Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Man slaat hond buurvrouw dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Man slaat hond buurvrouw dood

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik hoop dat de rechter de vrouw ook aanpakt.
Wat deze man gedaan heeft is niet goed te praten, maar mw heeft hem wel tot waanzin gedreven met haar asociale honden.
Constant gekef en stront in mn tuin zou ik ook niet kunnen waarderen....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hij had er natuurlijk op een andere manier werk van kunnen maken, een hond killen omdat zijn eigenaresse te stom is om voor de duvel te dansen gaat me een straatje te ver.
je kunt de hond op laten halen, de politie bellen, enz.
maar ik hoop inderdaad dat ze allebei aangepakt worden :oeps:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat een stomme vrouw om het zover te laten komen! En die vent die spoort niet. Je moet het maar kunnen, een klein hondje doodslaan!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

nou maar sommigen kunnen ook wel overdrijven hoor, dus misschien valt het wel mee van de vrouw ..of niet
maar als een vrouw al gek wordt van een paar haren zodat ze haar hond in de kofferbak dumpt zo kan deze man wel gek worden van een paar blafjes..
ik kan ook niet garanderen dan mijn hond de hele dag stil is, maar om hem dan maar de hersens in de slaan.
het is weer eens gissen ;)
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Tja, die man heeft vast wel de politie gebeld, en andere stappen ondernomen. Ik kan zn actie best begrijpen, als die beesten (en er zijn er blijkbaar meer) continue bij hem in de tuin komen schijten etc. Die vrouw heeft wat mij betreft meer schuld dan die man. Ik wordt ook wel eens gek als de hond van de achterburen weer 5 min buiten staat te blaffen omdat hun kind naar school gebracht wordt, laat zo'n beest dan naar binnen, maargoed, doodslaan komt nou niet echt in me op (dat gebeurd vanzelf wel, t beest luisterd totaal niet, loopt altijd los door de wijk en laat zichzelf ook vaak genoeg uit).
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Hij had beter met z'n tuingereedschap de buurvrouw dood kunnen slaan :wink:
Dan had hij de eerste 20 jaar ook geen last meer van hondenpoep in z'n tuin :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Hoe kan die hond nou bij de buurman in de tuin poepen?
Dat was al te voorkomen geweest;
zowel hij als zij hadden dat kunnen voorkomen door een degelijk hek te plaatsen.
Was alvast 1 irritatie minder geweest.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
iones
Zeer actief

Misschien niet aardiger maar het zou wel eerlijker zijn geweest.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

't Is niet goed te praten wat die man heeft gedaan, maar ik kan het wel begrijpen. Wat een belachelijk mens, zeg. Om vijf jaar lang je hond in de tuin van de buurman te laten gaan en continue te laten blaffen. Daar zou je moordneigingen van krijgen.
Jammer alleen dat het arme hondje de dupe is geworden van een asociaal mens :jank: .
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Als je in een nieuwbouw wijk woont kan ik mij er nog iets bij voorstellen
Moet je tuinen nog voorzien van een afscheiding
Maar na 5 jaar moet die er toch echt wel zijn gemaakt lijkt mij
Maar dan nog om die hond te doden gaat mij echt veel te ver
De hond kan er niets aan doen
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik zou het zelf niet kunnen, maar kan wel begrijpen dat je zoiets op een gegeven moment echt zat wordt.

Wij hadden vroeger (woonde toen nog thuis) een vrouw achter ons wonen en die liet de hele dag haar hond op het balkon. Iedereen klaagde al, politie meerdere malen daar geweest, maar er is nooit daadwerkelijk iets gedaan om ervoor te zorgen dat je geen last van de hond meer had.

Jaren later toen ik eenmaal hier woonde waar ik nu woon had ze weer een hond die ook de hele dag door blafte en vooral 's zomers als je lekker op je balkon zit is het gewoon een ergenis om te zien hoe zij haar was staat op te hangen terwijl de hond gewoon aan het blaffen is en zij totaal geen moeite doet om de hond het blaffen af te leren. Ik werd er al knettergek van terwijl ik er niet eens naast woonde. Wij hebben het er wel eens over gehad dat we er niet vreemd van zouden staan te kijken als die hond vandaag of morgen dood op het balkon zou liggen. Tis nooit gebeurd, maar dat komt volgens mij alleen maar omdat zij op de bovenste verdieping woonde. Zou ze op de begane hebben gewoon denk ik dat men misschien de hond wel zou hebben vergiftigd zo erg was het.

