Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rijdende rechter....pup in de zak

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Rijdende rechter....pup in de zak

Ongelezen bericht door Mary »

Uitzending 13 oktober 2009: Pup in de zak
Mevrouw Ida Dokter wil dolgraag een Golden Retriever pup met een stamboom. Via Marktplaats komt ze terecht bij een fokker in het plaatsje Oranje. De fokker heeft het hondje Layka in de aanbieding. Maar als Ida de pup daar na zes weken ophaalt, gaat het mis. Layka spuugt wormen en heeft last van diaree. Eerst probeert Ida het hondje zelf nog op te lappen, maar niets lijkt te helpen. Als ze Layka op een dag bewusteloos in zijn hok aantreft, is voor Ida de maat vol. Boos en verdrietig brengt ze Layka terug naar de fokker. Na een week krijgt Ida een telefoontje van de fokker. Layka is weer helemaal gezond en kan weer worden opgehaald. Een bezoek aan de dokter was niet eens nodig! Maar Ida wil niet meer. Ze heeft teveel ellende met het hondje meegemaakt en eist haar geld terug. Maar dat weigert de fokker. Mr. Visser springt midden in het gevecht en komt erachter dat blaffende honden soms weldegelijk kunnen bijten!

Pup en marktplaats????
:neenee:
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Rijdende rechter....pup in de zak

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Lekker betrokken bij die pup :sst:
Gewoon terugrijden, hond uit je auto flikkeren, aan de fokker geven en weer wegrijden :kotz:
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Echt een geval van : als je de details niet weet kan je er niet over oordelen.
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door wenche »

MenM schreef:Uitzending 13 oktober 2009: Pup in de zak
Mevrouw Ida Dokter wil dolgraag een Golden Retriever pup met een stamboom. Via Marktplaats komt ze terecht bij een fokker in het plaatsje Oranje. De fokker heeft het hondje Layka in de aanbieding. Maar als Ida de pup daar na zes weken ophaalt, gaat het mis. Layka spuugt wormen en heeft last van diaree. Eerst probeert Ida het hondje zelf nog op te lappen, maar niets lijkt te helpen. Als ze Layka op een dag bewusteloos in zijn hok aantreft, is voor Ida de maat vol. Boos en verdrietig brengt ze Layka terug naar de fokker. Na een week krijgt Ida een telefoontje van de fokker. Layka is weer helemaal gezond en kan weer worden opgehaald. Een bezoek aan de dokter was niet eens nodig! Maar Ida wil niet meer. Ze heeft teveel ellende met het hondje meegemaakt en eist haar geld terug. Maar dat weigert de fokker. Mr. Visser springt midden in het gevecht en komt erachter dat blaffende honden soms weldegelijk kunnen bijten!

Pup en marktplaats????
:neenee:
Beide honden van mij komen van markplaats als pup en ik heb er geen enkele problemen mee gehad... Met DeeJay wel met zijn gedrag, maar dat kwam omdat hij in de eerste 5 maanden niks geleerd had... Qua gezondheid was er niks mis mee... Je kunt echt niet alle verkopers/fokkers van marktplaats over 1 kam scheren... Er zitten ook goede tussen
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wat een vreemd dubieus verhaal van beide kanten. Van zo'n stukje kun je idd weinig vertellen
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Nanna schreef:
MenM schreef:Layka spuugt wormen en heeft last van diaree. Eerst probeert Ida het hondje zelf nog op te lappen, maar niets lijkt te helpen. Als ze Layka op een dag bewusteloos in zijn hok aantreft, is voor Ida de maat vol.
Zo te lezen een behoorlijk ziek hondje. Naar de DA? Ben je gek, dat kost geld. We gaan lekker zèlf dokteren/"oplappen".
En we douwen hem ook nog eens in een hok waar we af en toe eens gaan kijken.
Zo lees ik het verhaal. Typisch het verhaal van iemand die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en nijdig wordt als het dan tegenzit.
Zo komt het op mij ook over idd..
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MenM schreef:Als ze Layka op een dag bewusteloos in zijn hok aantreft, is voor Ida de maat vol. Boos en verdrietig brengt ze Layka terug naar de fokker.
Jaja. Maar gelukkig heeft Ida ook nog zelf het hondje proberen op te lappen. Maar wel een ziek hondje "in zijn hok laten liggen". Ida moet zich maar gewoon fijn bij hondjes van Bart Smit houden.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Is het eigenlijk normaal dat je in een dergelijk geval de hond terugbrengt naar de fokker? Ik zou bijv eerder er gewoon mee naar de da gaan, wel de fokker inlichten en vanuit daar kijken of er evt. medische kosten kunnen worden verhaald op de fokker? Of is dat helemaal niet hoe het werkt :oeps:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

