Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Partner en dier(en)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Partner en dier(en)

Ongelezen bericht door Marion. »

Nuyvilaq schreef:Ja hij is er net zo gek mee als ik...al doe ik meer het "trutwerk" en hij doet dan weer de sport grotendeels...we hebben beide duidelijk onze "taken" zeg maar...
Ja, dat laatste hebben wij ook heel duidelijk. Qua eten bv ben ik de "inkoper" en Pieter de "voerder". Medische dingen of verzorgingsdingen is weer mijn taak. Hij roept me zelfs als hij een teek spot (hoewel hij lopende teken tegenwoordig zelf er wel afplukt en verzuipt, de vastzittende zijn mijn taak). En wat betreft lopen, vinden ze - in elk geval Saar - het heel veel leuker om met hem te lopen dan met mij. Van Pieter mogen ze alles namelijk, en ik heb soms wel eens een eigen plan of geen zin. Pieter heeft ook altijd snoepjes mee en ik nooit :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Klinkt misschien heel vreemd, maar ik kan het soms juist ook heel lekker vinden dat het echt 'mijn' honden zijn. Erg he? Maar hé, ik deel al kinderen met Rob, dus mag het! :pffff:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Marion. schreef:
Nuyvilaq schreef:Ja hij is er net zo gek mee als ik...al doe ik meer het "trutwerk" en hij doet dan weer de sport grotendeels...we hebben beide duidelijk onze "taken" zeg maar...
Ja, dat laatste hebben wij ook heel duidelijk. Qua eten bv ben ik de "inkoper" en Pieter de "voerder". Medische dingen of verzorgingsdingen is weer mijn taak. Hij roept me zelfs als hij een teek spot (hoewel hij lopende teken tegenwoordig zelf er wel afplukt en verzuipt, de vastzittende zijn mijn taak). En wat betreft lopen, vinden ze - in elk geval Saar - het heel veel leuker om met hem te lopen dan met mij. Van Pieter mogen ze alles namelijk, en ik heb soms wel eens een eigen plan of geen zin. Pieter heeft ook altijd snoepjes mee en ik nooit :mrgreen:

ja heel herkenbaar, zo gaat het hier ongeveer ook idd :D
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Wij zijn gelukkig allebei gek op honden, komen allebei uit gezin met een hond en hebben er samen 1 gekocht toen we gingen samenwonen...Maar Laika staat wel op mijn naam :lol1: Ik doe wel meer met dr dan hij, ik wandel meer en langer, train met dr, ik geef dr altijd s'avonds eten en hij s'morgen das wel 50/50. Mijn wederhelft vind het vooral leuk om met dr te stoeien en te voetballen...ach het is en blijft een man he...
Groetjes Lianne
Marion.

lianne05 schreef:en hebben er samen 1 gekocht toen we gingen samenwonen...Maar Laika staat wel op mijn naam :lol1:
Zelfs dat hebben we hier eerlijk verdeeld, Saar staat op Pieter's naam en Miep op mijn naam. Maar dat zegt ons helemaal niets. Als we uit elkaar gaan, dan gaan de honden - samen - naar degene die er tijd en de beste omstandigheden voor heeft.
suusje78
Actief
Mijn ras(sen): ?

Ongelezen bericht door suusje78 »

Toevallig wilde ik hier ook eens een topic over openen!
Mijn ex is net zo gek op honden als ik. Hij liet onze hond ook vaak uit, ging met hem naar de dierenarts etc. Maar naar de hondenschool dat deed hij niet. De hond is met hem meeverhuisd.

Van mijn huidige vriend kan ik bijna wel zeggen dat hij een hekel aan honden heeft.
Gelukkig wonen we niet samen en dat zijn we ook niet van plan. We latten.
Wij hebben dus, vooral de laatste tijd, erg veel onenigheid hierover. Eerst al over Suusje, en nu ook over Kiki.
Hij vond dat ik het met hem had moeten overleggen, ik vind van niet, en daar hebben wij weleens ruzie om.
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Marion. schreef:
lianne05 schreef:en hebben er samen 1 gekocht toen we gingen samenwonen...Maar Laika staat wel op mijn naam :lol1:
Zelfs dat hebben we hier eerlijk verdeeld, Saar staat op Pieter's naam en Miep op mijn naam. Maar dat zegt ons helemaal niets. Als we uit elkaar gaan, dan gaan de honden - samen - naar degene die er tijd en de beste omstandigheden voor heeft.
Wij hebben maar 1 hond dus daar valt weinig aan te verdelen hahah :lol1: verder heeft t voor ons geen meerwaarde hoor, al grap ik er soms wel over, als het uitgaat, gaat laika lekker met mij mee... :tongue:
Groetjes Lianne
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn vrouw zoent eerst de meisjes (die dringen voor namelijk) en dan mij pas :jank:

Maar ik doe wel het meeste omdat ik grotendeels thuis werk en daardoor meer gelegenheid heb.
Mir traint met de wetter, ik met de etters :mrgreen:
En als ik in weekenden weg moet doet zij alles.

