Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een gezellig fietstochtje
Moderator: moderatorteam
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: een gezellig fietstochtje
Jemig, daar wordt je verre van vrolijk van!!!
Hier kom je af en toe een paar jagers tegen waar je totaal geen last van hebt gelukkig.
Bah, het verpest wel veel lijkt me als je zo moet wonen zeg.
Sterkte met de zere poot!
Hier kom je af en toe een paar jagers tegen waar je totaal geen last van hebt gelukkig.
Bah, het verpest wel veel lijkt me als je zo moet wonen zeg.
Sterkte met de zere poot!
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Jeetje Inge wat een ellendige fietstocht en de rest ook
Woon je daar verdorie zo geweldig en dan dit
.
Dit was trouwens vast het 'mank-weekend' want Dante heeft ook een paar dagen mank gelopen (voorpoot). Ik hoop dat het met jouw 'mankers' ook weer beter gaat! Ik duim voor de dames

Woon je daar verdorie zo geweldig en dan dit
Dit was trouwens vast het 'mank-weekend' want Dante heeft ook een paar dagen mank gelopen (voorpoot). Ik hoop dat het met jouw 'mankers' ook weer beter gaat! Ik duim voor de dames
Gr. Marijke

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat denk ik ook nietInge O schreef:als er in de wet staat dat ze van 15/9 tot 15/10 mogen bejaagd worden lijkt het me niet dat ze ze dan met verfkogels gaan schietenranetje schreef:Ook niet in België?nyckle schreef: Als ik jou was zou ik toch maar eens de politie er bij halen. Patrijzen mogen niet geschoten worden..
Vania dank je
Mijn reactie was meer bedoeld voor nycle
Ik geloof dat hij niet in de gaten heeft dat deze narigheid zich in België afspeelt
Anders had hij nooit geschreven dat je niet op patrijzen mag jagen.
In Nederland mag dat namelijk helemaal niet. In geen enkel jaargetijde.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
helemaal off topic :N:ranetje schreef:Dat denk ik ook niet![]()
Vania dank je![]()
![]()
Mijn reactie was meer bedoeld voor nycle![]()
Ik geloof dat hij niet in de gaten heeft dat deze narigheid zich in België afspeelt![]()
maar waarom mag dat in NL niet en in Belgie wel
zouden er hier dan zoveel meer zitten dan in NL??
- ranetje
- Zeer actief
Geen ideevania schreef:helemaal off topic :N:ranetje schreef:Dat denk ik ook niet![]()
Vania dank je![]()
![]()
Mijn reactie was meer bedoeld voor nycle![]()
Ik geloof dat hij niet in de gaten heeft dat deze narigheid zich in België afspeelt![]()
zouden er hier dan zoveel meer zitten dan in NL??
Ik geloof wel dat het bestand in Nederland wel weer wat opkrabbelt.
Maar het is heel krap geweest in ieder geval.
Heeft iets met weersomstandigheden te maken geloof ik, maar daar weet ik het fijne niet van.
- Paddle
- Zeer actief
Stomme jagers :M: .
Op mijn favo stukje zitten er hier nu ook regelmatig, gelukkig wel een stuk weg van huis dus als ik ergens anders naar toe ga heb ik niet zoveel problemen. Maar ik krijg al kippevel als ik weer een rij groene jeeps met bijkleurende ventjes zie staan.
Op mijn favo stukje zitten er hier nu ook regelmatig, gelukkig wel een stuk weg van huis dus als ik ergens anders naar toe ga heb ik niet zoveel problemen. Maar ik krijg al kippevel als ik weer een rij groene jeeps met bijkleurende ventjes zie staan.

-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
mijn welgemeende excuses. Ik had inderdaad niet in de gaten dat deze toestanden zich in belgie afspeelden.
Daarbij komt, dat de patrijs om een of andere reden wel op de bejaagbare soorten op de lijst staat, maar dat de jacht op de patrijs hier in NL gesloten is.
En ja....Ik zal beter lezen.
