben je bang die niet gedekt worden? Is je hondje al ziek geweest (Bestaande aandoeningen die bekend zijn worden vaak wel uitgesloten)? Of is het een zwasar ras met een groot risico op HD (bij honden boven de 10 kilo uitgesloten)
Petplan vergoedt alle aandoeningen indien het huisdier bij aanmelding gezond is, ook als de oorzaak van deze aandoening erfelijk is. De enige uitzondering hierop zijn heup- en elleboogaandoeningen bij de hond. Het consult en de diagnosestelling zijn vanaf het Plus Pakket wel ingesloten
Groetjes!
Afbeelding
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

sjaak-k schreef:Donders, wat een teksten. Ik heb niet alles even aandachtig gelezen (ik lijk wel gek), maar heb toch een vraag voor Rezza:

Stel je hond (Cavalier King Charles Spaniel [GEEN BROODFOK]) wordt morgen platgereden door de overbuurman, erg lullig, dan ga jij uiteraard eerst in de papieren kijken wat het mag kosten, en dan bij de dierenarts zorgen dat je gespreid kunt betalen. So far so good. Dan wordt het hondje geholpen en blijft dat hij naast de 2500 euro kostende operatie de rest van zijn leven aan de medicijnen mag zitten. Dus dan wil jij eerst geld lenen (van de dierenarts, je vrienden en de rabobank) en dat maandelijks aflossen (dat kon immers PRIMA), maar hoe ga je dit dan doen met de maandelijkse kosten voor medicijnen, controles in de tijd erna, evt revalidatie? Of komt je hondje (Cavalier King Charles Spaniel [GEEN BROODFOK]) dan op marktplaats?
Ik lijk wel gek: dat laat ik lekker door zijn WA betalen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Rezza schreef:
sjaak-k schreef:Donders, wat een teksten. Ik heb niet alles even aandachtig gelezen (ik lijk wel gek), maar heb toch een vraag voor Rezza:

Ik lijk wel gek: dat laat ik lekker door zijn WA betalen.
Maar eer je dat uitbetaald krijgt ben je een week of wat verder.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

sjaak-k schreef:Dan heb je een lekkere goedkope hond :)
Dan moet je een shih tzu nemen: voor Canou zijn we de helft kwijt aan brokken. Maar die moet brokken van de kliniek dus misschien scheelt dat.
50 euro per maand vindt ik tamelijk krap, helemaal als je hier dus óók je eventuele lening of verzekering bij hebt, maargoed. Daarnaast vraag ik me af wat voor bedrag jij wilt lenen om vervolgens 30 euro in de maand terug te betalen?
Hoe duurder de lening hoe hoger de premie natuurlijk.
De hond krijgt daarnaast hoogwaardig voer maar dat moet je toch wel redden met 30 euro per maand bij zo'n klein beestje.
Die eet toch niet een week aan boodschappen op in die ene maand.
Dan heb je nog 20 euro voor een verzekering, of meer natuurlijk als je gewoon meer geld opzij legt voor een duurdere verzekering maar bij Proteq is het dan af.
Als je zoiets over 3 jaar spreid, en dan zo'n 7% rente op jaarbasis rekend kom ik op 1000 euro.
Daarom leen ik niet van de bank. Dat kan ik tegenwoordig nieteens.
En je kunt de aflossing natuurlijk altijd versnellen. Al zou je alleen al het vakantiegeld erbij doen.
Ik vindt het ook erg knap om maar "gewoon" te stellen dat je éénmalig grote uitgaven bij je vaste lasten op kunt tellen. Als jouw hond dus wordt aangereden moet je eerst naar de spaarpot, dan naar de dierenarts (kijken of hij gespreide betaling accepteerd), indien niet moet je nog naar de bank om een lening te vragen... Lekker omslachtig.
In het voorbeeld loopt het dus via de WA verzekering van mijzelf, als het mijn schuld was of de bestuurder doorgereden is, en van die van de bestuurder als het zijn schuld is.
Buiten dat: als je de dicipline hebt om een grote uitgave te spreiden als zijnde vaste lasten en even krap te zitten dan zie ik het probleem niet. Ik heb zelf natuurlijk wel meer dan alleen die 30 euro per maand beschikbaar. Die is enkel voor de jaren dat de hond niks krijgt. Dan kun je een potje maken.
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

marian* schreef: Maar eer je dat uitbetaald krijgt ben je een week of wat verder.
Daar houdt een dierenarts rekening mee.
Er wordt ook door de verzekeraar gelijk contact opgenomen met de dierenarts.
Staat ook in je polis overigens.
marian*
Erelid
Contacteer:

Rezza schreef:Daar houdt een dierenarts rekening mee.