Ooit had ik een relatie met iemand die het allemaal gedoogde.
Die heb ik weggedaan. Het voelde als gedogen van een belangrijk stuk van mijzelf.
Terwijl, als je van iemand houdt, dat onvoorwaardelijk moet zijn, vind ik.
In een liefdevolle relatie zou je ook de dingen van de ander die jou niet zo liggen moeten respecteren en waarderen, alleen al vanwege de vreugde die de ander eruit haalt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

heel raar.. maar ik zou ook nooit een relatie aan kunnen gaan met iemand die niet van honden of andere dieren houd
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:
Baïla schreef: Ik zou me ook geen leven kunnen voorstellen met iemand die totaal niet van honden zou houden daarvoor zijn ze een veel te belangrijk deel van mijn leven.
Het is maar net hoe je een relatie wilt hebben. Ook voor ik honden had, deden wij al veel apart. Ik ben veel op pad met de honden, zonder mijn vriend dus.
Nou, maar dat doen wij ook hoor. Het is zelfs juist eigenlijk andersom. Juist dóór de honden doen wij ook nog iets samen :F:
JAAA dat is hier dus ook zo :D

Mijn man is gek op de honden! Hij laat ze uit en als ik zeg dat ze eten moeten hebben, geeft hij het op aanwijzingen van mij. Soms moet hij eten voor ze kopen, maar dan heb ik allang gebeld of ze het hebben.

Hij gaat nu met de herplaatster op cursus, niet ik :lol1:

De katten en paarden zijn mijn afdelingen.
antheman
Zeer actief

Anne Panne schreef:heel raar.. maar ik zou ook nooit een relatie aan kunnen gaan met iemand die niet van honden of andere dieren houd
Ohnee, ik ook niet hoor.

Mijn man dult mijn paarden, vindt ze best leuk. Hij heeft er verder niets mee, maar hoort wel al mijn verhalen aan.
Ik zou t vervelend vinden als hij ze zwaar matig zou vinden, ik besteed immers erg veel tijd aan ze.
Spike4
Actief

Ongelezen bericht door Spike4 »

mijn vriend is gek op katten dus de kat zit goed
maar honden vind die eigelijk maar niks
dat heeft hij dan ook eerlijk gezecht dat hij er niks mee heeft toen ik een hond wilde
de hond word wel zo nu en dan door hem geknuffelt en met hem gespeeld en zelfs met uitlaten helpt hij
en dit is voor hem al heel wat maar dat geeft niks hij is er gewoon eerlijk in
dus de hond is echt mijn hond
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marjoleine schreef:In een liefdevolle relatie zou je ook de dingen van de ander die jou niet zo liggen moeten respecteren en waarderen, alleen al vanwege de vreugde die de ander eruit haalt.
Ik vind het prima dat mijn vriend motorrijd, maar ik ga toch echt niet mee op motorvakantie en naar circuitdagen. Maakt mij dat een niet-liefdevolle partner?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
antheman
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Marjoleine schreef:In een liefdevolle relatie zou je ook de dingen van de ander die jou niet zo liggen moeten respecteren en waarderen, alleen al vanwege de vreugde die de ander eruit haalt.
Ik vind het prima dat mijn vriend motorrijd, maar ik ga toch echt niet mee op motorvakantie en naar circuitdagen. Maakt mij dat een niet-liefdevolle partner?
Je respecteert zijn keuze toch?
Je zeurt er niet over, verbiedt t hem niet.

Zo bedoeld Marjoleine het volgens mij.

Hier net zo, motorrijden en klimmen, prima, als ik het maar niet hoef. :denken: :wink:

Dat maakt juist dat wij liefdevolle partners zijn, omdat we de ander in zijn waarde laten.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik mis soms de tijd dat de honden mijn ding waren :mrgreen: maar ik geniet er ook echt van als ik zie hoe manlief met de honden bezig is. Soms haaks op wat ik doe met de honden maar de honden hebben er geen probleem mee en weten bij wie ze wat mogen doen. Zijn wij samen op pad dan gelden de regels van degene die ze vast hebben.
De verzorging is ook samen, zowel het voeren, borstellen als de inkopen alhoewel ik meer van de tuigen, banden, riemen ben.
Showen is mijn ding net als de basistrainingen, speuren en lange afstanden lopen is zijn ding.
Wat dat betreft vullen wij elkaar enorm aan.
De katten is hij de ik lig en jullie mogen aan mij hangen en tegen me aan klimmen om geaaid te worden terwijl ik de trutter ben en ze voer. Kattenbak verschoont hij zelden maar staat wel gewoon hun kots te ruimen.
De paarden vind hij grasmaaiers van zijn bankrekening en horen in de vriezer :mep: maar owee als er iets mis gaat, dan is hij er als eerste bij
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier zijn de honden ook echt van ons samen en doen we er veel samen mee maar toch ook afzonderlijk.
Wil de ene iets zonder honden wat langer duurt dan is dat geen probleem dan past de ander op indien nodig tenzij het iets gezmelijks is dan hebben we wat oppasadressen achter de hand.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

