Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mensen steeds zeurderiger over honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Re: mensen steeds zeurderiger over honden?

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Moos schreef:Ik merk het zelf ook niet zo, niet in de dagelijkse omgang in ieder geval.
Ik erger me zelf te pletter hier aan mensen die de poep van hun hond niet opruimen. Op elke hoek van de straat staat een speciale prullenbak voor de hondenpoep, en bij sommige kan je nog gratis opruimzakjes pakken ook. Maar ik sta regelmatig de drol van mijn hond op de ruimen pal naast een andere drol :roll: Nog leuker zijn de drollen die bijna naast zo'n prullenbak liggen.
En dan hebben we hier dus heel veel losloopmogelijkheden, ook zo ongeveer op elke hoek van de straat, en het enige wat terug verwacht wordt is dat je de poep even opruimt. Maar nee hoor :19:
Hier zijn in de verte geen vuilnisbakken te zien.
Maar blijkbaar in Belgie toch hetzelfde probleem.
Hoeveel drollen ik hier niet tegenkom, zelfs gewoon midden op de stoep, heb zelf altijd mijn zakjes bij.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

We hebben hier in de wijk best heel wat vreemdelingen (of hoe moet je zo nou ook alweer noemen)
Tjonge die kijken Luka zo de lucht in.
Ik begrijp dat niet hoor, zo'n lieve krullebol.
En soms staat een enkeling wel eens in de gaten te houden of ik de kaka wel opruim.

Laatst had Luka kennis gemaakt met een nieuw hondemeisje. De buurvrouw daar vlak tegen hoor ik nog zeggen
toen ik wegliep, dat poedeltje, da's een hele brave. :D
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik kom gelukkig ook zelden onaardige mensen tegen. De negatieve reacties op mijn honden zijn in de afgelopen 25 jaar echt op 1 hand te tellen.
Maar ik heb wel één keer een jaar geleden een hele nare aanvaring gehad. Ik liet de honden 's avonds nog even een kort rondje uit en kom een vrij jonge vent tegen met 2 aangelijnde vuilnisbakkies (formaat jr). Cody was al aangelijnd en ik roep de meiden naast me, stormt die vent ineens op me af en sist me vol woede toe dat ik die k-honden van mij aangelijnd moest houden. En als ik dat niet deed, hij ze de volgende keer met een mes zou doodsteken :O: .
Ik heb direct mijn honden verzameld en heb het op een lopen gezet. Wel erg laf bedacht ik me later, maar ik ben me doodgeschrokken.
Ik loop dus al een jaar een ander rondje 's avonds want ik durf eigenlijk niet meer langs die kant te lopen :oeps: .
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Geen last van toen Gizmo hier was. Wel irriteer ik me mateloos aan mensen die hun honden laten poepen op de stoep.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

thelittlegirly schreef:
Indy zit achterin de fietskar. krijg ik te horen zo die hond van jou word wel verwend he. dan zeg ik maar heel rustig. tja ik heb geen rijbewijs anders had ze heerlijk op de achterbank mogen liggen. :pffff:
Ach, maar dat soort dingen vind ik ook gewoon geen zeuren hoor. Dat is gewoon een manier van mensen om even een praatje te maken of snel contact te zoeken :wink:
Ik heb ook een fietskar en dan roepen mensen inderdaad ook weleens zoiets ("zo, ze zetten je wel aan het werk he!", is ook een favoriete), maar ik heb altijd meer het idee dat dat gewoon nonchalant vriendelijk bedoeld is. Ik heb ook regelmatig dat Vera netjes naast me loopt te volgen dan mensen zeggen "ze wil koekies". Dan zeg ik "nee ze wil de bal" en vaak blijven die mensen dan nog even kjken hoe ze apporteert en lopen dan glimlachend verder.
Dat soort dingen zie ik geen 'probleem' in hoor :wink:
Laatst gewijzigd door Moos op 14 okt 2009 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

