Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gvd en nu
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
gvd en nu
Ik heb een bloedende gekneusde vinger van Arie die ik goed vast had en uit zijn plaat ging van een egel. Die heeft hij nu vastgeklemd in zijn bek en laat niet los. Ruilen met pens, los wrikken, boos worden etc maakt niets uit. Hij staat nu vast buiten en ik ben even uitgedacht....
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Re: gvd en nu
uhm plens water over hem heen? Dat wilde hier nog weleens helpen als er schattige fbtjes aan het knokken geslagen waren en niet loslieten.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
probeer hem af te leiden met geluid..
sluip achter hem.. en maak lawaai mss schrikt ie en laat ie los..
sluip achter hem.. en maak lawaai mss schrikt ie en laat ie los..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Carmen
- Zeer actief
Ik heb hem de bek open gebroken met een stok, de dierenambulance komt zo het egeltje ophalen. Dat wordt 's nachts uitlaten met een muilkorf op deze manier. Ik hoop dat egelmans het overleefd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Geen boze herrie maken.
Als je sterk genoeg bent:
Halsband om bij de hond en deze halsband goed vasthouden.
Oortje omklappen en heel hard in zijn oor blazen.
De halsband moet je vasthouden om hem tegen te houden als hij de gevallen egel weer wil oppakken of als hij zijn kop naar jou toe draait.
Het werkt vaak.
Of het nu ook werkt weet ik niet.
En anders moet je hem maar buiten laten tot die egel op de ene of andere manier min of meer vanzelf niet meer in de bek zit.
De halsband moet je vasthouden om hem tegen te houden als hij de gevallen egel weer wil oppakken of als hij zijn kop naar jou toe draait.
Het werkt vaak.
En anders moet je hem maar buiten laten tot die egel op de ene of andere manier min of meer vanzelf niet meer in de bek zit.
- StormenRoxy
- Zeer actief
ehh storm pakt ook wel is een egel laat meestal direct los.. door de prik is nog nooit eentje bij gewond geraakt weet niet hoe zijn panstertje is en hoe sterk je hond hem aangebeten heeft... ik hoop dat het goed gaat..Carmen schreef:Ik heb hem de bek open gebroken met een stok, de dierenambulance komt zo het egeltje ophalen. Dat wordt 's nachts uitlaten met een muilkorf op deze manier. Ik hoop dat egelmans het overleefd.
tip..
gelijk de douche in en vlooienmiddel .. hij stikt nu van de vlooien..
ja egel vlooien gaan ook op honden

- Carmen
- Zeer actief
Blazen in zowel oor als neus hielp niet.ranetje schreef:Geen boze herrie maken.
Het werkt vaak.
Buiten laten had ik idd gedaan, ik dacht van ellende laat hij hem wel los, maar zodra ik buiten kom grijpt hij hem weer. Gelukkig kon ik zijn bek met iets openbreken, stomme etter
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Heb je zijn achterpoten geprobeerd op te tillen? Dat werkt (bijna) altijd. Trekken aan de bek, knijpen etc. werkt vaak voor geen meter.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Etter!
Wat een ellende joh... wij kwamen laatst ook al een egeltje tegen, gelukkig is mijn stel heel lief tegen egels.
Sterkte ermee...
Wat een ellende joh... wij kwamen laatst ook al een egeltje tegen, gelukkig is mijn stel heel lief tegen egels.
Sterkte ermee...

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
hoop dat het egeltje het nog gaat redden , ik heb hetzelfde meegemaakt met onze Dino. Kreeg hem ook niet uit haar bek , ze beet zo hard in de egel dat het bloed uit haar bek liep. Uiteindelijk liet ze zelf los , egel was helaas dood.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Zo.... dan ben je niet blij.
Sterkte met je vinger... en dan maar een muilkorf om ja.
Dit wil je niet iedere keer!
Sterkte met je vinger... en dan maar een muilkorf om ja.
Dit wil je niet iedere keer!
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
probeer hem aan zijn achterlijf op te tillen, kop/ hoofd naar beneden en een ander pakt de egel aan.
dat werkt echt altijd, wel echt goed ondersteboven houden.
sterkte ermee en sneu idd voor de egel.
gr laura
dat werkt echt altijd, wel echt goed ondersteboven houden.
sterkte ermee en sneu idd voor de egel.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Tsja niet echt hondvriendelijk, maar werkt wel in noodgevallen. De hond "wurgen" met halsband of lijn tot hij geen lucht meer heeft. Dan laat hij altijd los.
Achterpoten optillen helpt hier niet. En voor een egel ben ik bij 1 van de honden sowieso te laat. Die bijt een egel in één keer dood.
Dus is het zaak dat ik die egel eerder zie dan hij.
Achterpoten optillen helpt hier niet. En voor een egel ben ik bij 1 van de honden sowieso te laat. Die bijt een egel in één keer dood.
Gr. Aniek

