Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trainen GG3 (Cynophilia)
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Trainen GG3 (Cynophilia)
Van de week weer begonnen met trainen na de zomerstop, nu train ik voor GG3 en leuk dat Laika het vond! ik denk dat de stop haar echt goed heeft gedaan en ze er nu weer helemaal voor gaat! vorig jaar kwam de sleur er een beetje in...maar ben helemaal happy dat ze het zo leuk vind....
ben beniewd hoe ze alles oppakt, veel nieuwe dingen erin vergeleken met GG2...

Groetjes Lianne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Trainen GG3 (Cynophilia)
Wat is er nieuw in verschil met GG2? Ik vind het knap hoor, de examens op dat niveau zijn bepaald niet makkelijk!

Linda, Izzie en Bram
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ben destijds met mijn Mechelaar bij de FHN geslaagd voor het GG2 diploma, en was toen de enige bij ons op de club die verder mocht naar het GG3. Omdat ik het programma destijds wel heel pittig vond en ik geen trainingsmaatjes had, ben ik daarmee toen niet verder gegaan.
Ik vind het dan ook heel knap dat jij het GG3 programma gaat trainen, succes (en veel plezier) ermee!
Ik vind het dan ook heel knap dat jij het GG3 programma gaat trainen, succes (en veel plezier) ermee!

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Er zijn heel veel verschillen met GG2, een hele nieuwe oefening is hond naar pion sturen daar moet ie blijven staan vervolgens moet de hond vanaf de pion op jouw commando een apprt links, rechts op midden gaan halen...Zoek stok! schreef:Wat is er nieuw in verschil met GG2? Ik vind het knap hoor, de examens op dat niveau zijn bepaald niet makkelijk!
en ijzer apport moet nu over de horde...was voorheen gewoon vlak.
links/rechts vak sturen...
en nog een paar kleine dingen...
Ik ben nu ook de enige op de club die traint voor GG3, train met GG0 en GG1 mee (of zij trainen met mij meeLongFields schreef:Ik ben destijds met mijn Mechelaar bij de FHN geslaagd voor het GG2 diploma, en was toen de enige bij ons op de club die verder mocht naar het GG3. Omdat ik het programma destijds wel heel pittig vond en ik geen trainingsmaatjes had, ben ik daarmee toen niet verder gegaan.

Leuk heb je al eens examen gedaan? Of train je nu voor het eerst gg2, hoe oud is je hond?marye schreef:Leuk!
Wij zijn bezig voor de G&G2.
Groetjes Lianne
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nee, heb nog geen G&G2 examen gedaan.lianne05 schreef:Leuk heb je al eens examen gedaan? Of train je nu voor het eerst gg2, hoe oud is je hond?marye schreef:Leuk!
Wij zijn bezig voor de G&G2.
Ze beheerst de basis van eigenlijk alle oefeningen wel, maar het is nog niet stabiel genoeg.
We zijn ook al wel gestart met de basis van G&G3 oefeningen (bijv pion sturen en metaal over de horde).
Caja is ruim 3 jaar oud.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Leuk om te dirigeren en zo
Ik vond het ook leuk om 3 te trainen.
Train je bij KC Arnhem?

Train je bij KC Arnhem?

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Leuk, hoor! Ik train met Anne GG2, we hebben een grote groep (relatief dan...ik denk zo'n 6 honden) dus ik hoop dat ons groepje ook leuk verder stoomt! Is er veel nieuws tov de GG2?
-
- Zeer actief
Nee niet in Arnhem...ranetje schreef:Leuk om te dirigeren en zo![]()
Train je bij KC Arnhem?

Groetjes Lianne
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
De G&G 3 is zo leuk om te doen! Ik loop met Giada ook G&G 3. Over een paar weken ga ik voor het eerst meedoen met een wedstrijd, kijken of we een diploma kunnen halen. Het probleem bij ons is dat ik te zenuwachtig wordt op dat moment en dat Giada dan denkt: wat doet mijn baas raar, je gaat zelf maar 

Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
-
- Zeer actief
He wat leuk! wedstrijden doe ik zelf niet heb dr helemaal niks mee, ik vind het al erg als ik examen moet doen, hahah maar dat hoeft verlopig nog niet...heb nu net twee trainingen gehad...ChantalBos schreef:De G&G 3 is zo leuk om te doen! Ik loop met Giada ook G&G 3. Over een paar weken ga ik voor het eerst meedoen met een wedstrijd, kijken of we een diploma kunnen halen. Het probleem bij ons is dat ik te zenuwachtig wordt op dat moment en dat Giada dan denkt: wat doet mijn baas raar, je gaat zelf maar
Ff vraagje @ ChantalBos misschien weet jij t, gister zocht ik ff naar exameneisen en kon alleen een hele uitgebreide uitleg krijgen van FHN is dat hetzelfde als dat van Cynophilia, wij hebben de uitleg wel op de club maar wil het ook thuis hebben....ik vroeg het me af...
Staan wel lastige dingen in zeg...

