Bij deze dus: je bent niet gemiddeldmarian* schreef:Expecting schreef:Dan ben ik geen gemiddeld persoon, want ik kan absoluut niet met gemak 250 per maand sparen. Zonder gemak ook niet trouwens
Nou,ik ook niet

Moderator: moderatorteam
Bij deze dus: je bent niet gemiddeldmarian* schreef:Expecting schreef:Dan ben ik geen gemiddeld persoon, want ik kan absoluut niet met gemak 250 per maand sparen. Zonder gemak ook niet trouwens
Nou,ik ook niet
Basispakket Petplan vergoeding is 2000 euro, met 35 euro eigen bijdrage per declaratie (noot: bij proteq 19% van elke nota. De 19% komt bij Petplan nergens terug).Petplan vergoed maar maximaal 2000 euro per jaar bij een maximale dekking met als extra kosten de eigen bijdrage van 35 euro per declaratie, de standaard vergoeding eigen risico van 19% bij een volledige dekking (81%). De maximale vergoeding kan ook nog tot 3000 euro verhoogt worden door meer premie te betalen in een pluspakket. Extra kosten voor entingen e.d. gaan bij een maximale polis maar tot 100 euro per jaar, met een maximum van 2 tandheelkundige bezoeken per jaar.
Petplan is inderdaad duurder met alle aanvullende verzekeringen erbij, maar dan ben je ook verzekerd voor zaken die proteq niet verzekerd (ook niet aanvullend, bijv. de chemo)Petplan is beduidend duurder dan Proteq voor een totale dekking met een premie van 29,85 euro per maand voor een hond van 6 tot 20 kilo. En dat is ook nog zonder de extra dekking voor bijvoorbeeld vakanties, chemo, castratie en crematie tot 3,60 euro per maand per aanvullende verzekering.
Met dus maar een maximale vergoeding van 3000 euro per jaar voor een totaalpakket.
Wat kraam je toch allemaal onzin uit. Je kijkt alleen maar wat een verzekering kost, maar je houdt geen rekening ermee dat er heel veel dieren zijn die medische zorg nodig hebben, zij het ineens in grote bedragen, zij het chronisch en dan ben je maar wat blij met je verzekering als je niet als jij ineens van die hoge bedragen kunt ophoesten. Jij kunt toch niet in de portemonnee van anderen kijken?Rezza schreef:Nee, dat is het totaalpakket bij Petplan of het basispakket met de aanvullende en de extra dekking erbij zoals bij Proteq.Reny schreef:Verder heb je het een paar keer over maximale dekking, volgens mij bedoel je dus basispakket.
12(maanden)*5(jaar: lengte looptijd polis)*20 (afgeronde premie)=1200
En ik schreef <1200. Dat betekend minder dan 1200 euro die je kwijt bent voor 1 polis van 5 jaar.
Dat hoor je mij ook niet zeggen.Expecting schreef:Ik denk dat niet heel veel mensen ineens 3000 euro aan de kant kunnen leggen Rezza
Het is om te sparen echter niet onoverkomelijk.
Dat is per maand 250 euro wanneer je het in 1 jaar wilt hebben.
Gespreid over een paar jaar, want je hond krijgt immers niet ieder jaar een dure schade of ziekte, moet de gemiddelde persoon dat met gemak bij elkaar kunnen sparen.
En de bekenden boden het zelf aan om het dan voor te schieten maar dat terzijde.
Zo te zien heb je de voorwaarden niet goed gelezen, want het vetgedrukte zit gewoon niet in de verzekering inbegrepen. Cosmetische ingrepen vind ik zowiezo onzin voor honden.Rezza schreef: Wil je alles dekken dan heb je het over een gecombineerde polis, (daar zit ook bij de schades door het dier, cosmetische ingrepen, inentingen, vlooienbehandelingen, tandheelkunde, epidemie ziektes, enzovoorts), en ben je naar verhouding veel meer kwijt dan dat wat je voor jezelf zou hoeven betalen. Dan kom je inderdaad uit op een heel omslachtige totaalpolis voor heel veel geld.
Wat dat betreft moet je dus jezelf bepalen wat je wilt.
Ik heb inderdaad een plan van aanpak gemaakt.
