Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Kyra-
Zeer actief

Teef

Ongelezen bericht door Kyra- »

Ik heb hier 2 teven en een reu :N: nu is er sinds kort het volgende probleem.
Dat de 2 teven absoluut niet meer bij elkaar kunnen is mij wel duidelijk. 1 is 16 maanden en 1 van bijna 2 jaar.
Het gaat dus om de teef van 2 jaar, dit is een herplaatser en heb ik sinds 3 maanden.
De 2 hebben tot voor kort gewoon bij elkaar gekund en ze heeft veel van mijn jonge teef geleerd, maar sinds 2 weken kunnen ze elkaar niet meer luchten en zien.
Teef van 2 jaar is nu 2 dagen loops dus ik vermoed dat het knokken onderling hierdoor komt.
Dat een teef kan veranderen in haar gedragingen is mij ook niets nieuws maar ....... Dat een teef hierdoor meer dan normaal burger gaat bijten vind ik beetje vreemd ... Ik zit hier een beetje in 2 strijd.
Ik laat haar gewoon aan een 10m lijn uit en de 2 andere los, dit gaat tot nu toe goed en geen geknok.
Einde van het uitlaten vliegt ze mijn wederhelft aan en niet even een pit maar gewoon vast.
Ze laat zich dan ook niet door hem wegsturen of weerhouden te bijten.
Nu is dit geen verkeerde eigenschap maar goed het blijf bijten als het niet nodig is.

Ik denk dat dit de reden is dat de vorige eigenaar haar weggedaan heeft dat men dit niet verteld is bekend en vind ik ook niet erg.
Dat ze brutaler word en mij ook bijt in haar drift krijg ik er ook wel uit.

Het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie mbt de rede.
Kan dit zo erg aan haar loopsheid te verwijten zijn of is dit een stukje van haar karakter.
Ik zit te denken om haar voor onze "veiligheid" lol en voor haar plezier tijdelijk een muilkorfje om te doen, kan ze niet bijten en toch loslopen.

Even voor de duidelijkheid, mijn honden lopen alleen los als er absoluut niemand in de buurt is geen andere honden en/of mensen.
En het gaat hier om diensthonden anders zet ik het niet onder "africhting".
Ja de teef is scherp, bijt niet uit angst. Als het angst was geweest zat ze hier echt niet meer.
Ik heb een tijdje gedacht dat dit een hondje zou zijn die er niet voor mij zou staan in het geval het ooit nodig mocht zijn maar dit is uiteraard getest en ach die staat er wel voor mij in de zware gevallen en laat zich absoluut niet wegjagen.
Mensen die mij kennen weten wel dat ik geen huishonden cq "halve" honden wil houden.

Ik heb zo mijn visie op dit geval maar wil wel wat andere ideeën/visies horen
Si vis pacem, para bellum
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Teef

Ongelezen bericht door tekkel »

Einde van het uitlaten vliegt ze mijn wederhelft aan en niet even een pit maar gewoon vast.
Ze laat zich dan ook niet door hem wegsturen of weerhouden te bijten.
Nu is dit geen verkeerde eigenschap
maar goed het blijf bijten als het niet nodig is.
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar het bovenstaande viel me wel op :denken:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Kyra-
Zeer actief

Zal geen goede eigenschap zijn als ze zich weg laat sturen toch :hmmm: en dan doel ik op het werken
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Kyra- schreef:Zal geen goede eigenschap zijn als ze zich weg laat sturen toch :hmmm: en dan doel ik op het werken
Wel door haar eigen baas of zijn ega toch? Ze hoort toch niet zomaar volkomen zelfstandig te "werken"? En hoort ze niet ook verschil te kunnen maken tussen wanneer niet en wanneer wel?
Maar ik snap er verder niets van (eht fenomeen diensthond), dus ik kan me helemaal vergissen.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Teven kunnen veranderen in karakter tijdens de loopsheid en vele malen hoger in drift staan. Maar wat ik niet zou tolereren is dat ze jou en je ega gewoonweg bijt. Beetje respect kan geen kwaad ook al is het een diensthond. En anders inderdaad wat je zegt een muilkorf maar daar los je het probleem niet mee op. Stel dat je haar inzet als diensthond en ze grijpt jou in plaats van de degene die ze moet grijpen?
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

