Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Smuldier combineren
Moderator: moderatorteam
- Aradia
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): X wheaten terrier
- Contacteer:
Smuldier combineren
Ik lees in "wat eet mijn hond vandaag" dat smuldier toch vaak wel gecombineerd wordt met b.a.r.f.
Ik begrijp dat dit dus gewoon kan. Is smuldier compleet pens/vlees en compleet vlees compleet genoeg? Sommige mensen vinden dat niet, heb ik begrepen omdat er geen bot doorheen gaat, maar een supplement.
Hoe kan ik smuldier compleet combineren met vers?
Ik lees ook veel over kippe-nekken e.d., kan een kippepoot of kippevleugeltjes uit de supermarkt vandaan ook gewoon?
Groetjes
Aradia
Ik begrijp dat dit dus gewoon kan. Is smuldier compleet pens/vlees en compleet vlees compleet genoeg? Sommige mensen vinden dat niet, heb ik begrepen omdat er geen bot doorheen gaat, maar een supplement.
Hoe kan ik smuldier compleet combineren met vers?
Ik lees ook veel over kippe-nekken e.d., kan een kippepoot of kippevleugeltjes uit de supermarkt vandaan ook gewoon?
Groetjes
Aradia
Groetjes van Aradia en Bandhu (geb. 6 april 2009)

- *kelly*
- Zeer actief
Re: Smuldier combineren
Hoi,
ja zo ben ik ook begonnen.
Mijn honden eten als hoofdmaaltijd smuldier (de compleet varianten) en daarnaast krijgen ze weleens wat te kluiven.
Ben begonnen met wat kippenvleugeltjes en drumstickjes uit de supermarkt, gewoon de naturel (die krijgen ze trouwens nog steeds als ze in de aanbieding zijn
)
Inmiddels eten ze ook andere dingen.
Wat ik ze ook weleens geef (zo eens in de 2 weken) zijn sardientjes. Gewoon uit blik ook uit de supermarkt (wel goed de olie laten uitlekken).
Succes
ja zo ben ik ook begonnen.
Mijn honden eten als hoofdmaaltijd smuldier (de compleet varianten) en daarnaast krijgen ze weleens wat te kluiven.
Ben begonnen met wat kippenvleugeltjes en drumstickjes uit de supermarkt, gewoon de naturel (die krijgen ze trouwens nog steeds als ze in de aanbieding zijn
Inmiddels eten ze ook andere dingen.
Wat ik ze ook weleens geef (zo eens in de 2 weken) zijn sardientjes. Gewoon uit blik ook uit de supermarkt (wel goed de olie laten uitlekken).
Succes
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
- Aradia
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Okee, hartstikke goed! Hier ben ik blij mee.
Nou ga ik wel gelijk verder vragen
Wat geef je ze nu nog meer?
Nou ga ik wel gelijk verder vragen

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
je kan zowieso spiervlees toevoegen (rundvlees, kipfilet, etc) en ook idd kippenvleugeltjes ed. vuile pens kan ook altijd. verder kan je hier ook eens kijken. herbyu heeft een zeer ruim assortiment en is niet duur:
http://www.herbyvers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.herbyvers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

- Aradia
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Daar zal ik ook eens kijken, dank je!!

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij geven smuldier compleet pens en vlees als basisvoer. Dus allebei de varianten. Afgewisseld met echt van alles en nog wat. Kipkarkassen, kippenpoten, laatst eend, geitenribben, lamsribben, zalmkoppen, levende muizen (die vangen ze elke dag wel enkele), konijn, sardines, koolvis, rijst (dat vinden veel mensen slecht, ik vind het wel gezond voor de honden eens in de maand), smuldier pens, vlees en hart etc etc. Ook zo nu en dan Rodi compleet, zelfs wel eens een dagje blikvoer omdat Cleo dat zo heerlijk vindt. Wel maar eens in de maand ofzo puur voor de smaak.
Dus je kan echt alles bijgeven wat een hond mag eten zodra je hem gewend hebt aan botten en een zeer gevarieerd dieet. Mijn honden kunnen alles eten. Als ik ze morgenvroeg brokken geef geeft dat niet eens een reactie in de hond, laat staan een probleem.
Zo hebben wij ons herdertje vanaf pup al gevoerd en die ziet er echt erg goed uit en is nog nooit ziek geweest.
Dus je kan echt alles bijgeven wat een hond mag eten zodra je hem gewend hebt aan botten en een zeer gevarieerd dieet. Mijn honden kunnen alles eten. Als ik ze morgenvroeg brokken geef geeft dat niet eens een reactie in de hond, laat staan een probleem.
Zo hebben wij ons herdertje vanaf pup al gevoerd en die ziet er echt erg goed uit en is nog nooit ziek geweest.
- Aradia
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb ook wel gehoord als ze alleen kip of teveel kip krijgen, dat ze weer teveel eiwitten binnen krijgen?
Klopt dit of is het een sprookje?
Klopt dit of is het een sprookje?

- *kelly*
- Zeer actief
Ze eten nu ook lamsstrotjes, kippen en eendennekken, kipkarkas, konijnenbout en heb nu voor het eerst ook konijn en parelhoenkarkas besteld... Oja en eendenruggenAradia schreef:Okee, hartstikke goed! Hier ben ik blij mee.
Nou ga ik wel gelijk verder vragen![]()
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb laatst harten op de kop getikt (rund), kippenruggen, runderstrotten kippennekken, vuile pens en zalmkoppen.
Als ik weer wat anders kan krijgen wissel ik gewoon.
50% van wat ze krijgen hier is ook smuldier compleet en ik wissel dus af met van alles.
Als ik weer wat anders kan krijgen wissel ik gewoon.
50% van wat ze krijgen hier is ook smuldier compleet en ik wissel dus af met van alles.