Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chondroïtine/Glucosamine/omega 3-6-9 bijgeven??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

droebel
Vaste gebruiker

Chondroïtine/Glucosamine/omega 3-6-9 bijgeven??

Ongelezen bericht door droebel »

Bij baiko is gisteren HD geconstateerd. :( in z'n linkerheup (aktieve??) artrose en botwoekeringen en rechts een te ondiepe heupkom. waarschijnlijk heeft hij hd C/D. Nu wilde de dierenarts dat hij op speciaal voer ging van royal canin. mobility special. hier zou Chondroïtine/Glucosamine/omega 3-6-9 inzitten wat goed zou zijn voor z'n afwijking. buiten dat dat voer stervensduur is (75 euro voor 14 kg/per maand), vreet hij het gewoon niet. heb proefzakjes mee gekregen maar het is gewoon een zeikerd qua eten. Hij heeft daarnaast oop EPI en hij kan daarom ook niet tegen alle soorten voer, dus ik houd hem het liefste op z'n huidige voer.
dierenarts heeft me een pot sasha's blend meegegeven waar i.i.g. chondroitine en glucosamine in zit. maar wel met de mededeling dat het beter was om hem ook omega bij te geven omdat dit onstekingsremmend en pijnstillend was. en uiteraard met de nodige verkooppraat van de royal canin :roll:

maar wat nu?? zag wel op internet dat er verschillende merken zijn, speciaal voor honden en met verschillende prijzen maar ook aparte potjes wat voor mensen bestemd is. zoals op http://www.glucosamine.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
is het per definitie beter om alleen de speciale hondenversie te nemen of kan je bijv. ook af met de mensenvariant???
volgens de dierenarts assistente had het geen nut om hem spul van het kruidvat te geven omdat de samenstelling anders zou zijn voor honden??

zie door de bomen het bos niet meer.
onderschrift verwijderd vanwege deze regel:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814

Hoe beter ik de mens leer kennen, hoe meer ik m'n hond waardeer.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Chondroïtine/Glucosamine/omega 3-6-9 bijgeven??

Ongelezen bericht door Hutsje »

het maakt niet uit of het voor mensen of speciaal voor dieren is. voor dieren is het alleen vaak wat duurder ;). voor mijn oude hond gebruikte ik het altijd van de hema, de gluco/chondro + visolie, en daarnaast gaf ik nog vit. c poeder. voor de vit. c is het belangrijk dat het de niet time releasede versie is.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Balen dat Baiko hd heeft. :ugh: Maak net hetzelfde mee, dus ben ook wel geïnteresseerd in dit topic.

@ Hutsje, hoe veel moet een hond hebben van dat spul? Heb Glucosamine/Chondroïtine tabletten gekocht voor mensen, maar heb eigenlijk geen idee hoe veel een hond moet hebben van alles. :denken:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Hutsje
Zeer actief

-Gaby- schreef:Balen dat Baiko hd heeft. :ugh: Maak net hetzelfde mee, dus ben ook wel geïnteresseerd in dit topic.

@ Hutsje, hoe veel moet een hond hebben van dat spul? Heb Glucosamine/Chondroïtine tabletten gekocht voor mensen, maar heb eigenlijk geen idee hoe veel een hond moet hebben van alles. :denken:
ik heb thuis (ben nu op mijn werk) de juiste dosering liggen, maar als je begint zou ik zeker een dubbele dosis geven, de eerste 2 maanden. huts woog 40 kilo en kreeg normaal 1 tablet van de hema, op het laatst 2 per dag. ze kreeg 1 visolie capsule per dag en een mespuntje vit. c poeder.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik heb de glucosamine speciaal van Groene Os.. poedertjes speciaal voor dieren... pot koste geloof ik rond de 50 euro en ik doe er ene half jaar mee.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier gebruik ik voor Naf en Leggy ook glucosamine speciaal van Groene Os en zalmolie :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Sasha's blend vond mijn hond niet te vreten. Pillen vreet hij ook omheen. Ik gebruik dus dit spul, en geef daar apart nog vit C bij:

http://artroflex.nl/

Het is een siroop, je kunt het bij de kruidvat krijgen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik haal het wel bij http://www.glucosamine.com" onclick="window.open(this.href);return false; , maar ik gebruik het zelf ook en Gina doet gewoon met mij mee. Krijgt 1 capsule gluco en 1 capsule chondro. Ik maak die los en strooi het over haar eten, ze neemt nl de gluco wel aan om op te eten maar de chondro niet, dus los ik het zo op. Bepoederde kippenpoten had ze eergister ;)
Ze krijgt ook de visolie van de hema (die ik zelf ook slik) en die gaat ook gewoon in haar bak.