nu helemaal geen last meer van (uitlaten op eigen terrein)
maar ook daarvoor eigenlijk niet,
want de honden hier krijgen de kans niet om dusdanig dicht bij vreemden te komen dat ze er tegenaan kunnen springen (die die ik daar niet in vertrouw kwamen niet los)
vreemde honden komen ze ook niet bij in de buurt
en heb ze ook niet in een karretje achter de fiets (wel in een kar achter de auto :wink: maar dat is dan naar de hondensport en geeft ook geen gekke gezichten....)
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nee ik heb daar ook geen last van. En loop toch met herders.
Ik krijg juist vaak leuke opmerkingen of mensen blijven even staan kijken naar een zwemmende hera of als Bikkel vrolijk aan het rennen is 'die heeft het wel naar zijn zin zeg'.
Bij Woopy vragen ze weleens waarom hij niet los mag, dat leg ik dan uit en dan snappen ze dat ook.
Bij het meer loopt een fietspad dwars doorheen. Als er een fietser komt moeten de honden even zitten en wachten. Krijg dan juist opmerkingen als 'goh die luisteren goed zeg!' of gewoon 'Bedankt!'.

Ik merk dat dit bij mijn ouders (die wonen in het Westland) wel anders is hoor. Daar krijg ik veel sneller commentaar en mensen houden, juist ook hondenmensen onderling, veel minder rekening met elkaar.

Het gaat hier allemaal heel gemoedelijk. Gelukkig.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Ik denk dat mensen tegenwoordig ook veel banger zijn voor honden? Dat lokt ook wel negatieve reacties uit lijkt me.
Toen ik nog de amstaff vd buuf uitliet (nu niet meer), kreeg ik heel vaak de angstige vraag: moet ie niet gemuilkorfd?
Nee want hij loopt gewoon rustig te sjokken en hij zit aan de riem? :scratch:

Andersom loopt hier in de wijk een vrouw met een gemuilkorfde hond. Mijn middelste is een groot hondenfan (hij heeft ook bijna altijd een hondenkoekje in zn jas :mrgreen: ), dus die stapte erop af (op de vrouw dus he, hij weet dat hij niet zomaar naar hondjes mag lopen). Vraagt ie: mefouw, waahom heb jou hondje een helm op? :engel: :engel:
Die vrouw lachen en zei dus dat t hondje anders ging vechten met andere hondjes omdat hij niet zo van andere hondjes houdt.
Zegt mn middelste: mijn broer (de autistsiche) hou niet van mensen, die moet ook een helm op mama :smile:

Maar die vrouw zei dus idd dat ze vaak wordt uitgescholden als ze met die hond loopt :eek: Ik vind dat ronduit asociaal, die hond moet toch uit en zo kiest zij toch juist voor de veiligheid van zowel haar als andermans hond?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb nooit akkefietjes met niet-hondenbezitters eigenlijk, zit heel hard na te denken. Woon ook niet het Gooi, maar wel in een druk gebied (Utrecht).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hier eigenlijk ook weinig akkefietjes. Moet bekennen dat ik de hondenpoep hier ook niet opruim, maar dat komt omdat Kay de neiging heeft enkel en alleen in greppels te poepen. Nou ik waag me leven daarvoor niet hoor :D En verder loopt Kay minimaal 2 keer per dag in bos en doet daar meestal de boodschap tussen de bomen. Mensen zijn meestal gewoon geinterresseerd in Kay. 'Wat is dat voor hond?' En over dat hij zo braaf is. Maar ook toen er nog wel eens wat mis ging en hij tegen mensen op wilde springen, maar ik duidelijk wel mijn best deed om het te voorkomen. Heel soms als ik erg druk bezig ben met Kay wel eens mensen die heel duidelijk maken dat ze Kay zo zielig vinde dat hij moet luisteren en hem proberen te uit te lokken tot reactie (of mij misschien uitlokken). Meestal verhef ik dan maar mijn stem tegen Kay die dan heel braaf doet en de mensen heel hard doet doorlopen :mep:
Wel laatst iemand in bos: riep van heel ver of ik mijn hond misschien wel wilde aanlijnen. Maar natuurlijk. Roep Kay bij me, die komt met zijn gebruikelijke noodgang aangestormd en gaat echt nog net op tijd zitten (je hoorde hem nog net niet slippen haha). Dus ik lijn aan en passeer mevrouw (met haar witte broek). En ook toen alleen maar lof over mijn hondje hoor. :mrgreen:
Van de week ook de route gelopen die ik vroeger liep met mijn hond. Het was er erg druk (maar rustiger dan het die zondag bij ons in het bos was) Een leuke route. Kay liep los en negeerde alle mensen (tja bij 1 vreemd mense moest hij even snuffelen, maar liep toen door). Dus tja ook door geen commentaar gehad.....
Wel laatst iemand in de buurt hier. Hond was bos uitgerend en rende de wijk in. Kreeg een aanvaring met iemand die daar woonde die haar echt heel bedreigend toespraak (ook echt bedreigend dicht op haar stond ver binnen je persoonlijk ruimte).