Dat denk ik niet;die ziet gewoon een zwaar gewonde hond op zijn tafel en wil opereren.Dan is het aan de eigenaar om te bepalen óf er geopereerd wordt en de betaling rond te krijgen.Hoe die dat rond krijgt zal de dierenarts worst zijn.
Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief

Even een correctie de pensionkosten van Petplan wanneer het baasje in het ziekenhuis ligt is in de polis gemaximeerd op 500 euro per verzekeringsjaar.
Afbeelding
Neeltje

Het is hier gewoon een levend voorbeeld van velen van de tegenwoordige 'juppies' die denken alles te weten en te kunnen, maar als het erop aankomt, totaal niets weten en van anderen afhankelijk zijn om in het leven stand te kunnen houden. Een heleboel lege blah blah en verder lucht.
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

lieveheersbeestje83 schreef:Mijn hondje is trouwens per direct verzekerd bij Petplan (Wegens de 100 euro dekking van preventieve zorg bij het uitgebreide pakket) en ik er zeker van wil zijn dat de eerste 3000 euro aan medische kosten per jaar niet van mijn spaarrekening af hoeven komen en die dus altijd voor handen zijn hoe mijn financien er op dat moment ook voor staan. Het duurt wel even voor dat op is en dat geeft met tijd om danwel te sparen danwel andere manieren te zoeken zoals een lening als ze zo ziek is en behandeling zo lang duurt en zoveel kost. Voor de aanschaf heb ik geld opzij gezet.
Dan komt er echter een premie voor je lening bovenop je premie van de verzekering.
Dat wil ik zien te voorkomen, helemaal wanneer je een behandeling ook nog eens níet vergoed krijgt.
Dan ga ik zo´n beetje bankroet.
Ik weet wel dat je met flink spaargeld of grote prijs het haasje bent qua zorgtoeslag, huurtoeslag, vrijstelling gemeentelijke belastingen, eigen bijdrages WMO en AWBZ etc., maar de Wajong zelf, dat kan ik niet terug vinden. Als ik lekker langzaam spaar (gaat niet zo snel met een Wajong) en ik kom daardoor op eeen steeds hoger spaarsaldo uit dan is het UWV volgens mij de enige die zich daar niet voor interesseert. EN in korte tijd relatief grote bedragen sparen is voor mij toch alleen mogelijk als het UWV zelf een nabetaling doet om een forse fout te herstellen of wanneer de belastingdienst stort (nogal grote teruggaves omdat ik die neit maandelijks voorlopig laat storten). Moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit bij het UWV heb opgegeven, staat ook niet op de formulieren.
UWV kijkt naar je gegevens via de Belastingdienst.
Ga maar eens zwart werken dan kom je daar vanzelf achter wanneer je je boodschappen een tijdje niet meer pint.
Het UWV interesseert zich niet voor je eigen vermogen. Je mag bijvoorbeeld gewoon sparen om een huis te kopen.
Echter, je inkomen is altijd bekend bij UWV en giften en andere extra inkomen worden altijd bekeken en die moet je dan wel kunnen verantwoorden. Een groot bedrag ineens op je rekening gestort krijgen kan voor problemen zorgen.