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
dat heeft hier nog nooit ergens voor geholpen hoorAimee schreef:Heb je zijn achterpoten geprobeerd op te tillen? Dat werkt (bijna) altijd. Trekken aan de bek, knijpen etc. werkt vaak voor geen meter.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dan zal ik wel uit m'n nek aan het lullen zijnHutsje schreef:dat heeft hier nog nooit ergens voor geholpen hoorAimee schreef:Heb je zijn achterpoten geprobeerd op te tillen? Dat werkt (bijna) altijd. Trekken aan de bek, knijpen etc. werkt vaak voor geen meter.. plens water voor de schrikreactie wel, en ik kan me voorstellen dat hard in het oor blazen ook kan helpen. gelukkig lost kief wel en bijt hij ze niet dood. huts deed dat wel en die "wurgden" we om te laten lossen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nou nee hoor, waarom?Aimee schreef:Dan zal ik wel uit m'n nek aan het lullen zijnHutsje schreef:dat heeft hier nog nooit ergens voor geholpen hoorAimee schreef:Heb je zijn achterpoten geprobeerd op te tillen? Dat werkt (bijna) altijd. Trekken aan de bek, knijpen etc. werkt vaak voor geen meter.. plens water voor de schrikreactie wel, en ik kan me voorstellen dat hard in het oor blazen ook kan helpen. gelukkig lost kief wel en bijt hij ze niet dood. huts deed dat wel en die "wurgden" we om te laten lossen.
Blijkt alleen uit 2 opeenvolgende reacties dat dat dus niet bij alle honden werkt. En als ik de vasthoudendheid van Arie, na dit verhaal, zo eens inschat, denk ik dat het bij hem ook wel eens niet zou kunnen helpen.
Maar het zal bij een groot gedeelte van de honden heus werken.
Gr. Aniek

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Gaat om de manier waarop iets gebracht word, daarnaast pretendeer ik niet dat het altijd werkt, maar dat het vaak wel werkt. Ik heb overigens op deze manier heel wat egeltjes vroeger ( nu laat Ben ze op commando los ) gered. En mijn toen helaas al dode konijn uit de bek van een bulterriër kunnen krijgen. Ook een CC kon op die manier losgerukt worden van Ben. Alles wat in ieder geval niet helpt is dus het aan de kaken trekken etc. dat bezorgd je zelf alleen maar pijn, en haalt vaak niets uit.Budkes schreef:Nou nee hoor, waarom?Aimee schreef:Dan zal ik wel uit m'n nek aan het lullen zijnHutsje schreef:
dat heeft hier nog nooit ergens voor geholpen hoor. plens water voor de schrikreactie wel, en ik kan me voorstellen dat hard in het oor blazen ook kan helpen. gelukkig lost kief wel en bijt hij ze niet dood. huts deed dat wel en die "wurgden" we om te laten lossen.
Blijkt alleen uit 2 opeenvolgende reacties dat dat dus niet bij alle honden werkt. En als ik de vasthoudendheid van Arie, na dit verhaal, zo eens inschat, denk ik dat het bij hem ook wel eens niet zou kunnen helpen.
Maar het zal bij een groot gedeelte van de honden heus werken.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
als jij zo stellig zegt dat het (bijna) altijd werkt wel. want dat is nl niet altijd zo, bij mijn honden heeft dit nog nooit gewerkt en zoals ik lees bij meerdere honden niet. maar goed, ik kan ook wel weer vreemde honden hebben natuurlijkAimee schreef:Dan zal ik wel uit m'n nek aan het lullen zijnHutsje schreef:dat heeft hier nog nooit ergens voor geholpen hoorAimee schreef:Heb je zijn achterpoten geprobeerd op te tillen? Dat werkt (bijna) altijd. Trekken aan de bek, knijpen etc. werkt vaak voor geen meter.. plens water voor de schrikreactie wel, en ik kan me voorstellen dat hard in het oor blazen ook kan helpen. gelukkig lost kief wel en bijt hij ze niet dood. huts deed dat wel en die "wurgden" we om te laten lossen.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee hoor, hier werkte het ook niet toen mn honden onderlink knok hadden, werkte eerder averechts.Hutsje schreef:
als jij zo stellig zegt dat het (bijna) altijd werkt wel. want dat is nl niet altijd zo, bij mijn honden heeft dit nog nooit gewerkt en zoals ik lees bij meerdere honden niet. maar goed, ik kan ook wel weer vreemde honden hebben natuurlijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ojee wat een schurk... hoe gaat het nou met je vinger?
Napoleon heeft de egels nu ook ontdekt maar gelukkig blijft het (nog) bij blaffen en schijnaanvallen.
Napoleon heeft de egels nu ook ontdekt maar gelukkig blijft het (nog) bij blaffen en schijnaanvallen.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoe is het nu met egel en Arie? Staat Arie nog steeds in de tuin met die egel?
Hoe is je vinger? Waardeloos hoor, hier 1 keer dooie egels in de tuin door Yentie en sindsdien kijk ik eerst samen met haar de tuin na voordat ze rond mag rommelen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
gucci
- Zeer actief
mijn reu had een tijdje terug ook ineens iets in zijn bek, ik er naar toe gerend, bleek het een jong konijntje te zijn, ik schrok me kapot, gelukkig was het beestje al dood, niet door de hond, maar hij vertikte het om nijn los te laten, zijn kaken had hij stram opelkaar, ik heb toen mijn vingers op zijn neus gelegd en zo zijn neus gaten dicht gedrukt, op een gegeven moment, wilde hij natuurlijk ademhalen en begon met zijn kop te schudden maar goed dicht blijven houden en ineens liet hij los om een flinke hap adem te halen, toen kon ik hem aan de halsband wegtrekken, dit heb ik met mijn herder ook eens gedaan en het werkt perfect.
Groetjes,