antheman schreef:
Zoek stok! schreef:
Je respecteert zijn keuze toch?

Hier net zo, motorrijden en klimmen, prima, als ik het maar niet hoef. :denken: :wink:

Dat maakt juist dat wij liefdevolle partners zijn, omdat we de ander in zijn waarde laten.
Exact, dat bedoel ik.
Iets alleen maar gedogen is iets anders dan respecteren en blij zijn met de vreugde die het de ander geeft.

Je moest eens weten hoe afgunstig mensen kunnen zijn op de hobby van hun partner.
En dan maken ze die hobby belachelijk, of ze gedogen het maar zullen zelf niets doen, of ze vinden dat je maar moet stoppen want het is duur/kost tijd/geeft rommel, of ze vinden dat ze niets hoeven te doen want het is hun hobby niet, en jij was dus degene die het wilde dus je moet niet zeuren...

Zo bedoel ik het.
Als Zoek Stok! blij wordt van het plezier van het rijden en de circuitdagen van haar vriend, is dat waar je het mee waardeert, toch?
Dat is wat ik bedoel.

Afbeelding

antheman
Zeer actief

Overigens zeur ik wel over de motor hoor :pffff:
Want op een gegeven moment stonden er 3!! voor de deur, geen van allen rijdend. :ugh: :ugh:
( Hubbie heeft 2 linkerhanden, al deelt hij een hele andere mening :mrgreen: )
Die werden dus niet gerepareerd, stonden weg te roesten. Ik kreeg er wat van.
Dus of de sloop regelen, of een reparateur, of als je dan zo nodig moet, koop onderdelen. Over dat soort zaken zeur ik wel. Maar ik zeur niet over t feit dat hij zo nodig op dat ding wil rijden :wink: Snap je het nog?
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik ben wel degene die er voor heeft gezorgd dat we honden hebben en de dagelijks zorg neem ik dan ook op me (wat betreft voeding, medische verzorging, vachtverzorging etc.). Mijn vriend zorgt wel (en ook meer en meer) voor de buiten-activiteiten (lange wandelingen, fietsen etc..) en verder is hij - gelukkig - net zo gek op de honden als ik. Hij is wel een stukje 'nuchterder' en dat is alleen maar goed. Zorgt voor een mooi evenwicht, denk ik. :wink:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik ben de hondenneurd zoals mijn vriend het noemt haha. Maar ondanks hij nooit een hond heeft gewild vroeger(voor ie mij kende) is nu het virus helemaal overgeslagen haha. Hij traint nu lekker met Jola en gaat miss zelf wedstrijden lopen. Ik richt me kwa training helemaal op Odin. De rest van de verzorging gaat gewoon samen. Ook de konijnen verzorgen we samen al maak ik wel meestal het hok schoon haha.
Marion.

Marjoleine schreef:Exact, dat bedoel ik.
Iets alleen maar gedogen is iets anders dan respecteren en blij zijn met de vreugde die het de ander geeft.

Je moest eens weten hoe afgunstig mensen kunnen zijn op de hobby van hun partner.
En dan maken ze die hobby belachelijk, of ze gedogen het maar zullen zelf niets doen, of ze vinden dat je maar moet stoppen want het is duur/kost tijd/geeft rommel, of ze vinden dat ze niets hoeven te doen want het is hun hobby niet, en jij was dus degene die het wilde dus je moet niet zeuren...

Zo bedoel ik het.
Als Zoek Stok! blij wordt van het plezier van het rijden en de circuitdagen van haar vriend, is dat waar je het mee waardeert, toch?
Dat is wat ik bedoel.
Zo vind de hele familie (mijn schoonmoeder voorop) dat het belachelijk is dat Pieter zowel een seizoenskaart heeft van Feyenoord, als van de Graafschap. En moet "ik hem dat verbieden". Nou echt niet hoor. Ja, ik vind het duur; en ja losse kaartjes voor Feyenoord zou goedkoper zijn omdat hij lang niet meer naar iedere wedstrijd gaat (vanwege de afstand nu), maar zijn hart blijft rood/wit. Dus laat hem lekker die seizoenskaarten houden. We compenseren dat wel weer doordat ons favoriete dagje uit gewoon een dag lang wandelen is met de hele roedel, en met als duurste escapade misschien een pannekoek na afloop :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