Ik betaal premie aan mijn familie op het moment dát mijn hond een dure ingreep betaald heeft gekregen die ik zelf niet kan bekostigen.
Dat is al geregeld.
Zo te lezen uit je berichten heb jij je ook niet goed voor laten lichten. Je sluit niets via internet af. Papieren thuis laten komen en grondig doorlezen.Rezza schreef:Kassa waarschuwd dat de polisvoorwaarden juist op internet niet correct en volledig worden weergegeven.
Zij raden aan om niet via het internet te verzekeren en wanneer je toch kiest je hond te verzekeren, dan kun je je beter offline laten informeren en dat beter offline gaan doen met de polisvoorwaarden op papier.
Bedenk dat een hele rits belangrijke en veelvoorkomende zaken vaak niet worden vergoed zoals:
erfelijke aandoeningen, blessures, slijtage, syringo, HD, "rasspecifieke aandoeningen" {ook een lekker breed begrip} zijnde oa. knie operaties en klachten in de onderrug, maar ook dure, nieuwe, niet erkende en vaak herhaalde behandelingen worden meestal niet gedekt.
Neem daarbij wat er reeds gedekt wordt door een WA verzekering:
letsel door en aan je hond, bijvoorbeeld wanneer je hond gebeten wordt, iemand bijt, of in het glas trapt.
En je houdt nog bijster weinig over om je hond nog voor te verzekeren.
Ook mét verzekering blijk je vaak gewoon het zaadje.
Overigens is het eigen risico altijd 19% bij een volledige dekking.
En een "volledige dekking" is altijd tot 81%.
Daar komen onder andere nog de poliskosten bij.
Rezza,Rezza schreef:Neeltje
Dingen als inentingen en gebitscontroles kunnen wel degelijk worden vergoed als je daarvoor de juiste polis aan gaat en de juiste aanvullende dekking neemt. Dat hangt helemaal van je verzekering af.
nb. cosmetische ingrepen is ook plastische chirurgie en andere correcties die baat kunnen hebben voor de hond, bijvoorbeeld een correctie aan de staart.
En je leeft niet alleen op de wereld:
er zijn veel mensen die je normaal gesproken graag willen helpen wanneer je dat nodig hebt. Omgekeerd werkt dat natuurlijk ook zo.
Daar hoef je echt geen rijke familie voor te hebben.
Dat is een kwestie van vrijblijvende afspraken maken met de juiste personen en klaar staan voor elkaar aan de hand van wat jij kunt bieden.
De mensen om je heen zijn gewoon onderdeel van wie jij bent.
Het is echt niet dom en het maakt je echt niet gelijk volledig afhankelijk wanneer je daar gebruik van maakt.
Maar ik begrijp dat het vragen om hulp voor veel mensen een beetje een issue is. Dat is niet verstandig want dat beperkt je enorm in je kunnen.
Ik weet toevallig dat er maar in 2 gevallen van alle honden die van mijn fokker kwamen een dure medische ingreep nodig was.
Ik durf die gok dus gerust aan, en als het mij overkomt dan kom ik er wel uit omdat ik zelf ruime capaciteiten heb, ook omdat ik de juiste mensen ken.
(ik stel mijzelf persoonlijk liever gerust met de gedachte dat ik noodzakelijke dingen vergoed kan krijgen vanuit mijn betrouwbare sociale kring dan wanneer ik bij nood van een onderneming afhankelijk zou zijn. maar dat is voor iedereen verschillend en het vertrouwen van mensen is vaak niet bepaald iets dat uitblinkt bij mensen op een dierenforum)
Bij andere verzekeraars wel.Neeltje schreef:Rezza,
Bij proteq zijn inentingen bij geen enkel pakket inbegrepen, dit hoort gewoon bij het normale 'onderhoud' als je dieren neemt.
dat is natuurlijk je reinste waanzin, een groot bedrag kun je ook (plotseling) aan één beest kwijt zijn.Rezza schreef: Het moet wel heel gek lopen als je echt heel grote bedragen moet lenen. Dan had je als je het zo doet simpelweg niet zoveel dieren in huis moeten nemen.
