Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wijziging hondenbeleid in gemeente Almelo
Moderator: moderatorteam
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Wijziging hondenbeleid in gemeente Almelo
Er komt een nieuw beleid in mijn gemeente waarbij er nieuwe gebieden worden aangewezen waar honden los mogen lopen.
Helaas verdwijnt hierbij de mogelijkheid in mijn wijk. Er was een apart veld in het park waar honden los mochten lopen. Dit gaat verdwijnen. Er komen (in mijn wijk) alleen wat stroken waar er geen opruimplicht is.
al met al geen vooruitgang.
overzichtskaarten waarbij met groen de huidige losloopgebieden zijn aangegeven. In oranje de nieuwe (veel minder dus en soms op gevaarlijke stukken) en in blauw de uitlaatstroken: geen opruimplicht, wel aanlijnplicht.
Helaas verdwijnt hierbij de mogelijkheid in mijn wijk. Er was een apart veld in het park waar honden los mochten lopen. Dit gaat verdwijnen. Er komen (in mijn wijk) alleen wat stroken waar er geen opruimplicht is.
al met al geen vooruitgang.
overzichtskaarten waarbij met groen de huidige losloopgebieden zijn aangegeven. In oranje de nieuwe (veel minder dus en soms op gevaarlijke stukken) en in blauw de uitlaatstroken: geen opruimplicht, wel aanlijnplicht.
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: Wijziging hondenbeleid in gemeente Almelo
Geweldig he die aanpassingen in het voordeel van de hondenbezitters
Hier ook zo, er is besloten dat honden op het strand niet meer los mogen waar dat eerst wel mocht, ook 's winters niet, 1 stukje is er nog voor loslopen, en daar wordt het dan natuurlijk stervensdruk
En opruimplicht op het strand, wat eerst niet zo was. Toch raar, als ik zie wat de vele paarden hier op het strand achterlaten.
Bah!
Hier ook zo, er is besloten dat honden op het strand niet meer los mogen waar dat eerst wel mocht, ook 's winters niet, 1 stukje is er nog voor loslopen, en daar wordt het dan natuurlijk stervensdruk
En opruimplicht op het strand, wat eerst niet zo was. Toch raar, als ik zie wat de vele paarden hier op het strand achterlaten.
Bah!

-
annika163
- Zeer actief
pffff belachelijk wie laat zijn hond nu naast een drukke straat of spoor loslopen. wordt er niet leuker op hier in almelo
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is dat ik een oude hond heb, die niet zoveel behoefte meer heeft aan loslopen. Ik denk dat ik er een lijn van 40 meter aan maak of zo. Ben benieuwd wat daar van gezegd wordt.
-
annika163
- Zeer actief
hmmm dat kan nog een plan zijn! maar het is ook van de zotte hoor! er geld een opruimplicht nou dat is prima wat mij betreft maar plaats dan ook vuilnisbakken ik ga geen half uur met een zakje poep lopen! waar betalen we dan hondenbelasting voor?
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Er komt voor meerdere stroken geen opruimplicht, en in stadsdelen waar dit niet te realiseren is, komen er poepafvalbakken. Dat zijn de plannen. Weet niet of dat ook echt gerealiseerd wordt. De hondentoiletten verdwijnen allemaal.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Nou daar worden wij ook niet vrolijk van zie ik al wel. Niet dat we ons daar aan houden 
-
Neeltje
Jullie hebben tenminste nog losloopgebieden in de stad. Hier in Eindhoven helemaal geen. Ze hebben vorig jaar de 'hondenwet' aangescherpt en over de losloopgebieden moet nog worden gediscussieerd. Voor zover ik weet zijn er in heel Eindhoven 17 uitlaatplaatsen.......... die hier het dichtsbij is is zo'n 15 min. lopen...... (niet dat iemand zich hier daar aan houdt.....)
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Mijn ouders wonen in Hengelo en hier heeft twee jaar geleden de gemeente hetzelfde geprobeerd. En het hondenveldje (en stel je hier alseblieft niet teveel van voor; als t 30 x 30 meter is, is t veel...
) bij hen zou verdwijnen. Ik heb aangegeven dat ze hier tegen konden protesteren; en dat hebben ze met een stel andere hondenbezitters gedan. Resultaat: In iedergeval een gedeelte van het hondenveld 'gered' als zodanig. Dus mij advies zou zijn er toch tegenin gaan; je kan soms best nog iets bereiken. Overigens controleren ze ook hier streng op loslopen binnen de wijk (das dan even de melkkoe van dat moment...) Is hier ook weer afgezakt.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu nog wel (de groene gebieden), maar de nieuwe oranje gebieden zijn voornamelijk gelegen langs de gemeentegrens (1 voor mij redelijk dichtbij, ca 15 a 20 minuten lopen, de anderen op 6 tot 9 km afstand) De andere oranje gebieden zijn groenstroken langs drukke fietspaden, soms langs een drukke weg: mooie losloopgebieden! Daar kun je dus geen honden laten spelen.
