tja en dát maakt voor mij een hond dus ook wel weer veelzijdiger, het zelfstandige. en werken met en voor een baas, maar ook zich goed alleen kunnen reddenduitse herder schreef:Maaarrrr een terrier heeft wel een kop eropblondie schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens.. ik vind de mechel atletischer.. ze zijn wendbaarder ook in de agility zie ik een mechel eerder beter presteren dan een duitserBoutje schreef:Dan vind ik een mechelse herder veelzijdiger dan een duitse.
Als je vb naar behendigheid kijkt, zie je zelden een duitse maar wel verschillende mechelaars aan de top. Ze zijn leniger en toch wat kleiner en tengerder waardoor ze dit beter kunnen.![]()
En eerlijk gezegd.. denk dat de JR hoogbenig..een van de veelzijdigste hondjes zijn.. ze kunnen hun neus gebruiken, zijn snel en wendbaar, tonen karakter en zullen ook in de verdediging wel goed te trainen zijn.. heb eens een kruising boerenfox/russel bezig gezien in manwerk...en dat was niet slecht
Als ze iets leuk vinden doen ze het, maar als ze iets niet willen dan zijn ze stront eigenwijs. Een herder is in het algemeen volgzaam, een terrier is een stuk zelfstandiger en daardoor in sommige sporten toch lastiger te trainen

en de meeste terriers zijn goed te trainen hoor, zooo eigenwijs zijn ze niet, maar goed, dat zal op een andere manier moeten, dan hoe er met bv een herder getraind wordt