Wat waren we blij dat ze uiteindelijk vertrok omdat de flats gesloopt gingen worden zeg :cheer:

Dus ja. ik kan het me wel voorstellen. Aan de andere kant had de buurman er natuurlijk ook (misschien in overleg) voor kunnen zorgen dat de hond zijn tuin niet meer in zou kunnen en de kosten om dat te realiseren bij de vrouw neer te leggen.

Hoe dan ook, zielig voor de hond want die is er de dupe van, maar dat mens zelf is ook niet goed als je dat maar toelaat en er verder niets aan doet. Als zo iemand al gedreigd heeft het zat te worden/zijn dan doe je er toch iets aan om te voorkomen dat hij zijn woorden kracht bij kan zetten :denken: Nu hij de hond idd doodgeslagen heeft is het janken met de pet op.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Zielig dat dit hondje in zo'n positie wordt gedwongen door zo'n eigenaresse. Moet er niet aan denken dat mijn honden die dagelijks buiten zijn, aangerand of zelfs doodgeslagen worden door mijn gestoorde buurman. Daar ben je als eigenaar toch zelf ook bij om dit soort ellende te voorkomen?
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Inge O schreef:
sjaak-k schreef:Tja, die man heeft vast wel de politie gebeld, en andere stappen ondernomen. Ik kan zn actie best begrijpen, als die beesten (en er zijn er blijkbaar meer) continue bij hem in de tuin komen schijten etc. Die vrouw heeft wat mij betreft meer schuld dan die man. Ik wordt ook wel eens gek als de hond van de achterburen weer 5 min buiten staat te blaffen omdat hun kind naar school gebracht wordt, laat zo'n beest dan naar binnen, maargoed, doodslaan komt nou niet echt in me op (dat gebeurd vanzelf wel, t beest luisterd totaal niet, loopt altijd los door de wijk en laat zichzelf ook vaak genoeg uit).
ik denk ook niet dat iemand dit doet omwille van 5 minuten janken, met uren kom je waarschijnlijk dichter in de buurt - was in mijn geval in ieder geval wel zo.

Beetje late reactie maargoed.

Geloof me, ik werk (thuis) tot een uur of 2 's nachts, dan slaap ik 's morgens graag uit, om dan zo'n hond daar 5 minuten onnodig te hebben staan blaffen...

Ze hebben er inmiddels trouwens 2, een kleine tweedehandse erbij gekregen, nu blaffen ze lekker tegen elkaar op.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Echt walgelijk
Nu heb ik een geweldige buurman wij hebben als erfscheiding coniferen staan
Maar Gizmo weet altijd wel een plek te vinden om er door heen te lopen
Zegt de buurman nou ik vind het niet erg hoor laat hem maar lekker scharrelen door te tuin
Dus een goede voorzienig bij de buurman gemaakt en bij onze naaste buren
Gizmo is dan ook dol op onze buurman
Is de buurman in de tuin roept hij Gizmo altijd even bij zich
Soms krijgt hij iets lekkers en soms niet
Een betere buur kan ik mij niet wensen
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik vind niet dat je het kunt maken naar je omgeving toe om ze bloot te stellen aan continu geblaf. Net zo min als dat je het zelf leuk zou vinden als de buurjongens continu over de oprit op en neer scheren met herriende brommers. Komt allemaal op hetzelfde neer. Een mens houdt van nature nu eenmaal een beetje van rust in de tent. En daar moet je hem in laten.

Is echter nooit een vrijbrief om de hond te doden. Ik vind dat de hond dan in beslag moet worden genomen en op een adres moet worden geplaatst waar ze hem opvoeden of aandacht er aan besteden. Dan is de hond ook meteen beter af.
smoekie
Zeer actief

iones schreef:Ik vind niet dat je het kunt maken naar je omgeving toe om ze bloot te stellen aan continu geblaf. Net zo min als dat je het zelf leuk zou vinden als de buurjongens continu over de oprit op en neer scheren met herriende brommers. Komt allemaal op hetzelfde neer. Een mens houdt van nature nu eenmaal een beetje van rust in de tent. En daar moet je hem in laten.

Is echter nooit een vrijbrief om de hond te doden. Ik vind dat de hond dan in beslag moet worden genomen en op een adres moet worden geplaatst waar ze hem opvoeden of aandacht er aan besteden. Dan is de hond ook meteen beter af.

Heel mooie gedachte, en ik ben het ook volledig met je eens, maar als je naar de praktijk kijkt kan dat gewoonweg niet.

Kijk simpelweg naar een burenruzie. Daar is vaak genoeg al e.e.a. aan vooraf gegaan en vaak is er ook al contact geweest met een (wijk)agent o.i.d. voor het uiteindelijk een keer uit de klauwen loopt zoals ook hier het geval is.

