Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe hond laten aankomen...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Hoe hond laten aankomen...

Ongelezen bericht door lianne05 »

Laika vind ik te dun en wil dr graag laten aankomen, maar dat gaat niet makkelijk...is een lastige eter.
Ik zat te denken om haar tijdelijk even over te zetten op sportbrokken maar ik heb geen idee of dat helpt....
Waar moet je naar kijken bij de analyse van de brok als je wil dat je hond wat moet aankomen? eiwitten ofzo?
Het gaat dus over brokken...geen vers!! :mrgreen:
Groetjes Lianne
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hoe hond laten aankomen...

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat voor brokken krijgt ze nu? We hadden met Nilo hetzelfde probleem maar dit is over nu hij op Cavom staat. Bevat meer proteinen geloof ik. In ieder geval zaten er meer (of betere) voedingsstoffen in, echt voor "high-activity" honden.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Dat is goed nieuws! Ik heb met Willem ook wat problemen om hem aan te laten komen en ik ben net deze week op Cavom overgestapt. Betekent dat echter ook dat de andere twee, die erg gemakkelijk te dik worden hier veel minder van moeten?
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

josefientje schreef:Dat is goed nieuws! Ik heb met Willem ook wat problemen om hem aan te laten komen en ik ben net deze week op Cavom overgestapt. Betekent dat echter ook dat de andere twee, die erg gemakkelijk te dik worden hier veel minder van moeten?
Waarschijnlijk wel. Ik heb het ook een blauwe maandag aan Bonha gevoerd, maar de tien brokjes die ze daarvan mocht eten was zo wienig dat ik gestopt ben. Ook Saarbriard mag van dat soort zware voeren maar een héél klein handje. Ik vond at onprettig voor de honden. Maarja, nu ik geen brokken meer voer is dat probleem over omdat ze beduidend meer volume krijgen maar ik makkelijk kan spelen met magere en vettere diersoorten.

Maar om dikker te worden is Cavom een hele goede!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Satinballs geven, recept:

SATINBALLS
voor tussendoor of als extra bij de gewone maaltijd geven wanneer je hond te mager is.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hollands recept:
1 kilo VersVleesvoeding(of 1 kilo rundergehakt,de goedkoopste)
250 ml warm water
1 vel gelatine
100 gr Havermout of ander cerial,het liefste Nutrix rijstebloem van Nutricia (moet voorbewerkte Havermout zijn,zoals b.v Bambix of Brinta)
1 rauw ei
2 eetlepels stroop.

De gelatine oplossen in warm water.
Voeg de Havermout,het ei en de stroop toe,en klop met vork door elkaar.
Mix dit samen met het vlees en rol er ping-pong maat ballen van.
Verdeel in aparte porties en vries.

bron: Barfplaats.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
lianne05
Zeer actief

Cavom is geen optie daar kan mevrouw niet tegen, heb ik al een keer geprobeerd alles kwam er altijd gelijk weer uit...dus dat schiet niet op...

Weet iemand nog een andere goede brok die dr kan helpen aankomen? Is de sport brok nog een optie of lam en rijst????
Waar moet ik naar kijken op de analyse?

Ik geef haar nu Biofood krokant..Maar ben niet tevreden, veel ontlasting...

Alvast bedankt...
Groetjes Lianne
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

josefientje schreef:Dat is goed nieuws! Ik heb met Willem ook wat problemen om hem aan te laten komen en ik ben net deze week op Cavom overgestapt. Betekent dat echter ook dat de andere twee, die erg gemakkelijk te dik worden hier veel minder van moeten?
Hier hebben we alleen Nilo op Cavom staan, omdat Nora die extra voedingsstoffen echt niet nodig heeft. Anders zou zij inderdaad binnen no-time te dik worden ben ik bang :mrgreen:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

lianne05 schreef:Cavom is geen optie daar kan mevrouw niet tegen, heb ik al een keer geprobeerd alles kwam er altijd gelijk weer uit...dus dat schiet niet op...

Weet iemand nog een andere goede brok die dr kan helpen aankomen? Is de sport brok nog een optie of lam en rijst????
Waar moet ik naar kijken op de analyse?

Ik geef haar nu Biofood krokant..Maar ben niet tevreden, veel ontlasting...