De reden dat ik voor petplan boven een ander heb gekozen was de vaste eigen bijdrage van 35 euro per jaar (als je de declaraties opspaart) ipv 19% wat toch wel aan kan tellen. En dat als IK weer eens in het ziekenhuis kom te liggen en mijn vaste van te voren geregelde adressen kan ze niet terecht (Ze zijn bijv. op vakantie) dan worden de kosten van het pension binnen dat maximum van 3000 euro ook door Petplan gedekt. Voor mij is dat erg interessant. Ik kan me voorstellen dat anderen dit nogal ver gezocht vinden.
Ik kan dan gratis met mijn hond bij de fokkers terecht dus ik heb dat probleem niet.
Daarbij betaal je bij Petplan een tientje meer aan premie in verglijking met Proteq voor nagenoeg dezelfde dekking en dat wordt snel meer naarmate de hond ouder wordt (vanaf 4 jaar staat de premie dan ook niet aangegeven op de website: de polis loopt doorgaans per 5 jaar).
Hoewel de premie voor Proteq ook ineens omhoog is gegaan las ik.

Voor welke kosten ben je bang die niet gedekt worden? Is je hondje al ziek geweest (Bestaande aandoeningen die bekend zijn worden vaak wel uitgesloten)? Of is het een zwasar ras met een groot risico op HD (bij honden boven de 10 kilo uitgesloten)
Petplan vergoedt alle aandoeningen indien het huisdier bij aanmelding gezond is, ook als de oorzaak van deze aandoening erfelijk is. De enige uitzondering hierop zijn heup- en elleboogaandoeningen bij de hond. Het consult en de diagnosestelling zijn vanaf het Plus Pakket wel ingesloten
Groetjes!
HD, pijn in de lage onderrug, preventieve zorg (bij petplan alleen volledig vergoed tot een bepaald bedrag wanneer je de totaalpolis neemt, anders niet vergoed of voor 50%) etc. Daar bij zit je bij een declaratie limiet: dat geldt niet alleen voor het maximum bedrag per jaar of per 5 jaar, maar ook voor de looptijd van nabehandelingen. Daarbij zijn polissen tot na 10 jaar bij Petplan alleen nog in overleg. Gaat het niet door, dan moet je ergens anders een hond van 10 jaar verzekeren en dan betaal je je blauw.
Maar ja, veel van die nadelen gelden ook voor Proteq maar Proteq wordt wel aangeraden boven Petplan door de Raad van Beheer.
Misschien dat je dubbel verzekerd bent op een aantal dingen bij Petplan of iets dergelijks, maar zij hadden het over moeizaam betalingsgedrag.
Dat kan ook zijn onnodige verplichte bezoeken voor second opnions ergens ver weg ofzo of het afwijzen van behandelingen die volgens de DA het meest effectief zouden wezen, maar die wel duurder zijn voor de verzekeraar.
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

marian* schreef:

Dat denk ik niet;die ziet gewoon een zwaar gewonde hond op zijn tafel en wil opereren.Dan is het aan de eigenaar om te bepalen óf er geopereerd wordt en de betaling rond te krijgen.Hoe die dat rond krijgt zal de dierenarts worst zijn.
De dierenarts eist nooit een betaling binnen een week.
Vanwege de zorgplicht krijgt hij toch wel betaald en dan zal het hem of haar een worst wezen of jij het doet of een verzekeraar.
Verder handeld de balie het natuurlijk af wanneer je dier onder behandeling is,
tenzij je het over een heel kleine DA hebt.
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

Neeltje schreef:Het is hier gewoon een levend voorbeeld van velen van de tegenwoordige 'juppies' die denken alles te weten en te kunnen, maar als het erop aankomt, totaal niets weten en van anderen afhankelijk zijn om in het leven stand te kunnen houden. Een heleboel lege blah blah en verder lucht.
Ja, want iedereen die het niet gelijk met jouw eens is, is een yup.
:19:

Zie je * verwijderd door moderatorteam* , ik wist het wel. Met je sjaaltje om je nek..
:mrgreen:
Neeltje

Rezza schreef:
Neeltje schreef:Het is hier gewoon een levend voorbeeld van velen van de tegenwoordige 'juppies' die denken alles te weten en te kunnen, maar als het erop aankomt, totaal niets weten en van anderen afhankelijk zijn om in het leven stand te kunnen houden. Een heleboel lege blah blah en verder lucht.
Ja, want iedereen die het niet gelijk met jouw eens is, is een yup.
:19:

