Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maddy vindt het niet leuk meer.... we stoppen ermee.

Moderator: moderatorteam

JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Maddy vindt het niet leuk meer.... we stoppen ermee.

Ongelezen bericht door JML »

De afgelopen weken wilde Maddox op donderdag het trainingsveld niet meer op.
Hij ging vol in de ankers en eenmaal op het veld wilde hij nog maar een ding, zo snel mogelijk eraf!
Aangezien hij dit nu een paar weken doet en we het donkere seizoen ingaan met schaduwen van lampen en vuurwerk heb ik donderdag 'ineens' de knoop doorgehakt. We stoppen ermee.

Heel even dit jaar dacht ik dat ik misschien nog wel op examen kon volgend jaar met Maddy, zo goed gaat het! Ik vind het jammer om te stoppen. Ik heb altijd gezegd dat ik gewoon door zou gaan, zolang als hij het leuk vindt.

We zijn begonnen met trainen, zonder hoog gespannen verwachtingen, maar met het doel om samen lekker bezig te zijn, plezier te hebben en aan zijn zelfvertrouwen te werken. Op dit moment heeft Maddox alle verwachtingen (en stille hoop) overtroffen. Hij gaat nog steeds vooruit, maand of twee geleden deed hij 'gewoon' zit-en-blijf!!!!
Misschien dat we het begin volgend jaar weer oppakken, maar voor nu trainen we lekker met z'n tweeen, gaan we elke donderdag bij de kantine zitten waar hij bij iedereen koekjes scoort en de puppen van de puppencursus terroriseren :F:
Op zaterdag wil ik de behendigheid blijven doen. Dat vindt hij (nog) wel leuk. Ook daar lopen we nu tegen onze beperkingen aan, maar...... zolang hij het leuk vindt, ga ik gewoon door. Gewoon samen plezier hebben!
thelittlegirly
Zeer actief
Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
Contacteer:

Re: Maddy vindt het niet leuk meer.... we stoppen ermee.

Ongelezen bericht door thelittlegirly »

hoi wat jammer dat ie het niet meer leuk vind!! maar wel knap van je dat je dan toch aan je hondje denkt!
Afbeelding

meid je bent super!!!

http://link.marktplaats.nl/287882556 oppas aangeboden
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Heel terecht dat je het belang van Maddox voorop stelt :ok:
Zit het echt in de schaduwen en de duisternis?

Gelukkig dan maar dat de behendigheid overdag is :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

ranetje schreef:Zit het echt in de schaduwen en de duisternis?
Schaduwen en reflecties/lichten zijn vervelend. Het is al heel veel verbeterd, maar het speelt nog steeds op.
's zomers als de achterdeur bijvoorbeeld een beetje heen en weer gaat door de wind en de zon schijnt erop, dan is dat ook zo'n stressfactor. Zo is hij ook bang als mijn schaduw over hem heenvalt of als hij zijn eigen schaduw ziet. :piew:

Ik weet dat we nu het seizoen van donker, schaduwen en vuurwerk weer ingaan, vandaar dat ik nu ook stop voordat deze factoren echt mee gaan spelen.
Ik denk nu dat hij het allemaal wel een beetje gezien heeft, dat ik het niet leuk genoeg kan maken, niet voldoende aandacht kan vragen en hij is een paar keer echt geschrokken op het veld. Hij was compleet onbereikbaar en had echt stress/paniek. Ik krijg het er nu niet uit, ik vind ook niet dat ik dat moet blijven proberen wetende dat het alleen maar moeilijker gaat worden. Gewoon een pauze inlassen en tegen het voorjaar weer eens opnieuw bekijken.

Behendigheid is gelukkig overdag, ook dat doen we op ons eigen tempo. Natuurlijk wil ik wel eens te snel, maar ook mijn trainers richten zich vooral op het succes van de hond. We proberen alleen dingen te doen die succes opleveren en vandaaruit verder bouwen, zonder druk. Dat vindt Maddy geweldig, zeker de grote hoeveelheid koekjes die erbij komen kijken :W:
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Soms is het ook prima om een stapje terug te doen. :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

JML schreef:
ranetje schreef:Zit het echt in de schaduwen en de duisternis?
Schaduwen en reflecties/lichten zijn vervelend. Het is al heel veel verbeterd, maar het speelt nog steeds op.
's zomers als de achterdeur bijvoorbeeld een beetje heen en weer gaat door de wind en de zon schijnt erop, dan is dat ook zo'n stressfactor. Zo is hij ook bang als mijn schaduw over hem heenvalt of als hij zijn eigen schaduw ziet. :piew:

Ik weet dat we nu het seizoen van donker, schaduwen en vuurwerk weer ingaan, vandaar dat ik nu ook stop voordat deze factoren echt mee gaan spelen.
Ik denk nu dat hij het allemaal wel een beetje gezien heeft, dat ik het niet leuk genoeg kan maken, niet voldoende aandacht kan vragen en hij is een paar keer echt geschrokken op het veld. Hij was compleet onbereikbaar en had echt stress/paniek. Ik krijg het er nu niet uit, ik vind ook niet dat ik dat moet blijven proberen wetende dat het alleen maar moeilijker gaat worden. Gewoon een pauze inlassen en tegen het voorjaar weer eens opnieuw bekijken.

Behendigheid is gelukkig overdag, ook dat doen we op ons eigen tempo. Natuurlijk wil ik wel eens te snel, maar ook mijn trainers richten zich vooral op het succes van de hond. We proberen alleen dingen te doen die succes opleveren en vandaaruit verder bouwen, zonder druk. Dat vindt Maddy geweldig, zeker de grote hoeveelheid koekjes die erbij komen kijken :W:
Als hij onbereikbaar wordt en angstig heb je ook niet veel in handen om door te trainen.
Je hebt gelijk dat je dan even stopt.
Misschien dat je idd als de avonden weer langer licht worden meer kunt bereiken :ok:
Ik hoop voor je dat het met de behendigheid wel leuk blijft gaan.
Het gaat idd om de hond, niet om de snelheid van de baas.
Fijne trainers heb je geloof ik :wink: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

ach je weet toch wel dat je straks weer bij ed of erik kunt trainen als je dat wilt.
dus maddy nu niet gaan plagen en gewoon even stoppen.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

verstandige beslissing als ik het zo lees.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”