Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoezo verantwoordelijkheid nemen?
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoezo verantwoordelijkheid nemen?
Vanmorgen liep ik met Crista & Mitch (en Luna uiteraard) te wandelen op de Berendonck bij Nijmegen.
We waren net aan het wandelen, toen er ineens een Chow Chow reutje bij ons liep. Hij was geinteresseerd in Luna, maar verder niet vervelend ofzo.
In de verte zagen we de baasjes al aankomen. Elke keer als wij verder liepen, liep het hondje achter ons aan, dus we besloten even op de baasjes te wachten, zodat ze hun hondje weer mee konden nemen.
De baasjes liepen langs, we stonden even te kletsen en daarna liepen ze door, in de veronderstelling dat het hondje dan wel achter ze aan zou komen. Niet dus.
Wij liepen expres de andere kant op, maar meneer Chow Chow negeerde het geroep en gefluit van zijn baasjes volkomen en bleef achter Luna aan denderen die langzaamaan wel moe werd van dat gesnuffel aan dr kont.
We zijn stil gaan staan, hebben geroepen naar de baasjes, gezwaaid, geschreewd, de hond terug gestuurd, de hond aan zijn halsband weggetrokken. Geen enkele reactie van baasjes kant.
Inmiddel liep de hond al ruim 10 minuten achter Luna aan terwijl zijn baasjes dus stug door bleven lopen he!! Belachelijk! Ze liepen al bijna aan de andere kant van het meer!!
Op een gegeven moment hadden wij het echt gehad en zijn we met onze honden een strook met bomen en bosjes ingelopen, zodat ze ons niet meer konden zien.
Toen kwam mevrouw, in slakkentempo, richting ons geslenterd om haar hond op te halen.
Eenmaal bij ons hebben we tegen haar gezegd dat ze eigenlijk haar hond wel iets eerder had mogen ophalen, omdat je zo wel iemand met jouw hond opzadeld.
Toen kregen wij van haar nog eens de wind van voren, omdat we gewoon door hadden moeten lopen of hem terug hadden moeten sturen?!?! Vervolgens grijpt ze het beestje in zijn nek hijst hem zo omhoog, luid mopperend op het beest.
Vervolgens kreeg hij de riem om en werd hij meegesleept met zijn baasje. Het arme beest was 7 maanden oud. Wat verwacht je nou in vredesnaam?! En neem eens verantwoordig voor je eigen hond ipv dat aan anderen over te laten en ze dan ook nog eens af te snauwen als ze het niet goed doen. Het was echt een achterlijk figuur!
We waren net aan het wandelen, toen er ineens een Chow Chow reutje bij ons liep. Hij was geinteresseerd in Luna, maar verder niet vervelend ofzo.
In de verte zagen we de baasjes al aankomen. Elke keer als wij verder liepen, liep het hondje achter ons aan, dus we besloten even op de baasjes te wachten, zodat ze hun hondje weer mee konden nemen.
De baasjes liepen langs, we stonden even te kletsen en daarna liepen ze door, in de veronderstelling dat het hondje dan wel achter ze aan zou komen. Niet dus.
Wij liepen expres de andere kant op, maar meneer Chow Chow negeerde het geroep en gefluit van zijn baasjes volkomen en bleef achter Luna aan denderen die langzaamaan wel moe werd van dat gesnuffel aan dr kont.
We zijn stil gaan staan, hebben geroepen naar de baasjes, gezwaaid, geschreewd, de hond terug gestuurd, de hond aan zijn halsband weggetrokken. Geen enkele reactie van baasjes kant.
Inmiddel liep de hond al ruim 10 minuten achter Luna aan terwijl zijn baasjes dus stug door bleven lopen he!! Belachelijk! Ze liepen al bijna aan de andere kant van het meer!!
Op een gegeven moment hadden wij het echt gehad en zijn we met onze honden een strook met bomen en bosjes ingelopen, zodat ze ons niet meer konden zien.
Toen kwam mevrouw, in slakkentempo, richting ons geslenterd om haar hond op te halen.