Met vakantie trouwens ook niet veel opmerkingen, alleen maar positief in de zin van: 'die luistert goed'. Wel inderdaad die blik als ze de hond in fietskar zitten en inderdaad zeggen: 'zo die laat je wel werken he?' Nou ik vond dat ze niet eens ongelijk hadden want ik was aan het ploeteren in de duinen met die kar haha.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

We hebben Rhodin geleerd in de bosjes te poepen. Echt heerlijk vind ik dat, als ik bij een bosje sta en zeg "Ga eens poepen", dan gaat hij op zoek naar een plekje en zo doet hij het nooit op het gras of op de stoep. Dat vind ik wel handig, als we bijvoorbeeld een stuk gaan fietsen, weg gaan met de bus of trein of bij iemand op bezoek gaan, dat hij voor die tijd nog even poept. Daar heb ik dus nog nooit gezeur over gehad. Wel een keer toen hij stond te plassen tegen een boom. Ik heb die vrouw genegeerd, ze riep iets vanuit haar tuin, maar wat een onzin zeg om een plasje (overigens niet in haar tuin).

Verder hoor ik eigenlijk meer positieve dingen over de hond dan negatieve. Soms is het wel vervelend, helemaal als mensen op Rhodin af komen en roepen, "Hey hondje, hey hondje!!" en ik zeg dat ze dat niet moeten doen. Vervolgens toch door gaan, zo van "Oh, maar ik ben wel honden gewend, en dat is een lieve loebas, dat zie ik zo!" :N: Sorry, maar Rhodin is géén lieve loebas. Ze zullen het vast goed bedoelen, maar Rhodin houdt er niet van, hij vindt het eng en als ik zeg dat ze het niet moeten doen, moeten ze gewoon ophouden. En dat schijnt nog best lastig te zijn voor onze oh zo assertieve samenleving tegenwoordig. Iedereen maakt alles zelf wel uit en luisteren naar anderen is niet nodig. :roll:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

heb er ook wel weinig last van; de meesten mensen vinden hem mooi. Ach en dat kan ik alleen maar beamen :-D

Wat ik wel vind is dat mensen kinderen steeds banger voor honden maken. Vanochtend kwam ik oma met kleinkind tegen, kindje wou elmo aaien. Dus ik laat elmo zitten (omdat ie anders het kind omver springt), maar toen liep er iemand langs dus kwam ie overeind om te kijken wie dat was. Zeg ik tegen die oma 'ach ja hij is jong' zegt die oma, 'laten we maar een andere keer gaan aaien want anders springt ie tegen je op en krijg je zijn nagels in je ogen..... naja :pffff:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Je woont gewoon verkeerd :wink:

Hier niet echt last van dit soort opmerkingen.
Het is hier in de buurt ook echt een hondenbuurt, altijd ook al geweest.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier ook niet zo vaak, en woon nog wel in Zeist. :mrgreen: Maar die opmerkingen van Marion; 'Zo, die hebben er geen zin in' en 'die is zeker al oud' zijn me helaas wel al te bekend :tong: Maar ach, hebben ze iets om over te praten denk ik altijd maar...
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

hier valt het gelukkig hartstikke mee, als mensen ze aan willen halen zeg ik meteen, ze springen hoor, al kwam ik laatst wel een zeikerd tegen bij de plas,
barry springt nooit zomaar uit het niets tegen vreemde mensen op maar blijkbaar was deze vrouw errug intressant. Hij ziet haar , rent er op af, en springt even snel tegen haar aan en gaat weer weg :scratch: er waren niet eens vieze poten op dr jas te zien.