Groetjes Lianne
- ChantalBos
- Zeer actief
De volgende oefeningen moeten ze beheersen voor een G&G 3 diploma:lianne05 schreef:He wat leuk! wedstrijden doe ik zelf niet heb dr helemaal niks mee, ik vind het al erg als ik examen moet doen, hahah maar dat hoeft verlopig nog niet...heb nu net twee trainingen gehad...ChantalBos schreef:De G&G 3 is zo leuk om te doen! Ik loop met Giada ook G&G 3. Over een paar weken ga ik voor het eerst meedoen met een wedstrijd, kijken of we een diploma kunnen halen. Het probleem bij ons is dat ik te zenuwachtig wordt op dat moment en dat Giada dan denkt: wat doet mijn baas raar, je gaat zelf maar
Ff vraagje @ ChantalBos misschien weet jij t, gister zocht ik ff naar exameneisen en kon alleen een hele uitgebreide uitleg krijgen van FHN is dat hetzelfde als dat van Cynophilia, wij hebben de uitleg wel op de club maar wil het ook thuis hebben....ik vroeg het me af...
Staan wel lastige dingen in zeg...ben benieuwd!
1) zit uit zicht, gedurende 2 minuten
2) af uit zicht, gedurende 4 minuten
3) los volgen, met la, ra, lok, rok, snelle en langzame pasMet rechts, links, rechtsomkeert, linksomkeert, halt, looppas, langzame pas en 2 passen naar links, 2 passen naar rechts, 2 passen achterwaarts en 2 passen voorwaarts maken
4) staan, zit en af uit volgen
5) de roeplijn met staan en af erin
6) naar pion/bol sturen op 10 mtr afstand en daar laten staan staan, dan naar vak zenden en af laten gaan op 25 mtr afstand haaks van de pion/bol en vervolgens aansluiten bij de baas tijdens volgen
7) apport met richting, hond naar bol/pion op 10 mtr afstand sturen en daar laten staan en dan dirigeren naar linker of rechter apport.
8. hoog apport met metaal
9) sorteren
10) 6 positiewissels op 15 mtr afstand waarbij de hond niet van zijn plek mag afkomen.
Laat maar weten als je meer wil weten!!
-
- Zeer actief
wat is la en ra in het volgen??
Volgens mij zijn de eisen gewoon hetzelfde als de FHN...
van de nieuwe dingen hebben wepion sturen al onder de knie...nu de rest nog...roepen en na 1/3 laten staan wordt nog wat...dat lukt voor geen meter, sorteren heeft miep altijd perfect gedaan, eerst alle stokjes langs, dan weer terug en de goede pakken. nu pakt ze elke keer de verkeerde...
dus moeten maar weer ff paar stappen terug...
naja we doen het voor het plezier en voorlopig doen we toch nog lang geen examen!

van de nieuwe dingen hebben wepion sturen al onder de knie...nu de rest nog...roepen en na 1/3 laten staan wordt nog wat...dat lukt voor geen meter, sorteren heeft miep altijd perfect gedaan, eerst alle stokjes langs, dan weer terug en de goede pakken. nu pakt ze elke keer de verkeerde...

naja we doen het voor het plezier en voorlopig doen we toch nog lang geen examen!
Groetjes Lianne
- ranetje
- Zeer actief
la is links af ra is rechts af rok is rechts om keert en lok is links om keertlianne05 schreef:wat is la en ra in het volgen??![]()
van de nieuwe dingen hebben wepion sturen al onder de knie...nu de rest nog...roepen en na 1/3 laten staan wordt nog wat...dat lukt voor geen meter, sorteren heeft miep altijd perfect gedaan, eerst alle stokjes langs, dan weer terug en de goede pakken. nu pakt ze elke keer de verkeerde...dus moeten maar weer ff paar stappen terug...