gewoon achterlaten.. ja wel eerst halen terwijl hij toen al ziek moest zijn geweest en later lekker dumpen...
vreemd verhaal...
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik ga eerst kijken voordat ik oordeel :engel:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Expecting schreef:Is het eigenlijk normaal dat je in een dergelijk geval de hond terugbrengt naar de fokker? Ik zou bijv eerder er gewoon mee naar de da gaan, wel de fokker inlichten en vanuit daar kijken of er evt. medische kosten kunnen worden verhaald op de fokker? Of is dat helemaal niet hoe het werkt :oeps:
Tussen normale verhoudingen wel, denk ik. No way dat ik de hond "terugbreng" naar de fokker. Ik wil ook geen geld voor eventuele da-kosten, maar een zich verantwoordelijk voelende fokker wil soms extra onderzoeken die zij zelf wil betalen. Nou ja, in ruil daarvoor pik ik haar weer op en breng haar naar shows waar ze zonder auto niet kan komen.
Naima
Zeer actief

Marion. schreef:
Expecting schreef:Is het eigenlijk normaal dat je in een dergelijk geval de hond terugbrengt naar de fokker? Ik zou bijv eerder er gewoon mee naar de da gaan, wel de fokker inlichten en vanuit daar kijken of er evt. medische kosten kunnen worden verhaald op de fokker? Of is dat helemaal niet hoe het werkt :oeps:
Tussen normale verhoudingen wel, denk ik. No way dat ik de hond "terugbreng" naar de fokker. Ik wil ook geen geld voor eventuele da-kosten, maar een zich verantwoordelijk voelende fokker wil soms extra onderzoeken die zij zelf wil betalen. Nou ja, in ruil daarvoor pik ik haar weer op en breng haar naar shows waar ze zonder auto niet kan komen.
Oke, tnx voor de info, heb ik ook weer wat geleerd!
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Wij hebben een pupkoper gehad die een pupje op afbetaling kocht. Ze hadden niet veel geld en wilden wel graag een hondje uit dit nestje. Na 1 maand kwam het bericht dat de pup ziek was. Ze zou een hartkwaal hebben.
Bewijzen hadden ze niet. Betalen deden ze ook niet meer. Het is uitgelopen op een rechtzaak.
Resultaat voor hen : alsnog de hond betalen plus een fikse rekening van de rechtbank. Ik heb de rekening gezien, die was niet misselijk. Duur hondje is het geworden.
Resultaat voor mij : een hele wrange smaak in mijn mond.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

*Ellen* schreef:
Wij hebben een pupkoper gehad die een pupje op afbetaling kocht. Ze hadden niet veel geld en wilden wel graag een hondje uit dit nestje. Na 1 maand kwam het bericht dat de pup ziek was. Ze zou een hartkwaal hebben.
Bewijzen hadden ze niet. Betalen deden ze ook niet meer. Het is uitgelopen op een rechtzaak.
Resultaat voor hen : alsnog de hond betalen plus een fikse rekening van de rechtbank. Ik heb de rekening gezien, die was niet misselijk. Duur hondje is het geworden.
Resultaat voor mij : een hele wrange smaak in mijn mond.
Helaas troffen ze een fokker die niet over zich heen liet lopen en daardoor werd het voor hen een duur hondje maar ik kan me de wrange smaak voorstellen.
Ik heb ook eens een pup op afbetaling verkocht maar deze pup had het niet beter kunnen treffen want zijn baasje had echt alles voor hem over en at desnoods zelf droog brood als er kosten voor de dierenarts waren en het geld aan het eind van de maand even op was, maar de hond ontbrak het nergens aan (hij kreeg zelfs een goede kwaliteit voer !)
Sandra
Afbeelding
Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

Je kent de situatie in het huishouden niet.
Je kent de dossiers niet.
Er is daarnaast ook zoiets als een hondje op zich willen houden, als dat mogelijk is,
maar niet willen opdraaien voor de kosten die de fokker had kunnen zien aankomen,
maar waar de fokker van verzuimd heeft om de koper in te lichten.
Dan kun je vanuit principe toch proberen het hondje terug te brengen.

Daarbij is het burger recht en dat zegt sowieso niet alles.
Al is consumentenrecht wel het makkelijkste snelrecht om toe te passen.
De consument wordt in principe altijd beschermd en als verkoper neem je altijd een risico.