Ik nog "BARRY FOEI!!!"
en bood mn excuses aan, waarop die vrouw meteen heel kattig zegt : "ik hou niet van honden, en al helemaal niet als ze springen"

ik probeerde nog wat luchtigs te zeggen : "nogmaals mijn excuses , blijkbaar vond hij je wel erg leuk :wink: "

die vrouw ontzettend snibbig: " oh zal dat het zijn? "

waarop ik me niet kon inhouden en zei " lijkt me inderdaad erg sterk :pffff: "

toen liep ze snel door en Barry weer achter dr aan , gelukkig sprong hij niet weer :smile:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Podenji schreef: waarop ik me niet kon inhouden en zei " lijkt me inderdaad erg sterk :pffff: " :
:smile:
Afbeelding
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Bij mij in de wijk wonen bijna net zo veel honden als mensen. Helaas heeft de gemeente een zeer minimaal beleid voor de hondjes. (veel betalen, overal opruimen maar geen mooie loslaat gebieden)
Er zijn eigenlijk te veel honden die op hetzelfde stuk worden uitgelaten. Daarom vinden de meeste niet honden bezitters mijn honden m.b.t. poepen en plassen zeer netjes. Teefje doet het alleen op het gras. Reutje is aangeleerd om bij een boom of struik zijn behoefte te doen. (met een vreemde voorkeur voor brandnetels) Van mij mogen ze niks doen in de directe omgeving van een speeltuin/ speelplaats/ speelveld. Ruim dus meestal de helft op. :lol1:
Dit in tegenstelling tot best veel baasje die hun honden overal hun behoefte laten doen.
In de wijk zitten de honden tegenwoordig gewoon altijd aan de lijn. (een oudje wat niet goed meer hoort en ziet en een puber met aso gedrag :blauwoog: )
In de losloopgebieden heb ik bijna nooit problemen omdat daar weinig mensen lopen die geen hond bij zich hebben. En het staat zeer duidelijk aangegeven dat er loslopende honden zijn dus de fietsers letten extra op.
Tegen mensen op springen doen ze eigenlijk alleen in huis. :oohja:
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
pien
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door pien »

Heel herkenbaar allemaal, gelukkig ben ik niet de enige die er dus last van heeft.
Toen wij nog in Bussum zuid, dicht bij de hei woonde en ik lopend naar de hei kon had ik ook helemaal geen last, nooit een onvertogen woord en inderdaad ook allemaal mensen met jonge kinderen en honden.

mijn honden poepen ook netjes in de bosjes, en nooit op de stoep, ik ruim keurig op, ga netjes naar de cursussen en heb door de bank genomen welopgevoede honden en juist omdat je zo je best doet en een ander niet tot last wilt zijn, juist dan halen die zeurdozen het bloed onder m'n nagels vandaan, :S: :tong:
mischien heb ik ook een te groot, kom niet aan m'n honden want dan kom je aan mij gevoel
groetjes van Pien en de beestenboel!
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Hier ook wel commentaar, maar ik stoor me daar niet echt aan. Als ik terug kom uit het bos zitten de honden helemaal leeg gelopen op de treeplank en dan krijg je commentaar van de bazen die niet verder lopen dan de eerste lantaarnpaal. Zo van 'nou die hebben het goed voor elkaar, dat wil die van mij ook wel'. Ze weten dan niet dat ze al 10 à 15 km gelopen hebben..

Ik krijg ook opmerkingen dat ik aso ben met zoveel honden. Ik heb 3 eigen en dan valt het wel mee, maar ik heb er ook vaak 2 opvangers bij en dat is aso.
Aan de andere kant zijn er ook mensen die het knap vinden dat ze zo goed luisteren en alles los kan in het bos.