Voor dat sorteren even een paar stapjes terug.
De afleidingsstokjes eventueel even vast steken in de grond en zorgen dat het goede stokje wat extra geur heeft

Denk aan de windrichting als je de stokjes neer legt

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 11 sep 2009 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- ChantalBos
- Zeer actief
Inderdaad.ranetje schreef:la is links af ra is rechts af rok is rechts om keert en lok is links om keertlianne05 schreef:wat is la en ra in het volgen??![]()
van de nieuwe dingen hebben wepion sturen al onder de knie...nu de rest nog...roepen en na 1/3 laten staan wordt nog wat...dat lukt voor geen meter, sorteren heeft miep altijd perfect gedaan, eerst alle stokjes langs, dan weer terug en de goede pakken. nu pakt ze elke keer de verkeerde...dus moeten maar weer ff paar stappen terug...
naja we doen het voor het plezier en voorlopig doen we toch nog lang geen examen!![]()
Voor dat sorteren even een paar stapjes terug.
De afleidingsstokjes eventueel even vast steken in de grone en zorgen dat het goede stokje wat extra geur heeft![]()
Denk aan de windrichting als je de stokjes neer legt
En wat de roeplijn betreft laat de hond maar hier komen en dan vlak voor je het commando staan geven. En dat gaan uitbouwen.
Ik vind de roeplijn de moeilijkste oefening trouwens. Giada anticipeert daar vreselijk op en al helemaal als er ook nog pionnen in de buurt staan. Dan gaat mevrouw zelf aan de slag

Dus als je een tip hebt....... hou ik me aanbevolen.
- ranetje
- Zeer actief
Een tip van Anke Bogaerts, trainster van jachthonden en schrijfster van het boek "De Drie Karakters".ChantalBos schreef:En wat de roeplijn betreft laat de hond maar hier komen en dan vlak voor je het commando staan geven. En dat gaan uitbouwen.
Ik vind de roeplijn de moeilijkste oefening trouwens. Giada anticipeert daar vreselijk op en al helemaal als er ook nog pionnen in de buurt staan. Dan gaat mevrouw zelf aan de slag![]()
Dus als je een tip hebt....... hou ik me aanbevolen.
(Daar staat die tip ook in).
Naar eigen keuze een bal of iets lekkers.
Zij gebruikt witbrood, ik gebruik gekookte tortellini (beiden goed te zien op gras en dus snel gevonden en gegeten door de hond).
Ik roep de hond.
Als ze er is gooi ik over haar kop zo ver mogelijk achter haar het lekkers.
Daar gaat ze dan achteraan.
Zodra ze het op heeft roep ik en gooi meteen weer over haar kop het lekkers achter haar.
Als je dat lang genoeg doet zie je dat de hond al gaat inhouden als je je arm omhoog heft om te gooien.
Zodra ze zelfs gaat stilstaan ga je het commando er aan koppelen.
Gaat het op "gooi afstand" goed, dan maak je de afstanden groter.
Gooi het lekkers vanwege de afstand dan niet voor haar neer, maar loop zelf een stuk je op totdat je weer over haar kop heen kan gooien.
Anders krijgt ze weer de neiging om naar voren te komen.
Ik heb met zo gedaan met mijn laatste teckel en met mijn Griffon Rana.
In beide gevallen werkte het prima.

In plaats van iets lekkers kan je ook een balletje gebruiken.
Voor de start wat lastig, maar voor later op grotere afstand werkt het heel goed.
Je mag een handgebaar maken.
Ik heb dat ook altijd gedaan.
Het werkt ook nu prima met het leren direct gaan zitten op de stopfluit

Daar was die tip van Anke oorspronkelijk ook voor bedoeld

Zodra mijn honden de oefening begrepen riep ik ze door als ze gingen anticiperen.

- ChantalBos
- Zeer actief
Ik ga het eens op deze manier proberen. Bedankt voor de tip!
- ranetje
- Zeer actief
SuccesChantalBos schreef:Ik ga het eens op deze manier proberen. Bedankt voor de tip!

Ik lees het vervolg wel

- Arline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Zie dat je in gelderland woont, waar train jij g&g? (mag ook via pb)lianne05 schreef:Nee niet in Arnhem...ranetje schreef:Leuk om te dirigeren en zo![]()
Train je bij KC Arnhem?
- greylu
- Vaste gebruiker
Wat leuk zeg, voor mij heel herkenbaar. Heb namelijk ook net mijn eerste 2 G&G 3 lessen erop zitten met mijn amstaff.Van de week weer begonnen met trainen na de zomerstop, nu train ik voor GG3 en leuk dat Laika het vond! ik denk dat de stop haar echt goed heeft gedaan en ze er nu weer helemaal voor gaat! vorig jaar kwam de sleur er een beetje in...maar ben helemaal happy dat ze het zo leuk vind.... ben beniewd hoe ze alles oppakt, veel nieuwe dingen erin vergeleken met GG2...
Vindt het erg leuke oefeningen die weer aardig anders zijn. Hier namelijk ook een die snel zelf gaat nadenken.
Veel train plezier allemaal

-
- Zeer actief
Ik train bij KC Culemborg!Arline schreef:Zie dat je in gelderland woont, waar train jij g&g? (mag ook via pb)lianne05 schreef:Nee niet in Arnhem...ranetje schreef:Leuk om te dirigeren en zo![]()
Train je bij KC Arnhem?
Ow LA en RA is gewoon recht en links hahah ik dacht al wat is dat nou dat ken ik niet....rok en lok wist ik wel...