antheman schreef:Overigens zeur ik wel over de motor hoor :pffff:
Want op een gegeven moment stonden er 3!! voor de deur, geen van allen rijdend. :ugh: :ugh:
( Hubbie heeft 2 linkerhanden, al deelt hij een hele andere mening :mrgreen: )
Die werden dus niet gerepareerd, stonden weg te roesten. Ik kreeg er wat van.
Dus of de sloop regelen, of een reparateur, of als je dan zo nodig moet, koop onderdelen. Over dat soort zaken zeur ik wel. Maar ik zeur niet over t feit dat hij zo nodig op dat ding wil rijden :wink: Snap je het nog?
Als ex-mede-eigenaar van een bedrijf in klassieke motorfietsen: ik snap het volledig :mrgreen:

Afbeelding

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ja gelukkig wel , anders hadden we er ook niet zo veel :mrgreen:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Zo vind de hele familie (mijn schoonmoeder voorop) dat het belachelijk is dat Pieter zowel een seizoenskaart heeft van Feyenoord, als van de Graafschap. En moet "ik hem dat verbieden". Nou echt niet hoor.
Als ie daar toch blij van wordt,laat 'm lekker!
Helemaal met je eens, hoor.

Ik heb ooit iemand gekend die cichlides had. Ik zie de lol niet, maar hij wel, leuk toch?
Toen kreeg ie verkering met een juffrouw en die zag de lol ook niet.
En hij trouwde met die juffrouw.
En binnen een week waren die grote prachtige aquaria weg! :jank:

Kijk, ik vind het allemaal best.
Maar ik denk dan wel: als je over 25 jaar een keer slaande ruzie hebt (zo'n dominant type en zo'n gezeglijke jongen, dat duurt lang), komt ooit het moment dat hij roept: En die cychlides moest ik óók al van je weg doen!! :boos: :L:

En waarom?
Gun een ander toch waar hij/zij onschuldig plezier aan beleeft!

Afbeelding

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Marjoleine schreef:
antheman schreef: Je respecteert zijn keuze toch?

Exact, dat bedoel ik.

Zo bedoel ik het.
Dat is wat ik bedoel.
Ik begrijp het wel. Ooit een relatie gehad met iemand die niet alleen 'niks' met dieren had maar er ook helemaal geen waardering voor had. Hij vond ze vies, ze stonken, maakte troep. (En ik had toen nog geen honden, wel katten, kippen en een grote voliere).
Die dieren had ik al voordat ik hem leerde kennen, ze hoorden bij me. Dat die relatie over ging had niet alleen met zijn 'niet willen leven met dieren' te maken, maar het speelde absoluut mee.
Afbeelding
Marion.

Marjoleine schreef:En waarom?
Gun een ander toch waar hij/zij onschuldig plezier aan beleeft!
Precies. En aangezien een persoon in Nederland maar een seizoenskaart mag hebben van 1 club (jaja, je verzint ze niet) zit ik gewoon zelfs in het complot. De seizoenskaart van de Graafschap staat op mijn naam en op mijn ID :pffff:
(dus als Pieter gaat hooligen bij de Graafschap, dan mag ik in de cel zitten :smile: :smile: :smile: )
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

Nanna schreef:
Marjoleine schreef: Ooit had ik een relatie met iemand die het allemaal gedoogde.
Die heb ik weggedaan.
:smile: :smile: Hoe je dat zégt

jaja die is herplaatst :P
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Marjoleine schreef: Ooit had ik een relatie met iemand die het allemaal gedoogde.
Die heb ik weggedaan.
:smile: :smile: Hoe je dat zégt
Dat deed ik vroeger zo vaak, toen ik nog jong en wild was :mrgreen:

Tot ik mijn vrouw tegenkwam. En nu ben ik getemd :engel:

Afbeelding

Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

Mijn ex had met alle beesten niks deed er ook geen reet mee met pijn en moeite ging hij er mee naar buiten als ik ziek was of een dagje weg.
De fretten en de katten die kon ik alsnog zelf doen .....
Me nieuwe vriend is met alle dieren even gek alhoewel de fretten nog ff wennen is.
En zeker met de honden ze moeten overal mee naar toe :)
Heerlijk hoor eindelijk een vriend die net zo gek van dieren is als ik
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Mijn vriend is ook gek op onze hond. Hij heeft hem zelfs cadeau gedaan aan mij! Omdat ik zo graag een chihuahua wilde. Hij wilde liever een grotere hond. Maar uiteindelijk is dit echt de juiste keuze voor ons! En wij zijn samen echt gek op onze hond.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”