Ik ben van mening dat náást de kopers, ook de verkopers van dieren beter moeten worden voorgelicht omtrend consumentenrecht en de plichten van de (particulier) verkoper. Al is het alleen maar omdat veel koopcontracten die fokkers geven gewoon achteraf niet rechtsgeldig zijn en je het dus over een stukje zelfbescherming hebt van de belanghebbende als zijnde de verkoper.

Voor zover ik dat kan beoordelen zijn in dit soort situaties altijd 2 mensen in de fout gegaan, buiten de toezicht die wel of niet aanwezig zou moeten kunnen zijn, maar wordt daar vaak veel te makkelijk over gedacht.
Dood ga je zeker, leven niet.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mijn dierenarts heeft gisteren nog 2 nieuwe klanten een preek gegeven. Die hadden ook een pup gekocht bij een broodfokker.

Ik denk dat mensen niet WILLEN weten over broodfokkerij. WAnt je kunt het wel weten. In asielen in Almelo en Den Ham zitten honden, waarmee gebroodfokt is of die gebroodfokt zijn. Ze zijn in beslaggenomen vanwege verwaarlozing. De stumperds.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Ik ben ooit bij een man een man geweest om te vragen of ik zijn paard mocht verzorgen ik was een jaar of 15 ofzo
Wij raakte aan de praat en ik zei dat wij thuis honden hadden,toen zei hij nou dan moet je eens bij mij in de schuur komen kijken ik heb heel veel puppies
Ik ben ook meegelopen en wat ik daar zag ben ik nooit meer vergeten....... :( :( :(
Hokken vol met puppies diverse rassen enz enz ......Ik had nog nooit van broodfok gehoord,toen ik thuis kwam en het tegen mijn ouders vertelde hebben zij mij uit moeten leggen wat dat was,wat ik gezien heb!!!! te triest voor woorden ben ook nooit meer terug geweest naar die man
Mijn ouders hebben het verder afgehandeld bij de politie.

Dit verhaal slaat nergens op maar moest het gewoon even kwijt,na 25 jaar heb ik dat beeld nog steeds voor ogen :cry: :cry:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Och, ik ken dat. Ik ken in Brabant een stalhouderij die dat ook deden. Broodfokken met rottweilers, jack russels, golden retrievers....
De honden zaten in donkere verblijven die nooit schoon werden gemaakt en waar ze nauwelijks ook uit kwamen. Maar ja, het moet allemaal maar mogen en kunnen.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

vanavond komt weer iets over een baas en hond... half 11
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nou ik heb het gezien.
Wat een achterlijke pupkopers, vooral die vent. :smile: :smile:
Nou ja....ze hebben dus pech. Het voorstel waar ze al mee accoord waren gegaan was bindend.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nou... ik heb het gezien...

Waardeloze fokster. Staat absoluut niet voor haar fokproducten... was niet van plan de zieke hond terug te nemen en aankoopbedrag terug te geven. Toen ze de hond tóch terugnam, kwam ze de gemaakte afspraak niet na. En vervolgens wilde ze dat die mensen de hond terugnamen, OF wilden ze het bedrag van een hond van 4 maanden (wat ze inmiddels was) betalen. Dat de rasvereniging achter zulke fokkers staat, vind ik onbegrijpelijk... Ik zou er nóóit kopen.

De kopers waren, excuse moi, een stelletje echte ''boer'n'' die nogal nuchter in het leven stonden. Schapenboeren die gewoon gewend zijn dat zieke dieren in de dierenhandel terugkomen en ze de rekening ervan krijgen. Hoe ze het over hun hart konden verkrijgen om de pup terug te brengen begrijp ik niet... maar goed, de vrouw maakte de fout op het aanbod van de rasvereniging in te gaan (450 euro terug, stamboom terugsturen), en dat haar man het daarmee oneens was (en de stamboom dus niet stuurde), deed juridisch niet ter zake. (Dan had hij ook het bedrag terug moeten boeken....?)

De fokkers hadden geen poot om op te staan gehad als mevrouw NIET met het voorstel in had gestemd; Visser noemde immers dat ze het recht hebben op een half jaar bedenktijd. (En terecht) Ze hadden geen zieke pup hoeven te accepteren. Maar ja, ze ging wél accoord met het voorgestelde schikkingsbedrag....

