Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Farmfood was goed voor Tommie maar niet voor Basco.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Aantal honden: 2

Farmfood was goed voor Tommie maar niet voor Basco.

Ongelezen bericht door Hinke »

toen ik van pedigree op farmfood overstapte was dat een hele goede zet. De vacht van Tommie werd veel mooier en hij deed het er goed op. Goede stevig drollen.
Nu dacht ik dat dat ook voor Basco kon gebruiken. Maar het werkt niet. Zijn vacht ziet er goed uit, maar zijn ontlasting is zacht. Dat is niet handig bij het opruimen van de uitwerpselen. Verder speelt volgens mij mee dat dan ook de anaal klieren niet volgdoende worden geleegd.
Ik heb bij de dierenarts advies gevraagd. Die raadt het eigen voer van haar aan, Prins, Hill en Royal Canin. De dierenspeciaalzaak adviseerde mijn Eukanuba. En Jumper adviseerde mij het hele eerste schap met goede voedingen.
Ik weet nu niet goed welke keus ik moet maken. Ik heb nog vier kilo farmfood. Daarna wil ik overstappen.
Hebben jullie nog tips. Ik wil alleen een brok voeren, dus geen Kvv of Barf.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Re: Farmfood was goed voor Tommie maar niet voor Basco.

Ongelezen bericht door Cantus »

kijken waar je hond het goed op doet...ikzelf voer RC selection croq aan dongo(heb daarvoor eukanuba, kvv(smuldier), lidl brok en farmfood geprobeerd) en hier doet hij het tot nu toe het beste op...Vanna kreeg normaal gesproken RC german shepherd jr(deed ze het heel goed op), maar heb nu sinds een week ook de selection croq bij haar geprobeerd en daar doet ze het tot nu toe ook goed op...
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Ik heb mogen ervaren dat de zoektoch naar de juiste voeding geen makkelijke is.Onze vroegere hond kreeg veelal Royal Canin Croc dus de goedkopere versie van Royal Canin en ook vaak Eukanuba.Maar onze huidige hond heeft veel huidklachten die mogelijk met voeding te maken hebben.We zijn nog maar kort gestart maat hij doet het toch redelijk tot goed op Hill's Sensitive Skin.En eigenlijk is Hill's geen merk waar ik veel positiefs over lees.Maar toch maar geprobeerd en het lijkt aan te slaan.Het is dus een kwestie van proberen.Maar ik zou van welk merk dan ook eerst een kleinere verpakking kopen om het te proberen.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Misschien cavom proberen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Barca, ik zelf geef lekker de gebakken lam/rijst variant, maar er is ook een geperste variant, en het zal wel vloeken in de kerk, zijn maar ook op eukanuba :N: deden mijn honden het altijd goed- maar dat is me gewoon te duur :ugh:
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Ik heb goede ervaringen met Bento Kronen
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

S@ndr@ schreef:Barca, ik zelf geef lekker de gebakken lam/rijst variant, maar er is ook een geperste variant, en het zal wel vloeken in de kerk, zijn maar ook op eukanuba :N: deden mijn honden het altijd goed- maar dat is me gewoon te duur :ugh:
Waarom is dat vloeken in de kerk? :19:
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

Cootje1963 schreef:
S@ndr@ schreef:Barca, ik zelf geef lekker de gebakken lam/rijst variant, maar er is ook een geperste variant, en het zal wel vloeken in de kerk, zijn maar ook op eukanuba :N: deden mijn honden het altijd goed- maar dat is me gewoon te duur :ugh:
Waarom is dat vloeken in de kerk? :19:
omdat eukanuba niet op een geheel ethische manier(zacht uitgedrukt) omgaat met honden...maar goed, het voer is verder prima van ze...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”