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik vouw de bovenlip om de kiezen en hoektanden van de bovenkaak heen. Dan moet je wel de ruimte hebben
Op hun eigen lip bijten honden niet graag.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- StormenRoxy
- Zeer actief
en.. hoe is het afgelopen

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Ook hier helpt aan de achterpoten optillen niet bij Frencey. Die is net zo vasthoudend als Arie vermoed ik zo.
We hebben haar zelfs eens zo hoog opgetild dat ook haar voorpoten los kwamen van de grond, maar vast=vast bij haar.
Bij dit soort honden (vasthoudend en sterk) moet je eigenlijk gewoon een breackstick op zak hebben. Niet alleen voor eventueel gevecht met andere honden, maar ook voor dit soort gevallen.
We hebben haar zelfs eens zo hoog opgetild dat ook haar voorpoten los kwamen van de grond, maar vast=vast bij haar.
Bij dit soort honden (vasthoudend en sterk) moet je eigenlijk gewoon een breackstick op zak hebben. Niet alleen voor eventueel gevecht met andere honden, maar ook voor dit soort gevallen.
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
nikita 73
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labrador
Hoe is het nu afgelopen? :N:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nee hoor Arie staat al lang niet meer met de egel in de bekRoelfien schreef:Hoe is het nu met egel en Arie? Staat Arie nog steeds in de tuin met die egel?Hoe is je vinger? Waardeloos hoor, hier 1 keer dooie egels in de tuin door Yentie en sindsdien kijk ik eerst samen met haar de tuin na voordat ze rond mag rommelen.
Carmen schreef:Ik heb hem de bek open gebroken met een stok, de dierenambulance komt zo het egeltje ophalen. Dat wordt 's nachts uitlaten met een muilkorf op deze manier. Ik hoop dat egelmans het overleefd.
-
Fin
- Zeer actief
In zo'n geval ga ik een lekker lang eind met m'n hond lopen. Mag hij de egel dragen zoveel en zolang als hij wil. Dat houden ze niet zo heel erg lang vol.
Een breakstick zou ik niet toepassen, vind ik een naar idee.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
vergis je daar niet in, dat kunnen ze heeeeeel lang volhouden, niet zo vriendelijk tegenover de egel he....christo schreef:In zo'n geval ga ik een lekker lang eind met m'n hond lopen. Mag hij de egel dragen zoveel en zolang als hij wil. Dat houden ze niet zo heel erg lang vol.![]()
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Erg lastig als de kaken op slot gaan... Mijn eerste Airedale liet niet los. Zij was twee jaar toen ik haar kreeg. Met veel trainen op het commando los liet ze alles los.
Met onze latere pups was loslaten een van de eerste commando's. Toffel in de bek? apport-los.
Sommige honden hebben veel problemen met loslaten.....
Met onze latere pups was loslaten een van de eerste commando's. Toffel in de bek? apport-los.
Sommige honden hebben veel problemen met loslaten.....