Dit zou idd een reden kunnen zijn van de vorige eigenaar om haar weg te doen.
Je hebt haar nog relatief kort, dus denk dat je dat wel kunt oplossen.
Ik zou zeker tijdelijk een muilkorf omdoen bij gewoon uitlaten. Misschien alleen als je partner er bij is.
Ik heb dit wel eens gehad met een oppashondje. Ik werd meerdere malen gebeten in mijn armen, mijn man had nergens last van.
De reden dat hij bij ons zat was dat hij de dochter van de eigenaar gebeten had, dus was niet zo'n verassing, maar ik was er toch echt wel van onder de indruk. Ik heb meteen een muilkorf omgedaan bij het uitlaten.
Het kan ook heel goed idd door hormonen komen, dan wordt het vanzelf wel weer minder.

Succes ermee.
Kyra-
Zeer actief

Madelief schreef:
Kyra- schreef:Zal geen goede eigenschap zijn als ze zich weg laat sturen toch :hmmm: en dan doel ik op het werken
Wel door haar eigen baas of zijn ega toch? Ze hoort toch niet zomaar volkomen zelfstandig te "werken"? En hoort ze niet ook verschil te kunnen maken tussen wanneer niet en wanneer wel?
Maar ik snap er verder niets van (eht fenomeen diensthond), dus ik kan me helemaal vergissen.

Klopt ook wat je zegt daarom zit ik te verzinnen wat haar probleem is of dat het door haar loopsheid komt. Ik heb dit niet eerder meegemaakt.
Mijn wederhelft doet verder niets met haar net als ik ook niets met zijn diensthonden doe.
Mss dat ze, door haar hormonen, anders tegen hem aankijkt. Geen idee hoor.
Wij negeren elkaars diensthonden een beetje laat maar zeggen lol... dit geldt alleen voor zijn reu en mijn reu...de jonge honden is een ander verhaal. dit ook

@ Diana: Ik sta het absoluut niet toe en laat haar merken. Zoals ik al eerder aangaf heb ik haar nog niet zolang en observeer ik haar dagelijks . Vroeg mij gewoon af of dit haar karakter is of de loopsheid.
Natuurlijk is het niet goed en is een muilkorfje een tijdelijke oplossing zodat ik kan uitvogelen wat het probleem is. Als ze mij bijt heeft ze een probleem, en problemen zijn er om opgelost te worden ;)

@Mechelfan: Ik ben bang dat wanneer ik haar een korfje omdoe alleen als hij er bij is dat ze haar frustratie gaat uitvreten op hem dus om deze rede zal ik hem om doen wanneer ze uit haar kennel kom zolang de loopsheid duurt.. Ik wacht wel af en hou jullie op de hoogte.

Het is natuurlijk niet moeilijk voor hem haar te corrigeren maar ik wil eerst de rede weten voordat ik de juiste reactie kan geven naar haar toe. Kan best zijn dat ze er zoveel last van heeft dat ze het niet in haar kop haalt om naar mij af te reageren dus het maar tegen hem doet. Weet jij het wet ik het ook :)
Dianavdberkt
Zeer actief

Ik denk dat je misschien iemand anders een keer moet mee laten kijken als ze dit gedrag vertoont. Twee zien er meer dan 1. Onze teven zijn in ieder geval ongelooflik moeilik als ze loops zijn. tijdens manwerk zijn ze ook bijna niet te mannen. Wat een woordspeling he.

Je hebt groot gelijk dat je eerst alleen observeert voor je tot aktie overgaat. Helaas kan ik verder niets toevoegen omdat ik de teef ook niet in levende lijve heb gezien en het altijd moeilik is een oordeel te vormen via geschreven tekst.
Kyra-
Zeer actief

Het is ook moeilijk om gebaseerd op wat ik hier in het kort neer zet een oordeel te geven. maar ik had nog niet meegemaakt dat hormonen een teef zo erg kunnen veranderen. Ik heb toch al wel een paar teven gehad maar dit slaat echt alles.