Ik laat het maar langs me heen gaan en kan me er niet echt druk om maken...
Laatst gewijzigd door nance op 15 okt 2009 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

hier krijg ik eigenlijk ook geen opmerkingen, negatieve dan. Ik krijg wel heel veel positieve opmerkingen.
ik loop altijd langs de schie en daar staan ook heel wat flats langs.
kreeg veel opmerkingen dat ik altijd zo lekker veel met mn honden loop en dan al heeeel vroeg om 6 uur de deur uit ga om lang met ze te lopen, althans die indruk hebben ze blijkbaar, want juist met Taiga zijn ze korter dan met Bo alleen. Ook hoor ik heel vaak dat ze zo mooi zijn en dat het er zo leuk uit ziet als ik tijdens het lopen met ze train.
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

met Lobke gekampeerd samen met vrouw in een 3 pers tentje op Schier. Jonge hond, ging prachtig! Tsja, maar een jonge Airedale is enthousiast naar mensen.
Sta ik voor de plaatselijke Super. Komt er een mevrouw aan lopen. "Meneer wat een leuke hond". Ikke: "Ze is heel wild hoor". "Dat ben ik gewend hoor." "Mijn dochter heet ook een schnauzser." "Kan ik haar aaien??" "mev...."... Tsja.. Ik had Lobke al strak vast. De dame boog direkt over Lobke. Mevrouw kreeg een ferme lik over haar bril. Die daarna behoorlijk scheef op haar neus stond. "Nou ja !!" riep mevrouw. Eigenlijk moest ik wel grinniken... Toch voor de form riep ik maar.... "Foei Lobke".
loulou79
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising labrador / herder ??
en een kruising jack russel met een malthezer

Ongelezen bericht door loulou79 »

hier gaat het allemaal wel gemoedelijk.. moet zeggen dat ik aan de rand van een dorp woon en als ik ga wandelen loop ik gewoon het dorp uit.. verder hebben we hier na een klein stukje fietsen prachtige plekken waar je de hond lekker ff uit kan laten.. waar je 9 van de 10 keer helemaal alleen bent.. alleen met erg mooi weer is het soms iets drukker.. heb al jaren honden maar nooit echt commentaar gehad...
1 keer in de stad groningen.. was mijn hond aan het corrigeren en ik werd erop aangesproken alsof ik mijn hondje aan het mishandelen was :scratch:
was niet een leuke ervaring... heb ook echt gejankt toen ik op mijn werk kwam (werkte toen in een dierenwinkel en hondje kon mee)..
maar goed dat was gelukkig eenmalig whahaha
in de stad zijn ze vaak wat gebekter dan hier in het dorp en dat was ik ff niet gewend :P
AfbeeldingAfbeelding
mijn schatjes.....
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik ben blij dat ik tussen die nuchtere twentse boeren woon. Die zijn heel erg goed in leven en laten leven. Hier krijg ik geen kritiek op mijn honden. Maar hier kent iedereen elkaar ook he.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik krijg meestal leuke opmerkingen. Bijvoorbeeld "zo, die zijn allemaal wel heel verschillend, wat leuk" of "heeft u een uitlaatservice?" Dan zeg ik dat het mijn eigen honden zijn. "O, wat jammer, ze lopen zo lekker rustig met u mee :pffff: :mrgreen: (ze hadden al anderhalf uur gerend en gespeeld) en ik zoek nog een uitlaatservice voor mijn hond" Of ze vinden Buck mooi, of Beer grappig of Dino schattig. Schijn bedriegt :mrgreen: maar ik laat ze wel in de waan dat ze gelijk hebben.

Wel een keer dat er een grasstrook vol lag met hondenpoep, en er mensen luid roepend hoe smerig ze dat vonden mij verwijtend aankeken. Of zo'n wandelgroepgroep halve zolen met van die stokken die heel hard riepen toen ze mij zagen lopen met de honden "kijk uit, hondenpoep" Dan hoop ik echt dat ze ter plekke in een drol wegzakken. :lol:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ri@ schreef:Of zo'n wandelgroepgroep halve zolen met van die stokken die heel hard riepen toen ze mij zagen lopen met de honden "kijk uit, hondenpoep" Dan hoop ik echt dat ze ter plekke in een drol wegzakken. :lol:
Ik zou die lui recht aankijken en zeggen " ja dat klopt, daar kijk ik nu naar!".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
martineD
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 Spaanse dames: Lety en Neiva

