Ben ook altijd tegenstander van de teletakt geweest maar dat kwam uit de tijd dat er maar een werkwijze was. Keiharde stroomstoot zodat de hond een meter van de grond kwam. Huidige generatie is traploos instelbaar op sterkte.
De spaniel meende bij de nazoek van een duif binnen een kwartier 3 maal een haas richting horizon te moeten brengen en hier ook: ze leert het wel af als ze ze toch niet kan krijgen. Gelukkig in het Groningse land: wijds en zonder wegen maar ik kom ook op plaatsen waar het wel drukker is. De keuze werd of het risico van een hond met een autobanden profiel op de rug of nog erger iemand wijkt voor haar en ontmoet een boom oid of toch de teletakt.
Heb de band op mezelf uitgeprobeerd en de prikkel om haar te laten reageren bleek vele malen lichter dan die van bv schrikdraad. Ze heeft 1 seizoen met de band gelopen waarbij ik haar 2x heb moeten corrigeren voor het doorlopen op de zitfluit bij een opgaande haas en 1x voor het volgen van een reespoor.
Ze heeft er niets aan overgehouden en nog steeds wanneer ik de la waar ook de teletakt in ligt opentrek komt ze kwispelend aan van we gaan wat leuks doen.
Mvg Veenmug
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jachthonden, lopende, staande en retrievers!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
- Aantal honden: 1
Re: Jachthonden, lopende, staande en retrievers!
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Jachthonden, lopende, staande en retrievers!
Ik ben nog steeds tegenstander van een TTVeenmug schreef:Ben ook altijd tegenstander van de teletakt geweest maar dat kwam uit de tijd dat er maar een werkwijze was. Keiharde stroomstoot zodat de hond een meter van de grond kwam. Huidige generatie is traploos instelbaar op sterkte.
De spaniel meende bij de nazoek van een duif binnen een kwartier 3 maal een haas richting horizon te moeten brengen en hier ook: ze leert het wel af als ze ze toch niet kan krijgen. Gelukkig in het Groningse land: wijds en zonder wegen maar ik kom ook op plaatsen waar het wel drukker is. De keuze werd of het risico van een hond met een autobanden profiel op de rug of nog erger iemand wijkt voor haar en ontmoet een boom oid of toch de teletakt.
Heb de band op mezelf uitgeprobeerd en de prikkel om haar te laten reageren bleek vele malen lichter dan die van bv schrikdraad. Ze heeft 1 seizoen met de band gelopen waarbij ik haar 2x heb moeten corrigeren voor het doorlopen op de zitfluit bij een opgaande haas en 1x voor het volgen van een reespoor.
Ze heeft er niets aan overgehouden en nog steeds wanneer ik de la waar ook de teletakt in ligt opentrek komt ze kwispelend aan van we gaan wat leuks doen.
Mvg Veenmug

Dat is wat ik de "noodrem" noem.
En daarvoor is de TT een prima hulpmiddel.