zou eerder iets droger gespierd mogen zijn voor zijn leeftijd.Youp schreef:Ik vind hem prima zo. Ik kan me niet voorstellen dat mensen uit de sport hem te schraal vinden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blijft vrij mager? wormkuur geven?
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: blijft vrij mager? wormkuur geven?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Elke dag 30 minuten flink doorfietsen met hem en je kan hem door een ringetje halen met hetzelfde voer.
Zeker niet meer gaan voeren in ieder geval
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Diego bedoel je denk ik?MARC_S schreef:Elke dag 30 minuten flink doorfietsen met hem en je kan hem door een ringetje halen met hetzelfde voer.![]()
We zijn pas gestart met fietsen. Diego heeft toen hij net 1 was mank gelopen (te wild gespeeld met een bal en daarmee verkeerd geland) dus heb tot ergens juni rust gehouden met springen etc. daarna dus fietsen begonnen met opbouwen maar daarna door in een kuiltje te verstappen op de club weer een dag mank waardoor ik weer extra lang rust heb gehouden met springen en fietsen. misschien fietsen niet nodig maar goed zekere voor onzekere!
-
laeken
- Zeer actief
Hoe mankt hij? Welke poot? Steeds dezelfde voorpoot? En is daar naar gekeken?
Sorry als ik iets gemist heb overigens want ik ben een paar maandjes niet veel op internet geweest.
Sorry als ik iets gemist heb overigens want ik ben een paar maandjes niet veel op internet geweest.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
idd. en wat meer spieren dan is ie prima... hij is echt niet mager hoorMARC_S schreef:Zeker niet meer gaan voeren in ieder geval

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Zo vanaf een foto vind ik het lastig beoordelen. Zeker als een hond een wat dikkere vacht heeft kan beeld soms vertekenen. Als ik het zo moet beoordelen vanaf een foto, zeker bij de foto die van bovenaf is genomen, lijkt het net of zijn heupbeenderen uitsteken. Mocht dat zo zijn vind ik 'm iets te mager.
-
laeken
- Zeer actief
Volgens mij steken de heupen heel snel uit bij een Belg. Zelfs toen Eva een periode iets te zwaar was had ze nog twee puntige heupen uitsteken.Tamara. schreef:Zo vanaf een foto vind ik het lastig beoordelen. Zeker als een hond een wat dikkere vacht heeft kan beeld soms vertekenen. Als ik het zo moet beoordelen vanaf een foto, zeker bij de foto die van bovenaf is genomen, lijkt het net of zijn heupbeenderen uitsteken. Mocht dat zo zijn vind ik 'm iets te mager.
- Arline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
MARC_S schreef:Volgens mij steken de heupen heel snel uit bij een Belg. Zelfs toen Eva een periode iets te zwaar was had ze nog twee puntige heupen uitsteken.Tamara. schreef:Zo vanaf een foto vind ik het lastig beoordelen. Zeker als een hond een wat dikkere vacht heeft kan beeld soms vertekenen. Als ik het zo moet beoordelen vanaf een foto, zeker bij de foto die van bovenaf is genomen, lijkt het net of zijn heupbeenderen uitsteken. Mocht dat zo zijn vind ik 'm iets te mager.
Heupbotten hoeven er van mij ook niet uit te steken, maar bij Fenja hebben die er de eerste 2,5 a 3 jaar wel uitgestoken. En vreten kreeg ze echt veel. Het enorm veel voeren had ook niet altijd effect, ze kwam gewoon niet makkelijk aan. En ach, ik werd wel eens uitgescholden omdat haar heupbotten er uit staken en ze veel te mager was en dat ik haar veel te weinig voerde
Sting heeft veel haar, dat scheelt, kunnen mensen er niet over 'zeuren'.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Links achter was het beide keren.MARC_S schreef:Hoe mankt hij? Welke poot? Steeds dezelfde voorpoot? En is daar naar gekeken?
1e keer was het beetje op steunen met lopen soms eventjes omhoog houden en na aantal passen liep hij normaal maar had hij weer gelegen bijv. dan begon dat weer zo hetzelfde.