Daarbij komt, dat de patrijs om een of andere reden wel op de bejaagbare soorten op de lijst staat, maar dat de jacht op de patrijs hier in NL gesloten is.
En ja....Ik zal beter lezen.
- ranetje
- Zeer actief
Die patrijs van kwiebus zat op je eigen terrein en was dus niet van de jagers, maar van jou op dat momentInge O schreef:hier zie ik regelmatig patrijzen, tot op mijn erf zelfs. ik zal de jagers maar niet vertellen dat kwiebus er vorige week nog eentje heeft doodgebetenranetje schreef:Geen ideevania schreef:helemaal off topic :N:
zouden er hier dan zoveel meer zitten dan in NL??![]()
Ik geloof wel dat het bestand in Nederland wel weer wat opkrabbelt.
Maar het is heel krap geweest in ieder geval.
Heeft iets met weersomstandigheden te maken geloof ik, maar daar weet ik het fijne niet van..
Dus geen probleem dacht ik
- ranetje
- Zeer actief
Inge O schreef:geen probleem?? voor jágersranetje schreef:Die patrijs van kwiebus zat op je eigen terrein en was dus niet van de jagers, maar van jou op dat momentInge O schreef:hier zie ik regelmatig patrijzen, tot op mijn erf zelfs. ik zal de jagers maar niet vertellen dat kwiebus er vorige week nog eentje heeft doodgebeten.
![]()
Dus geen probleem dacht ik?? nettie toch, 'echte' jagers hebben een probleem met alles en iedereen die iets van 'hun bestand' laat verdwijnen :N:
. waarom denk je dat jagers nog steeds op katten schieten?
Die patrijs zat niet meer in "hun bestand".
Zoals ze jou ook om toestemming zullen moeten vragen om het beest te mogen hebben als een door hun geschoten haas op jouw terrein de geest geeft.
Tenzij de wetgeving daarover in België echt heel anders is dan in Nederland.
Katten is een verhaal apart.
Die "stropen" op "hun" terrein
En nee natuurlijk zeg ik niet dat er op ze geschoten mag worden!!
Dat is namelijk ook verboden (in Nederland tenminste) net zoals ze hier niet op patrijzen mogen schieten.
Weet je, je hebt volkomen gelijk dat je diep de pest in hebt op zo'n hele groep groene mannetjes.
Maar er zijn ook andere jagers
Ik denk zelfs ook in België.
Ik vind het toch een beetje sneu als die nu ook verketterd worden.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
@Inge O: als ik je verhalen lees dan kan ik mij heel goed voorstellen dat je die eikels ongeloofelijk zat bent
Er zijn veel nette jagers, gelukkig ken ik er een paar.
Maar die kom je niet tegen, die gaan niet met z'n velen in een auto een klopjacht organiseren en schieten niet op alles wat los loopt, zelfs niet op katten.
Nee die gaan lekker een dag met de hond op pad en zien ze iets wat ze willen/mogen schieten dan doen ze dat misschien maar voor hetzelfde geld komen ze met lege handen thuis en hebben genoten van de natuur en het samenspel met de hond.
Die jagers waar jij het over hebt:
Maar die kom je niet tegen, die gaan niet met z'n velen in een auto een klopjacht organiseren en schieten niet op alles wat los loopt, zelfs niet op katten.
Nee die gaan lekker een dag met de hond op pad en zien ze iets wat ze willen/mogen schieten dan doen ze dat misschien maar voor hetzelfde geld komen ze met lege handen thuis en hebben genoten van de natuur en het samenspel met de hond.
Die jagers waar jij het over hebt:

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- ranetje
- Zeer actief
Dat is voor die jagers het "probleem"Inge O schreef:ik geloof echt wel dat ze er zijn hoor, echt welLanghaar schreef:@Inge O: als ik je verhalen lees dan kan ik mij heel goed voorstellen dat je die eikels ongeloofelijk zat bent![]()
Die jagers waar jij het over hebt:.
maar ik ken ze niet, jammer genoeg.
Je ziet ze niet.
Ze vallen niet op zoals dat onbehoorlijke stelletje mensen dat jij ziet, want dit.............