Als ik jou was zou ik het gewoon bij mijn eigen voer houden en daar die toevoegingen bij doen.
DA's hebben vaak een leuke manier om hun zak extra te spekken door bepaald voer voor te schrijven.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hier geef ik gewoon Glucosemine van het kruidvat net als vit c en zalmolie van de dierenwinkel.
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Dan weet je nu ook wat de reden is waarom je hond ineens naar achteren reageerde toen je trainer hem bij dat gevecht een douwtje gaf....

Glucosamine met chrondoitine van het kruidvat werkt ook hoor, daar hoef je echt geen apart spul voor honden voor te halen.
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Ik heb ooit een pot gekregen van De Tuinen. Glucosamine met Chondroitine en wat vitamines volgens mij in 1 pot. (heb de pot nu niet voor me). We geven Taiga daar 1 pil van per dag door haar voer. Ze was altijd panisch voor pillen maar sinds ze KVV eet, stoppen we de pil in haar eten en zij denkt dat het een stukkie bot is. :clown:

Ik heb wel het idee dat het bij haar werkt. Ze heeft momenten gehad dat ze erg mank liep, of snel mank liep. Als ze dan een paar dagen die pillen heeft gekregen lijkt ze beter te lopen. Wel geef ik haar soms een pijnstiller als ze echt heel mank loopt. (die lust ze dan ineens wel :hmmm: )
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
droebel
Vaste gebruiker

Charles vd B schreef:Dan weet je nu ook wat de reden is waarom je hond ineens naar achteren reageerde toen je trainer hem bij dat gevecht een douwtje gaf....
Ik dacht hier ook aan maar de dierenarts zegt dat een hond tijdens een gevecht zo onder de adrenaline zit dat hij op dat moment geen pijn voelt?? zij dacht een kleine kans dat het door pijn kwam maar vond dat het hoe dan ook z'n eigen schuld was. zowel duw (en mogelijk pijn) als zo dichtbij staan waardoor hij tegen z'n benen aan kwam was volgens haar een reden om tijdens een gevecht uit reaktie naar achteren te bijten.

droebel
Vaste gebruiker

Ik ben er nu in ieder geval over uit dat hij niet dat speciale voer krijgt. denk inderdaad dat het toch geldkloperij is. een half jaar terug wilde ze hem al op speciaal lichtverteerbaar voer hebben omdat hij niets anders zou verdragen door z'n EPI. vraag me af hoe ze dat opgelost zouden hebben als ik ook nog eens speciaal voer voor z'n heupen had moeten geven?? :denken: dat zou hij immers dan niet kunnen verdragen.

is er eigenlijk een "regel" voor over hoeveel chondroitine en glucosemine een hond ongeveer moet/mag hebben?? dus bepaald aantal mg. of zo?? had het spul wel bij het kruitvat zien liggen maar ben er aan de ene kant toch een beetje huiverig voor. ben toch bang dat hij dan niet de juiste hoeveelheden binnen krijgt. in zo'n supplement als bijv. sasha's blent en groene os ga je er toch vanuit dat alles in de juiste hoeveelheden en samenstelling aanwezig is. zou dus eerder neigen naar bijv. groene os en daarnaast omega van het kruidvat. of maak ik me druk om niets?

CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Het zal zeker een combinatie van alle factoren zijn
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bowie krijgt Glucobest en visolie. als hij erg veel last heeft (hij heeft artrose) krijgt hij een halve tablet carprofen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bowie krijgt Glucobest en visolie. als hij erg veel last heeft (hij heeft artrose) krijgt hij een halve tablet carprofen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

de glucos./chondr. die mijn da voorschreef, heeft dezelfde samenstelling als die van de Hema ( gluc/chond. 75 tabletten)
maar de Hema is stukken goedkopen en met aanbiedingen zoals 3 halen 2 betalen, of speciale 15% kortings koopavonden scheelt het helemaal in je portemonee :ok:
( ik geef 1 tablet per dag, Svear 28 kg)
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

droebel schreef:Ik ben er nu in ieder geval over uit dat hij niet dat speciale voer krijgt. denk inderdaad dat het toch geldkloperij is. een half jaar terug wilde ze hem al op speciaal lichtverteerbaar voer hebben omdat hij niets anders zou verdragen door z'n EPI. vraag me af hoe ze dat opgelost zouden hebben als ik ook nog eens speciaal voer voor z'n heupen had moeten geven?? :denken: dat zou hij immers dan niet kunnen verdragen.

is er eigenlijk een "regel" voor over hoeveel chondroitine en glucosemine een hond ongeveer moet/mag hebben?? dus bepaald aantal mg. of zo?? had het spul wel bij het kruitvat zien liggen maar ben er aan de ene kant toch een beetje huiverig voor. ben toch bang dat hij dan niet de juiste hoeveelheden binnen krijgt. in zo'n supplement als bijv. sasha's blent en groene os ga je er toch vanuit dat alles in de juiste hoeveelheden en samenstelling aanwezig is. zou dus eerder neigen naar bijv. groene os en daarnaast omega van het kruidvat. of maak ik me druk om niets?
Jack krijgt glucosamine voor zijn gewrichten en visolie (omega whatever) voor zijn nagelellende, en ik koop alles gewoon bij het Kruidvat. Gluco krijgt hij op basis van gewicht, dus zeg een halve volwassene, en visolie volgens de SLO-richtlijnen, dus forse hoeveelheden. Ik heb wel eens andere merken gehad, maakt in mijn ogen niks uit.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
droebel
Vaste gebruiker

en wat voor omega zou ik het beste kunnen geven?? 3-6-9 of alleen omega 3?? daar schijnt ook nog verschil in te zijn.

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana (23/25 kilo) krijgt de Glucosamine/chondroïtine van het kruidvat.
Een paar weken opbouwen met twee pillen per dag.
Daarna ben ik overgegaan op één pil.
Tegenwoordig heeft ze weer twee pillen omdat ze anders toch nog weer gaat kreupelen.
Nu loopt ze prima :ok:

Kruuidvat heeft ook geregeld aanbiedingen, drie potten voor de prijs van twee bijvoorbeeld, bij de grootverpakkingen(120 tabletten in een pot).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hutsje
Zeer actief

droebel schreef: is er eigenlijk een "regel" voor over hoeveel chondroitine en glucosemine een hond ongeveer moet/mag hebben?? dus bepaald aantal mg. of zo??
ja, voor honden is dit als basis 100 mg per 10 kg lichaamsgewicht, en 80 mg chondro per 10 kg lichaamsgewicht. bij problemen wordt aanbevolen met een dubbele dosis te beginnen. huts heeft heel lang op de standaard dosis gestaan, later op dubbel en op het laatst op 3. ze heeft nooit pijnstillers nodig gehad.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 10 okt 2009 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
droebel
Vaste gebruiker

Hutsje schreef: ja, voor honden is dit als basis 100 mg per 10 kg lichaamsgewicht, en 80 mg chondro per kg lichaamsgewicht. bij problemen wordt aanbevolen met een dubbele dosis te beginnen. huts heeft heel lang op de standaard dosis gestaan, later op dubbel en op het laatst op 3. ze heeft nooit pijnstillers nodig gehad.
Ok , dank je. maar is het dan niet 80 mg. chondro per 10 kg lichaamgewicht?? per kg zou je aan een hele hoge dosering komen.

Hutsje
Zeer actief

droebel schreef:
Hutsje schreef: ja, voor honden is dit als basis 100 mg per 10 kg lichaamsgewicht, en 80 mg chondro per kg lichaamsgewicht. bij problemen wordt aanbevolen met een dubbele dosis te beginnen. huts heeft heel lang op de standaard dosis gestaan, later op dubbel en op het laatst op 3. ze heeft nooit pijnstillers nodig gehad.
Ok , dank je. maar is het dan niet 80 mg. chondro per 10 kg lichaamgewicht?? per kg zou je aan een hele hoge dosering komen.
ja, solly, tikfout :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”