Met kinderen idem dito. Je kunt elke keer wel gaan klagen bij de ouders of bij de politie maar er zal nooit direct wat (kunnen) worden gedaan. En ooit heb je een druppel die de emmer doet overlopen. Achteraf had je kunnen zeggen er had gepraat moeten worden of er had dit, of er had dat, maar dat stadia van o.a. praten is waarschijnlijk al eens een keer gepasseerd waar niets vruchtbaars uitgekomen is, en dan krijg je dat mensen het heft (recht) in eigen hand gaan nemen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
iones
Zeer actief

Toch kan ik er niet bij dat mensen elkaar lawaai aan mogen doen.
smoekie
Zeer actief

iones schreef:Toch kan ik er niet bij dat mensen elkaar lawaai aan mogen doen.

Tis ook niet zozeer dat het "mag" tis gewoon dat ze het doen :19:

Toen we net in onze 1e flat samenwoonde op de 5e en hoogste verdieping hadden we een buurvrouw die vaak met nog 2 mede flatbewoners de gewoonte hadden om 's avonds (vooral met mooi weer) wat te drinken op de balustrade met als gevolg dat ze als ze aardig wat op hadden klaarblijkelijk ook wat "dover" werden want dan ging de volume knop tot zijn max en daarbij konden ze hoogst waarschijnlijk ook niet meer klok kijken want het was af en toe zo 01.00 - 03.00 uur dat je ineens half je nest uit denderde.

Aangezien Ed de volgende dag om half 5 - half 6 zijn bed uit moest, ik glad niet kon slapen met die pokke herrie heb ik haar daar meerdere malen op aangesproken of ze die muziek niet wat zachter kon zetten omdat zowel Ed als zwangere me de rust hard nodig hadden.

Elke keer weer de belofte dat ze er op zou letten en elke keer ging het een week of 2 weken goed, maar dan was het weer bal. Laatste keer heb ik toen echt gedreigd dat de ...... zou uitbreken als het weer zou gebeuren, en tja je kan wel raden dat dat niet zo heel erg lang duurde :ugh: week erop was het alweer bal. Ik had al een paar rot nachten achter de rug en Ed werd niet wakker en ik werd op dat moment echt zo woest dat ik met knuppel en al en met mijn dikke zwangere buik bij haar aanbelde en haar zei dat als ze nou die kolere herrie niet uitzette ik haar stereoinstallatie zelf wel "uit" zou zetten. :S:

Dus ja het had heel gemakkelijk flink uit de klauwen kunnen lopen. Ondanks verzoeken van buren, ondanks verzoeken van politie e.d. had ze (hadden ze) er gewoon schijt aan. Laatste bezoek van mij heeft toch echt wel het gewenste resultaat opgeleverd :mrgreen: Waar ik maar mee wil zeggen dat je nog zo veel kunt willen, en er kan nog zoveel "niet mogen" feit is dat mensen er vaak genoeg gewoon "schijt" aan hebben en dat er soms een wat "hardere hand" nodig is om datgene te bereiken wat je wil bereiken als alle "zachte" handen (verzoeken-gesprekken etc etc ) hebben gefaald :wink:

Al moet ik zeggen dat de "harde hand" hier in dit verhaal wel het uiterste is natuurlijk, maar ondanks dat kan ik het wel "begrijpen" en denk ik ook niet dat het de bedoeling is geweest de hond ook daadwerkelijk "dood" te trappen. :19:
iones
Zeer actief

Dus het mag. WAnt anders zou er wel een regel zijn waarop ingegrepen kan worden.
smoekie
Zeer actief

iones schreef:Dus het mag. WAnt anders zou er wel een regel zijn waarop ingegrepen kan worden.
Er wordt ook "ingegrepen". Ze bellen aan. Vertellen dat het geluid zachter moet en that's it :19: Wil je toevallig ook nog zo ver gaan dat je wilt dat diegene verhuist moet je zorgen dat je met heel veel mensen handtekeningen verzameld, en soort dagboek bij houd van hoe wat en wanneer en zelfs dan is het zo ontzettend moeilijk om iemand te laten "moven" :ugh:

bovenstaande betrof dan wel niet de buurvrouw, maar iemand anders uit het flatgebouw die daar gewoon dealde en bij wie het gros wat er binnen kwam zwaar verslaafd was met wekelijks 3-4 ingeslagen autoruiten waarbij de radio's e.d. gestolen werden.