Ze doet dat afreageren ook niet altijd hoor. 98% reageert ze goed op mijn wederhelft maar net die 2% .. het waren ook niet echt even een pit maar gewoon vol bijten en vast houden. Arm mannetje lol nu scheelt het mss wel dat hij al wel wat gewent is maar leuk is het niet. Straks denken ze nog dat ik het gedaan heb hahahaha :zweep: :mep: :oohja: :idea: :neenee: :lol:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

We hebben 2 teven en met de een kun je bij wijze van spreken gewoon doortrainen omdat ze hooguit nog fanatieker wordt maar prima bereikbaar blijft, de ander moet je qua training echt stilleggen omdat ze erg lastig wordt en je er dan niks mee bereikt. Dus ik geloof echt wel dat de hormonen erg veel invloed kunnen hebben, in combinatie met het karakter. Maar bij de teef van m'n man (die echt lastig wordt) heb ik er thuis en bij het uitlaten totaal geen last van, het richt zich echt naar pakwerker e.d. Nu is het verschil misschien dat ik thuis ook wel wat met haar bezig ben, ik laat haar regelmatig uit met mijn eigen teef als m'n man z'n jonge hond uitlaat e.d.
Kyra-
Zeer actief

Ja ik begrijp het. ging vanmorgen even met ze naar het strand, laatste tijd hield ik Boyca vast zo ook vanmorgen.
Kaitlynn viel haar uit het niets aan en die k*&*( liet gewoon niet meer los. Als ik ergens een BLOEDHEKEL aan heb is het knokkende honden dus ik ga daar eerst mee aan de gang want dit pik ik niet.

Denk straks 2 teven aan de lijn met muilkorf lol.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Geen verkeerde eigenschap voor de sport? Sorry hoor, maar er zou dus geen haar op mijn hoofd zijn om met zo'n hond de africhting in te gaan. Als je de africhting gaat moet je bij mijn weten je hond onder controle kunnen houden, daarnaast is happen naar mensen voor de lol geen goede eigenschap. Ik zal niet beweren dat ik enorm veel weet van africhting, maar ik zit 't wel met verbazing te lezen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Kyra- schreef:Ja ik begrijp het. ging vanmorgen even met ze naar het strand, laatste tijd hield ik Boyca vast zo ook vanmorgen.
Kaitlynn viel haar uit het niets aan en die k*&*( liet gewoon niet meer los. Als ik ergens een BLOEDHEKEL aan heb is het knokkende honden dus ik ga daar eerst mee aan de gang want dit pik ik niet.

Denk straks 2 teven aan de lijn met muilkorf lol.
Er zit hier op het forum ook iemand met twee diensthonden.. ben benieuwd wat haar visie is..

Persoonlijk..als ze zonder reden even je partner bijt.. en zich niet laat corrigeren door hem.. of wegsturen wat je zelf toch wel ok lijkt te vinden.. ik zou het niet zo fijn vinden als een hond zonder reden even besluit een hap in iemand te zetten.. loops of niet..
En juist omdat je haar kort hebt.. laat ze misschien haar ware aard zien.. en liet ze dit gedrag in het begin achterwege omdat alles nieuw was..
Zelf zou ik er wel op anticiperen om duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling is.. je schrijft hierboven dat vechten onderling je niet wilt pikken..maar de tanden in je partner zetten is wel ok?
Dianavdberkt
Zeer actief

Wij hebben ook absoluut niet de meest gemakkelijke honden . Hier ook een reu die graag tanden in je zet. Kost even de nodige training voor je het eruit hebt. wil niet zeggen dat de hond niet geschikt is maar meer over het vinden van de juiste trainings methode die bij de hond passen. Deze teef heeft het een en ander te leren. punt.

En nee, Aimee het heeft niets te maken met eigenschappen die wel of niet deugen voor de africhting, diensthond of waar deze hond dan voor wordt neergezet op het juiste tijdstip.

Wij houden ook niet van honden die klakkeloos doen wat je wilt, een beetje tegenwerking en opstand is welkom. Daar kun je mee aan de slag zolang je maar een poging doet om het juiste "knopje" te vinden.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Gewoon apart uitlaten.....teven kunnen onderling nu eenmaal krengen zijn. Niet te moeilijk denken...
maar als je een xtra paar ogen wil, hoor ik het wel.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Dianavdberkt schreef:Wij hebben ook absoluut niet de meest gemakkelijke honden . Hier ook een reu die graag tanden in je zet. Kost even de nodige training voor je het eruit hebt. wil niet zeggen dat de hond niet geschikt is maar meer over het vinden van de juiste trainings methode die bij de hond passen. Deze teef heeft het een en ander te leren. punt.

