Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op veler verzoek: de beste hond annex snurker van de wereld!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Re: Op veler verzoek: de beste hond annex snurker van de wereld!

Ongelezen bericht door laura b »

Het is echt een leukerd :D
Rezza
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
[GEEN BROODFOK]

Ongelezen bericht door Rezza »

laura b schreef:Het is echt een leukerd :D
Ik kan iedere vrijgezel aanraden om deze hondjes een keer mee uit te nemen. :ok:
Dood ga je zeker, leven niet.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Rezza schreef:
laura b schreef:Het is echt een leukerd :D
Ik kan iedere vrijgezel aanraden om deze hondjes een keer mee uit te nemen. :ok:

Haha, bijkomend voordeel :engel:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Gefeliciteerd!! :engel:
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

Ik ben weer eens een dagje oppas maar de reutjes liggen gewoon te pitten.
Hah, zo rustig. :mrgreen:

Straks lekker los de dijk op!
Alleen de oppas hond niet: dat doe ik uit principe niet.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Rezza schreef:Ik ben weer eens een dagje oppas maar de reutjes liggen gewoon te pitten.

Luistert hij daar al wel goed genoeg voor? Niet dat je je hondje straks kwijt bent?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

Expecting schreef:
Rezza schreef:Ik ben weer eens een dagje oppas maar de reutjes liggen gewoon te pitten.

Luistert hij daar al wel goed genoeg voor? Niet dat je je hondje straks kwijt bent?
Ja! :mrgreen:
Dat verbaaste mij ook: hij gaat wel op een hond af als hij los loopt, maar hij komt gelijk als ik hem roep. Ideaal!
Hij gaat zelfs niet achter katten aan. :80:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Rezza schreef:
Expecting schreef:

Ja! :mrgreen:
Dat verbaaste mij ook: hij gaat wel op een hond af als hij los loopt, maar hij komt gelijk als ik hem roep. Ideaal!
Hij gaat zelfs niet achter katten aan. :80:
Tot nu toe :wink: .

Maar laat ik je eerst feliciteren met je aanwinst, hij ziet er erg leuk uit en je berichten zijn best wel positief.

Met mijn tot nu toe bedoel ik dat je hondje zich anders kan gaan ontpoppen als hij een poosje bij je is en wat meer gewent raakt aan jou en zijn nieuwe omgeving.
Je zal (waarschijnlijk) zien dat hij met 1 á 2 weken een stuk zelfstandiger gaat worden en niet meer direkt bij je komt als je hem roept en je wel eens een heel dikke vinger kan gaan geven. Zo werkte het iig wel bij mijn herplaatsers :Q: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Liesbeth schreef: Met mijn tot nu toe bedoel ik dat je hondje zich anders kan gaan ontpoppen als hij een poosje bij je is en wat meer gewent raakt aan jou en zijn nieuwe omgeving.
Je zal (waarschijnlijk) zien dat hij met 1 á 2 weken een stuk zelfstandiger gaat worden en niet meer direkt bij je komt als je hem roept en je wel eens een heel dikke vinger kan gaan geven. Zo werkte het iig wel bij mijn herplaatsers :Q: .
Wat Liesbeth zegt. Ik zou nu al meteen beginnen met giga belonen als hij wel komt. Kipfilet, kaas, spannende speeltjes, alles om duidelijk te maken dat jij altijd het aller-interessantst bent. Over een week of wat ben je anders 'gewoon'. En dan sta je te wachten. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

Als ie niet komt dan heb ik nog wel een commando voor hem: "penalty".
:N:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Rezza schreef:Als ie niet komt dan heb ik nog wel een commando voor hem: "penalty".
Nooit de hond straffen als hij komt hè? Ook al komt hij laat. ;) Anders denkt hij de volgende keer "Bekijk het maar! Als ik kom, dan krijg ik straf." Nou, succes met Damian in ieder geval. Volgens mij is het een lief hondje.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

-Gaby- schreef:
Rezza schreef:Als ie niet komt dan heb ik nog wel een commando voor hem: "penalty".
Nooit de hond straffen als hij komt hè? Ook al komt hij laat. ;) Anders denkt hij de volgende keer "Bekijk het maar! Als ik kom, dan krijg ik straf." Nou, succes met Damian in ieder geval. Volgens mij is het een lief hondje.
Dit hondje valt niet te straffen met z'n afwachtende ogen. :D
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Rezza schreef:
-Gaby- schreef:
Dit hondje valt niet te straffen met z'n afwachtende ogen. :D
Lijkt me ook moeilijk inderdaad met zo'n lief koppie. (Ik reageerde even op het commando "penalty".) ;) Ik las laatst je andere topic, maar daar stond in dat je pas volgend jaar een hondje wilde, is toch allemaal wat sneller gegaan, of niet? En bevalt het tot nu toe een beetje? :smile1:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Rezza
Zeer actief
[GEEN BROODFOK]