Eenmaal bij ons hebben we tegen haar gezegd dat ze eigenlijk haar hond wel iets eerder had mogen ophalen, omdat je zo wel iemand met jouw hond opzadeld.
Toen kregen wij van haar nog eens de wind van voren, omdat we gewoon door hadden moeten lopen of hem terug hadden moeten sturen?!?! Vervolgens grijpt ze het beestje in zijn nek hijst hem zo omhoog, luid mopperend op het beest.
Vervolgens kreeg hij de riem om en werd hij meegesleept met zijn baasje. Het arme beest was 7 maanden oud. Wat verwacht je nou in vredesnaam?! En neem eens verantwoordig voor je eigen hond ipv dat aan anderen over te laten en ze dan ook nog eens af te snauwen als ze het niet goed doen. Het was echt een achterlijk figuur!
Laatst gewijzigd door Irisz op 17 okt 2009 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- iones
- Zeer actief
Re: Hoezo verantwoordelijkheid nemen?
GEwoon een trut van een mens die geen hol van honden snapt en er ook niet eerlijk mee om gaat. Al die tijd heeft dat beestje zijn gang kunnen gaan en op het laatst krijgt hij op zijn flikker. Wat een rotwijf!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
een Chou Chou is een Chow Chow in dit geval?
maar vervelende dingen zijn dat idd.... sommige mensen
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, sorry! Ik zal het even aanpassen.yamie schreef:een Chou Chou is een Chow Chow in dit geval?![]()
Het is inderdaad super vervelend! Je staat zelf ook gewoon te twijfelen wat je nou moet doen. Ik ben op een gegeven moment een stukje met het hondje terug gelopen richting baasjes. Dat zagen ze en ze liepen gewoon door. Ja...ik ben gekkie Henkie ook niet....ik ga niet achter ze aan venten.
Maarja, toen zaten wij met hem opgescheept en hij was verdomd opdringerig!
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik dacht aan een Shih Tzu oid, een Chou Chou heb ik nog niet van gehoord.
Een Chow Chow hijs je niet zomaar op aan zn nekvel ben ik bang
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Het was in ieder geval zo'n pluizig "beertje". Volgens mij is dat een Chow Chow.fes/lou schreef:Ik dacht aan een Shih Tzu oid, een Chou Chou heb ik nog niet van gehoord.
Hij was pas 7 maanden, dus niet bijzonder groot.
- Crista
- Zeer actief
't was volgens mij wel een chow chow ja... zo'n roodbruin beertje met een blauwe tong
Het was inderdaad een heel irritant hondje en een nog erger baasje :N: Het vreemde was dat ze gewoon stug door bleven lopen terwijl wij aan het roepen en zwaaien waren.. We hadden in het begin al netjes gewacht tot ze bij ons was (zodat ze haar hond mee kon nemen), maar ze liep door en zei letterlijk: 'hij komt me wel achterna, ik ga mijn schema niet aan hem aanpassen'.
Als ie haar nou achterna zou lopen had ik dit begrepen, maar hij bleef maar achter Luna d'r kont hangen. Wij zijn daar nog een paar minuten blijven staan en daarna langzaam de andere kant opgelopen.. en we hebben echt geprobeerd om Orso (ofzoiets) terug te jagen, maar hij luisterde echt nergens naar :M:
Het was inderdaad een heel irritant hondje en een nog erger baasje :N: Het vreemde was dat ze gewoon stug door bleven lopen terwijl wij aan het roepen en zwaaien waren.. We hadden in het begin al netjes gewacht tot ze bij ons was (zodat ze haar hond mee kon nemen), maar ze liep door en zei letterlijk: 'hij komt me wel achterna, ik ga mijn schema niet aan hem aanpassen'.
Als ie haar nou achterna zou lopen had ik dit begrepen, maar hij bleef maar achter Luna d'r kont hangen. Wij zijn daar nog een paar minuten blijven staan en daarna langzaam de andere kant opgelopen.. en we hebben echt geprobeerd om Orso (ofzoiets) terug te jagen, maar hij luisterde echt nergens naar :M:
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
Dat mens wist blijkbaar niet met honden om te gaan
Een chow is (volgens mij) ook niet een van de best luisterende honden, teminste diegene die ik ben tegengekomen niet. En daarbij kun je proberen door te lopen, maar als ie dan niet meekomt, dan ga je toch ff terug????? Een hond ophalen is niet aanpassen aan de hond. Je "schema" zal dan 2 minuten langer duren.