En nee, Aimee het heeft niets te maken met eigenschappen die wel of niet deugen voor de africhting, diensthond of waar deze hond dan voor wordt neergezet op het juiste tijdstip.

Wij houden ook niet van honden die klakkeloos doen wat je wilt, een beetje tegenwerking en opstand is welkom. Daar kun je mee aan de slag zolang je maar een poging doet om het juiste "knopje" te vinden.
Tuurlijk moet je een hond hebben met enigszins pit, dat snap ik ook wel. Maar eigen baas bijten, en dan eronder schrijven dat dat geen slechte eigenschap is, dan ben je mij kwijt. Stel, jouw hond word ingezet als politiehond, zeg maar wat, dan zou ik toch verdomd graag willen dat de beste hond lost als hij hoort te lossen, en niet even zijn geleider in de haren vliegt.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Aimee schreef: Tuurlijk moet je een hond hebben met enigszins pit, dat snap ik ook wel. Maar eigen baas bijten, en dan eronder schrijven dat dat geen slechte eigenschap is, dan ben je mij kwijt. Stel, jouw hond word ingezet als politiehond, zeg maar wat, dan zou ik toch verdomd graag willen dat de beste hond lost als hij hoort te lossen, en niet even zijn geleider in de haren vliegt.
Ze had haar baas/geleider niet gebeten, maar de partner van haar geleider. Dat is niet hetzelfde, en zeker in dit geval niet omdat ze aangeeft dat haar partner niks met de hond doet.

Dus dat ze schrijft dat dat geen slechte eigenschap is, zie je m.i. ook niet in het juiste perspectief. Als de hond zich niet laat wegsturen door de partner van de geleider, waar de hond verder dus blijkbaar verder eigenlijk geen sociale interactie mee heeft, dan snap ik wel dat ze dat zegt: het zou niet prettig zijn als een diensthond zich liet wegsturen door "zomaar iemand", wat de partner blijkbaar is voor de hond. Of het wenselijk is dat je partner blijkbaar geen enkele bijzondere status heeft voor de hond is een tweede, maar goed, dat is voor ieder een persoonlijke afweging/keuze.
Kyra-
Zeer actief

@ Aimee: Ik sport niet met haar ik werk met haar daar zit voor mij een groot verschil in. Ik laat haar niet zomaar in iedereen bijten en heb het dan ook gestraft. Ze heeft dit nog niet eerder laten zien en dit is de eerste keer geweest op het moment dat ze loops werd. Even voor de duidelijkheid, ze heeft haar eigen baas niet gebeten en ze laat los als dit moet dat is het probleem niet. Je verwacht toch niet als je je hond in de auto wil doen, deurtje open doet vervolgens als je niet kijk de hond je partner bijt.

@ Blondie: Ik heb geloof ik niet gezegd dat ik het ok vind dat ze mijn partner bijt of dat ze wat dan ook bijt zonder aanleiding dit word dat ook gestraft en aangepakt maar ik wil de rede weten zodat ik haar gedacht kan volgen. Het is een goede diensthond. Wat ik alleen wilde aangeven mbt het niet laten wegsturen is dat wanneer het wel nodig is in het werk ze zich door een ander dus ook niet laat wegsturen. Op mijn reactie te lossen liet ze wel direct los.

@Selena: Ze blijven nu idd apart, als het niet veranderd laat ik het je wel even weten meer zien meer dan één :smile1:

@Ellen: Ik snap jou denk wijzen ook wel en het geen ze geen sociale interactie heeft met hem gaat ook veranderen. Deze hond wil ik eerst goed bekijken in haar hele doen en laten aan de hand van dat een omgang bepalen. De band tussen hem en haar komt ook wel geleidelijk aan hij zal straks ook met haar moeten kunnen lopen en werken. De reu van hem en de teef van mij kunnen we samen wel alles mee de 2 oudere laten wij in hun waarde. Zullen wij ook niet mee gaan werken (elkaars honden)

Dit “probleem” is op te lossen en zal ook opgelost worden maar ik wil gewoon graag weten of dit haar karakter is of dat het door de loopsheid komt dat is alles hoor. Ik hou wel van probleem honden, het is niet mijn eerste. Kane was 10 keer zo erg en is nu ook een schatje :d (voor mij en zelfs mijn partner)
Kyra-
Zeer actief

Ik moet nog wel even kwijt dat ze de laatste dagen weer "normaal" gedrag laat zien en ook naar mijn partner. Ze heeft nog niet haar "streken" vertoond en hou ik haar goed in de gaten. Mocht dit zo blijven denk ik toch dat het aan haar loopsheid gelegen heeft.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Hier een machelaar die tijdens de loopsheid juist makelijker word :scratch: zelfs kinst rivieren doet ze zoals het hoord en de loopsheid is over en mvr. duikt weer op de kist net als ervoor :roll:
Daarbij met de bos wandelingen acsepteerd ze veel meer dan noormaal van de andere honden van mijn groep (ik heb zelf een uitlaatservice).

