Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vreemd loopje
Moderator: moderatorteam
-
bowiekyra
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rottweilers, zes nog wel Kyra, Layka, Bailey, Heavy, Pebbles en Queeny
vreemd loopje
Hoi,
Ik heb een vraagje, we hebben een rottje van nu bijna 7 maanden en ze loopt vanachter heel los. niet zozeer de heupen maar haar pootjes draait ze naar buiten, niet echt heel erg want ze loopt shows en daar zeggen ze er niks over, maar nu denk ik dat een kant erger is, ben al bij de da geweest, maar die zei dat ik me niet druk moet maken, heeft gevoelt en gekeken. Ze heeft geen pijn, loopt niet kreupel en doet alles wat een pup mag doen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee???
Ga binnenkort voor de zekerheid wel foto's laten maken.
groetjes Corrie
Ik heb een vraagje, we hebben een rottje van nu bijna 7 maanden en ze loopt vanachter heel los. niet zozeer de heupen maar haar pootjes draait ze naar buiten, niet echt heel erg want ze loopt shows en daar zeggen ze er niks over, maar nu denk ik dat een kant erger is, ben al bij de da geweest, maar die zei dat ik me niet druk moet maken, heeft gevoelt en gekeken. Ze heeft geen pijn, loopt niet kreupel en doet alles wat een pup mag doen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee???
Ga binnenkort voor de zekerheid wel foto's laten maken.
groetjes Corrie
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: vreemd loopje
Ik den ook dat je beren ziet, maar aan de andere kant, een keurmeester mag geen medische dingen melden.
En misschien zien ze het ook niet omdat ze anders kijken.
Als je het echt zeker wilt weten moet je er door een goeie orthopeed naar laten kijken.
Er zijn er meerdere.
Waar woon je?
Als je het echt zeker wilt weten moet je er door een goeie orthopeed naar laten kijken.
Er zijn er meerdere.
Waar woon je?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hoe bedoel je dit Marjoleine?Marjoleine schreef:Ik den ook dat je beren ziet, maar aan de andere kant, een keurmeester mag geen medische dingen melden.
Er zijn er meerdere.
Waar woon je?
Als er een poot te veel uit zou uitdraaien is, denk ik, het gangwerk ook niet regelmatig meer.
Dat staat dan toch op het verslag?
(of zou er op kunnen staan
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Zoals jij het omschrijft zo loopt de Rottweiler van mijn buurvrouw ook en dat is geen pup meer, ik heb toch elke keer het idee dat die hond niet okej op de heupen is als ik dat zo zie waggelen, heel apart 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
wat voer je de hond?
in enkele gevallen kan een voeding problemen geven met de groei. dit hoeft bij jou natuurlijk echt niet het geval te zijn. maar eens een kritische blik op de voeding kan geen kwaad.
in enkele gevallen kan een voeding problemen geven met de groei. dit hoeft bij jou natuurlijk echt niet het geval te zijn. maar eens een kritische blik op de voeding kan geen kwaad.
-
bowiekyra
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rottweilers, zes nog wel Kyra, Layka, Bailey, Heavy, Pebbles en Queeny
allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe.
Het is niet koehakkig, het is moeilijk uit te leggen. De da zag wat ik bedoelde maar had er volgens mij ook geen naam voor. Nu hebben we al een keer een pup gehad met hd en dat zag er heel anders uit die zwaaide echt heel haar pootjes naar buiten, maar toen zeiden ook veel mensen dat ik me druk maakte om niks. Zodoende nu toch een beetje bang. We hebben nog een pup van de zelfde leeftijd en die loopt gewoon normaal. Nu is de pup waar ik het over heb wel heel lang gebouwd, misschien dat dit er mee te maken heeft???
Groetjes
Het is niet koehakkig, het is moeilijk uit te leggen. De da zag wat ik bedoelde maar had er volgens mij ook geen naam voor. Nu hebben we al een keer een pup gehad met hd en dat zag er heel anders uit die zwaaide echt heel haar pootjes naar buiten, maar toen zeiden ook veel mensen dat ik me druk maakte om niks. Zodoende nu toch een beetje bang. We hebben nog een pup van de zelfde leeftijd en die loopt gewoon normaal. Nu is de pup waar ik het over heb wel heel lang gebouwd, misschien dat dit er mee te maken heeft???