Die hond heeft al helemaal niet gesnapt waarom ie aan zijn nek omhoog gehesen werd waarschijnlijk. Neem dan geen hond
En dan de jullie nog uitfoeteren dat jullie niks doen??? Die is helemaal niet 100% Het is HUN verantwoordelijkheid, niet de jouwe dacht ik zo.
Ohana liep ik vroeger ook altijd door. 9 van 10 keer kwam ze mee. Ik hoefde alleen maar daaaaaag Ohana te roepen en dan had ze zoiets van ohow vrouwtje loopt weg, vlug wezen. Maar heeeeeeel soms wilde ze niet en dan ging ik haar ook vlug weer halen. Wel zo fijn voor een andere hond, die er op den duur genoeg van heeft.
Wordt nog wat als de chow gaat puberen
Dan wordt ze gek van de hond ben ik bang hahahaha.
Groetjes Marieta
Een chow is (volgens mij) ook niet een van de best luisterende honden, teminste diegene die ik ben tegengekomen niet. En daarbij kun je proberen door te lopen, maar als ie dan niet meekomt, dan ga je toch ff terug????? Een hond ophalen is niet aanpassen aan de hond. Je "schema" zal dan 2 minuten langer duren.
Die hond heeft al helemaal niet gesnapt waarom ie aan zijn nek omhoog gehesen werd waarschijnlijk. Neem dan geen hond
En dan de jullie nog uitfoeteren dat jullie niks doen??? Die is helemaal niet 100% Het is HUN verantwoordelijkheid, niet de jouwe dacht ik zo.
Ohana liep ik vroeger ook altijd door. 9 van 10 keer kwam ze mee. Ik hoefde alleen maar daaaaaag Ohana te roepen en dan had ze zoiets van ohow vrouwtje loopt weg, vlug wezen. Maar heeeeeeel soms wilde ze niet en dan ging ik haar ook vlug weer halen. Wel zo fijn voor een andere hond, die er op den duur genoeg van heeft.
Wordt nog wat als de chow gaat puberen
Groetjes Marieta

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
als ik een hond heb die ons volgt en de baasjes doen niet niks om de hond terug tehalen dan neem ik de hond fijn mee... krijg die nog een lekker frolicje ook... aan het einde van de wandeling zal ik de dierenbescherming bellen en zeggen dat ik een loslopende jonge hond heb gevonden... kunnen de eigenaren hembij de db weer ophalen.
Ik ben daar echt klaar mee, als mensen geen moeite willen doen voor hun hond prima toch...
Ik ben daar echt klaar mee, als mensen geen moeite willen doen voor hun hond prima toch...
-
Fin
- Zeer actief
Gisteren een meelopende Shar Pei gehad. Eén met balletjes die vooral geinteresseerd was in Aidan. En met die opstaande haren van een Shar Pei plus dat opdringerige gedrag is het dan wachten op problemen. Balen als een stekker want het is nu al best lang geleden dat hij zijn laatste schermutseling heeft gehad met een andere hond en dat wil ik wel zo houden. En het baasje van de Shar Pei vanuit de verte maar roepen en fluiten, hond ophalen ho maar. Ondanks een stevige brul van mij haar richting op dat als ze haar hond niet zou komen halen, het knokken werd.
Ik maak zoiets zelden mee maar was voor een keer geneigd om die hond een (zachte) schop onder zijn kont te geven. Of hem op andere manieren weg te jagen.
Oh, en we waren net terug van de hondenvijver waar een soort labrador/herder kruising eigenlijk wel met het ballen in het water gooien met haar kop vooraan wilde staan maar mijn honden eng vond en dus vooraan stond terwijl ze naar die van mij uitviel. En het vrouwtje ervan? Sprak de befaamde woorden 'Straf ze maar hoor'. Nou, wat dacht je ervan om jouw eigen hond zelf bezig te houden terwijl ik mijn honden bezig hou? Uiteindelijk droop ze af.