Heeft hij paar dagen zo gehad tot hij weer normaal liep hele tijd.
Laatste keer poot omhoog houden en niet gebruiken die avond dat ik terug kwam van training. ook met verliggen echt poot omhoog houden.
Dag erna ging dat stuk beter en dag daarna weg.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Heb je hem inmiddels al laten röntgenen?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Sonnie1983
- Zeer actief
Nog niet, we twijfelen nog waar we heen gaan. Maar dat gaat wel binnenkort gebeuren.Inge schreef:Heb je hem inmiddels al laten röntgenen?
Het manken was echt eerste keer 2 of 3 dagen en 2e keer 1 dag. maar neem altijd langer rust voor de zekerheid. dan ook een tijd niet springen etc. ben daar heel voorzichtig in.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Sonnie1983 schreef:Nog niet, we twijfelen nog waar we heen gaan. Maar dat gaat wel binnenkort gebeuren.Inge schreef:Heb je hem inmiddels al laten röntgenen?
Het manken was echt eerste keer 2 of 3 dagen en 2e keer 1 dag. maar neem altijd langer rust voor de zekerheid. dan ook een tijd niet springen etc. ben daar heel voorzichtig in.
blijf t apart vinden, honden die zo makkelijk manken,
ontzie ze hier in niets, rontgen laat en zie er nooit niets aan
-
laeken
- Zeer actief
Hier ook nog nooit gemankt dus ik ga met Crutz mee. Eva springt hindernissen, vliegt over de kop met ballen ( ze rent veel te hard op de bal in en wordt dan letterlijk gelanceerd over de kop, lijkt wel een auto-ongeluk ) en springt soms werkelijk 2 meter de lucht in als de bal stuitert om op haar achterhand te landen. Nooit een probleem.
Onze andere honden hebben ook nog nooit gemankt achter door belasting of verstappen oid. Alleen de eerste, die had dus artrose in haar achterhand.
Ik zou hem dus snel laten röntgenen als je dat toch al van plan was want in mijn ogen hoort een hond op deze leeftijd niet twee keer geblesseerd te raken met gevolgen over meerdere dagen. Het kan natuurlijk wel gebeuren, maar ik vind het raar.
Onze andere honden hebben ook nog nooit gemankt achter door belasting of verstappen oid. Alleen de eerste, die had dus artrose in haar achterhand.
Ik zou hem dus snel laten röntgenen als je dat toch al van plan was want in mijn ogen hoort een hond op deze leeftijd niet twee keer geblesseerd te raken met gevolgen over meerdere dagen. Het kan natuurlijk wel gebeuren, maar ik vind het raar.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Merk anders nooit iets aan hem als dat hij zich heeft verstapt laatste keer (in een kuiltje op het veld toen ik hem als beloning liet apporteren)
En 1e keer door te lomp spelen emt de bal met de baas. Verkeerd geland.
Maar verder nooit wat aan hem gemerkt. Loopt anders altijd goed. Ook na sjezen achter elkaar aan, apporteren waar hij bijna om ver rolt of ineens hard afremt, hindernissen springen, springt overal op, etc.
Maar rontgenen staat op het programma, alleen nog beslissen waar we heen gaan en dan een afspraak maken.
En 1e keer door te lomp spelen emt de bal met de baas. Verkeerd geland.
Maar verder nooit wat aan hem gemerkt. Loopt anders altijd goed. Ook na sjezen achter elkaar aan, apporteren waar hij bijna om ver rolt of ineens hard afremt, hindernissen springen, springt overal op, etc.
Maar rontgenen staat op het programma, alleen nog beslissen waar we heen gaan en dan een afspraak maken.
-
Gos
- Zeer actief
En weer met hem gaan fietsen Son. Hij is niks te mager, maar hij mag inderdaad best wat groeien qua bespiering 
- Sonnie1983
- Zeer actief
jaja zal een fiets gaan kopen
(of lenen!)