-Gaby- schreef: Lijkt me ook moeilijk inderdaad met zo'n lief koppie. (Ik reageerde even op het commando "penalty".) ;) Ik las laatst je andere topic, maar daar stond in dat je pas volgend jaar een hondje wilde, is toch allemaal wat sneller gegaan, of niet? En bevalt het tot nu toe een beetje? :smile1:
Het zorgen voor een dier en wat je er voor terug krijgt is altijd leuk.
Al is het alleen maar omdat je snel ziet of een dier goed in z´n vel zit.
Dat heb ik zelfs met mijn vissen. :mrgreen:

Ik wilde inderdaad pas volgend jaar een hond, maar ik was al wel aan het praten met fokkers en rond aan het kijken. Daar wilde ik mijn tijd voor nemen.
Omdat sommige mensen hier oordelen over anderen, zonder er bij stil te staan dat ze misschien niet te maken hebben met 5 jarigen die nooit een hond hebben gezien, denk ik weleens: fuck it, en dan zeg ik wat raars of laat ik dingen weg om die mensen te pesten. Dan moet ik lachen om wat er allemaal geroepen wordt. Het is net of je werkt met een forum vol pastoors.
Buiten het forum houdt ik dan weer de contacten die ik belangrijk vindt en die wel het verschil zien tussen wat je denkt te zien en tussen wat er werkelijk aan de hand is.
Deze mensen filter je makkelijk uit de reacties en soms komen ze bij je via een PBtje.

Ik ben zelf paranoiide als de pest over de aanschaf van dieren.
Dat was ik al vóór ik hier bestookt werd met waarschuwingen maar voor veel mensen wordt die optie nieteens overwogen.
Toen kwam ik ineens een rare advertentie tegen bij de cavalier club met 1 enkele pup van 8 maanden. Dat vond ik een beetje typisch. Ook de manier waarop er in detail over het gedrag van de hond werd geschreven vond ik belangrijk: het lijkt een miniskuul detail, maar als er bijvoorbeeld staat dat een hond hapt naar vliegen, (sorry dat is misschien een beetje te algemeen maar je begrijpt waar ik heen wil denk ik), dan is het vrij makkelijk na te gaan of de fokker inderdaad op de hoogte is van het gedrag van het dier.

Omdat de fokker in Overijssel woont werd ik nog achterdochtiger.
Ik ga niet graag richting de grens en niet graag naar Overijssel voor mijn dieren.
Maar ook de grote steden mijd ik liever (rotterdam is met zjn haven al jaren dé doorvoer haven voor smokkelaars vanuit de balkan en het oosten).
Dat zijn vaak hotspots voor illegale handelaren.

Maar naar intensief en open contact met de fokker(s) en de familie kwam ik er achter dat Damián gewoon een geweldige hond is.
Een pup die gelijk het apporteren oppakt en "los" begrijpt is natuurlijk al best een goed teken.
Daarbij was de man van het stel ook een vogelkweker, en daar weet ik toevallig ook wat van. Zijn voiléres zagen er top uit en hij was ze nog aan het uibreiden ook.
[al moet ik wel zeggen dat ik zelf niet snel mijn dieren zou laten zien aan mensen waarvan ik niet al zeker weet dat zij ook een dier van mij kopen en waarvan ik eerst heb vastgesteld wie het zijn, ivm. veel voorkomende diefstal door "kijkers", of mensen die voor de "kijkers" stelen]

Ja, als je dan je droomhondje hebt gevonden dan kun je nog wel maanden wachten, maar ik zeg altijd: wat je toch al haalt en betaald, dat kun je net zo goed gelijk kopen.
(om die reden had ik ook al alles in huis voor de hond)
Op een gegeven moment moet je ook in het diepe durven springen.
Gelukkig is Damián wat ouder. Dat is ook bij dit jaargetijde wel makkelijker denk ik.

Ik heb overigens kwa ras keuze een rare smaak: ik ben ook verliefd op de hond in je onderschrift. Maar dan moet ik even de staatsloterij winnen. :tongue:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”