Alvast bedankt...
Hier ook een , onze Duitse Herder kon ook niet tegen cavom.
Hij krijgt nu Royal Canine German Shepard, en dit gaat heel goed.
Ik denk dat lam rijst, misschien meer is voor honden met vacht problemen.
Je moet eigenlijk een brok hebben met een hogere calorische waarde, zoals bijvoorbeeld inderdaad een sportbrok.
Alleen dan zal de hond ook extra energie krijgen , en die moet ie wel kwijt kunnen natuurlijk.
Ik weet dat Royal Canine ook zo' brok heeft,, ik kan het wel eens opzoeken, en dan zet ik de link neer.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Hier is de link, ik hoop dat je er iets aan hebt.

http://www.royalcanin.nl/ioh/?p=voeding" onclick="window.open(this.href);return false;
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik las toevallig daarstraks dat Laika ED heeft. Voor haar gewrichten lijkt het me verstandiger om haar schraal te houden.
Vind jij haar te mager of ìs ze echt te mager ?
Als je hond levendig, nooit ziek en gewoon lekker in haar vel zit zou ik het mooi zo houden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
lianne05
Zeer actief

Ow ja ze krijgen er natuurlijk meer energie van, heb ik helemaal niet aan gedacht...weet niet hoe ik me dat voor moet stellen...kanje dat beetje voorkomen door dr minder te geven?
Bedankt voor de link, Royal canin zit erg veel koper in en das niet goed voor mijn witte hond, is ie straks oranje....
Het is allemaal wat...Alle tips zijn welkom!
Groetjes Lianne
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik zie dat in Biofood Krokant relatief weinig vet zit. Je zult dus niet hoger in de eiwitten hoeven maar even een brok zoeken die meer vet bevat.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Zou je geen schapenvet bij kunnen voeren o.i.d.?
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Schapenvet kan zelfs het tegenovergestelde veroorzaken doordat er een laagje in de darmen komt te liggen waardoor er minder voedingsstoffen opgenomen worden.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

lianne05 schreef:Ow ja ze krijgen er natuurlijk meer energie van, heb ik helemaal niet aan gedacht...weet niet hoe ik me dat voor moet stellen...kanje dat beetje voorkomen door dr minder te geven?
Bedankt voor de link, Royal canin zit erg veel koper in en das niet goed voor mijn witte hond, is ie straks oranje....
Tja, ik weet niet hoe dat met andere merken zit maar Nilo is niet drukker geworden sinds hij Cavom krijgt. We zijn hiermee begonnen omdat ik hem dus niet dikker kreeg. Dan moest hij meer voedingsstoffen hebben omdat hij dat andere voer allemaal gebruikte als energie, en dus niks als vet op slaat. Nu met Cavom is hij niet drukker ofzo, maar naast al dat verbranden slaat hij ook wat op als vet (ook niet veel hoor, hiermee zou ik hem niet snel té dik krijgen).
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik kan het mis hebben maar volgens mij krijgt een hond niet méér energie van zulk soort voer.
Het is andersom. Ze gebruiken meer energie, dus hebben een hoger aantal calorieën nodig.
Geef je meer calorieën maar gaat je hond niet meer doen, komt hij dus aan.
Net als bij mensen. Aankomen doe je door meer calorieën tot je te nemen dan je verbruikt.
Je krijgt niet meer energie van teveel eten ;)

Of er moeten toevoegingen inzitten zoals bij ons Cafeïne of Guarana ofzo, maar het lijkt me niet dat ze dat in hondenvoer doen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Amber
Zeer actief
Contacteer:

lianne05 schreef:Ow ja ze krijgen er natuurlijk meer energie van, heb ik helemaal niet aan gedacht...weet niet hoe ik me dat voor moet stellen...kanje dat beetje voorkomen door dr minder te geven?
Dat is ook weer zo,, maar zou ze er echt van verkleuren denk je?
Als ik kijk naar mijn kleine witte hondje,, die krijgt ook met enige regelmaat wat van de RC,, hij is al 12 ,,en nog steeds wit!

