Sinds ik gestopt ben met behendigheid, zo'n anderhalf jaar geleden is Jamey eigenlijk steeds beter gaan lopen (behalve als ze weer iets mankeerde natuurlijk, zoals haar gescheurde nageltje afgelopen zomer).
Haar patella-hupje, wat tot de verbazing van 3 DA's en een orthopeed écht niet aan de patella ligt (muurvast) was enorm verminderd, ik zag m eigenlijk nauwelijks meer. Met het reddingshondenwerk heb ik natuurlijk altijd erg goed opgelet, omdat ze toch die kwetsbaarheid aan haar gewrichten had getoond met behendigheid (en daar had ze dan uiteindelijk na eerst een periode staken weer meer last van dan alleen het hupje), maar ze heeft er nooit last van gehad. Zelfs niet na een dag intensieve puintraining op, zeker voor haar, vrij lastig terrein.
Omdat ze eigenlijk zo goed liep en zelfs na zo'n training helemaal niets aan problemen liet merken, ben ik heel langzaam weer wat behendigheidsdingetjes gaan opbouwen. Ik ben nooit gestopt met haar regelmatig over lage boomstammen/takken/hekjes te laten springen (maar wel allemaal beperkt), maar dat heb ik langzaam aan gemeerderd, tot ik in de afgelopen week weer eens mn paaltjes uit het stof had gehaald en een hoogtesprong, en dat na het uitlaten op de speelplaats bij de flat had uitgezet (daar is het normaal dat er zowel kinderen als honden spelen, echt heerlijk). Zo hadden we een parcoursje tussen de speeltoestellen en mijn paaltjes en hoogtesprong.
En tot mn stomme verbazing is, nu ik Jamey dus op die manier weer wat meer belast, Jamey's 'patellahupje' naar mijn idee weer frequenter aanwezig... Terwijl er dus zelfs na een intensieve dag training op pittig puin niets aan haar te merken was, nergens last van...
Kunnen jullie dit verklaren?
Overigens stop ik dus natuurlijk weer met deze extra belasting, ook al is dus alleen het hupje meer aanwezig en geeft ze absoluut nog geen pijn aan...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik snap er echt geen bal meer van...
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik snap er echt geen bal meer van...

You'll be in my heart... Always...
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Ik snap er echt geen bal meer van...
ik denk dat het verkeerd beredeneert... je hond gaat anders lopen bij meer belasting dus heeft ze er wel pijn/last van alleen er is nog niet gevonden waar het door komt.
Als je hond anders gaat lopen of een hupje laat zien mankeert die wat... kan uit rug, nek of wat dan komen maar er zit iets niet goed... anders blijft die wel normaal lopen.
Als je hond anders gaat lopen of een hupje laat zien mankeert die wat... kan uit rug, nek of wat dan komen maar er zit iets niet goed... anders blijft die wel normaal lopen.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ja juist, er wordt pijn aangegeven.jacq1970 schreef:ik denk dat het verkeerd beredeneert... je hond gaat anders lopen bij meer belasting dus heeft ze er wel pijn/last van alleen er is nog niet gevonden waar het door komt.
bij pijn wordt er een andere manier gevonden, een hupje dus.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik snap dat het hupje aangeeft dat er iets niet helemaal goed zit. Ik stop daarom ook weer met de behendigheid-achtige dingen. Maar het is toch raar dat ze na een puintraining -wat toch ook erg belastend is- nergens last van heeft, en met wat sprongetjes enzo, niet eens veel/lang wel... Daar snap ik de logica niet van...
Dat ik niet structureel behendigheid met haar kan doen had ik geaccepteerd, maar ik snap het niet wat het verschil in belasting is tussen een pittige puintraining en behendigheid.
Overigens heb ik het geheel wel (al een aantal keer) met mijn DA besproken en we zijn het erover eens dat zolang Jamey met de gewone dagelijkse dingen nergens last van heeft, we niet helemaal gaan uitspitten wat het is. Dit omdat ze heel bang is voor de DA... Ik was/ben alleen dus in de war hoe het kan dat ze bij het een wel last heeft en bij het ander niet, terwijl het toch allebei behoorlijk belastend is/lijkt voor spieren en gewrichten...
Dat ik niet structureel behendigheid met haar kan doen had ik geaccepteerd, maar ik snap het niet wat het verschil in belasting is tussen een pittige puintraining en behendigheid.
Overigens heb ik het geheel wel (al een aantal keer) met mijn DA besproken en we zijn het erover eens dat zolang Jamey met de gewone dagelijkse dingen nergens last van heeft, we niet helemaal gaan uitspitten wat het is. Dit omdat ze heel bang is voor de DA... Ik was/ben alleen dus in de war hoe het kan dat ze bij het een wel last heeft en bij het ander niet, terwijl het toch allebei behoorlijk belastend is/lijkt voor spieren en gewrichten...

You'll be in my heart... Always...
-
Neeltje
Springen is gewoon heel erg belastend voor de gewrichten, gewoon 'n keertje springen prima, maar bij behendigheid is het wel heel erg veel springen. Waarom denk je dat er voor de mens nu allemaal sportschoenen zijn met lucht er in en weet ik wat nog al meer op het neerkomen op de voet te dempen? Alles om de gewrichten te ontlasten.