Kortom... het was een jurdisch correcte uitspraak, in een bijzonder ellendige zaak waarin alleen de hond slachtoffer was.
En die fokker... tja, sorry, voor zúlke fokkers heb ik geen respect.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Die fokster was inderdaad ook niet mijn ideale fokker. Waren allemaal rare lui :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Inderdaad, allemaal echt kierewiet :piew: . Gelukkig, en dat is het belangrijkte, was de hond gezond en zo zag ze er ook uit.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

4 Rare figuren bij elkaar vond ik het.Gelukkig mankeert de hond niks,maar ik ben benieuwd waar de hond nu is,want ik hoorde de fokster iets zeggen over pensionkosten.Of zou ze die in rekening hebben willen brengen bij de kopers terwijl de hond gewoon bij haar zat?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Of zou ze die in rekening hebben willen brengen bij de kopers terwijl de hond gewoon bij haar zat?
Dat zou heel goed kunnen. Zo'n type leek het me wel.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Kweet niet :19: ik vond de kopers sowieso niet “je van het” eerlijk gezegd. Ik zou het zelf niet over mijn hart krijgen denk ik om de pup terug te brengen maar goed. Over de fokster kan ik niet zo 1-2-3 zeggen dat ik daar geen respect voor heb. Ze verkoopt de pups immers met stamboom, met de voorwaarde dat je die mocht er onverhoopt iets aan de hand zijn terug naar de fokster mag brengen. Dat je als fokker zijnde niet klakkeloos alle honden terug neemt die men terug wil geven lijkt mij ook niet meer dan normaal. Je hebt het niet over een pluche hond die als ie niet bevalt je terug kan brengen naar bart smit :19:

Fokster gaf overal eerlijk antwoord op ook als dat ten nadele van haarzelf was en dat terwijl “liegen” bij de RR meer standaard dan uitzondering is. Zelf vond ik die kopers maar rare mensen. Ik zou nooit zomaar mijn pup weer afgeven en zeggen kijk het zelf maar een maandje aan :piew: De fokker naar de DA laten gaan? Dan wil ik er wel zelf bij zijn. De RR zei het al, volgens hem was die kerel het al helemaal niet eens met de aanschaf van die hond zoals ie er bij zat. Wat een dwarse kerel zeg.

Ik vindt dat de fokster het netjes gedaan heeft door de pup uiteindelijk toch terug te nemen ondanks dat van ziekte bij hen geen sprake was en zij hen € 450,- heeft terug gegeven. Lijkt mij ook niet meer dan logisch dat ze dan ook de stambomen van de hond verwacht. :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Wat een stelletje mafkezen, die kopers! :piew: Die vrouw zat daar met een gezicht als een verwend nest dat haar zin niet kreeg, en die vent zat zo dom te praten.........eerst zeggen van "sla die hond maar dood", en naderhand dit terugtrekken omdat hij zich realiseerde dat het op TV kwam. :piew: Ik vond ze erg ongevoelig overkomen. Net of ze het over een nieuwe fiets hadden die niet deugde. Arme hond....

Nee, ik ben het wel eens met de uitspraak. Alleen jammer dat ze weer een andere hond hebben. Arm beestje.... :( Die man kan zich beter alleen met zijn schapenhandel bezig houden. :evil:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Naima
Zeer actief

Hoop dat de hond een goede baas krijgt iig.
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

freskin schreef:Wat een stelletje mafkezen, die kopers! :piew: Die vrouw zat daar met een gezicht als een verwend nest dat haar zin niet kreeg, en die vent zat zo dom te praten.........eerst zeggen van "sla die hond maar dood", en naderhand dit terugtrekken omdat hij zich realiseerde dat het op TV kwam. :piew: Ik vond ze erg ongevoelig overkomen. Net of ze het over een nieuwe fiets hadden die niet deugde. Arme hond....

Nee, ik ben het wel eens met de uitspraak. Alleen jammer dat ze weer een andere hond hebben. Arm beestje.... :( Die man kan zich beter alleen met zijn schapenhandel bezig houden. :evil:

Ze fokten zelf ook...boerenfoxjes... Waarschijnlijk zijn ze zelf broodfokkers. En ik vraag me af waarom je de papieren niet te zien kreeg van de arts die de pup ziek verklaarde.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Ik vond die fokster ook wel raar dat ze zo moeilijk deed dat pupje terug te nemen. Sowieso had ik het gelijk teruggenomen met zo'n zakkenwasser als koper. Het meest vreemde vond ik dat de pup bij die kopers maar ziek bleef en bij de fokster weer gauw opgeknapt was. Ik had het idee dat de pup misschien telkens iets verkeerds te eten kreeg zoals bijvoorbeeld te veel schapenstront kon vreten ofzo. Bij de fokster was pup na een week weer opgeknapt. :scratch:
Ik hoop dat pup nu een beter mandje heeft gevonden.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”