Misschien moet je het in de suplementen gaan zoeken,, want dan geef je alleen die extra.
Maar ik weet niet,, of wij als leek zijnde daar voldoende van weten.
Heeft de dierenarts geen tips voor je?
Sterkte ermee,, het is een heel gepuzel.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Ik kan het mis hebben maar volgens mij krijgt een hond niet méér energie van zulk soort voer.
Het is andersom. Ze gebruiken meer energie, dus hebben een hoger aantal calorieën nodig.
Geef je meer calorieën maar gaat je hond niet meer doen, komt hij dus aan.
Net als bij mensen. Aankomen doe je door meer calorieën tot je te nemen dan je verbruikt.
Je krijgt niet meer energie van teveel eten ;)

Of er moeten toevoegingen inzitten zoals bij ons Cafeïne of Guarana ofzo, maar het lijkt me niet dat ze dat in hondenvoer doen.
Daar heb je ook wel weer gelijk in :D
Dan zou dit wel misschien een optie kunnen zijn,, alleen wat denk je van het hoge percentage koper?
Daar heeft ze ook wel een punt natuurlijk...
Ik vraag me af of je witte hond daar echt van gaat verkleuren,, het zou natuurlijk kunnen, ik heb er niet zo veel ervaring mee.
Mijn honden zijn op Quirro na, allemaal donker.
Mack is bruin tegen rood, en Kay is een Donkere Duitse herder.
lianne05
Zeer actief

Ja caroteen, bietenpulp en koper zijn toevoegingen waar een witte herder vacht op kan reageren en krijg een beetje oranje gloed over de vacht...en dat wil ik niet... :mrgreen:

@ Sirene Bij laika is idd ED geconstateerd met 9 mnd, nu is ze 3.5 en nergens meer last van gehad (alleen toen met 9mnd) Maar idd ik houd er wel rekening mee, en ik wil ook niet dat ze te zwaar wordt...ze hoeft er ook geen kilo's bij maar ik vind dr op het moment echt te dun, niet zo dat je dr ribben kan zien maar wel erg ingevallen achter de ribben en ruggengraat voel je vrij goed....en niet alleen ik hoor, ook mensen om me heen vinden dat ze er wel een paar kilo bij mag hebben...

Effe een stomme vraag misschien maar gaan honden met sportvoeding er meer van poepen?? zou dat het geval zijn met laika? Ik sport niet intensief met dr zoals sledehonden bijvoorbeeld...
Bedankt voor jullie hulp in elk geval! ben ik heel blij mee! :mrgreen:
Groetjes Lianne
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

wat ik ooit als tip kreeg van een DA is gekookte aardappelen toevoegen aan de voeding.

ik gaf toen Carnibest (kvv) en omdat Buster in de groei was kon hij er veel van eten maar mocht van mij ietsje dikker. dus toen ben ik gekookte aardappel gaan toevoegen. en dat hielp toen wel :ok: je voegt niet echt meer voedingswaarde toe, maar het zet gewoon wat meer aan.Buster kon toen brokken slecht verdragen.

moet je hond het wel willen eten, natuurlijk. Buster is er helemaal gek op. terwijl Luca het maar zo zo vind.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

"Effe een stomme vraag misschien maar gaan honden met sportvoeding er meer van poepen?? zou dat het geval zijn met laika? Ik sport niet intensief met dr zoals sledehonden bijvoorbeeld..."

Goede vraag,, ik heb helaas geen ervaring met sportvoeding, alleen de voeding van Kay is wel specifiek voor de aktieve
hond,, herder is natuurlijk een werkhond.

Alleen wat ik wel weet, is dat als Kay aktief is geweest, training, veel achter zijn bal aan rennen,, dat ie dan gelijk daarna poept,,,
Lijkt me op zich ook weer logisch, als je meer beweegt gaat de stoelgang natuurlijk sneller.
Maar of dit daad werkelijk met het soort voer(sportvoeding) te maken zou kunnen hebben, weet ik niet.
Kay krijgt natuurlijk niet de energy variant, maar die voor de herder.

Maar ik denk als je , zoals in je eerdere bericht staat, dat ze erg veel ontlasting heeft dat je dan sowiso niet de goede voeding geeft, ik heb altijd gehoord, gelezen dat op het moment dat er meer ontlasting uitkomt dan dat er daadwerkelijk aan voer ingaat het niet de goede balans heeft, want dan gaan er meer voedingsstoffen uit dan in, en dat zou ook kunnen verklaren waarom ze op deze brok te mager wordt.
Op zich logisch...
Ik denk dat je echt naar iets anders op zoek moet gaan,, maar wat is dus de vraag.
Vind je Kvv (vers vlees) echt geen optie?
Dan zou je bijvoorbeeld de Kivo kunnen geven,, die is wat vetter.
Nats
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire

Ongelezen bericht door Nats »

Als de hond gewoon brokken eet; dagelijks een paar sneetjes oudbrood erdoor, af en toe een rauw eitje of biogarde/yoghurt.
Bovenstaande is het meest verantwoord, wat ik zelf doe als ik onze hond wat magertjes vind is restjes uit de broodtrommel en van het avondeten.
Ik zie dat in Biofood Krokant relatief weinig vet zit. Je zult dus niet hoger in de eiwitten hoeven maar even een brok zoeken die meer vet bevat.