Zie je * verwijderd door moderatorteam* , , ik wist het wel. Met je sjaaltje om je nek..
:mrgreen:
Zou je dit soort grove beledigingen bij je willen houden???
lieveheersbeestje83
Zeer actief

Rezza schreef:
lieveheersbeestje83 schreef:Mijn hondje is trouwens per direct verzekerd bij Petplan (Wegens de 100 euro dekking van preventieve zorg bij het uitgebreide pakket) en ik er zeker van wil zijn dat de eerste 3000 euro aan medische kosten per jaar niet van mijn spaarrekening af hoeven komen en die dus altijd voor handen zijn hoe mijn financien er op dat moment ook voor staan. Het duurt wel even voor dat op is en dat geeft met tijd om danwel te sparen danwel andere manieren te zoeken zoals een lening als ze zo ziek is en behandeling zo lang duurt en zoveel kost. Voor de aanschaf heb ik geld opzij gezet.
Dan komt er echter een premie voor je lening bovenop je premie van de verzekering.
Dat wil ik zien te voorkomen, helemaal wanneer je een behandeling ook nog eens níet vergoed krijgt.
Dan ga ik zo´n beetje bankroet.
UWV kijkt naar je gegevens via de Belastingdienst.
Ga maar eens zwart werken dan kom je daar vanzelf achter wanneer je je boodschappen een tijdje niet meer pint.
Het UWV interesseert zich niet voor je eigen vermogen. Je mag bijvoorbeeld gewoon sparen om een huis te kopen.
Echter, je inkomen is altijd bekend bij UWV en giften en andere extra inkomen worden altijd bekeken en die moet je dan wel kunnen verantwoorden. Een groot bedrag ineens op je rekening gestort krijgen kan voor problemen zorgen.

Ik kan dan gratis met mijn hond bij de fokkers terecht dus ik heb dat probleem niet.
Daarbij betaal je bij Petplan een tientje meer aan premie in verglijking met Proteq voor nagenoeg dezelfde dekking en dat wordt snel meer naarmate de hond ouder wordt (vanaf 4 jaar staat de premie dan ook niet aangegeven op de website: de polis loopt doorgaans per 5 jaar).
Hoewel de premie voor Proteq ook ineens omhoog is gegaan las ik.

Groetjes!
HD, pijn in de lage onderrug, preventieve zorg (bij petplan alleen volledig vergoed tot een bepaald bedrag wanneer je de totaalpolis neemt, anders niet vergoed of voor 50%) etc. Daar bij zit je bij een declaratie limiet: dat geldt niet alleen voor het maximum bedrag per jaar of per 5 jaar, maar ook voor de looptijd van nabehandelingen. Daarbij zijn polissen tot na 10 jaar bij Petplan alleen nog in overleg. Gaat het niet door, dan moet je ergens anders een hond van 10 jaar verzekeren en dan betaal je je blauw.
Maar ja, veel van die nadelen gelden ook voor Proteq maar Proteq wordt wel aangeraden boven Petplan door de Raad van Beheer.
Misschien dat je dubbel verzekerd bent op een aantal dingen bij Petplan of iets dergelijks, maar zij hadden het over moeizaam betalingsgedrag.
Dat kan ook zijn onnodige verplichte bezoeken voor second opnions ergens ver weg ofzo of het afwijzen van behandelingen die volgens de DA het meest effectief zouden wezen, maar die wel duurder zijn voor de verzekeraar.
Tja als ik zwart zou kunnen werken, dan kan ik ook wit werken... heb ik die wajong niet meer nodig. Op die manier zal ik dus ook niet kunnen “sparen”.

Ik heb de totaalpolis dus tot 100 euro per jaar preventieve zorg en 3000 euro voor de andere behandelingen die niet 50% maar 100% worden vergoed. Wanneer je een nieuw dier van boven de 10 wil verzekeren dan is het alleen in overleg, dat geldt niet als je er al al die tijd verzekerd bent geweest. Over een bestaande polis staat letterlijk in de polisvoorwaarden (als je steeds per 5 jaar de verzekering aangaat wat ik gedaan heb)

10.3 …… Gedurende de looptijd van de overeenkomst en ook indien deze na afloop met vijf jaar wordt verlengt zal Petplan, behoudens de aanpassingen als bedoeld in lid 10.4 de vastgestelde premie aanhouden, welke overeenkomt met de leeftijdskolom en leeftijd van het dier op het moment dat deze voor het eerst werd aangemeld.

