Nu we heel dicht bij de polder wonen fiets ik regelmatig met Vera los (Saar als een koningin liggend in het mandje

). En ik vind dat zo'n bijzonder gevoel. Ze is zo attent op mij, ook al rent ze een paar meter voor me uit, altijd houdt ze een 'kanaaltje' open voor "wat doet de baas". Verder dan een paar meter voor me uit gaat ze daarom dus ook niet, en dan loopt ze in een mooie snelle draf, staart fier in de lucht, voor me uit te draven. De eenden en zwanen in het water naast de grasstrook laat ze voor wat ze zijn, want dat moet, en dat weet ze. Eens in de zoveel tijd kijkt ze terwijl ze een zwaan negeert even achterom met een grijns van oor tot oor "goed he baas?

", en dan roep ik uiteraard hoe braaf ze is, en dan draaft ze tevreden weer door.
Komen er andere fietsers aan dan roep ik haar even, zeg 'volg' en dan blijft ze naast de fiets meelopen totdat ik zeg "jaaaa toe maarrrrr!!", waarop ze dus weer een paar meter voor me verder gaat. Regelmatig bedanken andere fietsers me dan ook, wat je natuurlijk helemaal een goed gevoel geeft
Ja, ik kan daar een heel tevreden blij gevoel van krijgen, zo'n "me and my dog" gevoel

Saar volgens mij ook, want die vindt dat mandje achterop een prima plek voor dit soort uitjes