Groetjes
-
bowiekyra
- Vaste gebruiker
Ze krijgen rottweiler van Royal canin, dus neem aan dat dat wel goed zit.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
mijn "rottweiler" pupje van 5 maanden heeft het ook heel erg en aangezien ik een AST teef heb met HD + vergroeide achterpoten (die niet eens zo loopt) ben ik toch een beetje huiverig voor HD oid het zit me gewoon niet lekker, hij heeft nergens last van hoor zo te zien
maar ik laat dadelijk toch ook HD foto's maken als hij iets ouder is, nou is het echt een slungel pup met geen goed verleden en vinden de meeste mensen dat hij heel goed loopt voor een dogachtige pup, maar ja ik maak me gewoon zorgen zo ben ik nou eenmaal
het is ook mijn 1ste dogachtige misschien ben ik daarom erg onzeker
en omdat ik 2 honden heb die nog al wat mankeren met hun gewrichten, ach misschien ben ik gewoon iets TE overbezorgd
succes met je rottweiler pup
het is ook mijn 1ste dogachtige misschien ben ik daarom erg onzeker
succes met je rottweiler pup

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
Wat zegt de fokker er van?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
bowiekyra
- Vaste gebruiker
Ik vond het eigenlijk te vroeg om de fokker in te lichten, dacht kan altijd nog en misschien ben ik ook idd wel overbezorgd, maar nu ga ik helemaal overal op letten. Is jou teefje geopreerd aan hd, die van ons wel was net 14 weken oud, maar nu inmidels bijna 8 jaar en alleen als ze veel gelopen heeft zie je haar trekken met haar achterpoot, dus dat gaat heel goed.
Nou ook succes met die van jou, we houden elkaar op de hoogte.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
nee die van mij is niet geopereerd
dat was toen en eigenlijk nog steeds niet nodig ze is nu 5 jaar, een operatie is ook niet niks en mijn reu is van al zijn operatie's (geen hd maar wel zijn gewrichten) geen seconde beter geworden, dus voor zo'n grote operatie ben ik ook wat huiverig :N: zeker met die staffie's, probeer die maar eens goed rustig te houden :N: (en die van mij zijn enorme stuiterballen)
mijn DA zei nou jij bent haar baas dan zal het vast allemaal wel goed komen
, jij weet wel wat je moet doen om haar zolang mogelijk zonder operaties & pijn te laten leven en heeft ze een operatie nodig dan weet jij dat ook wel, ik zie je wel weer met haar als dat nodig is
en het gaat gewoon goed, je merkt heel soms iets aan haar maar ja ze kan ook vreselijk gek doen
maar als een gezonde hond dat soort dingen zal doen zal die waarschijnlijk ook ergens last van hebben, echt een gekke druktemaker is het 
mijn DA zei nou jij bent haar baas dan zal het vast allemaal wel goed komen
en het gaat gewoon goed, je merkt heel soms iets aan haar maar ja ze kan ook vreselijk gek doen

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Tulp
- Zeer actief
bowiekyra schreef:Ik vond het eigenlijk te vroeg om de fokker in te lichten, dacht kan altijd nog en misschien ben ik ook idd wel overbezorgd, maar nu ga ik helemaal overal op letten. Is jou teefje geopreerd aan hd, die van ons wel was net 14 weken oud, maar nu inmidels bijna 8 jaar en alleen als ze veel gelopen heeft zie je haar trekken met haar achterpoot, dus dat gaat heel goed.
* * *
-
Tulp
- Zeer actief
Nou ja, nu is mijn getypt stukje weg
In elk geval:
Een fokker kan je vaak juist geruststellen met zulke dingen. En als je ergens mee zit dan is het nooit te vroeg om met je fokker erover te praten, tenminste hier niet.
In elk geval:
Een fokker kan je vaak juist geruststellen met zulke dingen. En als je ergens mee zit dan is het nooit te vroeg om met je fokker erover te praten, tenminste hier niet.
* * *
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik bedoel dat een km wel mag zeggen dat er wat uitdraait of dat het gangwerk onregelmatig is, maar niet dat er iets mis is.ranetje schreef:Hoe bedoel je dit Marjoleine?![]()
Als er een poot te veel uit zou uitdraaien is, denk ik, het gangwerk ook niet regelmatig meer.
(of zou er op kunnen staan)
Dus wel het symptoom maar niet dat de oorzaak misschien wel medisch is.
-
bowiekyra
- Vaste gebruiker
Ze was laatst in Maastricht vb1 en beste pup van het ras en er stond dat ze soepel gangwerk had voor het preciese moet ik even het verslag opzoeken.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
mijn dc reu had dit ook op 6maanden
toen zei de km op show dat hij heel losse gewrichten had
omdat hij "sloeg" met zijn poten, bij hem zijn foto's gemaakt
en hij heeft B heupen, hij is nu 4 en heeft nergens last van
toen zei de km op show dat hij heel losse gewrichten had
omdat hij "sloeg" met zijn poten, bij hem zijn foto's gemaakt
en hij heeft B heupen, hij is nu 4 en heeft nergens last van
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Marjoleine schreef:Ik bedoel dat een km wel mag zeggen dat er wat uitdraait of dat het gangwerk onregelmatig is, maar niet dat er iets mis is.ranetje schreef:Hoe bedoel je dit Marjoleine?![]()
(of zou er op kunnen staan)
Dus wel het symptoom maar niet dat de oorzaak misschien wel medisch is.
-
bowiekyra
- Vaste gebruiker
We gaan 31 oktober voor de zekerheid toch foto's laten maken, de reu moet dan toch ook bij Maarten Kappen in Eersel.
groetjes
groetjes