Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wijziging hondenbeleid in gemeente Almelo

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Wijziging hondenbeleid in gemeente Almelo

Ongelezen bericht door Budkes »

iones schreef:
Budkes schreef: @Iones; verhuizen naar Zenderen om het hondenbeleid :denken: Geld groeit ons niet op de rug. En trouwens Almelo is een prima stad :ok: . Ben er met liefde naar terug verhuisd :pffff: .
Nou, ik zelf kies als ik een nieuwe plek om te wonen uitzoek speciaal iets waar mijn honden ook een fijn leven kunnen hebben.
Joh.

Ze passen hier nu het hondenbeleid aan en ik woon hier nog maar vanaf 1993......
Overigens met héél véél plezier, voor mens en hond. En zoals ik al aangaf voor ons veranderd er geen sikkepit, helaas voor Elly wel :( Ik vind Elly heel erg leuk, maar ga toch maar niet voor haar verhuizen. :mrgreen:
Soms kun je wel wat erg typisch uit de hoek komen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Emma schreef:als mijn gemeente dergelijke plannen opstelt, dan ga ik me daar gewoon niet aan houden.

dan zullen er wel weer torenhoge boetes komen natuurlijk.
Ach, dat valt best mee. Hier is het ook enorm beperkt. Hondenveldjes inderdaad naast het spoor of naast drukke wegen. Géén prullenbakken en een zeer actieve Bromsnor die zich achter bomen verschuilt om dan ineens met een "boeee" erachter vandaan te komen (tenminste, dat durft hij bij vrouwen niet bij mannen).
Nergens mogen de honden los, ook niet in de velden achteraf waar niemand er last van heeft. Controle in de straten of mensen poep opruimen is er amper, de man is meer gericht op de buitenvelden en plekken waar de gemeente plannen voor heeft of waar hooglanders lopen.

Onze honden lopen iedere ronde wel een keer los (buiten straten, op plekken waarvan ik het veilig vind, en wij houden geen enkele rekening met de officiele losloopstrookjes). Maar goed, in de 9 jaar dat wij hier wonen hebben wij 1x een bekeuring gehad en 2x een waarschuwing. Daar doe ik het voor hoor. 65 euro was de boete, voor 2 loslopende honden in een natuurpark waar hooglanders lopen (en hondenmensen).
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Dat er een opruimplicht is op het strand vind ik niet meer dan normaal. Paardenstront is idd ook wat, maar altijd nog een stuk frisser (omdat het vegetariers zijn) dan hondenstront. En zo moeilijk is het toch niet om dat ff op te ruimen?

Jammer dat Gemeenten vaak niet inzien dat honden die zich niet lekker kunnen uitleven en rondrennen, alleen maar voor meer ellende kunnen gaan zorgen.

Gelukkig woon ik bij het buitengebied en ook in het park hier loopt ie altijd los. Nooit een boete gehad, we gaan ervandoor als ze ons zien. Is altijd nog gelukt. :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

AnneMarie schreef:Nooit een boete gehad, we gaan ervandoor als ze ons zien. Is altijd nog gelukt. :mrgreen:
Die ene boete die wij hebben gehad, hebben we nooit een acceptgiro van gezien. Totdat we ineens een dagvaardiging kregen en Pieter zich moest verantwoorden op het kantongerecht waarom hij de boete voor loslopende honden niet wilde betalen :N: :N: :N:

Ik dag vrij genomen, ik was helemaal in de ban van strafbladen enzo, en we hadden ècht nog nooit een acceptgiro gezien (anders hadden we die gewoon betaald, want we hadden de honden los waar het niet mocht). Bleek dus dat ik gewoon contant bij het kantongerecht mocht betalen. De boete (50 euro + 15 euro aanmaningskosten) was nog geen dubbeltje verhoogd. Dus met 65 euro betalen mocht ik het kantongerecht weer gewoon verlaten.
Waar die eerste rekening en die ene aanmaning (met de aanmaningskosten) is beland mag Joost weten. Niet bij ons in elk geval.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

de gemeente Assen is vorig jaar ook begonnen met een hondenbeleid, ik en nog wat anderen hebben het daar niet bij laten zitten en een actiegroep opgericht: http://www.beterhondenbeleidassen.nl. Wij zien de resultaten er wel van, vooral belangrijk om de pers erbij te betrekken en aandacht blijven vragen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”