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Het stuk tussen de schuilenburgsingel en de sporen is een mooi stukje om te lopen, maar dan mag ik toch hopen dat ze er een hek om gaan zetten... Overigens is het stuk bij de koedijk, achter/tussen de voetbalvelden, goed te doen hoor... Mits je niet gaat lopen op tijden dat veel mensen van en naar hun werk gaan...
Ik woonde op de Jan Steenstraat in Almelo en heb daar ontelbare keren de hond heerlijk los laten sjeezen (ook zo lekker die groene sloot die er langs ligt :p) en ik liep ook altijd met hem langs de wezenbeek, kon ie lekker zwemmen... Eigenlijk mag de hond daar niet los, maar ik heb in 2 jaar tijd nog nooit controle gehad... en mocht je wel controle krijgen, dan zeg je dat je ergens op visite bent, dat je niet wist dat ze niet los mochten lopen en verontschuldigd je... (werkt goed
)
Ik woonde op de Jan Steenstraat in Almelo en heb daar ontelbare keren de hond heerlijk los laten sjeezen (ook zo lekker die groene sloot die er langs ligt :p) en ik liep ook altijd met hem langs de wezenbeek, kon ie lekker zwemmen... Eigenlijk mag de hond daar niet los, maar ik heb in 2 jaar tijd nog nooit controle gehad... en mocht je wel controle krijgen, dan zeg je dat je ergens op visite bent, dat je niet wist dat ze niet los mochten lopen en verontschuldigd je... (werkt goed

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik ben blij dat ik niet in Almelo woon....wij hebben notabene zelfs een hondenspeeltuintje gekregen!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik woon op de Schelfhorst, noord Almelo. Daar is straks dus geen losloopgebied meer. Het dichtstbijzijnde is het veldje aan de Tijhofslaan. Voor bewoners aan de andere kant van mijn wijk toch wel snel een 25-30 minuten lopen. Denk niet dat mensen dat gaan doen voor een klein veldje. Ze zullen zeker in het park blijven lopen en de honden loslaten.
De route om de visvijver langs het spoor is inderdaad mooi, maar voor mij veel te ver weg. Nu heeft Rico niet zoveel behoefte meer aan loslopen, dus dat is het probleem niet (als hij wil, laat ik gewoon de lijn los, is hij nog steeds aangelijnd
) Maar voor de meeste Almelose honden is dit echt een waardeloze regeling.
Het gevolg is dat mensen meer de auto moeten nemen om hun hond lekker los te kunnen laten lopen. Dat is zeker milieuvriendelijk
De route om de visvijver langs het spoor is inderdaad mooi, maar voor mij veel te ver weg. Nu heeft Rico niet zoveel behoefte meer aan loslopen, dus dat is het probleem niet (als hij wil, laat ik gewoon de lijn los, is hij nog steeds aangelijnd
Het gevolg is dat mensen meer de auto moeten nemen om hun hond lekker los te kunnen laten lopen. Dat is zeker milieuvriendelijk
- iones
- Zeer actief
Gewoon een rotstad, Almelo. Erg vergelijkbaar met eindhoven, ook weer in dit opzicht. Gelukkig woon ik niet meer in Eindhoven. En ik woon ook niet in Almelo. Kun je niet buiten Almelo gaan wonen, in zenderen of zo?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als je die losloopstroken wilt bekijken mag je wel een loupe bij de hand hebben 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Heb het kaartje niet bekeken hoor, maar mogen ze ook niet meer los langs het kanaal bij de Galloways?Elly* schreef:Ik woon op de Schelfhorst, noord Almelo. Daar is straks dus geen losloopgebied meer. Het dichtstbijzijnde is het veldje aan de Tijhofslaan. Voor bewoners aan de andere kant van mijn wijk toch wel snel een 25-30 minuten lopen. Denk niet dat mensen dat gaan doen voor een klein veldje. Ze zullen zeker in het park blijven lopen en de honden loslaten.