@TS: je hebt mijn volledige sympathie
Ik maak zoiets zelden mee maar was voor een keer geneigd om die hond een (zachte) schop onder zijn kont te geven. Of hem op andere manieren weg te jagen.
Oh, en we waren net terug van de hondenvijver waar een soort labrador/herder kruising eigenlijk wel met het ballen in het water gooien met haar kop vooraan wilde staan maar mijn honden eng vond en dus vooraan stond terwijl ze naar die van mij uitviel. En het vrouwtje ervan? Sprak de befaamde woorden 'Straf ze maar hoor'. Nou, wat dacht je ervan om jouw eigen hond zelf bezig te houden terwijl ik mijn honden bezig hou? Uiteindelijk droop ze af.
@TS: je hebt mijn volledige sympathie
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan opzich een optie zijn, maar dit was niet echt gezellig gezelschap voor onze honden. Luna werd doodziek van dat gesnuffel aan haar kont en was continu bezig met snauwen en wegrennen. Elke seconde dat ze stil ging staan, ging hij op haar rijden. Echt ontspannen wandel je dan dus niet.jacq1970 schreef:als ik een hond heb die ons volgt en de baasjes doen niet niks om de hond terug tehalen dan neem ik de hond fijn mee... krijg die nog een lekker frolicje ook... aan het einde van de wandeling zal ik de dierenbescherming bellen en zeggen dat ik een loslopende jonge hond heb gevonden... kunnen de eigenaren hembij de db weer ophalen.
Daarnaast neemt het baasje ook een risico, aangezien Mitch ook een reu is. Mitch doet toevallig helemaal niks, maar 2 reuen en 1 teef kan ook anders gaan natuurlijk.
- Moos
- Zeer actief
Ik had van de week twee keer een Lab-reu plakker. De eerste duurde nogal even voordat hij opgehaald werd (bazen liepen ook stug door schijnbaar denkende "dan komt ie wel", nou dacht ut niet hoor
). De tweede had wel een paar minuten kunnen klieren (ze willen dan rijden op Vera), maar daarna kwam zowaar de baas naar me toe met de vraag of hij vervelend was. Toen ik zei "ehm, nou tikkeltje wel", lijnde ze hem aan en heeft de rest van de tijd aangelijnd met hem verder gelopen. Dat vond ik dan toch wel weer erg netjes, dus ik heb ook even duidelijk bedankt

- iones
- Zeer actief
Ja, zo denk ik er ook over. Mensen die niet eens naar hun hond omkijken verdienen ook geen hond.jacq1970 schreef:als ik een hond heb die ons volgt en de baasjes doen niet niks om de hond terug tehalen dan neem ik de hond fijn mee... krijg die nog een lekker frolicje ook... aan het einde van de wandeling zal ik de dierenbescherming bellen en zeggen dat ik een loslopende jonge hond heb gevonden... kunnen de eigenaren hembij de db weer ophalen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk, dat is inderdaad bijzonder netjes en dat mag dan idd ook gezegd worden.Moos schreef:Ik had van de week twee keer een Lab-reu plakker. De eerste duurde nogal even voordat hij opgehaald werd (bazen liepen ook stug door schijnbaar denkende "dan komt ie wel", nou dacht ut niet hoor). De tweede had wel een paar minuten kunnen klieren (ze willen dan rijden op Vera), maar daarna kwam zowaar de baas naar me toe met de vraag of hij vervelend was. Toen ik zei "ehm, nou tikkeltje wel", lijnde ze hem aan en heeft de rest van de tijd aangelijnd met hem verder gelopen. Dat vond ik dan toch wel weer erg netjes, dus ik heb ook even duidelijk bedankt
![]()
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Naar mens dus. En helaas de hond de dupe. Arme dier zit mooi opgezadeld met zo'n baas.

Odin 2001-2013
Ivan 2001