Ongelezen bericht door martineD »

Hier valt het over het algemeen ook wel mee met opmerkingen. Meestal krijg ik complimentjes over mijn honden.
Toevallig had ik afgelopen zaterdag een aanvaring met een hardloper in duin. Duin is een van de weinige plekken waar mijn JR nog los kan lopen (en strand als het niet te druk is), hij hoort steeds slechter namelijk.
De hartloper kwam van achter aan, dus ik had hem pas heel laat in de gaten. En Bob liep natuurlijk precies in het midden van het pad, dus ik riep hem te laat bij me en hij hoorde me niet. Toen de hartloper vlak bij hem liep schrok Bob dus van hem, maar van schrik sprong hij dus precies voor die man.
Nou, ik kreeg gelijk een hele tirade over me heen dat ik dat *** beest bij me moest houden. En dat ik hem niet los moet laten als hij niet luisterd.
Nou heeft hij daar natuurlijk wel een klein beetje gelijk in, maar hij reageerde wel erg overdreven....
Gelukkig maak ik dit soort dingen niet vaak mee.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

loulou79 schreef: 1 keer in de stad groningen.. was mijn hond aan het corrigeren en ik werd erop aangesproken alsof ik mijn hondje aan het mishandelen was :scratch:
was niet een leuke ervaring... heb ook echt gejankt toen ik op mijn werk kwam (werkte toen in een dierenwinkel en hondje kon mee)..
maar goed dat was gelukkig eenmalig whahaha
in de stad zijn ze vaak wat gebekter dan hier in het dorp en dat was ik ff niet gewend :P
Had ik laatst ook in Groningen stad, ik had de hond aan de fiets, hij rende braaf mee, roept een man "Mishandelaar!" :eek: Ik vroeg aan die man: "Oh ja??? Waar baseer je dat op dan? :hmmm: " En toen krabbelde hij héél erg snel terug. Volgens mij vond hij het gewoon leuk wat te schreeuwen o.i.d. en had vast niet verwacht dat ik er serieus op in zou gaan, maar ik vond het zo idioot, ik wilde het niet over me heen laten gaan en niets doen. Ach ja, en jij weet hoe het echt zit en dat je hond helemaal niet mishandeld wordt denk ik dan maar. Sommige mensen... :roll:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Vorige week komt er een opgeschoten manneke naar ons toe en zegt " husky's eten kinderen op " ik tegen het joch dat klopt elke dag 1 en vandaag heeft ie er nog geen op :mrgreen: hij liep snel weg .....
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Rhiannon schreef:Vorige week komt er een opgeschoten manneke naar ons toe en zegt " husky's eten kinderen op " ik tegen het joch dat klopt elke dag 1 en vandaag heeft ie er nog geen op :mrgreen: hij liep snel weg .....

ja en in china en korea eten kinderen elke dag hond (ook huskys) :mrgreen:
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Wij hebben een wijk krant in Groningen elke keer weer dat gezeur over honden poep
Staat altijd wel een bericht in
En nog wel van mensen die in het los loop gebied wonen
Ik denk schrijf een keer een bericht over gillende kinderen die in de zomer in hun zwembad achter het huis worden los gelaten
Mensen wat een gegil en gekrijs
Maar nee zulke berichtjes worden natuurlijk niet geplaatst
Kinderen mogen blijkbaar hun vertier hebben
Honden niet :jank:
Wij wonen hier waar een sloot voor het huis ligt
Iedereen blijkt daar hun hond nu uit te laten
Maar ja dat is aan de andere kant van de wijk
Zodra hier het gras gemaaid word die stank is niet te houden
Dit hebben we een keer ingezonden met onze hele straat met alle namen er onder
Maar helaas ook niet in het krantje niet te lezen
Waar de honden dus los mogen lopen is altijd gezeur en gezeik maar waar het niet mag moeten wij blijkbaar voor lief nemen :piew:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”