- Youp
- Zeer actief
Als een sportieve hond van die leeftijd af en toe mankt zou ik hem ook laten rontgenen.
Diesel is een Duitse Dog van 5 en mankt nooit. Ik vind het soms doodeng wat voor capriolen hij uithaalt, maar het gaat altijd goed. Behalve laatst toen hij met zijn 66 kilo op zijn heup landde. Toen kon ik 2 dagen iets zien aan zijn draf. Dan ben ik al bang, terwijl ik doggen eigenaren ken die het niet verontsrustend vinden dat hun 1 jarige hond af toe door de poten zakt.
Diesel is een Duitse Dog van 5 en mankt nooit. Ik vind het soms doodeng wat voor capriolen hij uithaalt, maar het gaat altijd goed. Behalve laatst toen hij met zijn 66 kilo op zijn heup landde. Toen kon ik 2 dagen iets zien aan zijn draf. Dan ben ik al bang, terwijl ik doggen eigenaren ken die het niet verontsrustend vinden dat hun 1 jarige hond af toe door de poten zakt.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Sonnie1983
- Zeer actief
nee door poten heen zakken ofzo dat is hier niet aan de orde.
eerste keer was het na een paar passen liep hij normaal maar na liggen weer wat stijfjes en na paar passen weer normaal etc. En dat was binnen een dag of 2 weg. Daarna 1x mis gestapt en was die avond dat hij er last van had volgende dag niet meer.
Zie dat laatste bijv. als dat wij door de enkel zijn gegaan.
Maar rontgenen doen we alsnog. Mocht er wat aan de hand zijn kunnen we daar nu al rekening mee houden in de sport.
eerste keer was het na een paar passen liep hij normaal maar na liggen weer wat stijfjes en na paar passen weer normaal etc. En dat was binnen een dag of 2 weg. Daarna 1x mis gestapt en was die avond dat hij er last van had volgende dag niet meer.
Maar rontgenen doen we alsnog. Mocht er wat aan de hand zijn kunnen we daar nu al rekening mee houden in de sport.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
niet door de poten heen zakken, maar wel al 2 keer in zijn jonge leven een blessure aan dezelfde poot....Sonnie1983 schreef:nee door poten heen zakken ofzo dat is hier niet aan de orde.
had niet te lang meer gediscuseerd over welke da, maar gewoon foto's laten maken...dan maar niet officieel, (kan later altijd nog) maar dan weet je wat er aan de hand is
want nu bagetalliseer je het weer, terwijl je eerder aangeeft dat hij er een behoorlijke tijd door stil heeft gelegen.
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Ik zou ook niet gaan discusseren welke arts het nou gaat worden, zou gewoon naar een kliniek gaan en even een paar foto's laten schieten. Dan weet je meer en of je wel of niet door kunt gaan met sporten of juist moet aanpassen enz.....

-
laeken
- Zeer actief
Eens. De bespiering was weg omdat hij zo lang niks kon doen door blessure en nuw as het twee dagen waarin er "iets" merkbaar was. Waarom dan die hond zo lang stil leggen?crutz schreef:niet door de poten heen zakken, maar wel al 2 keer in zijn jonge leven een blessure aan dezelfde poot....Sonnie1983 schreef:nee door poten heen zakken ofzo dat is hier niet aan de orde.
had niet te lang meer gediscuseerd over welke da, maar gewoon foto's laten maken...dan maar niet officieel, (kan later altijd nog) maar dan weet je wat er aan de hand is
want nu bagetalliseer je het weer, terwijl je eerder aangeeft dat hij er een behoorlijke tijd door stil heeft gelegen.