-
Neeltje
Zo'n veldje hebben wij hier ook aan het einde van de straat, wat voor de herindeling van de uitlaatplaatsen ook een officiële uitlaatplaats is. Gelukkig hebben ze tot nu toe alleen nog maar het paaltje met bord weggehaald en het omheinde veldje met bankje is er nog steeds en wordt ook nog steeds onderhouden. Of het echt nog ooit gaat verdwijnen? We zullen het zien.Anne&Taar schreef:Mijn ouders wonen in Hengelo en hier heeft twee jaar geleden de gemeente hetzelfde geprobeerd. En het hondenveldje (en stel je hier alseblieft niet teveel van voor; als t 30 x 30 meter is, is t veel...) bij hen zou verdwijnen. Ik heb aangegeven dat ze hier tegen konden protesteren; en dat hebben ze met een stel andere hondenbezitters gedan. Resultaat: In iedergeval een gedeelte van het hondenveld 'gered' als zodanig. Dus mij advies zou zijn er toch tegenin gaan; je kan soms best nog iets bereiken. Overigens controleren ze ook hier streng op loslopen binnen de wijk (das dan even de melkkoe van dat moment...) Is hier ook weer afgezakt.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat mag niet meer. Ik weet niet of ze aan de overzijde van het kanaal mogen loslopen. Dat valt misschien buiten de gemeentegrenzen. maar ook buiten de gemeentegrenzen mogen honden niet overal loslopen.Moniek B. schreef:Heb het kaartje niet bekeken hoor, maar mogen ze ook niet meer los langs het kanaal bij de Galloways?Elly* schreef:Ik woon op de Schelfhorst, noord Almelo. Daar is straks dus geen losloopgebied meer. Het dichtstbijzijnde is het veldje aan de Tijhofslaan. Voor bewoners aan de andere kant van mijn wijk toch wel snel een 25-30 minuten lopen. Denk niet dat mensen dat gaan doen voor een klein veldje. Ze zullen zeker in het park blijven lopen en de honden loslaten.
Bij elke wijziging wordt het slechter
- MJ
- Zeer actief
Kom jij eruit waar je wel mag lopen dan Elly ?
Ik loop te turen op dat kaartje maar kom er zelf niet echt wijs uit ....
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
In Noord (Noord-Oost) mag nog losgelopen worden langs Sluiskade zuidzijde van bruggetje bij het zwembad tot het weggetje naar de Gravenallee.(gemeentegrens)MJ schreef:Kom jij eruit waar je wel mag lopen dan Elly ?
Noordelijk deel van het grasveld aan de Tijhofslaan.zuidelijk deel is voetbal- en speelveld voor kinderen. zonder scheidingshek
Almelo zuidwest 2 veldjes Steffensweg en Deldensestraat.( vrijwel gemeentegrens)
Nijrees: 2 veldjes aan de gemeentegrens
Binnenstad, , Ossenkoppelerhoek, Windmolenbroek: nergens
Beeklust: in de buurt van de kinderboerderij
Aalderinkshoek: om de visvijver (buiten de bebouwde kom, ;langs spoorlijn, maar binnen gemeentegrens), lang Henry Purcelpad (tussen fietspad en rondweg), stukje langs het hertenkamp.
wierdensestraat: (richting wierden, voorbij de afslag aalderinkssingel) Tussen fietspad en weg? Of aan de andere zijde van het fietspad.
En dan nog het veldje langs het fietspad van de Aalderinkssingel.
De bewoners van de Aalderinkshoek komen er nog het beste van af. Voor het overgrote deel van de andere hondeneigenaren is er geen losloopgebied op loopafstand. Deze veldjes zijn vaak smalle groenstroken van wisselende grootte.
-
annika163
- Zeer actief
dat ene veldje op het nijrees dar staan doeltjes op voor de kinderen??? en daar mag mij hond dan gaan loslopen? snap het niet 
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Moet je hem even op 100% zetten Marie-Josee. Dan kun je het prima zienMJ schreef:Kom jij eruit waar je wel mag lopen dan Elly ?
Tsja ik heb zelf geen klagen, mijn hele route blijft loslooproute en buiten de bebouwde kom veranderd er niet veel volgens mij. En langs het kanaal hier geldt niet eens opruimplicht
@Iones; verhuizen naar Zenderen om het hondenbeleid
Gr. Aniek

- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Met de opruimplicht zit het wel goed straks, hoewel voor grote delen van Almelo nog wel een opruimplicht blijft bestaan. Daar heb ik geen moiete mee. Gewoon een paar plastic zakjes bij je steken (doe ik al jaren).
Maar de losloopgebieden worden aardig minder, behalve bij de Aalderinkshoek. De meeste zijn dicht bij de gemeentegrens, waarbuiten je toch al meestal de hond mag los laten lopen. Op uitzonderingen na, vanwege ongeruste boeren. (zieke koeien, mogelijk door hondenuitwerpselen).
