Links in Kalina, rechts Tara

En hier is onze derde, Dollie

Op de tweede foto is Kaline half te zien met een hele grote bult. We denken dat dit een gezwel is, ze is dan ook al over de 2 jaar (wat al best oud is voor ratjes). Morgen gaan we naar de dierenarts ervoor, maar we hebben besloten dat als het daadwerkelijk een kwaadaardig gezwel is, er niks aan te laten doen. Meestal adviseren ze om het beestje te laten inslapen omdat de kans klein is dat ze het overleefd. Aangezien ze al zo oud is en totaal geen last heeft van de bult, laten we er niks aan doen, tenzij het ervoor zorgt dat ze langer leeft
Kalina is een tijdje trug haar maatje al verloren, Shindra genaamd. Deze was van de een op de andere dag in een keer doodziek en had heel veel pijn. Helaas moesten we haar in laten slapen, ons schatje...
We hadden besloten om geen andere ratten meer te nemen omdat we toen al aan het wachten waren op de pups. Aangezien Kalina ook al oud was wilde we haar heel veel liefde en aandacht geven in haar eentje (terwijl ratten echt heel snel dood kunnen gaan van eenzaamheid). Alleen, toen mijn broertje het trieste verhaal van Shindra hoorde, heeft hij gelijk 2 nieuwe ratjes voor ons meegenomen, omdat hij ook wist dat Kalina het waarschjnlijk anders niet zou overleven (ze at en dronk al bijna niet meer, ondanks alle aandacht van ons). Dat werden Dollie en Tara, het klikte meteen met Kalina, en sindsdien zijn ze altijd bij elkaar
Heel verhaal maar wilde het jullie toch even laten weten. Ik weet dat er mensen zijn die ratten echt afschuwelijk vinden, maar geloof mij, het zijn hartediefjes!