Wat mij betreft lul je volledig plastisch, zonder énige kennis van hondenRezza schreef:Dingen als inentingen en gebitscontroles kunnen wel degelijk worden vergoed als je daarvoor de juiste polis aan gaat en de juiste aanvullende dekking neemt. Dat hangt helemaal van je verzekering af.
nb. cosmetische ingrepen is ook plastische chirurgie en andere correcties die baat kunnen hebben voor de hond, bijvoorbeeld een correctie aan de staart.
Dat hangt ervan af wat je groot vindt en hoeveel je wilt uitgeven aan een dier. Ik houdt er toch echt mee op als het vijfduizend euro ineens gaat kosten, tenzij ik dat geld zo heb liggen. Je kunt me dan een slecht mens vinden maar ik vindt dat je wel een beetje reeël moet blijven.renee-uk schreef:dat is natuurlijk je reinste waanzin, een groot bedrag kun je ook (plotseling) aan één beest kwijt zijn.Rezza schreef: Het moet wel heel gek lopen als je echt heel grote bedragen moet lenen. Dan had je als je het zo doet simpelweg niet zoveel dieren in huis moeten nemen.
*quote aangepast
Ik vindt de manier waarop jij via het internet een oordeel over iemand velt een beetje eng. Nee hoor, grapje. Ik vindt niks eng.Marion. schreef: Wat mij betreft lul je volledig plastisch, zonder énige kennis van honden
Mijn honden hoeven niet jaarlijks de entingen, en gebitscontrole is niet nodig want dat kan ik zelf. En ik zie dat ze nu met 9 en 7 jaar oud nog een stralend wit gebitje hebben zonder spoortje tandsteen.
Cosmetische ingrepen en/of plastische chirurgie gaan mijn honden sowieso voorbij. Een correctie aan de staart zal er niet komen, hooguit een amputatie.
Ik vind de manier waarop jij praat en hoe jij aan een hond bent begonnen, echt eng.
Dat kan, maar dat is niet waar het om gaat en ook geen antwoord op mijn reactie.Rezza schreef:Dat hangt ervan af wat je groot vindt en hoeveel je wilt uitgeven aan een dier. Ik houdt er toch echt mee op als het vijfduizend euro ineens gaat kosten, tenzij ik dat geld zo heb liggen. Je kunt me dan een slecht mens vinden maar ik vindt dat je wel een beetje reeël moet blijven.renee-uk schreef:dat is natuurlijk je reinste waanzin, een groot bedrag kun je ook (plotseling) aan één beest kwijt zijn.Rezza schreef: Het moet wel heel gek lopen als je echt heel grote bedragen moet lenen. Dan had je als je het zo doet simpelweg niet zoveel dieren in huis moeten nemen.
*quote aangepast
Mijn dier is mij niet álles waard.
Tja, daar verschillen wij dan enorm in. Kan ook komen doordat ik wat meer/andere ervaring heb met mensen en lenen, dan jij. Persoonlijk zou ik liever bij de DSB lenen dan bij familie of vrienden. Met een bank heb ik geen (vriendschappelijke) relatie die kapot kan gaan doordat afspraken niet nagekomen (kunnen) worden.Rezza schreef:En je leeft niet alleen op de wereld:
er zijn veel mensen die je normaal gesproken graag willen helpen wanneer je dat nodig hebt. Omgekeerd werkt dat natuurlijk ook zo.
Daar hoef je echt geen rijke familie voor te hebben.
Dat is een kwestie van vrijblijvende afspraken maken met de juiste personen en klaar staan voor elkaar aan de hand van wat jij kunt bieden.
De mensen om je heen zijn gewoon onderdeel van wie jij bent.
Het is echt niet dom en het maakt je echt niet gelijk volledig afhankelijk wanneer je daar gebruik van maakt.
Maar ik begrijp dat het vragen om hulp voor veel mensen een beetje een issue is. Dat is niet verstandig want dat beperkt je enorm in je kunnen.
Ik durf die gok dus gerust aan, en als het mij overkomt dan kom ik er wel uit omdat ik zelf ruime capaciteiten heb, ook omdat ik de juiste mensen ken.
