Renee1966 schreef:Even een update op het voerdummy/bal-verhaal.
Suus eet nu een maand uit de voerbal en het gaat hartstikke goed.
Ze is niet meer weggelopen met tennisbal of apport.
Als ze even afgeleid is door een geur of iets wat ze ziet en ze wil aanstalten maken om te gaan, hoef ik maar te roepen of fluiten en daar is ze weer.
Eén x kwam ze niet, had ze een egeltje geroken en ging even kijken met het apport in de bek.
Maar ze liep daarna niet weg met het apport (wat ze vroeger wel deed), nadat ze de egel bekeken had, kwam ze alsnog bij me.
Ik merk ook op andere onderdelen van de training vooruitgang, veel meer concentratie bij het volgwerk en dirigeren en ze stopt sneller op de zit-fluit.
Het gaat echt super dus, wij gaan zo verder.
Zijn er nu nog meer mensen die zo trainen met de voerdummy en welke ervaringen hebben jullie?
Had het al eerder gevraagd, maar heb nog geen reactie gezien (of ik moet 'm gemist hebben).
Bral, bral, bral, sla-je-zelf-nog-eens-op-de-borst, en dan........
Als het dan zo goed gaat, vergeet het vrouwtje (de afgelopen week) op te letten.
Gaat ze Suus heel veel aandacht geven als Suus erom komt vragen.
Gaat het vrouwtje Suusjes bot vasthouden voor Suus, zodat ze makkelijker kan kluiven.
Gaat het vrouwtje heeel enthousiast staan juichen als Suus onderweg is met het apport (ipv als het apport is afgegeven).
Gaat het vrouwtje commando's 2x of meer geven ipv 1x.
Dan gaat het vrouwtje dutjes doen, samen met Suus op de bank.
Dan registreert het vrouwtje niet, dat Suus weer gaat nakrabben bij het plassen (dat was een maand geleden dat ze dat deed).
Dan gaat Suus tijdens het oefenen op Zondag met het apport ervandoor (en reageert niet op het werpen van de voerbal) en dan gaat er bij het vrouwtje geen lampje branden
En dan wordt het dinsdagavond, apporteersport cursus en dan......
Probeert Suus met alle apporten die ze moet halen ervandoor te gaan
Gelukkig greep trainster in, door steeds op de lange lijn te gaan staan, dus ze moest uiteindelijk wel terugkomen met de apporten.
En we hebben nog goed kunnen afsluiten.
Hoe suf kun je zijn als baas
(Ben niet boos op Suus geworden hoor, vond mezelf wel een enorme sufferd).
Gisteren Suus in huis geen aandacht gegeven (wanneer ze erom vroeg, wel van mij uit).
Vandaag weer goed kunnen trainen, alles ging prima
Ben benieuwd hoe het zaterdag op cursus gaat .
Zal (hopelijk) noooooooit meer zo overmoedig/dom gaan doen (schaam).