Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoevaak per dag eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Hoevaak per dag eten

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Toen Zazoe een pup was kreeg hij drie keer per dag te eten maar toen hij wat ouder werd werd dat terug gezet naar twee maal per dag.
Nu is hij drie en `s morgens laat hij zijn brokken voortaan staan! Hij eet gewoon niet meer en `s avonds eet hij wel zijn brokken op.
Hij krijgt nu dus maar de helft binnen van wat hij normaal kreeg.
Wat zouden jullie doen? Hem `s avonds meer geven of gewoon `s morgens blijven voeren en niet op is niet op.

Ik heb mijn moeder proberen te overtuigen om vers te gaan voeren maar dat wil ze niet omdat ze dat vroeger bij haar honden heeft geprobeerd maar eigenlijk vind ze het gewoon vies. Dat is dus helaas geen optie. Verder krijgt hij nu gewoon brokken van carocroc.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Hoevaak per dag eten

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou de ochtend maaltijd laten vervallen en hem 's avonds wat meer geven
ik ben een voorstander van 2 x per dag voeren, maar als de hond liever maar 1 keer per dag eet pas ik me daaraan aan.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Ik zou hem toch niet s'avonds meer geven, maar inderdaad gewoon niet eten is niet eten.
Ik heb aan Perry gemerkt dat hij met zijn 3 jr. nu ook wat minder eten nodig heeft dan voorheen.
Wrsch. voelt Zazou feilloos aan dat hij geleidelijk aan nu met wat minder toe kan.
Tenzij hij duidelijk ook magerder wordt, dat is natuurlijk niet je bedoeling.
Maar met geëxpandeerde brokken(zoals carocroc) zou ik niet de gehele daghoeveelheid ineens geven.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

yvonne1961 schreef: Maar met geëxpandeerde brokken(zoals carocroc) zou ik niet de gehele daghoeveelheid ineens geven.
dat heb ik jaren lang gedaan met een van mijn honden en nooit problemen mee gehad.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
yvonne1961
Actief

Het hoeft ook geen problemen te geven, maar het zou niet mijn persoonlijke voorkeur hebben.
Dit om de verhoogde kans op een evt. maagtorsie niet uit te lokken.
overigens zou ik dit met een geperste brok ook niet doen dus überhaupt niet.
Sanne!!
Zeer actief

hmm dan hou ik het gewoon op 2 keer per dag en niet eten is dan maar gewoon niet eten! Want eerst kreeg hij `s morgens een boterham erbij en wij dachten dat het daaraan lag dus die boterham weg maar dat had dus geen nut!!
Nou we kijken het dan even aan!

Yvonne1961 Perry is dat een koningspoedel of ben je niet die Yvonne die ik denk wie je bent :P
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Toen Max en Macho nog carocroc kregen wilde Max ook smorgens niet eten.
We zijn het smorgens blijven aanbieden maar ongeveer de helft van de tijd nam hij het niet.
Ik gaf hem s'avonds dan niet meer waardoor hij de volgende ochtend dan weer wel at omdat hij toch wel honger had.
Zo bleef het een beetje om en om gaan, en dat was prima want hij viel er niet van af.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

'mijn' honden bij mijn ouders krijgen ook s morgens en s avonds eten. Nu eet de ene hond graag s morgens en de andere s avonds. Uiteindelijk eten ze alle 2 op beide tijdstippen hun bak wel leeg maar de een gewoon een stuk later dan de ander.

Ik denk dus dat het heel verschillend is per dier wanneer het wil eten. Ik merk aan mijn pup dat hij s morgens veel meer zin in eten heeft dan s avonds. Hij krijgt wel 3 keer per dag eten nu maar s morgens net wat meer dan s middags en s avonds :)

Wat wel eens wil werken is idd s morgens voorzetten, wil hij niet, s avonds weer geven. Dan s avonds niet meer geven. Het kan ook zijn dat omdat hij wat ouder wordt hij minder behoefte aan eten heeft :)
yvonne1961
Actief

Ja ja Sanne, dat ben ik :D :D
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Ik denk dat als een hond zijn eten laat staan hij het niet erg lekker vind.Mijn lab eet iedere maaltijd zijn bak finaal leeg.Als mijn lab een maal liet staan dan zou ik of een ander merk brok kiezen of er wat doorheen doen zoals wat bouillon om het aantreklijker te maken.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik geef mijn honden 2x per dag eten.. vind ik zelf erg fijn en de honden ook..
Bowie heb ik als pup eerst 5x eten geven , na 2 weken 4x en 2 weken later 3 keer ... op een gegeven moment is ze gewoon naar 2x gegaan en kreeg ze meteen het voer wat de volwassen honden ook kregen...
Ook ivm medicijnen enzo wil ik graag op 2x blijven, geeft toch net wat makkelijker in het voer.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hier ook 2x per dag en dat bevalt prima.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Orpa heeft periodes dat ze 's morgens haar eten laat staan.
Dan eet ze 's avonds wel normaal.
Dat mag toch?

Zolang ze niet mager wordt is er niks aan de hand.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sanne!!
Zeer actief

ondertussen heb ik gewoon vol gehouden en hem morgens aan blijven bieden. Toen hebben we 1 morgen niks gegeven en de volgende morgen weer wel en sindsdien eet hij weer twee keer...
Ik denk achteraf dat het misschien ook zou kunnen komen dat er nogal wat loopse teefjes hier in de buurt liepen.
Ondertussen eet hij weer normaal!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”