(ik stel mijzelf persoonlijk liever gerust met de gedachte dat ik noodzakelijke dingen vergoed kan krijgen vanuit mijn betrouwbare sociale kring dan wanneer ik bij nood van een onderneming afhankelijk zou zijn. maar dat is voor iedereen verschillend en het vertrouwen van mensen is vaak niet bepaald iets dat uitblinkt bij mensen op een dierenforum)
Als je het aan 1 dier kunt hebben dan is het des te dommer om er meerdere te nemen als je dat niet kunt opbrengen wanneer je rekening houdt met een reeële kans op het hebben van zulke hoge kosten.renee-uk schreef:Dat kan, maar dat is niet waar het om gaat en ook geen antwoord op mijn reactie.
jij stelt dat je dan simpelweg niet zoveel dieren in huis had moeten nemen, ik zeg dat je die kosten ook aan één dier kunt hebben.
Dan kun je er wel weer een ellenlang verhaal onder zetten met een heleboel irrelevante info maar daarmee geef je nog geen antwoord op wat ik stel.
Ook geen probleem als je niet wil toegeven dat dat inderdaad niet klopt hoor, maar reageer dan gewoon niet.
Die relaties kunnen ook een deuk oplopen wanneer zij erachter komen dat je jezelf in de schulden hebt gewerkt zonder eerst een beroep op hun te doen. Zij zien, net als de meeste mensen, het geld lenen van een bank als laatste strohalm.Liesbeth schreef:Tja, daar verschillen wij dan enorm in. Kan ook komen doordat ik wat meer/andere ervaring heb met mensen en lenen, dan jij. Persoonlijk zou ik liever bij de DSB lenen dan bij familie of vrienden. Met een bank heb ik geen (vriendschappelijke) relatie die kapot kan gaan doordat afspraken niet nagekomen (kunnen) worden.
nee jij schreefRezza schreef:Als je het aan 1 dier kunt hebben dan is het des te dommer om er meerdere te nemen als je dat niet kunt opbrengen wanneer je rekening houdt met een reeële kans op het hebben van zulke hoge kosten.renee-uk schreef:Dat kan, maar dat is niet waar het om gaat en ook geen antwoord op mijn reactie.
jij stelt dat je dan simpelweg niet zoveel dieren in huis had moeten nemen, ik zeg dat je die kosten ook aan één dier kunt hebben.
Dan kun je er wel weer een ellenlang verhaal onder zetten met een heleboel irrelevante info maar daarmee geef je nog geen antwoord op wat ik stel.
Ook geen probleem als je niet wil toegeven dat dat inderdaad niet klopt hoor, maar reageer dan gewoon niet.
Dat schreef ik al.
en daar reageerde ik opRezza schreef: Het moet wel heel gek lopen als je echt heel grote bedragen moet lenen. Dan had je als je het zo doet simpelweg niet zoveel dieren in huis moeten nemen.
Rezza schreef:Die relaties kunnen ook een deuk oplopen wanneer zij erachter komen dat je jezelf in de schulden hebt gewerkt zonder eerst een beroep op hun te doen. Zij zien, net als de meeste mensen, het geld lenen van een bank als laatste strohalm.Liesbeth schreef:Tja, daar verschillen wij dan enorm in. Kan ook komen doordat ik wat meer/andere ervaring heb met mensen en lenen, dan jij. Persoonlijk zou ik liever bij de DSB lenen dan bij familie of vrienden. Met een bank heb ik geen (vriendschappelijke) relatie die kapot kan gaan doordat afspraken niet nagekomen (kunnen) worden.
Wat het lenen van veel geld betreft ga ik op basis van mijn ervaringen [ik zat als tiener ook in de schulden bij mijn bank en betaalde er volgens mijn familie en vrienden onnodig een kapitaal aan] liever naar mijn familie.
Anders wordt ik afgemaakt zie je?
He, jij betaald toch mee voor Caja door Bram verzekerd te houdenZoek stok! schreef:Alletwee verzekerd. Ik zit er wel eens aan te denken om die van Bram te beeindigen, maar ja, er moet toch iemand zijn die niks claimt en wel betaalt.
