Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vooroordelen?
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Re: Vooroordelen?
nou die van mijn ouders is zeker niet humorloos...
toen ie jong was haalde hij genoeg ongein uit.. en nu zelfs nog af te toe...
toen ie jong was haalde hij genoeg ongein uit.. en nu zelfs nog af te toe...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Oh dat heb ik 1x gedaan met een boxerteef.. ik had al een paar keer Finn aangelijnt omdat ze weer aan kwam stieren.. 1 keer werd een kind dat haar uitliet ondersteboven getrokken, en toen kon ik de boel rustig houden door Finn een af en blijf te geven en de boxer aan de riem te pakken en naar het jongetje terug te lopen..S@ndr@ schreef:Hier in de omgeving ook een herder teef die overals luid blaffend op af stoof, en een baas die vond dat ze toch niets fout deed![]()
ik heb DuCain maar gewoon losgegooid van zoek het maar uit dan :N: ( moest wel even slikken want voor het zelfde geld was het uit de klauwen gelopen)
die heeft haar helemaal stijf gescholden en even flink stoer gedaan en ze liep leeg als een soort van ballon, alle bluf en branie vielen er vanaf en sinds die tijd begrijpen ze elkaar een stuk beter.
ze doet het ook niet meervind ik eigenlijk wel net zo rustig lopen als ik er langs loop
Toen ze echter weer een keer aan kwam stuiven en de volwassen mensen liepen ermee had ik ook zo'n kop van zoek het nu maar uit

geen gaatjes...wel een mevrouw over de zeik.. want ze was een paar dagen ervoor ook naar de da geweest omdat de hond gegrepen was.. Finn had haar nu even vakkundig tegen de grond gewerkt en daarna was het klaar.. boxer was ook niet onder de indruk.. wel benaderde ze hem wat rustiger na het gebeuren. Overigens is het niet zo dat dit mijn uitgangspunt is... laat de honden het maar uitzoeken... maar bij erg hardleerse bazen die zien dat ik altijd wat afstand houd met mijn honden kan ik mijn geduld weleens verliezen...
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Weinig slechte ervaring met herders hier eigenlijk. Dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Maar ik geloof dat mijn honden zelf ook niet echt humor hebben. En Saffie heeft ook al opjaagneigingen, waardoor ze niet met kleine en angstige honden zomaar contact mag maken van mij. Nou zijn Borders ook herders, maar aangezien die van mij kruisingen zijn schaar ik ze daar ook weer niet onder. Maar ik zie wel wat overeenkomstige karaktereigenschappen.
Ik merk wel dat mijn honden retrievers en jachthonden het leukst vinden om tegen te komen.
Ik merk wel dat mijn honden retrievers en jachthonden het leukst vinden om tegen te komen.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

-
- Zeer actief
Wat bedoelen jullie met geen gevoel voor humor
In de omgang met andere honden? Als dat het is kan ik dat wel een beetje beamen... er zijn maar weinig honden waar mijn reu echt leuk mee kan dollen.. als hij wel los komt dan is het echt geweldig om te zien.. dan heeft hij echt een pretbek.. raar genoeg zijn dat dus engelse bulldogteefjes *die weer niets van Bluf willen weten...helaas* een kruising border collie/terrier teef *die ook niets met Bluf heeft...* en de castraat whippet... je raad het al... die vind Bluf ook niets
oh ja en met Bluf zelf heeft Finn natuurlijk ook dolle pret .. gelukkig
en met mij..
Denk dat de meeste dh's wat serieuzer zijn, toch altijd wat allert op de omgeving.. beetje argwanend.. en als het goed is is het goed en dan wordt er verder niet moeilijk gedaan..

In de omgang met andere honden? Als dat het is kan ik dat wel een beetje beamen... er zijn maar weinig honden waar mijn reu echt leuk mee kan dollen.. als hij wel los komt dan is het echt geweldig om te zien.. dan heeft hij echt een pretbek.. raar genoeg zijn dat dus engelse bulldogteefjes *die weer niets van Bluf willen weten...helaas* een kruising border collie/terrier teef *die ook niets met Bluf heeft...* en de castraat whippet... je raad het al... die vind Bluf ook niets

Denk dat de meeste dh's wat serieuzer zijn, toch altijd wat allert op de omgeving.. beetje argwanend.. en als het goed is is het goed en dan wordt er verder niet moeilijk gedaan..
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik vind dat herders het leven vrij serieus nemen. Bram kan lolletjes met mij uithalen. Hij knipoogt er nog net niet bij. Izzie doet dat nooit.blondie schreef:Wat bedoelen jullie met geen gevoel voor humor![]()

Linda, Izzie en Bram
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee dat herken ik ook niet zo.Zoek stok! schreef:Ik vind dat herders het leven vrij serieus nemen. Bram kan lolletjes met mij uithalen. Hij knipoogt er nog net niet bij. Izzie doet dat nooit.blondie schreef:Wat bedoelen jullie met geen gevoel voor humor![]()
Gina is niet direkt een pretletter, maar als ik haar Jan zie pesten door zn kong voor zn neus weg te kapen en er op te gaan liggen zo van 'zie maar eens dat je die terug krijgt' heeft ze wel degelijk pretlichtjes in haar ogen.
En Jan kan de gekste capriolen uithalen met schiterende oogjes en nog net geen grote grijns om z'n bek, ook als we eigenlijk heel serieus bezig zijn.
Maar misschien heb ik geen 'doorsnee' dh's dat kan natuurlijk best

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
nou mijn dh kan ook zeer humoristisch zijn hoor, vooral op de manier hoe ze dingen voor elkaar wilt krijgen...
-
- Zeer actief
Oh jij bedoelt het echt in de baas hond omgang.. haha nou ik lach me rot hier om ze.. en de interactie..met mij en onderling..Zoek stok! schreef:Ik vind dat herders het leven vrij serieus nemen. Bram kan lolletjes met mij uithalen. Hij knipoogt er nog net niet bij. Izzie doet dat nooit.blondie schreef:Wat bedoelen jullie met geen gevoel voor humor![]()
Pak me dan als je kan spelletjes buiten.. dan gaat ie prontificaal met de bal liggen en lonken naar me.. stukje oogwit zie je dan.. dan sluip ik naar hem toe en dan springt ie op om quasi van me weg te rennen... dan zeg ik " je hebt dikke billen"

Of hij staat thuis inene op om met zijn kop onder de tafel...waar ik aan zit.. dan wil hij dollen... interactie spelen gek doen..
Bluf idem.. die is nog gekker..die flikte het op het examen dus bij apporteren bijvoorbeeld.. ik zag de fonkel in haar ogen.. en denk nee he..niet nu speel kwartier!!!!!

Op persoonlijk vlak vind ik ze niet superserieus.. voor de buitenwereld wel soms..
De grimassen hier en de vrolijke noot zijn er volop... gister zelfs was het weer dollen dat zelfs bluf zoiets had van... kan het een tandje minder

En als hij in zijn sas is als hij gaat graven... en balletje gaat neusduwen en me bezand aankijkt met een grijns.. dan denk ik niet dat ik een hond heb die altijd serieus is...
Laatst gewijzigd door blondie op 03 okt 2009 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
en nu geen gezeik meer over duitse herders die geen gevoel voor humor hebben!

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
blondie schreef:Pak me dan als je kan spelletjes buiten.. dan gaat ie prontificaal met de bal liggen en lonken naar me.. stukje oogwit zie je dan.. dan sluip ik naar hem toe en dan springt ie op om quasi van me weg te rennen... dan zeg ik " je hebt dikke billen"en daar knijp ik dan in en hij rent weg onderwijl omkijkend of ik nog steeds wel pakkertje wil doen
![]()
Haha dat doe ik ook altijd met mijn namaaklabrador, ik noem dat altijd 'randjesogen'

- Arline
- Zeer actief
Ik kan me wel voorstellen dat je oppast met bepaalde honden. Persoonlijk houd ik niet van sluipen en fixeren ongeacht het ras. Fenja heeft zelf ook vaak moeite met border collies.
Fenja kan zelf ook enorm fixeren, maar dat voorkom ik en zelfs als ze het doet kan ik haar (na flink trainen) daaruit terugroepen.
Fenja heeft zelf wel de neiging om na te jagen, het liefst onzekere anstige hondjes. Fenja is inderdaad wel serieus in de omgang met andere honden, ze wil geen interactie en haar eerste manier om dat te vermijden is om stug door te lopen of er met een boog omheen te gaan. Van mij hoeft ze die interactie ook niet te hebben, ik heb genoeg 'wandel-afspraken' met honden waarmee ze wel overweg kan.
Sting is wat minder serieus en wil wel graag spelen met andere honden. Alhoewel ik ook daarin wel voorzichtig ben. Mijn honden hoeven eigenlijk niet perse met iedere hond 'om te gaan' die ik tegenkom, ik wandel gewoon door. Ze hebben genoeg sociaal contact en ik maak ook wel wandelafspraken. ALs ik zelf wandel wil ik eigenlijk niet met iedere passant beppen en stilstaan, laat ons drie maar lekker sjouwen.
Fenja kan zelf ook enorm fixeren, maar dat voorkom ik en zelfs als ze het doet kan ik haar (na flink trainen) daaruit terugroepen.
Fenja heeft zelf wel de neiging om na te jagen, het liefst onzekere anstige hondjes. Fenja is inderdaad wel serieus in de omgang met andere honden, ze wil geen interactie en haar eerste manier om dat te vermijden is om stug door te lopen of er met een boog omheen te gaan. Van mij hoeft ze die interactie ook niet te hebben, ik heb genoeg 'wandel-afspraken' met honden waarmee ze wel overweg kan.
Sting is wat minder serieus en wil wel graag spelen met andere honden. Alhoewel ik ook daarin wel voorzichtig ben. Mijn honden hoeven eigenlijk niet perse met iedere hond 'om te gaan' die ik tegenkom, ik wandel gewoon door. Ze hebben genoeg sociaal contact en ik maak ook wel wandelafspraken. ALs ik zelf wandel wil ik eigenlijk niet met iedere passant beppen en stilstaan, laat ons drie maar lekker sjouwen.
-
- Zeer actief
DuCain is voor een Molosser gewoon domweg humorloos,
het is aan hem niet besteed
misschien toch het verkeerde lijf getroffen het had gewoon een herder moeten zijn
Baco liep altijd over van de humor, die was heel erg van lang leve de lol en laat maar waaien

Baco liep altijd over van de humor, die was heel erg van lang leve de lol en laat maar waaien
-
- Zeer actief
Ik geef dat gelijk toe... ik wil graag dat de honden naar me luisteren, daar doe ik ook veel voor..Nanna schreef:Ik denk ook dat ze vrij rechtlijnig en argwanend zijn en dat dat de lange leve de lol niet ten goede komtblondie schreef:Wat bedoelen jullie met geen gevoel voor humor![]()
En ze worden natuurlijk ook nog eens vaak gekozen door bazen die houden van Befehl ist Befehl en verder geen gesodemieter.
Daar word je als hond ook niet joyeuzer van![]()
Want geef toe, de gemiddelde Basseteigenaar steekt toch heul anders in elkaar dan de gemiddelde Duitse herderbezitter.

Maar wat ik eerder ook al aangaf is dat er ook meespeelt dat veel mensen en andere honden wat angstig zijn voor bepaalde herders.. Bluf kan echt met van alles overweg.. maar omdat veel eigenaren terughoudend zijn.. en honden angst hebben.. voel ik me dus min of meer veiliger als ik de honden maar niet bij elkaar laat.. snap je..dus befehl ist befehl.. en ik heb ze even bij me om zonder interactie met andere honden dan maar weer verder te lopen..
Jij hebt zelf ook eens vermeld dat een aanstormende dh toch wat anders voelt dan een lab die op dezelfde manier aan komt denderen..
eigenaren die weten dat hun hond stabiel is en je ziet dat het goed gaat .. dan is het ook lang leve de lol.. ik kijk echt de mensen aan op bepaalde momenten.. en er zijn zat honden die met die van mij kunnen... maar dan wel die ik vaker ontmoet en zie en mee oploop
Het is soms dubbel.. ik heb geen aggessieve klootzakjes bij me..maar de een is wat te enthousiast en de ander weer wat meer op zichzelf.. dan als ik voor mezelf spreek zoek ik een middenweg, dat is in mijn geval aandacht voor mij.. en met mij wandelen spelen en zwemmen en weinig interactie met andere honden.. tenzij ik zie dat het allemaal ok gaat als de honden elkaar begrijpen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Cedhil schreef:Dus 2 witte herders die in een modderpoel springen terwijl er net iemand voorbij loopt is geen gevoel voor humor hebben? Ik zou zweren dat ik die 2 schurken heb zien glimlachen
maar witte herders zijn geen Duitse herders.
ik ben geen herder fan. maar de witte kan ik wel waarderen. en de hollandse ook.
verder vind ik hun karakter vaak wel prettig. maar kwa uiterlijk vind ik DH, MH niet zo.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
:lol:blondie schreef:en nu geen gezeik meer over duitse herders die geen gevoel voor humor hebben!
-
- Zeer actief
Ik heb een vooroordeel voor de JR. Die ga ik echt uit de weg als het ook maar even kan. Vind die honden over het algemeen kamikaze piloten
Luisteren voor geen meter en zijn gewoon etterbakken
Met andere rassen let ik op wie er mee loopt en vooral hoe de hond reageerd.
Hier woont een kruising cane corso met mastino. Prachtig beest maar ik heb iedereen hier in huis gewaarschuwd van blijf uit zijn buurt. Iets zegt mij dat die hond niet te vertrouwen is, draai je je rug om heeft hij praatjes, kijk je hem aan kruipt hij in elkaar maar ik schat hem in als angstbijter en vooral naar andere honden toe absoluut geen vriendelijke heer. Op zich geen probleem ware het niet dat zijn uit 2 bij 3tjes opgebouwde baas hem totaal niet aankan :N:

Met andere rassen let ik op wie er mee loopt en vooral hoe de hond reageerd.
Hier woont een kruising cane corso met mastino. Prachtig beest maar ik heb iedereen hier in huis gewaarschuwd van blijf uit zijn buurt. Iets zegt mij dat die hond niet te vertrouwen is, draai je je rug om heeft hij praatjes, kijk je hem aan kruipt hij in elkaar maar ik schat hem in als angstbijter en vooral naar andere honden toe absoluut geen vriendelijke heer. Op zich geen probleem ware het niet dat zijn uit 2 bij 3tjes opgebouwde baas hem totaal niet aankan :N:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Yeah, we have a winner!Nanna schreef: Ik denk ook dat ze vrij rechtlijnig en argwanend zijn en dat dat de lange leve de lol niet ten goede komt
En ze worden natuurlijk ook nog eens vaak gekozen door bazen die houden van Befehl ist Befehl en verder geen gesodemieter.
Daar word je als hond ook niet joyeuzer van

Nanna heeft het allergrootste vooroordeel, daar kan niemand meer overheen.

Ik geloof dat ik mijn humorloze herders maar weg ga doen, want ik pas echt niet in het bovenstaande hokje.

Ja, zo ken ik er nog wel een paar.Nanna schreef:Want geef toe, de gemiddelde Basseteigenaar steekt toch heul anders in elkaar dan de gemiddelde Duitse herderbezitter.
De gemiddelde Duitse Doggen-eigenaar steekt heel anders in elkaar dan de gemiddelde Chihuahua-eigenaar, bijvoorbeeld.

Of de gemiddelde Teckel-eigenaar steekt heel anders in elkaar dan de gemiddelde Sint Bernard-eigenaar.

En zo kun je nog wel een hele poos doorgaan lijkt me.
De meeste JR's die ik ken zijn vervelende etters. Dit komt echter vooral door de bazen die zulke honden niet opvoeden en alleen maar verwennen. Daar krijg je vervelende k*thonden van en helaas zijn daar wel een paar van in de buurt.
Er zijntwee honden waar wij even voor omlopen (Bouvier en een Sharpei) omdat die niet goed met andere honden om kunnen gaan. Verder kijk ik naar de combinatie baas hond.
Er zijntwee honden waar wij even voor omlopen (Bouvier en een Sharpei) omdat die niet goed met andere honden om kunnen gaan. Verder kijk ik naar de combinatie baas hond.
-
- Zeer actief
de witte herder is voortgekomen uit de ongewenste witte duitse herders, ze zijn hier in NL alleen erkend als zwitserse herder...Emma schreef:Cedhil schreef:Dus 2 witte herders die in een modderpoel springen terwijl er net iemand voorbij loopt is geen gevoel voor humor hebben? Ik zou zweren dat ik die 2 schurken heb zien glimlachen![]()
![]()
ik ben geen herder fan. maar de witte kan ik wel waarderen. en de hollandse ook.
verder vind ik hun karakter vaak wel prettig. maar kwa uiterlijk vind ik DH, MH niet zo.
-
- Zeer actief
hee, dat wist ik niet.Dongo schreef:de witte herder is voortgekomen uit de ongewenste witte duitse herders, ze zijn hier in NL alleen erkend als zwitserse herder...Emma schreef:Cedhil schreef:Dus 2 witte herders die in een modderpoel springen terwijl er net iemand voorbij loopt is geen gevoel voor humor hebben? Ik zou zweren dat ik die 2 schurken heb zien glimlachen![]()
![]()
ik vind hun bouw ook iets anders. tenminste de DH die hier lopen hebben een heel lage achterhand. en lange achterpoten.
Terwijl ik de witte herders hier juist een mooie rechte rug vind hebben. en dus een ``normale``achterhand.
maar dat zal ook wel aan de verschillende lijnen liggen?
-
- Zeer actief
ene lijn duitse herders heeft rechtere ruggen dan de ander...vaak lijken ze ook heel schuin door de standfoto's...
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Ik loop nooit om, kijk wel uit zeg. Max had het in het begin totaal niet op andere honden (bang/onderdanig), maar dat gaat steeds beter. Spelen doet hij amper, pas na een lange kennismaking, of een echt vriendelijk ogende hond wil hij dat.
Ik denk dat de enige vooroordelen over Jack R(h)ussels zijn, en helaas komen die ook vaak genoeg uit. Max is een aantal keren aangevallen door die beestjes en daar is mijn vertrouwen in dat ras niet bepaald groter van geworden.
Ook wel eens een aantal keren een flinke aanvaring met andere rassen gehad, maar om daar nou direct vooroordelen over te hebben. Ik denk dat de baas die (bekakt) roderick (DH) vanaf 100 meter riep terwijl mn hond piepent op de rug op de grond lag erger is als de hond die het deed.
Ik denk dat de enige vooroordelen over Jack R(h)ussels zijn, en helaas komen die ook vaak genoeg uit. Max is een aantal keren aangevallen door die beestjes en daar is mijn vertrouwen in dat ras niet bepaald groter van geworden.
Ook wel eens een aantal keren een flinke aanvaring met andere rassen gehad, maar om daar nou direct vooroordelen over te hebben. Ik denk dat de baas die (bekakt) roderick (DH) vanaf 100 meter riep terwijl mn hond piepent op de rug op de grond lag erger is als de hond die het deed.

- renee-uk
- Zeer actief
ik ben altijd weer blij als jij met je inmiddels wel bekende vooroordelen op de proppen komt Nanna, vroeg me al af waarom het zo lang duurde.Nanna schreef:Ik denk ook dat ze vrij rechtlijnig en argwanend zijn en dat dat de lange leve de lol niet ten goede komtblondie schreef:Wat bedoelen jullie met geen gevoel voor humor![]()
Daar word je als hond ook niet joyeuzer van![]()
Want geef toe, de gemiddelde Basseteigenaar steekt toch heul anders in elkaar dan de gemiddelde Duitse herderbezitter.
kun je nog even ergens kutherder invoegen misschien, dan is het weer helemaal compleet

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Hm, laat ik nou toch beide tegelijk hebben gehad..Nanna schreef:Want geef toe, de gemiddelde Basseteigenaar steekt toch heul anders in elkaar dan de gemiddelde Duitse herderbezitter

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik kom trouwens op straat nooit de vooroordeel type duitse herder tegen
Zijn allemaal fijne huishonden die niet asociaal zijn en de meeste andere honden negeren.
En geen humor? Vandaag met 4 duitse herders gelopen, ze hadden humor voor 10
Nanni is wel bv een hele serieuze duitse herder, maar Noah absoluut niet 

En geen humor? Vandaag met 4 duitse herders gelopen, ze hadden humor voor 10

- renee-uk
- Zeer actief
ja maar Wendy, je vergeet dat er in de ogen van de meeste mensen maar een soort dh is, dat ze onderling ook kwa karakter nogal kunnen verschillen wil er bij de meeste niet in.duitse herder schreef:Ik kom trouwens op straat nooit de vooroordeel type duitse herder tegenZijn allemaal fijne huishonden die niet asociaal zijn en de meeste andere honden negeren.
En geen humor? Vandaag met 4 duitse herders gelopen, ze hadden humor voor 10Nanni is wel bv een hele serieuze duitse herder, maar Noah absoluut niet
Ook ik heb de serieuze variant maar ook een pretletter, misschien moet je ze wat meer van dichtbij hebben meegemaakt om dat te kunnen geloven.
Ik vind het jammer dat er zoveel vooroordelen over de dh bestaan en dat ook bij dit ras de goede onder de kwade moeten lijden.

- sjef
- Zeer actief
Ik ben toch altijd wat voorzichtig met herders, raar want we hebben er zelf ook een, en rotweilers als ik die zie aankomen, loop ik zeker met de kleintjes, liever een straatje om. Allemaal vooroordeel want ik ken alleen maar hele aardige rotweilers.
Jackie's ben ik niet zo van gecharmeerd, maar dat kwam door die van mijn schoonouders dat was een kuitenbijter.
Jackie's ben ik niet zo van gecharmeerd, maar dat kwam door die van mijn schoonouders dat was een kuitenbijter.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
- Cedhil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Ik ben ook veel goldens tegen gekomen die niet helemaal goed waren, mijn tante heeft de hare moeten laten inslapen omdat hij haar greep in de auto (en dat was niet de enige golden die graag greep). Loop ik een extra blokje om met mijn honden als ik er 1 tegenkom, nee. Ik kijk eerst hoe de hele situatie is.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn vooroordeel over rottweilers elke keer weer bevestigd word (ook al wil ik dat niet!!!). Laatst kon een vrouw die van haar (schatte het beestje rond de 50 a 55 kilo, echt heel groot beest om te zien) bijna niet onder controle houden aan de overkant van de straat (zat aan de lijn), ik maakte mezelf al klaar om mijn pups te verdedigen. Heb bijna alleen maar dat soort situaties met de rotties meegemaakt helaas
Ben er zelf ook door gegrepen, meerdere malen, verschillende honden...
Als ik met de pups loop, zijn het juist de herders die voorzichtig zijn bij ze in de buurt. Alle andere honden moeten er heen en domineren. Pups zijn ook nog erg onderdanig naar andere toe, maar pikken niet alles...
Nu moet ik wel zeggen dat mijn vooroordeel over rottweilers elke keer weer bevestigd word (ook al wil ik dat niet!!!). Laatst kon een vrouw die van haar (schatte het beestje rond de 50 a 55 kilo, echt heel groot beest om te zien) bijna niet onder controle houden aan de overkant van de straat (zat aan de lijn), ik maakte mezelf al klaar om mijn pups te verdedigen. Heb bijna alleen maar dat soort situaties met de rotties meegemaakt helaas

Als ik met de pups loop, zijn het juist de herders die voorzichtig zijn bij ze in de buurt. Alle andere honden moeten er heen en domineren. Pups zijn ook nog erg onderdanig naar andere toe, maar pikken niet alles...

- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
- Aantal honden: 3
Ik kijk altijd naar de baasjes... ben zo arrogant dat ik op mijn gevoel vertrouw dat zegt of ze hun honden wel of niet in de hand hebben... En als ik het vermoeden heb dat dat niet zo is, kijk ik heel goed naar het gedrag van de hond. Maar ik moet toegeven dat ik extra voorzichtig ben met andere herders, boxers en BC's. Maar dat komt door eerdere ervaringen en vast niet door het ras.
Leah is zo'n sluiper, hoewel lang niet altijd. Maar ik heb haar altijd bij me, want IK weet dan wel dat het een onnozele goedzak is: de mensen op wiens hond ze luid blaffend en met nekharen overeind op af komt stormen weten dat natuurlijk niet. :N:
Dus dat voorkomen we dan maar. Overigens: lompe labradors die in hun enthousiasme aan komen stormen en blijven beuken kruipt ze ook tussen mijn benen. Lucas staat daar al als er een hond aan komt die groter is als hijzelf.
Lachen: ik kom laatst met Lynn bij da (Lynn is 6 kilo), ze loopt nietsvermoedend de wachtkamer in....zitten daar baasjes met twee Engelse mastiffs!!!! Ik had nog nooit zoiets gezien, maar Lynn!!!! In volle paniek tegen mijn been op:HELP!!!
Leah is zo'n sluiper, hoewel lang niet altijd. Maar ik heb haar altijd bij me, want IK weet dan wel dat het een onnozele goedzak is: de mensen op wiens hond ze luid blaffend en met nekharen overeind op af komt stormen weten dat natuurlijk niet. :N:
Dus dat voorkomen we dan maar. Overigens: lompe labradors die in hun enthousiasme aan komen stormen en blijven beuken kruipt ze ook tussen mijn benen. Lucas staat daar al als er een hond aan komt die groter is als hijzelf.
Lachen: ik kom laatst met Lynn bij da (Lynn is 6 kilo), ze loopt nietsvermoedend de wachtkamer in....zitten daar baasjes met twee Engelse mastiffs!!!! Ik had nog nooit zoiets gezien, maar Lynn!!!! In volle paniek tegen mijn been op:HELP!!!
- Rinne Roos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
- Aantal honden: 9
Rinne Roos sluipt alleen in een spelsituatie, waarbij ze de honden goed kent. Ze zal het nooit doen bij onbekende honden en zeker niet bij mensen.
Fixeren doet ze niet, ze ligt met die grote, brede kop uiterst jolig te wezen en de lol straalt er vanaf. Meestal is Orpa de pineut.
Fixeren doet ze niet, ze ligt met die grote, brede kop uiterst jolig te wezen en de lol straalt er vanaf. Meestal is Orpa de pineut.