...........is natuurlijk schadalig.ik begrijp wat je bedoelt maar ik kan het echt niet helpen nettie : ja, ik ben verschrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrikkelijk zwaar anti-jager geworden door wat ik hier de laatste jaren al allemaal heb meegemaakt : van kogels op het dak terwijl ik en de honden buitenliepen (twee keer) tot jagers half in mijn tuin tot twee vergiftigde honden (attack en vlam, gebeurd langs een landweg) tot lokaas gevonden met zeer zwaar gif in.
nee, voor mij mogen ze de jacht liever gisteren nog verbieden, ik moet de eerste leuke jager nog tegenkomen en vraag me dus af of dit nu helemaal toevallig is. ik geloof er in ieder geval niks van.
Van deze mensen zouden de jachtactes direct ingenomen moeten worden.
Geen idee of dat kan eigenlijk?
Langhaar weet jij dat?
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
ja dat zou kunnen, enig nadeel is dan wel dat ze op heterdaad betrapt moeten worden. je zou dus de politie uit kunnen nodigen op een dag dat je verwacht dat ze gaan jagen. dat zal je niet in dank afgenomen worden maar misschien maken ze een foute en gaan ze op de bon en zijn ze hun akte kwijt.ranetje schreef:
Ze vallen niet op zoals dat onbehoorlijke stelletje mensen dat jij ziet, want dit........................is natuurlijk schadalig.ik begrijp wat je bedoelt maar ik kan het echt niet helpen nettie : ja, ik ben verschrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrikkelijk zwaar anti-jager geworden door wat ik hier de laatste jaren al allemaal heb meegemaakt : van kogels op het dak terwijl ik en de honden buitenliepen (twee keer) tot jagers half in mijn tuin tot twee vergiftigde honden (attack en vlam, gebeurd langs een landweg) tot lokaas gevonden met zeer zwaar gif in.
nee, voor mij mogen ze de jacht liever gisteren nog verbieden, ik moet de eerste leuke jager nog tegenkomen en vraag me dus af of dit nu helemaal toevallig is. ik geloof er in ieder geval niks van.
Van deze mensen zouden de jachtactes direct ingenomen moeten worden.
Geen idee of dat kan eigenlijk?
Langhaar weet jij dat?
wel jammer dat je geen echt aardige jagers kent. de meeste die ik ken zijn zeer geschikte mannen die veel van de natuur houden en niet schieten op alles wat ze voor de loop krijgen.
overigens word er zeer weinig met kogels geschoten maar met hagelpatronen. enige wanneer ze kogels gebruiken is op groot wild, varkens, herten en vossen. klein wild schiet je compleet kapot met een kogel dus dat zal wel niet.
jammer ook dat ze niet zo heel af en toe een stukje wild komen brengen om zelf op te eten. dat zou namelijk wel zo aardig zijn, zeker omdat ze zowat in je achtertuin jagen.
sterkte de komende tijd!
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- ranetje
- Zeer actief
Owwwwwwww dat is nou jammer.Inge O schreef:dat zou een leuk gebaar zijn, maar dat valt dan ook nog tegen (voor mij dan) want ik lust geen wildlaura23 schreef: jammer ook dat ze niet zo heel af en toe een stukje wild komen brengen om zelf op te eten. dat zou namelijk wel zo aardig zijn, zeker omdat ze zowat in je achtertuin jagen..
Zulk mooi scharrelvlees kom je nergens anders tegen
Inge, ik denk dat jij dit filmpje wel leuk vindt
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
ranetje schreef: Inge, ik denk dat jij dit filmpje wel leuk vindt
ik heb het opgezocht en kom op hetzelfde antwoordt als Laura23 maar daar kun je niets mee.
Op heterdaad betrappen lukt je niet en ook al zou je dat lukken ik zou er dan in Inge O haar situatie geen werk van maken, gezien wat er allemaal gebeurt is.
En de politie inschakelen zou ik ook niet doen om dezelfde reden.
Wel heel erg jammer dat een groep eikels het verpest voor de jagers die wel hart voor de natuur hebben.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.