Mijn 2 teven lopen hier los in de tuin en toen de herder hier kwam met 6 maanden hebben ze een paar keer goed geknokt ik heb ze zoveel mogelijk zelf laten uitzoeken. tot de mechel dus de andere niet meer los liet en echt aan het dood schudden was, toen ben ik o boos geworden, daarna nog een keer in de tuin gevochten wat ergens tussen de eerste en 2de loopsheid in was en nu duidelijk is dat de jongste de baas is (mechel is nu 1.5 en de andere 2 jaar) is alles goed.

Mijn herder accepteerd ook geen corecties van andere, als ik er niet ben wil ze wel luisteren naar de gene die hier in huis wonen maar als ik er ben dan zelf niet voor eten.

3 weken gelden had een club genoot een paar stukjes weggelegt op het zoekveld en bleef toen op een paar meter afstand kijken hoe ze het deed.
Ik liet haar dus zoeken en het eerste stukje komt ze netjes afgeven en ik stuur haar voor het 2de stukje ze loopt naar me toe en op 3meter aftand draait ze zich om naar die clubgenoot op 2 meter afstand van hem laat ze het stukje uit haar bek vallen en bijt hem in zijn knie :scratch:
Zodra ik GIN. riep liet ze los en kwam ze naast me staan gelukkig waardoor hij alleen een paar blauwe/rode plekken had en wat tanden puntjes in zijn knie had staan maar ik schrok wel.
Deze man richt 35 jaar politiehonden af en ik heb hem geen beweging zien maken zelfs een stap niet naar voor of achter.
Misschien toch iets van drift op dat moment? of stress van het zoeken????
miss. dat dat met jouw hond ook was, stress wat kwijt moest?
Kyra-
Zeer actief

Stress of wat dan ook .. het is niet de bedoeling dat ze om niets of uit het niets bijt. Er was geen dreiging.
Het gaat nu goed met haar dus ik verwijt het aan haar loopsheid.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Ik praat het ook niet goed als het al door stres komt :wink:
zou gewoon kijken he haar gerdag is over een tijdje als ze niet meer loops is en beter gewent.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou bij de volgende loopsheid maar weer even uitkijken dan.
Als je je partner nog langer wilt hebben :wink:

Het goede in de eigenschap is mij ook niet geheel duidelijk.
Jij was er toch bij (liet de hond uit aan de lange lijn) toen ze bij thuiskomst je partner pakte?
Voor dat pakken had je vast geen opdracht gegeven.
Dat vind ik persoonlijk wel wat riskant eigenlijk :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Kyra-
Zeer actief

ranetje schreef:Ik zou bij de volgende loopsheid maar weer even uitkijken dan.
Als je je partner nog langer wilt hebben :wink: Ja die wil ik nog heel lang houden :d