10.4 Pet plan zal jaarlijks op de hoofdvervaldatum een verouderingstoeslag doorvoeren van 1% op alle premies. Evenzo zullen de premies vergelijkbaar worden aangepast met de stijging van de consumentenprijsindex in het voorafgaande jaar met een minimumstijging van 2% indien dit lager is en de directie daartoe besluit.

Het 10tje meer zit hem in de preventieve zorg die ik er ook weer uithaal. Als ik de kosten van de entingen, ontwormingen en ontvlooien per jaar per maand zou doen (bij proteq) is het verschil nihil en vind ik het de dekking en eigen risico voor mij beter geregeld bij petplan.

Fysiotherapie is gemaximeerd op 20 consulten van 30 minuten per indicatie. Gedragstherapie op 7 behandelingen van 1,5 uur per indicatie. Tuurlijk een verzekering is niet ideaal en vergoed niet alles. Ik kan alleen zeggen dat in mijn geval, met mijn financiële ruimte en mijn hondje ik deze verzekering het best passend vond in mijn situatie.

Wat mij opvalt is dat je veel vertrouwen hebt in de mensen in je omgeving. Je vertrouwt erop dat de dierenarts altijd een betalingsregeling treft, je vertouwt erop dat je bij financiële problemen terecht kunt bij vrienden en familie, je vertrouwt erop dat je altijd bij de fokker terecht kunt met je hondje (ook onaangekondigd last minute als je in het ziekenhuis beland). Ook als de fokker misschien in de loop van de jaren stopt en verhuist…. Ik weet zeker dat de mensen in mijn omgeving me zullen helpen als ik het moeilijk heb op al die gebieden, maar ik wil toch zelf wel het gevoel hebben dat ik van te voren alles in mijn macht heb gedaan om te voorkomen dat ik daar aanspraak op moet maken. Het is niet iets waar ik op voorhand van uit wil gaan zeg maar. Maar ieder zijn keuzes.

Groetjes!
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Rezza schreef:
marian* schreef:

De dierenarts eist nooit een betaling binnen een week.
Vanwege de zorgplicht krijgt hij toch wel betaald en dan zal het hem of haar een worst wezen of jij het doet of een verzekeraar.
Verder handeld de balie het natuurlijk af wanneer je dier onder behandeling is,
tenzij je het over een heel kleine DA hebt.
Dan heb ik een heel rare dierenarts want bij alle behandelingen,operaties en weet ik veel wat was het tot nog toe handje contantje.En daar hebben ze groot gelijk in wat mij betreft.
Je kunt van mijn huidige dierenarts inderdaad een rekening thuis gestuurd krijgen maar die moet je dan wel binnen 2 weken betalen.Tenzij er tijd is voor overleg en hij bereid is om je een regeling te geven,maar dat is hij niet verplicht.
Een dierenarts heeft wat dat aangaat ook geen zorgplicht zoals bijv. banken die hebben.
Je weet het allemaal mooi te vertellen Rezza,maar het klopt niet helemaal.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Als je met je hond, naar bv Utrecht gaat, hangt er in de wachtruimte een levensgroot bord met, Contant betalen na behandeling...
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

thom schreef:Als je met je hond, naar bv Utrecht gaat, hangt er in de wachtruimte een levensgroot bord met, Contant betalen na behandeling...

Bij mijn da ook.En er staat ook dat bij niet betalen binnen 2 weken(in geval van behandeling op rekening) er een incassobureau ingeschakeld wordt.Te veel niet betaalde rekeningen gehad denk ik.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mijn eigen da ken ik al zolang, dat daar vast mee iets af te spreken valt.
Maar om het vertrouwen van je da te krijgen, daar ben je echt wel jaren mee bezig...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”