Bedankt voor alle gelukswensen!
Ik heb geen moment spijt van deze doerak!
En ik moet zeggen dat het een onwijze boost geeft om zelf ook weer een beetje normaal te leven.
We hebben al een week geen bier gehad.
=====
Hij kan zelfs al los en spelen en apporteren samen met alpha man Canou.
Wij hebben dat getest op een afgesloten terein (voetbalvelden aan de ene kant, Zuiderzee aan de andere kant), omdat hij toch bij Canou blijft hangen (dat is wel weer irritant tijdens het uitlaten omdat hij trekt als Canou er bij loopt).
Apporteren doet hij als de beste zoals het hoort bij het ras maar ook "los" doet hij prima.
Hij luistert echt al onwijs goed voor een pup die met zoveel honden samen werd opgevoed.
Het is heel tof om hem niet hand matig altijd bij andere honden weg te moeten houden.
Je kunt merken dat er veel tijd in hem is gestoken door zijn fokkers.
Het is alleen jammer dat hij zo enthusiast wordt als ik hem haal, dat ik niet op tijd zijn tuigje aan krijg.
's Ochtends had ik dus toch weer een plas in de kamer.
Wat ook jammer is, maar dat krijgen we er wel uit: hij poept en plast in de tuin.
Ik heb zelf geen tuin maar het is wel vervelend als hij dat bij zijn oppas adressen wel doet (helemaal omdat Canou hem ineens na ging doen en ook op de stoep poepte).
Hij geeft ook nog niks aan dus dat maakt het moeilijk.
Canou accepteert hem een beetje té goed:
wij hadden verwacht dat hij een deel van de opvoeding over zou nemen zoals hij dat bij andere honden ook doet, maar Damián mag van hem aan zijn favoriete speeltje en hij mag ook uit zijn bak eten.
Dat laatste is niet zo fijn want nu moeten wij Damián daar zelf weg houden omdat hij zich anders over-eet (hij mag nog niet zoveel als hij zou willen).
Het had leuk geweest als Canou hem daar gewoon weg keek zoals wij gewend zijn van hem maar dat doet hij alleen bij zijn kleedje en als hij geaaid wordt.
Damián's favoriete ligplek na mijn stoel is zijn bench, maar hij ligt nu in de zon te bakken.
Met vloerverwarming.. hij is niet goed bij z´n hoofd..
Maar goed, straks wordt hij opgehaald dan ga ik rijles nemen en dan gaat hij weer naar Canou. Voor anderhalf uur is hij dan bij mijn zus, die begint pas om 2 uur. Dan kan ik vanaf half 2 op de honden passen: ik neem mijn laptop dan gewoon mee.
Als ik ze dan rond 4 uur nogeens uitlaat dan kan ik Canou verder alleen laten en naar huis gaan.
Ah, wat is het toch makkelijk om dit soort dingen van tevoren al te hebben geregeld.
ps. ik heb foto's van Damián en Canou, die net naar de trimmer is geweest, die samen los lopen door het uitlaat gebied.
maar ik krijg mijn Samsung telefoon niet gebleutooth met mijn laptop dus heb geduld.
pps. Damián en Canou gaan samen behendighid doen als Damián wat rutiger wordt.
=============
Ik had vanochtend nog een probleem dat je niet alle dagen tegen komt:
Damián liep met mij over de sluis en er was een duiker-team bezig.
Dat was natuurlijk bijster interessant dus ik had Damián maar aangelijnd want anders floept ie zo van meters hoog het water in.
Maar goed, er sprong een duiker vanaf de sluis in het water en dat maakte natuurlijk een harde plons.
Damián schrok zich te pletter en ging gelijk blaffen.
Ik deed natuurlijk alsof we de postcode loterij gewonnen hadden maar de schrik zit er goed in bij hem. Hij durfde op de terugweg nieteens aan de rand van de ophaal brug te lopen.