Dan moet je geen hond nemen volgens Rezza, en al helemààl geen hondENmarian* schreef:Maar wat als je nou niemand hebt bij wie je zou kunnen lenen als je het al zou willen(ik moet er niet aan denken trouwens)?Rezza schreef:Die relaties kunnen ook een deuk oplopen wanneer zij erachter komen dat je jezelf in de schulden hebt gewerkt zonder eerst een beroep op hun te doen. Zij zien, net als de meeste mensen, het geld lenen van een bank als laatste strohalm.Liesbeth schreef:Tja, daar verschillen wij dan enorm in. Kan ook komen doordat ik wat meer/andere ervaring heb met mensen en lenen, dan jij. Persoonlijk zou ik liever bij de DSB lenen dan bij familie of vrienden. Met een bank heb ik geen (vriendschappelijke) relatie die kapot kan gaan doordat afspraken niet nagekomen (kunnen) worden.
Wat het lenen van veel geld betreft ga ik op basis van mijn ervaringen [ik zat als tiener ook in de schulden bij mijn bank en betaalde er volgens mijn familie en vrienden onnodig een kapitaal aan] liever naar mijn familie.
Anders wordt ik afgemaakt zie je?
Marion. schreef:Dan moet je geen hond nemen volgens Rezza, en al helemààl geen hondENmarian* schreef: Maar wat als je nou niemand hebt bij wie je zou kunnen lenen als je het al zou willen(ik moet er niet aan denken trouwens)?
Een heel groot bedrag moeten spenderen aan 1 dier of datzelfde bedrag moeten spenderen aan meerdere dieren in totaal: maakt dat wat uit?renee-uk schreef: nee jij schreefen daar reageerde ik opRezza schreef: Het moet wel heel gek lopen als je echt heel grote bedragen moet lenen. Dan had je als je het zo doet simpelweg niet zoveel dieren in huis moeten nemen.
Nee hoor, want een rashond met stamboom kun je ook al voor weinig krijgenmarian* schreef:Oh ja![]()
Eerst €3000,- sparen vóór de aanschaf(want je weet maar nooit) en dan nog eens de aanschafprijs erbij bedenken.Back to the good old days waarin alleen de rijkere medemens een (ras)hond kon en mocht hebben.
Rezza,hoe ga jij het doen als jouw hond ineens heel veel gaat kosten?Dus door een operatie of door gewoon ouderdom?Rezza schreef:Een heel groot bedrag moeten spenderen aan 1 dier of datzelfde bedrag moeten spenderen aan meerdere dieren in totaal: maakt dat wat uit?renee-uk schreef: nee jij schreefen daar reageerde ik opRezza schreef: Het moet wel heel gek lopen als je echt heel grote bedragen moet lenen. Dan had je als je het zo doet simpelweg niet zoveel dieren in huis moeten nemen.
Wanneer je rekening houdt met extreem hoge kosten die je niet kunt opbrengen dan maakt het geen moer uit of je het hebt over 1 dier of meerdere dieren: dan is het motto niet doen als je niet wilt verzekeren, en krijg je jouw kosten waarschijnlijk toch niet vergoed, dan geldt dat ook.
Maar aan extreem hoge kosten moeten voldoen voor meer dan 1 dier is natuurlijk helemaal foute boel.
Goed verzekeren dus wanneer je volgens jou grote bedragen kwijt bent bijvoorbeeld als je een oud dier hebt ofzo die je niet op een andere manier kunt inlossen als dat nodig is. Of minder dieren of geen dieren nemen. Lijkt me duidelijk.
Wat een onzin.Marion. schreef: Nee hoor, want een rashond met stamboom kun je ook al voor weinig krijgen![]()
Ik vraag me trouwens af hoe Rezza dat allemaal doet. Hij had toch iets van een Wajong ofzo? Lijkt me ook geen vetpot waar je honderden euro's per maand mee kunt sparen (en kan dat wel, dan moet daar heel snel iets in veranderen)
Ik haal gewoon de rest van de niet relevante info weg, lees het trouwens ook niet. Dit even FYI!Rezza schreef:Een heel groot bedrag moeten spenderen aan 1 dier of datzelfde bedrag moeten spenderen aan meerdere dieren in totaal: maakt dat wat uit?renee-uk schreef: nee jij schreefen daar reageerde ik opRezza schreef: Het moet wel heel gek lopen als je echt heel grote bedragen moet lenen. Dan had je als je het zo doet simpelweg niet zoveel dieren in huis moeten nemen.