Het goede in de eigenschap is mij ook niet geheel duidelijk.
Jij was er toch bij (Ja ik was erbij) (liet de hond uit aan de lange lijn)(nee liep toen los) toen ze bij thuiskomst je partner pakte? (Was niet bij thuiskomst was bij het uitlaten)
Voor dat pakken had je vast geen opdracht gegeven. (Hoeft een hond geen commando voor te krijgen, is een diensthond)
Dat vind ik persoonlijk wel wat riskant eigenlijk :?
Valt mee hoor het gaat al beter ik denk dat het met de loopsheid te maken had. Ze is weer zoals ze was voorheen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eva is vele malen heftiger nu ze net loops is geweest. Ik weet dus zeker dat dat een grote rol kan spelen. Ze is gelukkig nog steeds even makkelijk met onze andere teef en naar ons toe maar buiten en op de club is ze veel pittiger met honden en onraad. Ik moet haar nu in de gaten houden en haar vrijheden inperken door deze loopsheid. Dat was de vorige loopsheid ook zo. Ze is minder tolerant en erg opvliegerig naar honden die ze niet kent. Over een maandje is dat denk ik weer weg. Dat was vorige loopsheid wel zo in ieder geval. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inge O schreef:
Kyra- schreef:
ranetje schreef: Voor dat pakken had je vast geen opdracht gegeven. (Hoeft een hond geen commando voor te krijgen, is een diensthond)
dus diensthonden mogen zomaar iemand bijten zonder dat de persoon in kwestie ook maar iets heeft gedaan en zonder commando van de baas? rare dienst lijkt me dat hoor :roll: .
Volgens mij mag dat soort diensthonden bijten zodra ze de kans krijgen. Wat je dus doet is de hond kort houden en als iemand dan in die cirkel komt ondanks waarschuwingen van de geleider mag de hond bijten. Verder kan je hem lange lijn geven en iemand laten bijten indien nodig. Denk wel dat deze honden dus niet tussen de mensen op schiphol lopen in de bewaking maar meer bij zware ongeregeldheden ingezet worden. Ik ben vaker bij rellen geweest (niet betrokken hoor :mrgreen: ) en zag daar ook dat de honden alles beten wat in hun buurt kwam. Dat moeten die honden ook doen want alleen zo ben je als geleider veilig(er) bij zware ongeregeldheden. :wink:

De romantische voorstelling van Hector die thuis poeslief is en een perfecte gezinshond gaat helemaal niet op voor elke diensthond. Een deel is zo scherp als een samurai en pakt alles wat zich op hen of de geleider af beweegt bij rumoer. Maar dat zijn dus niet de honden die tussen de mensen lopen aan een slappe lijn. :mrgreen:
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Inge O schreef:
Kyra- schreef:
ranetje schreef: Voor dat pakken had je vast geen opdracht gegeven. (Hoeft een hond geen commando voor te krijgen, is een diensthond)
dus diensthonden mogen zomaar iemand bijten zonder dat de persoon in kwestie ook maar iets heeft gedaan en zonder commando van de baas? rare dienst lijkt me dat hoor :roll: .
Blah Blah lees je wel even voorafgaande reacties. En ja of wil je dat ik eerst een commando geef als er iets gebeurd?
Kyra-
Zeer actief

Inge O schreef:hmm, vreemd, nog nooit eerder van gehoord. wel van het feit dat sommige honden zo reageren in hectische situaties, maar niet van het feit dat dit ook echt gewenst zou zijn.
Nee ze mogen niet zomaar bijten. Alleen uit puur noodweer en dan nog zal ik mijn honden niet snel inzetten. Ik heb hun niet nodig voor ieder K dingetje ik ben zelf meer dan capabel om dingen zelf op te lossen. Wel maak ik liever gebruik van hun andere zintuigen. En ja ik wet dat mijn reu niet sociaal is en daar hou ik dus ook volop rekening mee tijdens evenementen. Het schrikt af en is dus meer preventief bedoeld. Mocht er ooit iets gebeuren waarin ik het echt zelf niet kan oplossen wet ik dat mijn hond er staat voor mij en heeft echt geen commando nodig.
Waarom zou dit niet gewenst zijn?
Ik loop niet met mijn hond in publieksgebied, ja ik kom ze wel tegen en ja ik hou zelf al voldoende afstand. Ik ken mijn reu en weet zijn reacties. 1 teef is wel sociaal en kan wel overal tussen door en staat er indien nodig ook voor mij.

Herhaling van wat ik al paar maal gezegd heb: Haar gedrag zoals het was is weer terug dus ik verwijt het aan de loopsheid. Ik heb haar in 3 maanden behoorlijk goed leren kennen, ik wacht af wat nog meer gaat komen.
Kyra-
Zeer actief

Ik stel voor dat je de gehele topic even leest dan kom je vast en zeker de antwoorden tegen die je nu stel ;)

Nog even een reactie op het zonder commando. Als ik een commando geef heb ik een probleem:) ik ben er van overtuigd dat er vast personen hier zitten die je er meer over kunnen vertellen dan ik nu kwijt wil :)
Kyra-
Zeer actief

Toch maar weer even terug lezen voordat je reageert. De antwoorden op je vraag staan er al vermeld
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”