Is dit niet net zoiets als een mens die aan wil komen naar de MacDonalds sturen?
lianne05
Zeer actief

Bedankt allemaal voor de adviezen! heb dr echt wat aan!

@ Amber, Vers is geen optie, rauw verdraagt ze erg slecht en veel eet ze gewoon niet op voordat ik haar eindelijk aan het rauwe heb is ze helemaal mager en dat wil ik niet...

@ Nats, Mijn hond eet geen brood en al helemaal geen oud brood... :hmmm: Rauw eitje krijgt ze al af en toe maar dat vind ze eigenlijk niks, yogurt krijgt ze al elke dag en dat vind ze heerlijk! :mrgreen:

Sportbrokken lijken mij een goed alternatief en dan overgaan op de gewone brok van hetzelfde merk....maar welk merk???? :ugh:
Groetjes Lianne
Nats
Vaste gebruiker

Mijn hond eet geen brood en al helemaal geen oud brood...
Waarom niet????
lianne05
Zeer actief

Zoals ik het zeg, ze eet t niet... :D Het is een moeilijke eter zoals ik in mn stukje schreef! Ja een botreham eet ze wel als er pate op zit of brie....maar daar begin ik niet aan!
Groetjes Lianne
Amber
Zeer actief
Contacteer:

lianne05 schreef:Bedankt allemaal voor de adviezen! heb dr echt wat aan!

@ Amber, Vers is geen optie, rauw verdraagt ze erg slecht en veel eet ze gewoon niet op voordat ik haar eindelijk aan het rauwe heb is ze helemaal mager en dat wil ik niet...

@ Nats, Mijn hond eet geen brood en al helemaal geen oud brood... :hmmm: Rauw eitje krijgt ze al af en toe maar dat vind ze eigenlijk niks, yogurt krijgt ze al elke dag en dat vind ze heerlijk! :mrgreen:

Sportbrokken lijken mij een goed alternatief en dan overgaan op de gewone brok van hetzelfde merk....maar welk merk???? :ugh:
Ja, welke... zal ik ook eens voor je googelen??
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

lianne05 schreef:Zoals ik het zeg, ze eet t niet... :D Het is een moeilijke eter zoals ik in mn stukje schreef! Ja een botreham eet ze wel als er pate op zit of brie....maar daar begin ik niet aan!
Lust ze pasta (macaroni, spaghetti en dat soort dingen)?
Dat kun je ook bij haar eten geven om haar wat aan te laten komen.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

http://www.prinspetfoods.nl/hondenvoedi ... super.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prins heb ik zelf goede ervaring mee, Ze hebben een super in hun assortiment, voor de aktievere hond.
In een krokante en een geperste versie.
Ik denk dat de geperste versie minder ontlasting geeft als de krokante maar dat moet je uitproberen.
Je kan ze ook altijd bellen , ze zijn heel aardig, en geven tal van tips. :D

http://www.canex.nl/adult/adult_high_energy" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is wel een krokante brok volgens mij,, maar dan moet je maar even kijken.
Ik weet trouwens van de Canex dat dit een brok is die vriendelijk geprijst is.

http://www.purina-proplan.nl/nl/dog/spe ... e_more.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen ervaring mee, maar ze hebben ook een sportbrok, en er zit 12 mg/kg
koper in.
lianne05
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
lianne05 schreef:Zoals ik het zeg, ze eet t niet... :D Het is een moeilijke eter zoals ik in mn stukje schreef! Ja een botreham eet ze wel als er pate op zit of brie....maar daar begin ik niet aan!
Lust ze pasta (macaroni, spaghetti en dat soort dingen)?
Dat kun je ook bij haar eten geven om haar wat aan te laten komen.
Nee :ugh:

@ amber dat mag altijd :mrgreen: , ik heb zelf al gekeken bij Fokker (Heeft ze al eens gehad, ging wel goed ben overgegaan omdat ze veel verhaarde, fokker gaf ik voor huidige voer) greenheart heeft ze vroeger wel eens gehad alleen nadeel is niet makkelijk te verkrijgen, verder wacht ik nog op voedingsanalyse van canex...
Groetjes Lianne
Nats
Vaste gebruiker

Ow, ok, sorry niet goed gelezen.
En de brokken met brood en yoghurt door elkaar mengen?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”