Leuke tip Ranetje ik zal eens gaan kijken of ik dat ga doen, probleem is bij laika dat ze niks om eten geeft en met een bal wordt ze juist weer te gek...ik heb ook met een bal dr geleerd bij een pion te staan met het gevolg dat miep de hele pion onderzocht waar de bal nou gebeleven was, dus de pion vloog t veld over..hahah maar dat gaat nu gelukkig goed!
Morgen weer trainen, hoop dat t sorteren nu weer goed gaat! ik denk dat ik al weet wat t probleem is, ik heb altijd onbewust mn stokje in mn zak gedaan waar mn bal ook zat, de laatste paar x zat mn bal dr niet en ik denk dat ze daarom in de war is...ik denk dat ik haar dus heb geleerd tennisballen te zoeken....

Groetjes Lianne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Ik ben nog voor de GG 2 bezig, maar ik ga de tip van Ranetje ook proberen. Die race teckel van mij is ook erg lastig te stoppen, dus misschien dat deze manier mij gaat redden 
Moet ik daarna wel het handgebaar weer wegtrainen, want de regels zijn nu volgens mij dat je geen hand en stem commando samen meer mag geven bij die oefening.

Moet ik daarna wel het handgebaar weer wegtrainen, want de regels zijn nu volgens mij dat je geen hand en stem commando samen meer mag geven bij die oefening.
- ranetje
- Zeer actief
Dat zou ik even navragen.Benji&Brenda schreef:Ik ben nog voor de GG 2 bezig, maar ik ga de tip van Ranetje ook proberen. Die race teckel van mij is ook erg lastig te stoppen, dus misschien dat deze manier mij gaat redden
Ik dacht dat het wel mocht, maar ik weet het niet meer zeker.
En niet mogen is één ding....................
Een punt aftrek voor een extra commando kan je net de brug over helpen

- ChantalBos
- Zeer actief
Officieel gezien mag je of een stemcommando geven of een handgebaar.ranetje schreef:Dat zou ik even navragen.Benji&Brenda schreef:Ik ben nog voor de GG 2 bezig, maar ik ga de tip van Ranetje ook proberen. Die race teckel van mij is ook erg lastig te stoppen, dus misschien dat deze manier mij gaat redden
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Tuurlijk, wat nodig is is nodig, beter aftrek dan geen punten. Neemt niet weg dat ik het wel zou proberen om weer een stapje verder te trainen. Overigens mocht het eerst wel hoor, zowel handgebaar als stemcommando, nu is het dus of of.ranetje schreef: Dat zou ik even navragen.
-
- Zeer actief
Aantal lessen verder en het gaat redelijk, nu aan het trainen van pion naar vak en van pion apport halen...Het gaat wel alleen nog erg netjes is het niet...maandag ging ze gelijk naar t vak ipv eerst naar pion...
Heb nog een lange weg te gaan!
Oja en het wachtcommando wil maar niet lukken, ze stopt wel uiteindelijk na 6 stappen maar dus niet ineens...wie heeft er een tip???!!
Nog een vraagje, in het volgprogramma staat ook dat je een rondje moet maken van 360 graden en een half rondje geloof ik, hoe werkt dat, bijv. het hele rondje voer je dat langzamer uit of hetzelfde tempo?

Oja en het wachtcommando wil maar niet lukken, ze stopt wel uiteindelijk na 6 stappen maar dus niet ineens...wie heeft er een tip???!!
Nog een vraagje, in het volgprogramma staat ook dat je een rondje moet maken van 360 graden en een half rondje geloof ik, hoe werkt dat, bijv. het hele rondje voer je dat langzamer uit of hetzelfde tempo?
Groetjes Lianne
- ranetje
- Zeer actief
Oefen je pion > vak altijd samen?lianne05 schreef:Aantal lessen verder en het gaat redelijk, nu aan het trainen van pion naar vak en van pion apport halen...Het gaat wel alleen nog erg netjes is het niet...maandag ging ze gelijk naar t vak ipv eerst naar pion...Heb nog een lange weg te gaan!
In dat geval vanaf nu helemaal splitsten.
Dus alleen pion sturen en dan bijv. even volgen tot je weer bij de pion bent en dan vanaf pion naar het vak sturen.
Over rondjes heb ik even geen idee

- Tesslys
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): BC's.
- Contacteer:
SUcces met je GG3 trainen, de vragen over de rondjes zou je bij je instructeur kunnen stellen.
Mijn drie oudste borders hebben allemaal GG3
De jongste moet nog beginnen.
Mijn drie oudste borders hebben allemaal GG3
De jongste moet nog beginnen.