Ik had toen al een topic geopend, maar nu zijn er wat kleine veranderingen en wilde ik toch nog eens peilen of iemand dit bekent voor komt.
Zijn oogjes lijken na twee kuren te zijn genezen. Zijn knokkels echter niet en dit is uitgebreid naar alle vier zijn voeten.
Ik had Surolan van de dierenarts gekregen, maar na in totaal 3 weken smeren blijkt dat het er wel wat mee weg trekt, maar het ook net zo hard weer te voorschijn komt.
De ene dag ziet het er redelijk goed uit en een volgende dag kan het ineens zelfs open liggen, dan is het vochtig en ontstekingsachtig.
Vandaag weer naar de dierenarts gegaan, die een antibiotica kuur wilde geven, maar daar zag ik het nut niet zo van in en voorlopig hebben we nu weer een nieuw zalfje gekregen (Hydrocortiderm).
Als het hiermee niet overgaat, wil de dierenarts alsnog de antibioticakuur geven en als dat niet helpt een huidbiopt nemen, maar hier moet hij voor onder narcose (of een roesje, dat weet ik niet).
Eigenlijk heeft de dierenarts geen idee wat het is: het lijkt er op alsof hij met zijn voeten zou slepen en zijn knokkels op die manier beschadigd, echter dit doet hij niet
Hij likt er nauwelijks aan, lijkt er ook geen jeuk aan te hebben. Wel vindt hij het heel vervelend als je eraan komt of moet zalven, misschien dat het dus wel wat zeer doet.
Een allergie zou kunnen zegt de dierenarts, maar het is geen standaard beeld van een allergie, omdat het alleen op zijn knokkels zit.
Wie of wie herkent dit of heeft enig idee wat het kan zijn?
Het zit dus alleen op de knokkels, niet tussen zijn tenen in of op andere plekken.
De foto's zijn niet heel erg duidelijk, want ik moet flitsen met dit donkere weer en dat weerkaatst nogal op zijn witte pootjes

Bij zijn voetje links achter is ook zijn nagel iets aangetast: