Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'mijn' reddingshondengroep op hart van nederland

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

'mijn' reddingshondengroep op hart van nederland

Ongelezen bericht door Jacksel »

'Mijn' reddingshondengroep is zich (voor zo ver ik heb begrepen want ik word nogal buiten alle communicaties gehouden, terwijl ik aan had geboden om te helpen met organiseren :roll: ) aan het voorbereiden op een zoekactie in Indonesië vanwege een grote aardbeving die daar is geweest. Ik kreeg net een mailtje dat vanavond in de uitzending van 19.00 daar aandacht aan besteed gaat worden...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Re: 'mijn' reddingshondengroep op hart van nederland

Ongelezen bericht door antheman »

Jacksel schreef:'Mijn' reddingshondengroep is zich (voor zo ver ik heb begrepen want ik word nogal buiten alle communicaties gehouden, terwijl ik aan had geboden om te helpen met organiseren :roll: ) aan het voorbereiden op een zoekactie in Indonesië vanwege een grote aardbeving die daar is geweest. Ik kreeg net een mailtje dat vanavond in de uitzending van 19.00 daar aandacht aan besteed gaat worden...
Oh?????

Gaat de trainng morgen dan wel door? Ik wilde meekomen om fotoos te maken.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

kheb het net gezien, en ik ben niet blij met hoe de groep met mij omgesprongen is. Niets aan te veranderen, maar het zet mijn weggaan (wat zij nog niet wisten rond deze opnames) wel in een ander daglicht voor mij. Toch hoop ik dat ze wel de sponsoring krijgen om te gaan, want ze doen wel goed wer.
Laatst gewijzigd door Jacksel op 02 okt 2009 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Was jij anders meegegaan naar Indonesië dan?
Misschien trainden ze alleen met mensen/honden die ook daadwerkelijk gaan helpen?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Ik snap dat het even 'vervelend' is, maar wellicht is het verstandig om even te vragen over het hoe en waarom, dat jij het vervelend vind dat je er niet bij aanwezig was, voordat je ontploft op het openbare world-wide-web...
Afbeelding
tekkel
Erelid

Patrol schreef:Ik snap dat het even 'vervelend' is, maar wellicht is het verstandig om even te vragen over het hoe en waarom, dat jij het vervelend vind dat je er niet bij aanwezig was, voordat je ontploft op het openbare world-wide-web...
Bovendien zijn daar honderden, misschien wel duizenden mensen omgekomen, misschien een beetje onkies om je zo druk te maken om je persoonlijke gevoelentjes?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik zou ook even opheldering vragen. En ookal train je in een groep, dat wil niet zeggen dat de hele groep altijd geschikt genoeg is om bepaalde dingen te doen, dat is nou eenmaal zo :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

tekkel schreef:
Patrol schreef:Ik snap dat het even 'vervelend' is, maar wellicht is het verstandig om even te vragen over het hoe en waarom, dat jij het vervelend vind dat je er niet bij aanwezig was, voordat je ontploft op het openbare world-wide-web...
Bovendien zijn daar honderden, misschien wel duizenden mensen omgekomen, misschien een beetje onkies om je zo druk te maken om je persoonlijke gevoelentjes?
Dat stoort me dus ook een beetje. Sumatra is het eiland waar mijn oma vandaan komt. Dikke kans dat er een hoop mensen die zij kent niet meer leven. Dit soort dingen zijn afschuwelijk dus mij interesseert het geen hol wie die mensen onder het puin uit trekt, áls het maar gedaan wordt...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik heb mijn bericht even aangepast. Ik had net vandaag (rond dezelfde tijd dat het mailtje is uitgegaan naar de groep dat dit op HvN zou komen) ook mijn lidmaatschap opgezegd (niet om deze reden dus), dus ik heb er nu weinig meer mee te maken. Ik hoop wel dat ze de financiel rond zullen krijgen om hierheen te gaan en te gaan helpen...
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Wellicht ontplof je wat minder als je weet dat wij ook niets van een extra training afwisten?

Ik nam volledig aan dat dit een select gezelschap betrof, waar wij nog lang niet aan toe waren.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb geen idee waarom je zo verbolgen bent Karen, ik heb de uitzending niet gezien, maar ik vind dat je de boel wel heel erg naar je toe trekt. De mensen op Sumatra hebben denk ik meer reden om zich rot te voelen dan jij nu.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

LongFields schreef:Ik heb geen idee waarom je zo verbolgen bent Karen, ik heb de uitzending niet gezien, maar ik vind dat je de boel wel heel erg naar je toe trekt. De mensen op Sumatra hebben denk ik meer reden om zich rot te voelen dan jij nu.
Ik ben boos omdat dit niet de eerste keer is dat ik zonder wat dan ook te horen overal buiten gehouden/gezet word, terwijl ik wel heb aangegeven mee te willen werken aan wat dan ook. En de vorige keer heb aangegeven dat ik het niet leuk vind zo buiten alles gezet te worden.

Ze doen goed werk, en ik hoop ook zeker dat ze hun goede werk daar kunnen gaan doen, want het is hard nodig. Maar dat betekent niet dat ik deze omgang met mij prettig of oke hoef te vinden.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

antheman schreef:Wellicht ontplof je wat minder als je weet dat wij ook niets van een extra training afwisten?

Ik nam volledig aan dat dit een select gezelschap betrof, waar wij nog lang niet aan toe waren.
Dat lijkt me inderdaad een stuk prettigere conclusie :wink:
Als ik 5 maanden ervaring heb met schaatsen dan mag ik toch ook nog niet meetrainen voor de olympische spelen? Lijkt me vrij logisch.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jacksel schreef:
LongFields schreef:Ik heb geen idee waarom je zo verbolgen bent Karen, ik heb de uitzending niet gezien, maar ik vind dat je de boel wel heel erg naar je toe trekt. De mensen op Sumatra hebben denk ik meer reden om zich rot te voelen dan jij nu.
Ik ben boos omdat dit niet de eerste keer is dat ik zonder wat dan ook te horen overal buiten gehouden/gezet word, terwijl ik wel heb aangegeven mee te willen werken aan wat dan ook. En de vorige keer heb aangegeven dat ik het niet leuk vind zo buiten alles gezet te worden.

Ze doen goed werk, en ik hoop ook zeker dat ze hun goede werk daar kunnen gaan doen, want het is hard nodig. Maar dat betekent niet dat ik deze omgang met mij prettig of oke hoef te vinden.
Misschien ben je er buiten gehouden omdat je een paar keer had aangegeven ergens aan mee te willen/zullen doen maar toch af hebt gehaakt?
Ik roep ook maar wat hoor, maar ik lees dat je bent gestopt daar dus dan maakt het zowiezo toch niet uit allemaal?
Lighten up joh!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Jacksel schreef:

je was toch amper een half jaar lid of zo of zit ik fout
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

twinkeltje schreef:
Jacksel schreef:

je was toch amper een half jaar lid of zo of zit ik fout
De working Kelpie die ook te zien was (en waarschijnlijk meegaat) is nog korter lid dan Jamey en ik, en bovendien nog geeneens een jaar oud... Dus dat lijkt me niet echt een reden. Jamey en ik waren hoe dan ook niet meegegaan, maar ik vind dat als je in een hechte groep zit en ik had bovendien aangeboden om te helpen. En dan gewoon helemaal niets laten weten, dat dat gewoon geen net gedrag is.

EN dat maakt het doel waar de groep nu naar werkt niets minder. En het werk wat ze doen ook niet. En ik zeg niet dat ik dit erger vind dan wat die mensen in Indonesië is overkomen. Maar ik ben hier dus wel gewoon boos over.

Dat heb ik net ook in een mailtje naar de trainster en de secretaris gestuurd.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

tja misschien hebben ze gewoon even niet aan jou gedacht en was die andere toevallig op dat moment aanwezig
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

volgens mij heb ik het net gezien op t.v.

wat ik dan niet zo goed begrijp is het financiele aspect.

bedoelen ze daar vliegtickets mee? want ik vind in dergelijke gevallen dat de vliegmaatschappij dan wel wat moet kunnen betekenen. de vliegtuigen vliegen toch. er is altijd wel een plaatsje vrij ergens? per vlucht.

en onderdak zou toch ook via zo`n land goedkoop kunnen?

t`lijkt me moeilijker om dat gebied zelf te bereiken. met al dat puin ??
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Emma schreef:volgens mij heb ik het net gezien op t.v.

bedoelen ze daar vliegtickets mee? want ik vind in dergelijke gevallen dat de vliegmaatschappij dan wel wat moet kunnen betekenen. de vliegtuigen vliegen toch. er is altijd wel een plaatsje vrij ergens? per vlucht.

alles moet zelf betaald worden, tickets, overvliegen van de honden, materialen, enz. Verblijf is meestal wel geregeld. Vroeger werd het betaald door de overheid, maar tegenwoordig niet meer.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Jacksel schreef:
Emma schreef:volgens mij heb ik het net gezien op t.v.

alles moet zelf betaald worden, tickets, overvliegen van de honden, materialen, enz. Verblijf is meestal wel geregeld. Vroeger werd het betaald door de overheid, maar tegenwoordig niet meer.
jammer dat in dergelijke gevallen de vliegtickets en die voor de honden niet gesponserd kunnen worden door een vliegmaatschappij. als ze daar media aandacht voor krijgen, lijkt het me meteen goede reklame voor zo`n vliegmaatschappij. :denken:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Jacksel schreef: Jamey en ik waren hoe dan ook niet meegegaan...
dat hebben ze dan keurig ingeschat. ik vermoed dat ze wel wat anders aan hun hoofd hebben bij de voorbereidingen voor zo'n onderneming dan iemand contacteren die toch al niet mee zou gaan.

maar enfin. je bent er toch mee gestopt, heb ik elders alhier mogen lezen, dus waar hebben we het eigenlijk over.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

linlin schreef:
Jacksel schreef: Jamey en ik waren hoe dan ook niet meegegaan...
dat hebben ze dan keurig ingeschat. ik vermoed dat ze wel wat anders aan hun hoofd hebben bij de voorbereidingen voor zo'n onderneming dan iemand contacteren die toch al niet mee zou gaan.

maar enfin. je bent er toch mee gestopt, heb ik elders alhier mogen lezen, dus waar hebben we het eigenlijk over.
Over iemand die zich rot voelt over iets waar ze niet in betrokken is, en die als zij er wel bij betrokken werd toch niet meegegaan zou zijn. :U:
Iemand die zich rot voelt om die reden terwijl er duizenden kilometers verderop mensen liggen te lijden onder het puin
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als het niet zo klikte vanuit jou naar de groep dat je opgestapt bent, kan dat andersom natuurlijk ook zo zijn :wink: Meestal werkt zoiets wel van twee kanten volgens mij.

Maar gaat zo'n groep daar dan op de bonnevooi heen? Of doen ze dit op aanvraag van de lokale overheid daar?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Gordonsetter23 schreef: Iemand die zich rot voelt om die reden terwijl er duizenden kilometers verderop mensen liggen te lijden onder het puin
nou ja, als je tot in het extreme gaat relativeren maakt niks meer uit want een ieder ligt straks onder de zoden wormenvoer te zijn.

het is en blijft echter niet leuk om je gepasseerd, genegeerd, buitengesloten, ik vul maar wat leuk in, te voelen. handig en verstandig zou het zijn als je daarin je eigen rol erkent en niet met het vingertje naar iedereen behalve jezelf wijst.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Zoek stok! schreef:
Maar gaat zo'n groep daar dan op de bonnevooi heen? Of doen ze dit op aanvraag van de lokale overheid daar?
Het zou het laatste moeten zijn maar volgens mij komt geregeld het eerste voor. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
Het zou het laatste moeten zijn maar volgens mij komt geregeld het eerste voor. :wink:
Dat vermoeden had ik al en het is natuurlijk hartstikke goed bedoeld. Maar ik vraag me af of het zinvol is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Je zegt in die andere topic dat je stopt omdat je het geestelijk niet aan kan en daardoor ook niet altijd aanwezig kan zijn. Vind je het dan echt vreemd dat ze je voor zoiets niet vragen? :N:
Perry en Noah

Afbeelding
tekkel
Erelid

Jacksel schreef:De working Kelpie die ook te zien was (en waarschijnlijk meegaat) is nog korter lid dan Jamey en ik
Jij was toch niet meegegaan?
Ik snap jouw opwinding niet :19:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

tekkel schreef:
Jacksel schreef:De working Kelpie die ook te zien was (en waarschijnlijk meegaat) is nog korter lid dan Jamey en ik
Jij was toch niet meegegaan?
Ik snap jouw opwinding niet :19:
Dit was een reactie op de opmerking dat Jamey en ik nog maar zo kort bezig waren... Die working kelpie is dus nog korter bezig ;)

En als degenen die zeggen dat het nergens op slaat eens goed zouden lezen, heb ik gezegd dat ik had aangegeven te kunnen en willen helpen met de organisatie. En ze weten ook uit ervaring dat als ik zoiets zeg, dat ik het dan ook doe... Als ze daar gewoon op gereageerd hadden, had ik er geen probleem mee gehad. Het feit dat er helemaal niet op mijn aanbod is gereageerd, en vervolgens blijkt dat er wel allerlei dingen gebeuren/gebeurd zijn, vind ik gewoon bijzonder lullig en daar maak ik me kwaad over. En dat ze het druk hebben met alles organiseren, ja tuurlijk. Maar sorry, hoeveel moeite is het om te zeggen: bedankt voor je aanbod maar we redden het met de mensen die er al mee bezig zijn. Of iets dergelijks... Dan had ik het nog niet leuk gevonden, maar ik was niet boos geweest.

Ik kom niet altijd trainen, dat klopt (maar ik meld me wel gewoon af als ik niet kom). Maar op dat punt na ben ik wel àltijd mijn afspraken nagekomen (als je niet trainen met afmelding al verstaat onder het niet nakomen van afspraken). Als ik iets aanbood om te doen, en dat is verschillende keren gebeurd, dan deed ik het ook. En daar let ik ook op, als ik iets aanbied om te doen, dan zorg ik ook dat ik het kan doen, anders bied ik het niet aan...

En nogmaals (voor de zoveelste keer). Tuurlijk is de hele situatie daar veel erger dan mijn boosheid. Maar betekent dat dan dat ik niet boos mag zijn om hoe er met mij is omgegaan?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jacksel schreef:

als ik aangeef dat ik me niet met mn volle 100% kan inzetten, dan kan ik verwachten dat ik niet overal bij betrokken wordt. Er is in het andere onderwerp al aangegeven het is een africhtingsvereniging en een africhtingsvereniging hecht heel veel waarde aan altijd er zijn. Dat moet je ook liggen, dat kan niet iedereen maar dat is wel de normale gang van zaken. Dat wist je ook vooraf neem ik aan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”