Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorhuidontsteking
Moderator: moderatorteam
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
Voorhuidontsteking
Dat is waar Ti Jay al een behoorlijke tijd last van heeft...
We hebben nu Prepusol en Curaclox geprobeerd..zonder resultaat
Het is nu ook wel zo ver dat hij het niet meer leuk vindt als ik aan er aan wil komen..
Heb er steeds iets lekkers tegenover gezet..maar dat kan hem niet boeien
Volgens de DA waar ik geweest ben zal dit nooit overgaan en is er maar 1 optie...castreren
maar dat is voor ons geen optie
Dus hoopte eigenlijk op een gouden tip van mensen hier...wat kan ik nog meer proberen?
We hebben nu Prepusol en Curaclox geprobeerd..zonder resultaat
Het is nu ook wel zo ver dat hij het niet meer leuk vindt als ik aan er aan wil komen..
Heb er steeds iets lekkers tegenover gezet..maar dat kan hem niet boeien
Volgens de DA waar ik geweest ben zal dit nooit overgaan en is er maar 1 optie...castreren
maar dat is voor ons geen optie
Dus hoopte eigenlijk op een gouden tip van mensen hier...wat kan ik nog meer proberen?

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Voorhuidontsteking
Onze ervaring met prepusol is dat het erger werd. Wij doen er helemaal niks aan, zodra ze ouder worden (zo rond de 3) is onze ervaring dat het een stuk minder wordt
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Cathy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij, Toller x Stabij
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kreeg van mijn DA een middel mee wat voor uier ontstekingen van koeien bedoeld is
Weet de naam er echt niet meer van
Was een klein tubertje met dikker zalf wat ik onder de voorhuid moest insmeren
Hielp echt mega goed binnen een dag of twee was het over en hij heeft er nooit geen last meer van gehad
Terwijl hij voor die tijd er ook steeds er last van had ondanks casteratie en allerlei zalfjes en weet ik niet wat
Dat spul was ook bedoeld voor kalfjes met navel ontsteking
Weet de naam er echt niet meer van
Was een klein tubertje met dikker zalf wat ik onder de voorhuid moest insmeren
Hielp echt mega goed binnen een dag of twee was het over en hij heeft er nooit geen last meer van gehad
Terwijl hij voor die tijd er ook steeds er last van had ondanks casteratie en allerlei zalfjes en weet ik niet wat
Dat spul was ook bedoeld voor kalfjes met navel ontsteking

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik heb eens gehoord dat vitamine c er tegen helpt.
Hoeveel je nodig zou hebben voor Ti-Jay weet ik niet.
Je moet dan wel de gewone vit. c geven , niet de time released.
Hoeveel je nodig zou hebben voor Ti-Jay weet ik niet.
Je moet dan wel de gewone vit. c geven , niet de time released.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Murphy
- Zeer actief
Als het bij Murphy te erg wordt spoel ik hem even met wat afgekoelde kamillethee. Dat helpt hier goed. De middelen van de dierenarts daar hadden mijn honden een hekel aan, alsof het te scherp voelt ofzo.
Ook geef ik mijn hond geregeld wat yoghurt in zijn voerbak, en ik heb geen idee waarom maar het lijkt wel te helpen.
Sterkte ermee.
Ook geef ik mijn hond geregeld wat yoghurt in zijn voerbak, en ik heb geen idee waarom maar het lijkt wel te helpen.
Sterkte ermee.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
hier ook een kamillethee fan, opzuigen in een spuit zonder naald, in de schacht spuiten, wat masseren en eruit laten lopen.
Ik doe dat twee keer achter elkaar en een paar dagen lang, dan is de voorhuidontsteking normaal gesproken verdwenen.
Mijn DA heeft me de cleansers afgeraden omdat die veel te scherp zouden zijn en niet helpen, ik heb ze dan ook nooit gebruikt en ook nooit reuen gehad met chronische voorhuid onsteking.
Ik doe dat twee keer achter elkaar en een paar dagen lang, dan is de voorhuidontsteking normaal gesproken verdwenen.
Mijn DA heeft me de cleansers afgeraden omdat die veel te scherp zouden zijn en niet helpen, ik heb ze dan ook nooit gebruikt en ook nooit reuen gehad met chronische voorhuid onsteking.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marcia
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog
Ik gebruik ook de afgekoelde kamillethee.
En mijn reu is nu 3,5 en het is met de jaren wel veel minder geworden.
En mijn reu is nu 3,5 en het is met de jaren wel veel minder geworden.

"Dogs are miracles with paws"
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zie het bijna als iets dat elke reu heeft en wij hebben er echt nooit iets aan gedaan. Dapper likte zijn eigen piel schoon en ik ga een hond er nooit om castreren. Ja het is vies maar dat hoort er nu eenmaal bij als je een reu hebt.
-
Murphy
- Zeer actief
Inderdaad. En hij vindt het geklots helemaal fantastischrenee-uk schreef:hier ook een kamillethee fan, opzuigen in een spuit zonder naald, in de schacht spuiten, wat masseren en eruit laten lopen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik ook en ja mijn honden vonden het ook allemaal erg lekker.... mannen hèMurphy schreef:Inderdaad. En hij vindt het geklots helemaal fantastischrenee-uk schreef:hier ook een kamillethee fan, opzuigen in een spuit zonder naald, in de schacht spuiten, wat masseren en eruit laten lopen.
Mijn DA heeft me de cleansers afgeraden omdat die veel te scherp zouden zijn en niet helpen, ik heb ze dan ook nooit gebruikt en ook nooit reuen gehad met chronische voorhuid onsteking.Ik doe het wel buiten want mijn reuen schudden het er altijd enthousiast uit

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
MARC_S schreef:Ik zie het bijna als iets dat elke reu heeft en wij hebben er echt nooit iets aan gedaan. Dapper likte zijn eigen piel schoon en ik ga een hond er nooit om castreren. Ja het is vies maar dat hoort er nu eenmaal bij als je een reu hebt.
zowel Ollie, als Mandu hebben er totaal geen last van, nooit " groene piemeltjes"
Bo heeft er ook nooit last van gehad trouwens...
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Dat het erbij hoort weet ik...en vies vindt ik het niet
Vindt het rot voor hem...weet niet of het mss continu brandend aanvoelt of dat het mss helemaal geen "pijn" doet...
Maar zou hem gewoon graag er van af helpen...
Nee castratie is voor ons ook geen optie...ik ga het met de kamille thee proberen
Hopelijk wordt het zoals bij een aantal van jullie honden met de tijd vanzelf minder
Dank je wel voor de antwoorden
Vindt het rot voor hem...weet niet of het mss continu brandend aanvoelt of dat het mss helemaal geen "pijn" doet...
Maar zou hem gewoon graag er van af helpen...
Nee castratie is voor ons ook geen optie...ik ga het met de kamille thee proberen
Hopelijk wordt het zoals bij een aantal van jullie honden met de tijd vanzelf minder
Dank je wel voor de antwoorden