Ik ging uit van iets ernstiger dan nauwelijks iets te merken toen je zei dat hij al twee keer een tijd niks kon doen door een blessure aan zijn poot. Dan denk ik dus aan een ernstige blessure want wie legt zijn hond nu zo lang stil omdat hij 1 dag iets gemankt heeft
Gewoon rontgenen die hap. Dat moet toch als je ermee wil sporten en dan weet je tenminste waarom die achterpoot zwakker is als dat al zo is.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
eens.. hier hebben ze zo goed als nooit wat en zeker geen langere tijden...crutz schreef:niet door de poten heen zakken, maar wel al 2 keer in zijn jonge leven een blessure aan dezelfde poot....Sonnie1983 schreef:nee door poten heen zakken ofzo dat is hier niet aan de orde.
en rontgenen: hellendoorn, putten zomaar een paar artsen.. .hoeft niet eens officieel maken die hap...
hellendoorn heeft elke week een rontgendag, dus daar kun je zo een afspraak voor maken kun je volgende week al komen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Gos
- Zeer actief
Ik begrijp echt niet waarom een keuze maken waar de foto's te laten maken zo'n probleem moet zijn. Knoop doorhakken en meteen officiele foto's laten maken, anders krijg je dat gedoe daarna nog een keer (plus de kosten mocht dat van belang zijn). Zo spannend is het allemaal niet hoor., maar het lijkt nu of het een gigantische onderneming is. Stop met miepen en maak een afspraak 
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Berghem heb ik ook al aangeraden, 90 euro helemaal rondom (heupen, rug en ellebogen) en in de buurt voor haar...malinois schreef:eens.. hier hebben ze zo goed als nooit wat en zeker geen langere tijden...crutz schreef:niet door de poten heen zakken, maar wel al 2 keer in zijn jonge leven een blessure aan dezelfde poot....Sonnie1983 schreef:nee door poten heen zakken ofzo dat is hier niet aan de orde.
en rontgenen: hellendoorn, putten zomaar een paar artsen.. .hoeft niet eens officieel maken die hap...
-
Gos
- Zeer actief
Wij ookcrutz schreef: Berghem heb ik ook al aangeraden, 90 euro helemaal rondom (heupen, rug en ellebogen) en in de buurt voor haar...
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb weken geleden al Budel aangeraden.
Rond de 60 euro rondom, heel veel ervaring en ze zeggen gewoon eerlijk wat ze zien, maken het niet mooier dan het is.
Edit...gisteren een foldertje gezien bij de club. Rondom röntgenen kost nu 69,50 in Budel.
Rond de 60 euro rondom, heel veel ervaring en ze zeggen gewoon eerlijk wat ze zien, maken het niet mooier dan het is.
Edit...gisteren een foldertje gezien bij de club. Rondom röntgenen kost nu 69,50 in Budel.
Laatst gewijzigd door Inge op 21 okt 2009 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou dan heb je zo al 4 adressen op een rijtje... keus genoeg lijkt me

- Sonnie1983
- Zeer actief
niet stil gelegd heb hem alleen niet laten springen over haag en kuil toen de eerste keer. Bij mij op de club werd ik door een clublid geadviseerd lang genoeg rust te houden anders was het meteen weer terug en steeds vaker en steeds erger.
Daarom ben ik heel voorzichtig geweest en hem zedker wel 2 maanden niet laten springen.
Gewoon uit voorzichtigheid vanuit mij zelf. De rest van de oefeningen heb ik gewoon door getraind.
Daarom ben ik heel voorzichtig geweest en hem zedker wel 2 maanden niet laten springen.
Gewoon uit voorzichtigheid vanuit mij zelf. De rest van de oefeningen heb ik gewoon door getraind.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar waarom moet je zolang zo moeilijk doen over een rontgenfoto dan? Die is met een paar minuten gemaakt...

-
laeken
- Zeer actief
Wat was meteen weer terug en steeds vaker en erger?Sonnie1983 schreef:Bij mij op de club werd ik door een clublid geadviseerd lang genoeg rust te houden anders was het meteen weer terug en steeds vaker en steeds erger.
Je moet je geen dingen laten wijs maken door die mensen op de club. Als ik daar naar had moeten luisteren had ik Eva de punt van de staart moeten afknippen omdat ze dan een vollere staart zou krijgen. Dat deed iedereen en dat ik dat niet wist was nogal raar geloof ik