Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onstoken oortje, troep weghalen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Onstoken oortje, troep weghalen?

Ongelezen bericht door Moos »

Saar kreeg vorige zondag opeens een ontstoken oortje. Het was behoorlijk rood en dik, dus maandag maar meteen een nieuwe DA hier gezocht. Inderdaad flink ontstoken, dus zalfje mee voor 10 dagen. We zitten nu dus op dag 7 en het oor is weer mooi roze en niet meer dik, alleen die troep die blijft in haar oorschelp zitten. Ze schudt dat schijnbaar wel omhoog na het zalven, maar dan blijft het in die plooien plakken. Kan ik dat met wat afgekoeld gekookt water voorzichtig proberen eruit te 'wassen'? Of kan dat beter op een andere manier, of moet ik er juist afblijven?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Onstoken oortje, troep weghalen?

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik doe dat wel, maar echt alleen de oorschelp, verder blijf ik overal af
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Moos
Zeer actief

renee-uk schreef:ik doe dat wel, maar echt alleen de oorschelp, verder blijf ik overal af
Ik was ook inderdaad niet van plan om er echt in te gaan lopen wroeten :wink:
Maar ik vind het nu lastig om te zeggen of het oortje nog wat stinkt omdat het toch nog ontstoken is, ondanks dat het dus weer mooi roze is, of dat het ook gewoon die aangekoekte smurrie is die wat stinkt. En sowieso, die smurrie zo laten zitten lijkt me ook weer niet handig, toch?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Moos schreef:
renee-uk schreef:ik doe dat wel, maar echt alleen de oorschelp, verder blijf ik overal af
Ik was ook inderdaad niet van plan om er echt in te gaan lopen wroeten :wink:
Maar ik vind het nu lastig om te zeggen of het oortje nog wat stinkt omdat het toch nog ontstoken is, ondanks dat het dus weer mooi roze is, of dat het ook gewoon die aangekoekte smurrie is die wat stinkt. En sowieso, die smurrie zo laten zitten lijkt me ook weer niet handig, toch?
nee lijkt me niet
grote kans ook dat dat gaat jeuken, Saar daar weer gaat krabben en dat oortje stuk gaat.
Ik zou het gewoon voorzichtig weghalen uit die plooitjes
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Moos
Zeer actief

Ik wilde net al tegen Renee gaan zeggen "mooi, dan ga ik dat even doen". Maar bij deze dan ook tegen jou Inge :mrgreen: :wink:
Bedankt beiden!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ze heeft dan trouwens wel verdraaid kleine frutoortjes, met nog kleinere frutplooitjes, maar het is er zo goed als af, de troep :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

graag gedaan en beterschap met saartjestaartjes oortje!
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Moos schreef:Ze heeft dan trouwens wel verdraaid kleine frutoortjes, met nog kleinere frutplooitjes, maar het is er zo goed als af, de troep :wink:
tis ook nooit goed, wat had je dan gewild? een mini saartje met oren tot op de grond..... :mann:
Afbeelding

Moos
Zeer actief

renee-uk schreef:
Moos schreef:Ze heeft dan trouwens wel verdraaid kleine frutoortjes, met nog kleinere frutplooitjes, maar het is er zo goed als af, de troep :wink:
tis ook nooit goed, wat had je dan gewild? een mini saartje met oren tot op de grond..... :mann:

:smile: Ietsss bredere oorschelpen was wel prettig geweest :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:dat ging snel :80: . maar ja, kleine oortjes hè :mrgreen: .
En in de tussentijd heb ik ook nog met Vera in de polder hierachter gefietst. Ach ik ben zo snel :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
ghost
Zeer actief
Mijn ras(sen): Noa

Ongelezen bericht door ghost »

Hoi,

Noa heeft ook op dit moment ook zalf voor in z'n oor, heeft dit in 't verleden ook al een keer gehad. Ik maak 't oor schoon voordat ik weer opnieuw zalf. Ik doe dit met een wattenschijfje en maak hiervan een stukje (beetje) nat met warm water. Gaat super.

Op de verpakking van de zalf (die ik nu gebruik voor Noa) staat dat je 't oor (oorschelp) voor 't zalven schoon moet maken.

groetjes
Isabelle
Actief
Mijn ras(sen): Dalmatier, Jack Russel, Duitse Herder

Ongelezen bericht door Isabelle »

Falco heeft ook minstens één keer per jaar oorontsteking.

Ik maak zijn oren schoon met zo'n vochtig ontschminkingsdoekje voor gevoelige huid. Ik ga met mijn vinger echt zijn oor in en probeer zo alle troep eruit te krijgen. Heeft de DA me zo uitgelegd. Je kan niets mis doen met in de gehoorgang te gaan.
Hondenoren zijn niet zoals mensen oren. Je moet niet bang zijn dat je het trommelvlies of zo gaat raken.
Rust zacht lieve Sam ° 9-11-2000 + 8-10-2009
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik heb voor Frenk's oren een oorreiniger van virbac (aangeraden door trimster Do en door de DA) om 1x in de zoveel tijd z'n oren mee te reinigen. Dat is een vloeistof die je in het oor spuit, in masseert en dan schudt de hond het vuil eruit. Da's dus puur om te reinigen. Daarnaast maak ik z'n oorschelp van binnen ook schoon met een nat stukje papier als d'r vuil zit. Haren weghalen, dat doet Do met een tangetje.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

kleine vieze oorschelpjes, doe ik ook wel met wat baby olie aan een wattenstaafje ( wel een goede kwaliteit staafje, niet van die frutdingen waarmee het lijkt als je direct het plastic in je oor poert) :wink:
Moos
Zeer actief

Nadat ze gisteren een tijd in de regen in het bos had gelopen is het vanzelf helemaal schoon gespoeld :mrgreen:
Tip van het watenstaafje ga ik onthouden! Gaat in zo'n klein oortje denk ik inderdaad makkelijker :wink: De haren pluk ik er zelf regelmatig uit gewoon met mijn vingers.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”