Ik deed em al niet eens meer op slot omdat de kosten van de ruiten duurder waren dan de radio die ze mee zouden stelen :smile:

Maar goed, van diegene had ik zelf persoonlijk dan weer geen last omdat ik op de bovenste verdieping woonde en die lucht uit zijn flat niet rook, noch dat ik last had van alles wat er bij de andere voorbij liepen op de balustrade omdat ze bij hem moesten "scoren" of gezellig verbleven :pffff:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

iones schreef:Ik vind niet dat je het kunt maken naar je omgeving toe om ze bloot te stellen aan continu geblaf. Net zo min als dat je het zelf leuk zou vinden als de buurjongens continu over de oprit op en neer scheren met herriende brommers. Komt allemaal op hetzelfde neer. Een mens houdt van nature nu eenmaal een beetje van rust in de tent. En daar moet je hem in laten.

dit speelt in Engeland, niet in Nederland
Als in Engeland een hond in beslag wordt genomen -en soms zijn ze daar heel erg snel mee- mag je van heel veel geluk spreken als ie ergens opgevangen wordt. Normaal geproken krijgt hij een spuitje.
Woonsituaties in Engeland zijn nauwelijks vergelijkbaar met Nederland. Het is dus heel goed mogelijk dat er geen erfafscheiding was hier.

Dit soort dingen worden heel vaak van engelse sites of uit engelse kranten gehaald en dan vergeleken met nederlandse situaties.
Dat gaat gewoon niet op, het leven van alledag is hier compleet anders dan bij jullie.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

oh maar Renee, het speelt ook in Nederland hoor! Ik heb wel eens in topics gelezen dat de buurhond continu zit te blaffen omdat baasje de hele dag werkt. Hond in ellende, buren ook in ellende. En er wordt gewoon niets aan gedaan.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

iones schreef:oh maar Renee, het speelt ook in Nederland hoor! Ik heb wel eens in topics gelezen dat de buurhond continu zit te blaffen omdat baasje de hele dag werkt. Hond in ellende, buren ook in ellende. En er wordt gewoon niets aan gedaan.
Ja joh, tuurlijk speelt het ook in Nederland, geluidsoverlast is internationaal
Alleen is het hier helemaal niet zo gebruikelijk dat je tuin goed afgescheiden is van die van je buurman. Ik weet niet beter vanuit Nederland en het heeft best wel even geduurd voordat ik er aan gewend was dat mijn buren aan 2 kanten mij en mijn honden voortdurend in de tuin zien.
Heb zelfs mijn terrastafel op een plek neergezet waar ik hem eigenlijk niet wilde hebben omdat ik geen zin had in het zicht van de buurman te zitten en wat struiken zo neergezet dat ze de inkijk toch een beetje belemmeren.

De verschillende zaken die ik hier vaak zie staan en die uit engelse kranten komen zijn voor Nederlanders vaak onbegrijpelijk, terwijl het hier een normale gang van zaken is en niemand er vreemd van opkijkt.
Dat bedoel ik eigenlijk.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ought2bmine
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): boerenfox

Ongelezen bericht door ought2bmine »

nou ja zeg! ik heb een buurman naast me ( in een woonwijk) die een haan in zijn tuin heeft.( leuk sochtends :tongue: ) en een dame boven mij wonen(we hebben een begane grond woning met tuin, en de dame boven ons heeft een terras boven onze slaapkamers en woning boven onze huiskamer) die haar kat altijd savonds naar buiten laat.
leuk maar doet ze dat via de voordeur en die kat komt dan snachts haar terras niet op omdat die te hoog is. dan komt de kat altijd snachts bij MIJN tuindeur mauwen om naar binnen te komen.
maar mevrouw verondschuldigd haarzelf wel altijd . en ik vind ook logisch dat je de kat niet de hele dag binnen kan laten. dus ik heb me er maar bij neergelegd. slaap er nu zelfs doorheen:P
ik ben dan wel een makkelijk persoon. ik heb zo iets van als het overdags is moet ik niet zeuren.

vriendin van de familie had wel iets frapants ze woonde in een flat en de uurvrouw haar kat kwam ook steeds snachts op ons vriendins balkon en dan heel lang mauwen.
dus ons vriendin naar de buurvrouw en melde dat ze en niet blij mee was.
toen zei de buurvrouw: ja dan moet je maar je balkon dicht bouwen!
dus ons vriendin zei: als jou poes ons wakker maakt snachts maken wij jou ook gewoon wakker.
dus paar nachten verder , poes weer mauwen. en vriendin staat om 3 uur snachts op en belt dus aan bij de buurvrouw. buurvrouw verbaast: wat is er?
vriendin: je poes heeft me wakker gemaakt.
dit heeft ze 3 keer gedaan, en toen ineens was de buurvrouw haar balkon toch maar dicht gemaakt!

super!
maar goed je kan een beest toch niet kwalijk nemen voor zijn gedrag?! dit heeft hij toch aangeleerd.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”