De meeste losloopgebieden zijn onbereikbaar voor jonge honden, tenzij je met de auto er naar toe gaat.
In het Schelfhorstpark was een groot stuk toegestaan voor los lopende honden, dat vervalt helemaal. Erg jammer. Was het niet mogelijk om het noordelijk deel er van opengesteld te houden. toch nog leuk om een aantal honden te laten spelen en op het zuidelijk deel kan de jeugd verder met het witkalken van de "hunebedden'. Dit stuk is voor de rest afgescheiden van het grote veld met de plas, dus recreanten zouden geen last hebben van los lopende honden. (theoretisch dan, vrijwel iedereen laat er toch wel zijn hond los, met risico van een boete)
Maar de losloopgebieden worden aardig minder, behalve bij de Aalderinkshoek. De meeste zijn dicht bij de gemeentegrens, waarbuiten je toch al meestal de hond mag los laten lopen. Op uitzonderingen na, vanwege ongeruste boeren. (zieke koeien, mogelijk door hondenuitwerpselen).
De meeste losloopgebieden zijn onbereikbaar voor jonge honden, tenzij je met de auto er naar toe gaat.
In het Schelfhorstpark was een groot stuk toegestaan voor los lopende honden, dat vervalt helemaal. Erg jammer. Was het niet mogelijk om het noordelijk deel er van opengesteld te houden. toch nog leuk om een aantal honden te laten spelen en op het zuidelijk deel kan de jeugd verder met het witkalken van de "hunebedden'. Dit stuk is voor de rest afgescheiden van het grote veld met de plas, dus recreanten zouden geen last hebben van los lopende honden. (theoretisch dan, vrijwel iedereen laat er toch wel zijn hond los, met risico van een boete)
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Schelfhorstpark is idd jammer, als je sociale honden hebt kunnen ze daar heel lekker spelen, das jammer dat ze dat weg hebben gehaald 
Gr. Aniek

- MJ
- Zeer actief
:N: Oh god wat ben ik toch een doos.Budkes schreef:Moet je hem even op 100% zetten Marie-Josee. Dan kun je het prima zienMJ schreef:Kom jij eruit waar je wel mag lopen dan Elly ?
Ik loop te turen op dat kaartje maar kom er zelf niet echt wijs uit .....
- Lisa
- Zeer actief
Oh wat jammer Elly! Het is daar best leuk lopen (en zwemmen
). Kun je er nog protest tegen aantekenen of is het helemaal definitief?
Groetjes Lisa
- iones
- Zeer actief
Nou, ik zelf kies als ik een nieuwe plek om te wonen uitzoek speciaal iets waar mijn honden ook een fijn leven kunnen hebben.Budkes schreef: @Iones; verhuizen naar Zenderen om het hondenbeleidGeld groeit ons niet op de rug. En trouwens Almelo is een prima stad
. Ben er met liefde naar terug verhuisd
.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb weinig te kiezen wat betreft het wonen. Ik denk niet dat ik me in Zenderen bij de woningstichting (hebben ze die?) in kan laten schrijven voor een huurhuis.iones schreef:Nou, ik zelf kies als ik een nieuwe plek om te wonen uitzoek speciaal iets waar mijn honden ook een fijn leven kunnen hebben.Budkes schreef: @Iones; verhuizen naar Zenderen om het hondenbeleidGeld groeit ons niet op de rug. En trouwens Almelo is een prima stad
.
Gelukkig maakt het Rico allemaal niets uit. Ik las later wel, dat het plan nog goedgekeurd moet wordne. ik ben benieuwd of er nog wijzigingen in zullen plaatsvinden.
-
Marion.
Ja, als je een nieuwe plek kiest om te wonen dan kijk je ook met je hondenogen natuurlijk. Maar om nou te gaan verhuizen omdat de gemeente het hondenbeleid strakker trektiones schreef:Nou, ik zelf kies als ik een nieuwe plek om te wonen uitzoek speciaal iets waar mijn honden ook een fijn leven kunnen hebben.Budkes schreef: @Iones; verhuizen naar Zenderen om het hondenbeleidGeld groeit ons niet op de rug. En trouwens Almelo is een prima stad
.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
als mijn gemeente dergelijke plannen opstelt, dan ga ik me daar gewoon niet aan houden.
dan zullen er wel weer torenhoge boetes komen natuurlijk.
dan ga ik wel op industrieterrein lopen. ook zat van hier in de buurt.
dan zullen er wel weer torenhoge boetes komen natuurlijk.
dan ga ik wel op industrieterrein lopen. ook zat van hier in de buurt.